نوشته شده توسط : احمد

 

سیستم های امنیتی تمامی زوایای مورد نظر را پوشش می دهند. به لطف استفاده از سیستم مدار بسته IP هایک ویژن ، شرکت توتال می تواند از قابلیت های هوشمند این سیستم استفاده کند . با توجه به استفاده از NVR های شرکت هایک ویژن حتی در مراکزی که از سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ نیز استفاده می کنند ، کاربران اتاق کنترل می توانند از راه دور تمامی موارد را پوشش داده تحت نظر داشته باشند. مشاهده تصاویر از راه دور به صورت آنلاین انجام می شود و هیچگونه تاخیری در تصاویر وجود نخواهد داشت.

به گفته آقای تویا استفاده از سیستم هوشمند هایک ویژن برای توتال باعث شده تا میزان آسیب پذیری ، سرقت و … به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. با استفاده از تصاویر با کیفیت دوربین مداربسته مورد استفاده در طول روز و شب ماموران امنیتی می توانند هرگونه رفتار مشکوکی را تشخیص داده و تحت نظر داشته باشند.

چشم های IP ، همیشه مراقب خواهند بود

سیستم های نظارت تصویری هایک ویژن به اپراتورهای اتاق کنترل اجازه می دهد تا با استفاده از پروتکل های مختلف و از راه دور بر فعالیت کارگران و پرسنل توتال نظارت داشته باشند و با تصمیمات به موقع این فرایند را بهبود دهند.

مدیر بخش اجرایی توتال در این زمینه گفت: در شرکت توتال امنیت کارمندان و پرسنل ، از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است، ما با استفاده از سیستم های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته هایک ویژن به خوبی می توانیم سطح امنیت کارمندان و پرسنل خود را تحت نظر داشته باشیم و با فراهم کردن محیط کار ایمن تر ، سلامتی آنها را تضمین کنیم سیستم های نظارت تصویری هایک ویژن مواردی که جان کارکنان ما هنگام کارکردن در خطر است را به ما نشان می دهد.

نگاه به آینده

جایگاه های خدمت رسانی توتال به لطف استفاده از سیستم های نظارت تصویری هایک ویژن سطح امنیت خود را به میزان زیادی افزایش داده اند و می توانند در مقابل اقدامات خرابکارانه ، سرقت و مواردی شبیه به این در مواقع ضروری اطلاع رسانی کنند.

بیشتر بخوانید:  دوربین مداربسته tvt ، نصب دوربین مداربسته

سیستم های امنیتی هایک ویژن علاوه بر نمایش با کیفیت تصاویر زنده و ضبط شده به کاربران ، بصورت شبانه روزی ، تصویر برداری می کند و با استفاده از پروتکل های امن اطلاعات و تصاویر را انتقال می دهند از سوی دیگر سطح امنیت کارمندان تا حدود زیادی با استفاده از ویژگی PPE ( تجهیزات حفاظت شخصی ) در مراکز توتال بهبود پیدا کرده است.

هزینه نصب و راه اندازی مناسب و یکپارچه سازی سیستم مدار بسته با سایر سیستم های امنیتی یک مزیت ویژه و کارآمد در هایک ویژن به حساب می آید. ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان از ویژگی های منحصر به فرد این برند چینی قدرتمند به حساب می آید.

استفاده از سیستم های هوشمند هایک ویژن و محصولات سری هوش مصنوعی تحت عنوان توسعه آینده سیستم توسط شرکت توتال بررسی شده است و قرار است در فازهای جدید استفاده از این سری از دوربین های هایک ویژن نیز در مراکز توتال در دستور کار قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

 شرکت هایک ویژن دستورالعمل جدید ارتقای امنیت سایبری را برای محصولات ضبط تصویر خود منتشر کرد. این دستورات شامل اقداماتی است که کاربران باید انجام دهند تا سیستم های مدار بسته آنها هک نشود و از هر گونه سرقت اطلاعات آنها در امان باشد.

افزایش امنیت سایبری NVR هایک ویژن

امروزه حملات سایبری تبدیل به یک تهدید جدی شده است که کاربران سیستم های امنیتی را نگران کرده است هایک ویژن به صورت پیش فرض بسیاری از ویژگی های امنیت سایبری را در محصولات خود رعایت کرده است و به این ترتیب یک دیواره امنیتی در مقابل هکر ها ایجاد کرده است. در ادامه تنظیماتی که کاربران باید بر روی سیستم های ضبط هایک ویژن تنظیم کنند را می توانید بخوانید.

 

NVR  های حرفه ای هایک ویژن دارای دو پورت شبکه هستند و کاربران می توانند از یک پورت بصورت محلی استفاده کرده و پورت دیگر را برای ارتباط با بستر WAN و انتقال تصویر روی اینترنت استفاده کنند. دو پورت شبکه از یکدیگر مجزا هستند و به این وسیله کاربران خیالشان بابت هک و سرقت اطلاعات و تصاویر مهم دوربین های مدار بسته آسوده می شود.

  • پسورد قدرتمند

پسورد مناسب یکی از مهمترین موارد پیشگیری از اقدامات نفوذ به NVR اختصاص هایک ویژن می باشد. اما چگونه می توانیم یک پسورد قدرتمند انتخاب کنیم؟ برای این کار دو قانون کلی وجود دارد که باید رعایت شود:

  1. تعداد حرفهای انتخابی برای پسورد باید بین ۸ تا ۱۶ حرف باشد.
  2. استفاده از حروف لاتین بزرگ و کوچک، اعداد، نشانه یا پسورد های چند قسمتی بصورت ترکیبی.

یکی از مهمترین مواردی که باید در انتخاب پسورد قدرتمند رعایت کنیم استفاده از یک جمله برای رمز گذاری است، این موضوع را با ذکر مثال توضیح می دهیم و در خلال آن چند قاعده دیگر را بیان می کنیم. پسورد ما می تواند از جمله  ” My flight to New York will leave at three in the afternoon! “اقتباس شود. به موارد زیر توجه نمایید.

  • در پسورد انتخابی حتما عدد وجود داشته باشد.
  • تنها از حرف اول کلمات استفاده کنیم.
  • ترتیب کلمات حتما رعایت شود.
  • از اعداد به جای کلمات استفاده کنید به عنوان مثال به جای ” to” از عدد ۲ و بجای کلمه ” for” از عدد ۴ استفاده کنید.
  • از حروف نقطه دار استفاده کنید حروفی مانند i و j …
  • انتهای جمله می توانید از نقطه، علامت سوال، علامت تعجب یا سایر علائم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مداربسته ، دوربین مداربسته تی وی تی

حال با در نظر گرفتن موارد بالا پسوردی قدرتمندی که می توانیم در نظر بگیریم ” MftNYwla3ita! “می باشد.

  • چه مواردی را نباید در انتخاب پسورد مناسب انجام دهیم؟

  • از حروف یا عدد های پشت سر هم استفاده نکنید. به عنوان مثال “۱۲۳۴” یا “cdef”.
  • هرگز به مرورگر یا کامپیوتر اجازه ندهید تا رمز انتخابی را ذخیره کند.
  • هیچوقت پسورد خود را برای کسی ایمیل نکنید.

با در نظر گرفتن موارد بالا شما می توانید NVR یا DVR خود را فعال کرده و از آن استفاده کنید چرا که نفوذ به آن از طریق پسورد تقریبا غیر ممکن می شود.

  • استفاده از راهنما یا سوال امنیتی برای ریست کردن پسورد NVR یا DVR

پس از فعال شدن NVR یا DVR هایک ویژن، کاربر باید فایل راهنمای مربوط به ریست کردن پسورد این دستگاه ها را از مرکز کنترل دریافت کند. علاوه بر این کاربر می تواند با تنظیم کردن سوال امنیتی و پاسخ به این سوال ریست کردن دستگاه ضبط را مدیریت کند.

  • افزایش امنیت سایبری محصولات هایک ویژن
  • تعریف سطوح دسترسی مختلف

در NVR های هایک ویژن سه سطح دسترسی مجزای ادمین، اپراتور و کاربر قابل تعریف است. توصیه هایک ویژن انتخاب یک رمز مناسب ترکیبی از حرف، عدد و علامت های مختلف است تا امکان دستیابی هکر ها و افراد سودجو به سیستم NVR محدود شود. ادمین سیستم باید بصورت مداوم سایر سطوح را کنترل کند و در صورتی که مدت زمان زیادی وارد سیستم نشده اند یا از آن استفاده نکرده اند آن کاربر را از سیستم حذف کند. از سوی دیگر ادمین قابلیت مدیریت سطح دسترسی سایر کاربران شامل اپراتور و کاربر را دارد و می تواند با محدود کردن آنها اقدامات امنیتی بهتری را انجام دهد.

  • گزارش های سیستم ( System Logs )

کلیه فعالیت ها، آلارم ها، تغییرات و اطلاعات NVR هایک ویژن در قسمت گزارش های آن قابل مشاهده و در دسترس می باشد و کاربران همواره می توانند آنها را مشاهده کنند و در صورت ورود غیر مجاز در هر ساعتی و به هر قسمتی سریعا ورود کرده و مشکل را برطرف نمایند.

  • پورت و پروتکل

جهت کاهش خطر نفوذ و هک NVR دوربین مدار بسته تنها پورت های خاصی از NVR باز گذاشته می شود که کاربران سیستم از این پورت ها و سرویس های قابل ارائه بر روی آنها استفاده کنند.

در قسمت قبل برخی از راه حل های حفظ امنیت سایبری هایک ویژن را برای شما بیان کردیم، راهکارهایی مانند تنظیم پسورد قدرتمند تر ، تنظیم راهنما و سوال امنیتی مناسب برای NVR و … در این قسمت قصد داریم ادامه این راه حل ها را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

  • پروتکل SNMP

کاربران می توانند با استفاده از پورت SNMP از وضعیت و اطلاعات پارامترهای مختلف دستگاه اطلاع پیدا کنند در صورتی که از SNMP استفاده نمی کنید حتما SNMP را خاموش کنید.

 

  • پروتکل UPnP

پروتکل UPnP مخفف Universal Plug and Play ، این پروتکل در واقع مجوز شناسایی تجهیزات شبکه دیگر روی شبکه و دسترسی آنها را به NVR می دهد و دوربین مداربسته ها می توانند به راحتی پس از نصب توسط NVR شناسایی شوند. کاربران می توانند از UPnP برای ارتباط فوری دستگاه به شبکه اینترنت یا روتر بدون پورت مپینگ استفاده کنند. این پروتکل به صورت پیش فرض بسته است پس در صورتی که از این پروتکل استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید.

  • انتقال پورت ( Port Forwarding )

پورت فورواردینگ یا انتقال پورت روی NVR زمانی استفاده می شود که کاربران بخواهند تصاویر NVR را روی بستر اینترنت منتقل کنند. جهت انتقال تصاویر روی بستر اینترنت ما می توانیم با رعایت اصول امنیتی زیر کنترل امنیتی بیشتری در مقابل حمله های سایبری هکر ها داشته باشیم.

  • بستن تمام پورت های ممکن NVR، که امکان نفوذ غیر مجاز به سیستم از طریق اینترنت از طریق آنها وجود دارد. در واقع ما تنها زمانی که به انتقال تصویر نیاز داریم انتقال پورت را فعال می کنیم.
  • قبل از انتقال پورت مطمئن شوید که پسورد کلیه حساب ها از لحاظ امنیتی به خوبی تنظیم شده است. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • از پورت های عمومی برای انتقال پورت استفاده نکنید و سعی کنید از پورت های خاص و سفارشی برای این کار بهره بگیرید. به عنوان مثال پورت ۸۰ معمولا در HTTP استفاده می شود. این پورت به عنوان یک پورت سفارشی در انتقال سرویس ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • Hik-Connect

سرویس P2P ابر هایک ویژن زمینه انتقال تصویر NVR روی نرم افزار تلفن همراه و یا صفحه اینترنتی را فراهم می نماید. زمانی که شما این قابلیت را در NVR فعال می کنید می توانید از راه دور به تصاویر آن دسترسی داشته باشید. تکنولوژی هوشمند هایک ویژن تصاویر ویدویی را کد گذاری کرده و روی بستر اینترنت ارسال می کند و کاربران جهت مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده NVR نیاز به کد فعال سازی دارند. پیشنهاد ما این است که در صورتی که از این امکان استفاده نمی کنید تیک مربوط به فعالسازی Hik-Connect را بردارید.

  • به روز رسانی نرم افزار  NVR

همواره به خاطر داشته باشید که سیستم ضبط شامل DVR یا NVR هایک ویژن را با آخرین نسخه نرم افزارشان آپدیت کنید تا بدین وسیله سیستم امن تری را داشته باشید چرا که در نرم افزار های به روز رسانی شده ایراداتی مانند راههای نفوذ هکر ها بسته شده است.

  • استفاده از پروتکل امن HTTPS

جهت رعایت بیشتر اصول امنیتی پیشنهاد می کنیم پروتکل HTTPS را روی NVR هایک ویژن فعال کنید تا از حملات سایبری که در این زمینه می تواند گریبانگیر شما شود پیشگیری نمایید. این امکان از راه دور و توسط نرم افزار IVMS انجام می شود.

با توجه به پیشرفت سامانه دوربین مدار بسته و ارائه دوربین ها هوشمند که از هوش مصنوعی و الگوریتم های پیشرفته استفاده می کنند نگرانی مشتریان در مورد حملات سایبری و هکر ها نیز افزایش می یابد از این رو احتمال هک تصاویر دوربین های مدار بسته بسیار نگران کننده است در این میان رعایت اصول ابتدایی و گاها تخصصی می تواند راه را برای این افراد سودجو ببندد و خیال کاربران را از این بابت تا حدودی راحت کند.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
پرتال اطلاع رسانی جدید هایکویژن
 

پرتال اطلاع رسانی جدید هایک ویژن

صنعت مدار بسته روز به روز به سمت هوشمند شدن پیش می رود، تولید کنندگان در تلاش هستند تا بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند از این رو راه های مختلفی را امتحان می کنند. شرکت هایک ویژن چین به تازگی با راه اندازی یک مرکز پورتال جدید ، تلاش می کند که اخبار و اطلاعات جدید خود را در دسترس کاربران قرار دهد. این پرتال جدید که به HIKVISION Storybook معروف است در حال حاضر در بخش اروپا فعال است به گفته هایک ویژن در آینده نزدیک در سایر نقاط نیز در دسترس خواهد بود.

 

پورتال آنلاین HIKVISION Stroybook

خدمات متعددی در این سیستم اطلاع رسانی آنلاین ارائه می شود که از جمله می توان به مواردی مانند تازه ها ، مقالات ، فیلم ها ، پروژه های موفق ، اینفوگرافی و موارد دیگر در مورد برند هایک ویژن و دوربین مداربسته اشاره نمود. علاوه بر آن کاربران قادرند با توجه نیازهایشان در این پرتال جستجو کنند یا می توانند عنوان های مورد علاقه خود را برچسب گذاری کرده و همیشه به آن دسترسی داشته باشند. شکل و ظاهر پورتال جدید HIKVISION Storybook به گونه ای طراحی شده که در کامپیوتر خانگی ، موبایل و تبلت به نحو مطلوب نمایش داده می شود. به نظر می رسد این پرتال استقبال مشتریان مختلف را در بر داشته باشد. هدف از ارائه این سیستم اطلاع رسانی ارائه اطلاعات از یک سو و همچنین ارتباط دو طرفه با مشتریان و نیاز سنجی از آنها می باشد چرا که تیم R&D قدرتمند این تولید کننده چینی می توانند محصولات متفاوتی را با توجه به نیاز مشتریان طراحی و روانه خط تولید شرکت هایک ویژن کنند.

تلاش هایک ویژن برای رعایت قانون GDPR

 

با توجه به اجرای قانون جدید حفاظت از اطلاعات و حریم عمومی افراد،  GDPR که در 25 مه سال 2018 به اجرا در خواهد آمد ، همه شرکت های تولید کننده دوربین مدار بسته  که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال فعالیت هستند در تلاش هستند تا خود را با این قانون جدید تطبیق دهند.

 

GDPR  چیست؟

تمامی شرکت ها و سازمان هایی که داده های شخصی را در زمان انجام تجارت در اتحادیه اروپا دارند و یا آنها را پردازش می کنند باید از GDPR تبعیت کنند. قانون جدید توجه زیادی به حفظ حقوق افراد دارد و سطح حفاظت از داده ها به میزان قابل توجهی افزایش می دهد این حفاظت از طریق طراحی ویژگی های مهم به صورت پیش فرض می باشد و سطح امنیتی اطلاعات شخصی را به این صورت افزایش می دهد. همچنین سازمانها و کسب و کارها باید کاملا شفاف در جریان استفاده از اطلاعات حریم عمومی اشخاص آنها را در جریان قرار دهند و همچنین در مورد چگونگی استفاده و محافظت از اطلاعات شخصی و توانایی نشان دادن مسئولیت برای فعالیت های پردازش داده ها اطلاعات لازم را به کاربران ارائه نمایند.

شرکت هایک ویژن هم به عنوان یکی از رهبران دنیای نظارت تصویری و تجهیزات امنیتی تمرکز خود را جهت دستیابی به قانون GDPR قرار داده است. هایک ویژن برای نشان دادن سطح بالای تکنولوژی به کار و حداکثر ایمنی محصولات و خدمات را به مشتریان یک سری از سیاست های حفاظت از داده ها را ایجاد کرد و یک گروه حفاظت از داده ها را ایجاد کرد، عضوی در GDPR و فعالیت تجاری هایک ویژن شامل تجزیه و تحلیل، کنترل و مشاوره داخلی از نظر خط مشی های قانونی در مدیریت چرخه عمر محصول از جمله طراحی محصول، تولید، تحویل و خدمات در دستور کار این تولید کننده موفق قرار گرفته است.

بیشتر مطالعه کنید: نصب دوربین مداربسته     تی وی تی

هایک ویژن نشان داده که همواره از استاندارد های بین المللی استقبال می کند و تمام تلاش خود جهت اخذ آنها  را به کار می گیرد و اصولا توسعه و ارتقای استانداردهای صنعت امنیت یک خط مشی شرکت به حساب می آید. علاوه بر این، هایک ویژن با ارگان های استاندارد زیادی کار می کند تا ارزیابی ایمنی منصفانه و صدور گواهینامه محصولات حفاظتی را انجام دهد. هایک ویژن گواهینامه ISO 27001 را به دست آورده و با موفقیت گزارش SOC 2 Type 1 را تکمیل کرده است. این تولید کننده در تلاش است تا با دریافت گواهینامه  GDPR، تاییدیه کمیسیون اتحادیه اروپا در زمینه حفظ حریم عمومی را کسب کند.

 در هایک ویژن، ما به سختی کار کرده ایم تا شهرمان را به عنوان یک شرکت فناوری محترم که با بالاترین استانداردهای کاری اخلاقی پیوند دارد، کسب کنیم. ما متعهد به ارزیابی و افزایش قابلیت های حفاظت از اطلاعاتمان هستیم تا مشتریان ارزشمند ما با بالاترین کیفیت و محصولات و راه حل های قابل اطمینان را در اختیار داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

شرکت هایک ویژن به تازگی دوربین ها و NVR های جدید خود تحت عنوان Easy IP 4.0 روانه بازار کرده است. این محصولات با سری Easy IP 3.0 هایک ویژن سازگار هستند از این سری از محصولات می توان برای پوشش نظارت تصویری در پروژه های کوچک یا متوسط استفاده کرد.

محصولات سری Easy IP 4.0 از فرمت فشرده سازی هوشمند و مدرن H.265+ پشتیبانی می کنند که نسبت به فرمت فشرده سازی H.264 می تواند تا 50% بیشتر تصاویر را فشرده تر کند این فشرده سازی شامل پهنای باند و حجم تصویر ضبط شده می باشد. این مهم باعث صرفه جویی و بهینه سازی سیستم ضبط تصاویر در پروژه های متوسط و کوچک دوربین مدار بسته می شود.

 

سری جدید محصولات نظارت تصویر هایک ویژن از ویژگی های جدید متنوعی بهره می برند که هر کدام می توانند به نوبه خود میزان بهره وری و کسب و کار کاربران را ارتقاء دهند. این ویژگی ها عبارتند از :

NVRهای سری AcuSense هایک ویژن

NVR های Easy IP 4.0 تحت عنوان AcuSense  توان تشخیص انسان از غیر انسان را با دقت بیش از 90% در اختیار کاربران قرار می دهند. این سری از محصولات با فیلتر کردن آلارم های اشتباه ناشی از برگ درختان ، وزش باد ، سایه افراد، بارش باران و … دقت سیستم نظارتی را تا حد زیادی تقویت کند. علاوه بر آن آژیر تعبیه شده بر روی این تجهیزات در مواقع خطر فعال می شود که می تواند باعث دور کردن افراد از منطقه شود. علاوه بر آن استفاده از تکنولوژی DarkFighter باعث می شود تا دوربین های هایک ویژن در شرایط نور بسیار کم، تصاویر فوق العاده ای را ارائه نماید.

NVR های AcuSense از سری Easy IP4.0 هایک ویژن با قابلیت جستجوی سریع به کاربران اجازه می دهد در صورت وقوع هر رویداد مشکوکی ، در کوتاهترین زمان تمامی تصاویر ضبط شده را در اختیار داشته باشند.

دوربین های سری ColorVu هایک ویژن

دوربین مداربسته Easy IP4.0 سری ColorVu  هایک ویژن با استفاده از نور های محیط ، تصاویر رنگی شفاف و با کیفیت را حتی در شب ارائه می دهد. استفاده از الگوریتم های جبران ساز نور با استفاده از دیافراگم های مخصوص باعث می شود تا تصاویر واضح تر در روز و شب توسط دوربین های هایک ویژن ارائه شود.

دوربین های Easy IP 4.0 ColorVu جدید در صورتی که توسط NVR های AcuSense ضبط شوند قادر خواهند بود آلارم های اشتباه را به حداقل برساند و جستجوی سریع را در اختیار کاربران قرار دهد.

امنیت فوق العاده برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

محصولات Easy IP 4.0 هایک ویژن با ارائه تصاویر با کیفیت با قیمت مناسب برای پروژه های کوچک و متوسط می توانند یک انتخاب خوب برای کاربران باشند تا با حداقل هزینه یک سیستم مدار بسته با کیفیت و ایمن را در اختیار داشته باشند.

فرانک ژانگ مدیر بازاریابی بین الملل هایک ویژن در این باره گفت : در گذشته قابلیت هایی مانند کیفیت بالای تصاویر دوربین های مدار بسته ، قابلیت دید در شب هوشمند ، اعلام آژير بر اساس آلارم برای کسب و کارهای کوچک در دسترس نبود و این عدم دسترسی به خاطر قیمت بالای محصولاتی بود که دارای این مشخصات فنی پیشرفته بودند. اما امروز ما با راه حل Easy IP 4.0 این ویژگی ها را با قیمت مناسب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در اختیار قرار داده ایم تا به این وسیله به آنها کمک کنیم تا میزان امنیت خود را افزایش دهند.

اطلاعات کامل تری درباره محصولات Easy IP 4.0 در غرفه امسال هایک ویژن در نمایشگاه IFSEC 2018 در لندن ارائه خواهد شد. طبق اعلام هایک ویژن محصولات Easy IP 4.0 در سه ماهه سوم سال 2018 در دسترس مشتریان قرار خواهد بود. 

بیشتر بخوانید : دوربین مداربسته tvt  ،  نصب دوربین مداربسته

 

 

شرکت هایک ویژن از انعقاد قرارداد همکاری با شرکت Eagle Eye Network خبر داد

شرکت هایک ویژن از انعقاد قرارداد همکاری با شرکت Eagle Eye Network خبر داد که به موجب این همکاری تصاویر دوربین مدار بسته HD هایک ویژن روی بستر کواکسیال می تواند بر روی محیط ابر اطلاعات ( Cloud ) ضبط شده و در دسترس مشتریان قرار بگیرد. تصاویر محصولات توربو اچ دی سری 4.0 هایک ویژن ( Turbo HD 4.0 ) هایک ویژن از طریق مبدل های HD-TVI به بستر ابر اطلاعات منتقل خواهند شد.

 

شرکت Eagle Eye Network

شرکت Eagle Eye Network یک شرکت آمریکایی است که فضای Cloud را برای استفاده و ضبط تصاویر دوربین های امنیتی در اختیار شرکت های تولید کننده تجهیزات نظارت تصویری قرار می دهد. این کمپانی یکی از مشهور ترین شرکت هایی است که در دنیا این کار را انجام می دهد.

شرکت Eagle Eye Network اعلام کرد مشتریان می توانند از این به بعد با جایگزین کردن دوربین های آنالوگ قدیمی خود با دوربین های HD-TVI جدید هایک ویژن به همراه DVR های آنها، از همه مزایای ابر اطلاعاتی این شرکت استفاده کنند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • این تصاویر با هر نرم افزار CMS قابل مشاهده می باشد.
  • تصاویر ثبت شده در بستر ابر اطلاعات مطابق استاندارد های امنیت سایبری مورد محافظت قرار می گیرند و هیچگونه نفوذی از طرف هکر ها در این تصاویر امکان پذیر نیست.
  • در این بستر یک دوربین HD-TVI مانند یک دوربین IP در دسترس خواهد بود.
  • کیفیت تصویر هیچ دوربینی افت نمی کند و کاربران می توانند تصاویر را با رزولوشن خود دوربین مشاهده کنند.
  • قابلیت اختصاص فضای مشخص به هر دوربین به طور مستقل
  • ….

شرکت Eagle Eye Network در یک بیانیه رسمی برخی از مزایای همکاری مشترک خود با هایک ویژن را به این صورت اعلام کرد :

کاربران می توانند از همان کابل های کواکسیال آنالوگ خود برای ارتقا تصویر دوربین HD با استفاده از تکنولوژی HD-TVI استفاده کنند لذا به میزان قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی می شود. از این رو استفاده از مبدل های HD-TVI نسبت به خریداری یک سیستم دیجیتال بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. کاربران می توانند از منبع تغذیه برای روشن کردن دوربین ها استفاده کنند در غیر اینصورت امکان تغذیه دوربین ها از طریق تکنولوژی POC در سری  4.0 توربو اچ دی هایک ویژن توسط کابل کواکسیال وجود دارد. هنگام انتقال تصاویر از طریق مبدل HD-TVI به بستر ابر اطلاعات هر انکودر تنها یک IP را به خود اختصاص می دهد و لذا بسیاری از پیچیدگی های شبکه ، تاخیر و در خطر بودن اطلاعات حیاتی دیگر مطرح نیست و اطلاعات از طریق یک بستر امن به محیط ابر اطلاعات منتقل می شوند.

با استفاده از آخرین نسخه دستگاه سری HQ DVR های سری 4.0 هایک ویژن، تمامی کاربران Eagle Eye می توانند به صورت یکپارچه تصاویر مورد نیاز خود را در بستر ابر اطلاعات مشاهده کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

شرکت هایک ویژن سری جدید دوربین های مدار بسته IP مجهز به هوش مصنوعی را به بازار ارائه خواهد کرد. اولین سری از دوربین های هوش مصنوعی هایک ویژن سال گذشته به بازار عرضه شد، اما امسال این شرکت با بهبود تکنولوژی و کارایی محصولات هوش مصنوعی خود در تلاش است که نظر مشتریان را جلب کند. سری جدید محصولات شامل دقت بالاتر ، تصاویر واقعی تر ، رزولوشن بیشتر و بسیاری از تکنولوژی های آنالیز هوشمند تصویر ( مانند مدیریت هوشمند صف ) می باشد.

دوربین های هوش مصنوعی هایک ویژن همچنین قابلیت تصویر برداری از چهره ، تشخیص و تجزیه و تحلیل پلاک خودرو ( ANPR ) را برای کاربران فراهم می کند. 

دوربین های تشخیص چهره قادر است چهره مورد نظر را از بین خیل عظیم تصاویر چهره افراد در زمان کوتاهی تشخیص داده و به کاربر اتاق کنترل خبر دهد. استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در این دوربین باعث شده است تا تصویر با کیفیت تر با زاویه دید مناسب بهترین تصویر توسط دوربین ثبت شود و در نتیجه چهره افراد با درصد تطبیق بسیار بالایی توسط دوربین تشخیص چهره هایک ویژن تصویر برداری می شود. این دوربین یک پیشنهاد مناسب برای ردیابی افراد مشکوک در راهکار امنیت شهر ها می باشد.

تجزیه و تحلیل هوشمند دوربین مداربسته هایک ویژن می تواند بصورت خودکار افرادی که در یک ناحیه قرار می گیرند را آنالیز کرده و هنگامی که آنها در صف قرار دارند ، هشدار های مختلفی را ارسال یا مدیریت کند به عنوان مثال زمانی که تعداد افراد از حد معینی بیشتر شود به اپراتور خبر می دهد تا در صورت صلاحدید ( به عنوان مثال در قسمت صندوق یک فروشگاه بزرگ ) صندوق یا صندوق هایی را وارد مدار کند تا مشتریان با کمترین میزان معطل شدن عملیات پرداخت را انجام دهند. این تکنولوژی حتی قادر است زمان متوسط معطلی افراد را نیز محاسبه نماید تا به عنوان اطلاعات مهم در تصمیم گیری های بعدی مدیران فروشگاه مورد استفاده  قرار بگیرد.

دوربین پلاک خوان جدید هایک ویژن می تواند ابتدا وسیله نقلیه را از غیر آن ( انسان یا حیوان ) تشخیص دهد ، پس از شناسایی شماره پلاک وسیله نقلیه را شناسایی و ثبت می کند، علاوه بر آن سیستم می تواند در صورتی که وسیله نقلیه فاقد پلاک باشد هشدارهای لازم را ارسال نماید، تشخیص پلاک کوچک برای موتور سیکلت ها و پلاک های مخدوش از دیگر ویژگی های دوربین ANPR هوش مصنوعی هایک ویژن می باشد. این دوربین در سه ماهه آخر سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد.

سایر ویژگی های مهمی که در سری هوش مصنوعی محصولات هایک ویژن وجود دارد عبارتند از: فاصله کانونی وسیع برای دستیابی به میدان دید مناسب ، 140 دسی بل WDR در رزولوشن دو مگا پیکسل ، برد ال ای دی دید در شب 30 و 50 متری ، تکنولوژی های Darkfighter  و Darkfighter X و همچنین قابلیت ضد ضربه ( IK10 ) می باشد.

پیتر گووان مدیر فروش و بازاریابی هایک ویژن اروپا می گوید : پیشرفت در حوزه مدار بسته و هوش مصنوعی ( AI ) هر روز مشتریان را بیشتر هیجان زده می کند ، بخش تحقیق و توسعه هایک ویژن هموارد در تلاش هستند تا با ایده پردازی کاربردی و نو آورانه ، مناسب ترین محصولات را در حوزه هوش مصنوعی طراحی و روانه تولید نمایند. هایک ویژن هموارد در تلاش است تا زندگی امن تری را برای مشتریان خود فراهم نماید.

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مداربسته     تی وی تی

 

 

 

 

دوربین سری Deep In View هایک ویژن با قابلیت تشخیص صف کسب و کار را بهینه سازی می کند !

 

شرکت هایک ویژن به عنوان تولید کننده پیش رو محصولات و راه حل های نظارت تصویری با ارائه دوربین مدار بسته با قابلیت تجزیه و تجلیل صف نظر بسیاری از کاربران و مشتریان را به خود جلب کرده است. این دوربین ها به طور ویژه با پشتیبانی از قابلیت مدیریت صف طراحی شده اند و می توانند اطلاعات مفیدی را از نحوه حرکت و یا ایستادن مشتریان در یک فضای مشخص مانند خرده فروشی ها ، سوپر مارکت ها ، فروشگاه های زنجیره ای و مواردی مانند آن را ارائه نمایند. این اطلاعات برای مدیران این حوزه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دوربین دام دو مگا پیکسل DS-2CD7126G0-L-IZS هایک ویژن با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی می تواند افراد را از یکدیگر تمییز داده و حتی تفاوت قد آنها را نیز تشخیص دهد. این مهم به دوربین اجازه می دهد تا تعداد افراد حاضر در یک محوطه را مشخص کند همچنین مدت زمان حضور هر فرد در محوطه ی خاص به عنوان مثال صف صندوق فروشگاه زنجیره ای را تخمین بزند. هنگامی که مدت زمان معطل شدن هر مشتری در صف از زمان مشخصی بیشتر شود ، این دوربین با ارسال آلارم به اپراتور اطلاع رسانی می کند تا در صورت امکان با اضافه کردن صندوق های بیشتر میزان معطلی مشتریان را کاهش دهد. این موضوع می تواند سطح رضایتمندی مشتریان یک فروشگاه را تا حد زیادی افزایش داده و در نهایت منجر به فروش بیشتر و سود بیشتر مدیران فروشگاه شود.

قابلیت تجزیه و تحلیل صف به کاربران کمک می کند تا سطح خدمات خود را بهبود دهند. این بهبود از طریق کاهش مدت زمان انتظار مشتریان انجام می شود. همانگونه که بیان شد هشدار ها به گونه ای تنظیم می شود تا در صورتی که تعداد افراد حاضر در صف از مقدار مشخصی بیشتر شود سیستم بصورت اتومانیک آلارم ارسال می کند. همچنین مدیران می تواند در اطلاعات ارائه شده توسط این دوربین ، از تعداد مشتریانشان در بازه های زمانی روزانه، هفتگی ، ماهانه و … آگاه شوند.

از سوی دیگر مدیران می توانند جهت امور آموزشی نوع عملکرد کاربران صندوق های خود را نیز آنالیز کنند. این اطلاعات می تواند از جهات مختلفی فعالیت پرسنل فروشگاه را بهینه کرده و زمان انتظار مشتریان را کاهش دهد.

از مهمترین ویژگی های دوربین دام هایک ویژن مجهز به قابلیت تشخیص صف می توان به موارد زیر اشاره نمود:

–          مجهز به تکنولوژی هوشمند تصویر برداری با کیفیت در شرایط نوری خیلی کم ( DarkFighter )

–          تصویر برداری با کیفیت مناسب در محیط های با چند طیف نوری ( WDR معادل 140 دسی بل )

–          مجهز به LED مادون قرمز با برد 30  متر

–          مقاوم در برابر ضربه طبق استاندارد IK10

از این دوربین می تواند در سناریو های مختلفی استفاده کرد که عبارتند از : سوپر مارکت ها ، مراکز خرید ، فرودگاه ها ، بانک ها و مواردی شبیه به آن اشاره نمود.

اتن ژو مدیر راه حل های هایک ویژن اروپا در این خصوص گفت : این دوربین یک نمونه عالی از روند پیشرفت فناوری نظارت تصویری و خدمت آن به افراد جهت افزایش بهره وری می باشد. مدیران کسب و کارهای مختلف می توانند با استفاده از اطلاعات ارزشمند این دوربین کسب و کارهای خود را بهینه تر کرده و با افزایش فروش ، سود بیشتری کسب نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

استراق سمع یا شنود غیرقانونی از حریم شخصی افراد امروزه، تبدیل به دغدغه خیلی ها شده است. متاسفانه خیلی از افراد سودجو با اهداف پلید اقدام به نصب دستگاه شنود و یا دوربین مخفی در خانه یا خودرو می کنند. از این بابت چنان چه نگران شنود در خانه یا ماشین خود هستید ما در این مقاله نحوه پیدا کردن دستگاه شنود و جلوگیری از استراق سمع را آموزش می دهیم.

  • علایم و نشانه های ضبط و شنود شدن صدا
  • پیدا کردن دستگاه شنود
  • پیشگیری از شنود و جاسوسی
 
 

علایم و نشانه های ضبط و شنود شدن صدا؟

 

در برخی اوقات بسیاری از علایم و نشانه ها وجود دارد که به وسیله آن می توانید متوجه شوید و شک کنید که کسی صحبت های شما را شنود می کند.

بهم ریختگی اطراف:

ممکن است هنگام وارد شدن به منزل، اداره و به خصوص خودرو شخصی خود متوجه بهم ریختگی و نامرتب قرار گرفتن وسایل خود شوید.

 اطلاع دیگران از صحبت های شما:

گاهی ممکن است شخصی مثلا دوست یا آشنا از موضوعاتی درباره شما خبر داشته باشد که هیچ شکی برای شما نمی گذارد که فقط از طریق شنود کردن به آنها اطلاع پیدا کرده است.

خش خش تلفن هنگام صحبت کردن:

ممکن است گاهی اوقات هنگام مکالمه تلفنی متوجه خش خش صدا و نویز شوید. این هم می توانید یکی از نشانه های تغییر خط و شنود باشد. ( حتی ممکن است هنگامی که تماسی صورت نگرفته تلفن شما  صداهایی تولید کند که این نیز شک برانگیز است).

 
 

پیدا کردن دستگاه شنود

 

1- بررسی محیط های مستعد جاسازی:

در اولین اقدام چنانچه شک کردید که صحبت هایتان شنود می شود می توانید همه جا را چک کنید. دستگاه های شنود، دوربین مخفی، جی پی اس کوچک هستند و به راحتی می توان در هر نقطه ای مخفی کرد. پس بهتر است به صورت کلی نقاطی را که احتمال می دهید امکان جاسازی است را بررسی کنید.

به عنوان مثال اکثر دستگاه‌های شنود نیاز به یک منبع برقی دارند، بنابراین در درجه اول بهتر است سیم کشی‌های خودرو یا پشت پریز برق خانه را با دقت بررسی کنید. همچنین سوراخ ها یا قفل در، سقف های کاذب، درون صندق ماشین، داشبورد، فندک اتومبیل و … نیز خیلی رایج است.

 
 

2- استفاده از رادیو:

می توان رادیو را روشن کنید و روی بلندترین موج اف ام تنظیم کنید. سپس رادیو را به سمت اطراف بچرخانید. چنانچه صدایی شنیدید رادیو را نزدیک تر ببرید تا صدا بلندتر شنیده شود. به این ترتیب می توانید منبع استراق سمع را پیدا کنید.

 
 

3- استفاده از دستگاه شنودیاب:

برای اطمینان بیشتر می توان از دستگاه های پیشرفته تر موجود در بازار جهت پیدا کردن دستگاه شنود استفاده کرد. کارکرد کلی این دستگاه های ردیاب استفاده از امواج الکترومغناطیسی است که با نزدیک شدن دستگاه ردیاب به دستگاه شنود صدای سوتی را می شنوید. بنابراین می توانید مکان جاسازی میکروفن را شناسایی کنید.

دستگاه شنودیاب پیشرفته اشکالات  UHF، VHF و ردیاب ها را به آسانی در سریع ترین زمان ممکن شناسایی می کند. عموما این دستگاه ها علاوه بر میکروفون (دستگاه های شنود)، دوربین مخفی را نیز شناسایی می کنند.

 
 
 

4- پیدا کردن دستگاه شنود با موبایل و نرم افزار

از آنجا که امکان تهیه ابزارهای پیشرفته شنودسنج برای همه امکان پذیر نیست؛ یکی از راه های پیدا کردن دستگاه شنود استفاده از گوشی همراه و اپلیکیشن است. البته باید گفت گوشی همراه قدرت محدودتری نسبت به دستگاه های پیشرفته شنود سنج دارد. اما یک راه حل ساده، در دسترس است که می توان به راحتی به آن دست پیدا کرد. اپلیکیشن های مورد استفاده در این زمینه به نرم افزارهای ردیابی دستگاه شنود معروف هستند. یکی از این اپلیکیشن ها می توان Hidden Camera Detector اشاره کرد.

پیدا کردن دستگاه شنود

برنامه Hidden Camera Detector  یک ابزار بسیار فوق العاده جذاب است که با استفاده از آن می توانید به راحتی دوربین مخفی و دستگاه شنود اطرافتان را شناسایی کنید. این برنامه از سنسور مغناطیس استفاده می کند بنابراین حتما باید گوشی شما مجهز به این سنسور باشد. بدین صورت با فعال کردن این نرم افزار می توانید در اتاق جستجو کرده  و مکان دوربینها و دستگاه شنود را پیدا کنید.

همچنین این نرم افزار مکان تولیدکننده مادون قرمز را نیز آشکار می کند. برای این منظور تنها کافی است دوربین گوشی خود را فعال کنید تا مکان آن را نشان دهد. این نرم افزار همچنین این امکان را می دهد که مکان دستگاه شنود یا دوربین مخفی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و آنها را مطلع سازید.

دانلود نرم افزار HIDDEN CAMERA DETECTOR
 
 

پیشگیری از شنود و جاسوسی

 

عموما زمانی که افراد متوجه دستگاه شنود می شنود به سراغ راه حل هایی برای پیدا کردن دستگاه شنود می روند. اما باید دانست که در برخی موارد پیدا کردن دستگاه چندان آسان نخواهد بود. به همین دلیل همواره پیشگیری راحتر از درمان است.

همواره درها را قفل کنید

گاهی باز گذاشتن درب خودرو حتی برای چند دقیقه می تواند یک فرصت خوب برای نصب دستگاه شنود باشد. بنابراین مراقبت از خانه و خودرو و جاهایی که دائما در معرض رفت و آمد است مناسب ترین راه جلوگیری است.

خودرو شخصی را  در مکان های خلوت پارک نکنید

نصب ردیاب، دستگاه شنود چندان پیچیده و دشوار نیست. از آنجا هم که دسترسی به خودروها معمولا آسانتر است بهتر است خودرو خود را جاهای امن پارک کنید.

نصب دزدگیر و دوربین مداربسته

پیشنهاد می کنیم جهت افزایش امنیت منزل و خودرو شخصی از دوربین و دزدگیر کمک بگیرید. امروزه با کمک دزدگیر و انواع دوربین مداربسته می توانید از راه دور نیز متوجه ورود افرادی که قصد نصب دستگاه شنود را دارند شوید.

 
 
 

آیا شنود یا استراق سمع قانونی است؟

بر اساس متون قانونی نصب دستگاه شنود و استراق سمع صدای دیگران به طور واضح تجاوز به حریم شخصی افراد محسوب می شود.

فرد متخلف نیز تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. البته در صورتی که استفاده از دستگاه شنود برای امنیت بیشتر خود شخص و بدون هیچ نیت سوئی، در حریم شخصی خودش نصب شود منع قانونی ندارد. 

بیشتر بخوانید:   نمایندگی هایک ویژن   خدمات نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   خرید دوربین مداربسته  

چگونه دستگاه شنود مخفی شده را پیدا کنم؟

 

پیدا کردن دستگاه شنود مخفی : امروزه دغدغه افراد برای حفظ حریم شخصی بیشتر شده است. برخی افراد سودجو با نیات پلید اقدام به نصب دستگاه شنود می کنند. محل زندگی و اتومبیل از جمله مکان های نصب دستگاه شنود است. در این مقاله می خواهیم به بررسی نحوه پیدا کردن دستگاه شنود بپردازیم.

پیدا کردن دستگاه شنود مخفی

پیدا کردن دستگاه شنود مخفی

یک سوال مهم؛ آیا شنود قانونی است؟

پیش از اینکه به سراغ پیدا کردن دستگاه شنود برویم، باید به یک سوال مهم و قانونی پاسخ دهیم. بر اساس متن صریح قانون نصب دستگاه شنود و شنود صدای دیگران تجاوز به حریم شخصی آن ها محسوب می شود. متخلفین نیز تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. اما در برخی موارد افراد از دستگاه شنود برای امنیت خود استفاده می کنند. در مواقعی که دستگاه شنود برای امنیت شخصی استفاده شود، استفاده از آن منع قانونی ندارد.

از کجا متوجه شویم که دستگاه شنود در منزل یا اتومبیل ما کارگذاشته شده است؟

در برخی اوقات فرد متوجه مواردی می شود که می تواند نشانه ای از نصب دستگاه شنود باشد. یکی از اولین نشانه های نصب دستگاه شنود، به هم ریختگی ماشین یا خودرو است. همان طور که اشاره کردیم ماشین و خودرو از رایج ترین مکان های نصب دستگاه شنود است. همچنین در برخی موارد خش خش صدای تلفن می تواند نشانه ای از شنود باشد. بنابراین هیچ وقت از بهم ریختگی محل کار، محل زندگی و اتومبیل خود به راحتی عبور نکنید. این مساله خصوصا درباره نحوه پيدا كردن شنود در منزل اهمیت زیادی دارد.

از کجا بفهمیم شنود وجود درا در خانه

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم ؟ 

گاهی اوقات فرد متوجه علائم شنود در خانه می شود. در حقیقت نشانه هایی از ورود غیرقانونی، بهم ریختگی خانه یا مسائل از این دست را می توان از نشانه های نصب دستگاه شنود دانست. در این مواقع بایستی به یافتن راه هایی برای پیدا کردن دستگاه شنود بپردازیم. برای پیدا کردن دستگاه شنود راه های مختلفی وجود دارد. استفاده از تلفن همراه و دستگاه های پیشرفته تر می توان ردیاب را به راحتی پیدا کرد. در ادامه نحوه پيدا كردن دستگاه شنود را بررسی می کنیم:

پیدا کردن دستگاه شنود

1- همه جا را به خوبی چک کنید

در اولین اقدام اگر متوجه شنود صدای خودتان شده اید، باید همه جا را چک کنید. دستگاه هایی مانند ردیاب شخصی ، دستگاه شنود و انواع جی پی اس اندازه کوچکی دارند. در حقیقت این دستگاه ها را به راحتی می توان در هر نقطه ای پنهان کرد.  تمامی نقاط منزل را بررسی کنید. خودرو خود را نیز کاملا بررسی کنید. زیر داشبورد و صندلی ها محتمل ترین مکان ها برای نصب دستگاه شنود است. بنابراین حتما همه جا را به خوبی بررسی کنید.

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم

2- از ابزارهای پیشرفته برای پيدا كردن دستگاه شنود استفاده کنید

برای اطمینان بیشتر می توانید از دستگاه های پیشرفته برای پیدا کردن شنود استفاده کنید. این دستگاه ها با ارسال امواج الکترومغناطیس به پیدا کردن دستگاه شنود کمک می کنند. با نزدیک شدن ردیاب به دستگاه شنود صدای سوت می شنوید و به این ترتیب به راحتی می توانید دستگاه شنود جاسازی شده را پیدا کنید.

ابزار پیدا کردن شنود برای خانه

3- با موبایل هم می توانید دستگاه شنود را پیدا کنید

هنگام نصب جی پی اس، نصب دستگاه شنود و سایر وسایل امنیتی معمولا دستگاه شروع به ساطع کردن امواج

مغناطیسی می کند. از آنجا که دسترسی به ابزارهای پیشرفته برای پیدا کردن و خنثی سازی این دستگاه ها در

دسترس همگان نیست، می توان از راه هاي ساده تری برای پيدا كردن دستگاه شنود استفاده کنیم. یکی از انواع

روش پيدا كردن دستگاه شنود استفاده از تلفن همراه است. با نصب اپلیکیشن هایی مانند Hidden Camera

Detector می توان امواج مربوط به دستگاه شنود را پیدا کرد. استفاده از این روش البته به نسبت دستگاه های

پیشرفته تر معایبی هم دارد. برای مثال قدرت تلفن همراه بسیار محدود است و نمی تواند مانند یک دستگاه حرفه

ای محل دستگاه شنود را پیدا کند.

پیدا کردن شنود با موبایل

اگر دستگاه شنود پیدا نشد چه کنیم؟

در برخی موارد ممکن است موفق به پیدا کردن دستگاه شنود نشویم. در این مواقع می توانیم از دستگاه ضد شنود

استفاده کنیم. این دستگاه با ایجاد نویزهای مزاحم امکان شنود را محدود می کند. در این زمان فرآیند دچار اختلال

شده و نمی توان به صورت عادی صدا را شنود کرد. دستگاه های ضد ردیاب و ضد شنود البته قیمت بالایی دارند.

همچنین در بسیاری از مواقع برای تهیه آن ها نیاز به اخذ مجوزهای قانونی است.

بهترین دوربین‌ مدار بسته   انواع دوربین مداربسته   پکیج دوربین مداربسته  دوربین اچ دی

 

پیدا کردن دستگاه شنود مخفی

پیشگیری بهتر از درمان؛ 3 نکته ساده برای جلوگیری از نصب دستگاه شنود

معمولا همه افراد پس از اینکه متوجه علائم شنود در خانه می شوند، به سراغ پیدا کردن دستگاه شنود می روند.

در بسیاری از مواقع پيدا كردن دستگاه شنود چندان راحت نیست. به همین دلیل پیشگری از نصب شنود می تواند

راه حل بسیار بهتری باشد. در ادامه بهترین راه های مقابله با نصب دستگاه شنود در منزل را بررسی می کنیم.

1- همیشه درها را قفل کنید

فرقی نمی کند در خانه یا اتومبیل خود باشید، سعی کنید همیشه درها را قفل کنید. باز گذاشتن در خودرو حتی برای

چند دقیقه فرصت را برای نصب دستگاه شنود در اختیار سودجویان قرار می دهد. در حقیقت مراقبت همیشگی از

خانه، اتومبیل و دیگر مکان هایی که افراد به آن رفت و آمد دارند، بهترین راه جلوگیری از نصب دستگاه شنود

است. به همین دلیل حتی یک لحظه هم نباید غافل از خانه و اتومبیل شویم.

2- خودرو را در جاهای خلوت پارک نکنید

نصب انواع ردیاب آهنربایی، دستگاه شنود و سایر جی پی اس ها چندان دشوار نیست.

در حقیقت با غفلت افراد به راحتی می توان این دستگاه ها را نصب کرد. معمولا خودرو نیز

بیشتر مورد طمع افراد سودجو قرار می گیرد.پارک کردن خودرو در مکان های خلوت فرصت

را به سودجویان می دهد تا دستگاه شنود را نصب کنند. پارک کردن خودرو در جاهای

مطمئن علاوه بر امنیبیشتر باعث جلوگیری از نصب دستگاه شنود می شود. معمولا

پارکینگ های یا خیابان خلوت بهترین جا برای عملی کردن نیات پلید سود جویان است.

جلوگیری از ورود افراد متفرقه

3– نصب دزدگیر امنیت را افزایش می دهد

امروز انواع و اقسام دزدگیرها برای منازل و اتومبیل های شخصی وجود دارد. پیشنهاد

می کنیم برای امنیت بیشتر و جلوگیری از نصب هر گونه دستگاه اضافی حتما سطح امنیت

منزل وماشین خود را افزایش دهید. امروز با کمک دزدگیرهای ماهواره ای می توان به خوبی

و از راه دور همه چیز را تحت کنترل نگه داشت. با کمک دزگیر می توان به راحتی متوجه ورود

افرادی با قصد نصب دستگاه شنود شد. در حقیقت دزدگیر در پیشگیری از نصب دستگاه

شنود کمک زیادی می کند.

دستگاه شنود، وجه مثبتی که دیده نمی شود

در این مقاله به بررسی دستگاه شنود و نحوه پیدا کردن آن پرداختیم. سعی کردیم با بررسی

جنبه های مختلف شنود به سوالا چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم پاسخ دهیم. در انتها باید

بر این نکته تاکید کنیم که دستگاه شنود الزما وسیله نامناسبی نیست. در حال حاضر برخی

ردیاب ها مثل جی پی اس شنوددار با استفاده از دستگاه شنود امنیت کاملی را برای خودرو

به همراه می آورند. در حقیقت این ردیاب های شنوددار می توانند امنیت کامل اتومبیل ها و

اشخاص را تامین کنند. در حقیقت همان طور که در ابتدا هم اشاره کردیم استفاده از ردیاب

شنود دار یا دستگاه شنود برای تامین امنیت و حفظ حریم شخصی افراد هیچ گونه منع

قانونی ندارد. این دستگاه ها می تواند امنیت بیشتری نیز برای افراد ایجاد کنند. در انتها

پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع جی پی اس با همکاران ما در رایان جی پی اس می توانید

تماس حاصل فرمایید



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

از جمله نقاط پرتردد و حساس در ساختمان ها و مراکز آسانسورها می باشد. لذا نصب دوربین مداربسته در آسانسور جهت پیشگیری از بسیاری حوادث و همچنین ثبت بسیاری از وقایع می تواند مفید باشد. بنابراین در این مقاله سعی داریم درباره انواع دوربین آسانسور، نحوه کابل کشی دوربین در آسانسور و نصب آن صحبت کنیم.

 
 

اتصال دوربین مداربسته آسانسور به دستگاه ضبط تصاویر

به دلیل متحرک بودن آسانسور اتصال دوربین مداربسته آسانسور به dvr یا nvr کمی پیچیده است. چرا که در دوربین های مداربسته ای که در اتاق، دیوار و یا سقف آویزان هستند می توان با کمک یک کابل به دستگاه ضبط وصل نمود. اما از آنجا که کابین آسانسور متحرک است باید دوربین مداربسته طوری نصب شود که هیچگونه نویز و قطعی در تصاویر صورت نگیرد.

 
 
 

تجهیزات مورد نیاز جهت نصب دوربین مداربسته در آسانسور

  • کابل ها (Cables)
  • فرستنده (Transmitter)
  • گیرنده (Receiver)
  •  دوربین (Camera)
  • دستگاه ضبط تصاویر (DVR – NVR)
 
 
 

1- کابل کشی دوربین در آسانسور

نوع کابل استفده جهت نصب دوربین مداربسته در آسانسور متفاوت است. در صورتی که از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید نیاز به کابل شبکه دارید. رایج ترین کابل شبکه Cat6 و از نوع  SFTP است. در صورت استفاده از سیستم آنالوگ نیاز به کابل کواکسیال که رایج ترین آن RG59 می باشد.  هنگام کابلکشی حتما توجه نمایید که طول کابل ها باید به اندازه طول مسیر حرکت آسانسور باشد. نحوه کابل کشی دوربین در آسانسور نیز متفاوت می باشد:

  • کابل کشی از پائین آسانسور
  • کابل کشی از بالای آسانسور
  • استفاده از تراول کابل آسانسور (Travel Cable)
 
 
 

تراول کابل آسانسور

 

عموما در آسانسورها برای انتقال جریان و سیگنال ها از کابل تراول استفاده می شود. تراول کابل یک کابل چند هادی است که مدام در حال حرکت است. این کابل ها عمر طولانی دارد و دو نوع می باشند: تراول کابل تخت و گرد. تراول کابل گرد نسبت به تخت رساناتر و انعطاف پذیرتر است. اما با این وجود تراول تخت بیشتر استفاده می شود.

 
تراول کابل
 

2- فرستنده و گیرنده لیزری

استفاده از سیگنال لیزری با کمک فرستنده و گیرنده کارآمد می باشد. در این روش فرستنده در زیر کابین آسانسور نصب می شود و گیرنده نیز در کف شفت آسانسور نصب خواهد شد. در این حالت فرستنده و گیرنده به صورت رو در رو در داخل چاه آسانسور با یکدیگر در تماس هستند. دوربین مداربسته نیز از طریق کابل (نوع کابل با توجه به نوع دوربین) در سقف کابین آسانسور نصب می شود.

در نهایت سیستم کار به این صورت می شود که گیرنده از طریق کابل داده ها را به دستگاه nvr یا dvr انتقال می دهد. این گیرنده و فرستنده می تواند تا برد 1.300 فوت نیز کارآیی داشته باشد. البته در این روش ممکن است به دلیل گرد و خاک در چاه آسانسور انتقال داده از طریق لیزر دچار مشکل شود.

 
 
 

3- دوربین مداربسته آسانسور

کلا دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه (IP) تقسیم بندی می شوند. لذا می توانید یکی از از انواع دوربین مداربسته را انتخاب کنید. از نظر مشخصات فنی نیز توجه داشته باشید که به دلیل اتوماتیک بودن چراغ های آسانسور، نیازی نیست که دوربین مداربسته انتخابی شما مجهز به مادون قرمز باشد.

همچنین بهتر است دوربین مداربسته در کابین آسانسور دارای زاویه دید 85 تا 95 درجه و لنز آن  2.8 یا 3.6 باشد تا بتواند حداکثر نقاط را پوشش دهد. همچنین قابلیت WDR دوربین می تواند باعث بهبود کیفیت تصویر در هنگام باز شدن درب آسانسور داشته باشد.

از جمله دوربین هایی که می توانید برای آسانسور استفاده کنید دوربین سه گوش (مثلثی)، اسپیددام، دام و یا دوربین مخفی. البته در کابین های جدید آسانسور محل نصب دوربین از قبل در کابین طراحی شده است و بالای دکمه آسانسور بر روی دیوار کابین قرار دارد.

 
 
 

4- دستگاه ضبط تصاویر

دستگاه DVR یا NVR متناسب با نوع دوربین مداربسته با استفاده از کابل ها به دوربین متصل شده و تصاویر را پردازش می کند. برای اینکه بتوانیم تصاویر چندین آسانسور را در ساختمان های بزرگ داشته باشیم، لازم است دستگاهی با چند کانال متناسب با نیازمان تهیه کنیم.

 
 
 

مبدل PoE به کواکس چیست و کاربرد آن

در صورتی که در آسانسوری دوربین آنالوگ با کابل کشی کواکسیال وجود دارد و می خواهید سیستم مداربسته را به IP ارتقا دهید لازم است از مبدل POE به کواکسیال استفاده کنید. با کمک این مبدل دیگر نیازی تغییر کابل کشی آسانسور نیست.

 
 

نکاتی در مورد نصب دوربین مدار بسته در آسانسور

  • در صورت نصب دوربین در آسانسور حتما باید از برچسب هشدار نصب دوربین در آسانسور استفاده کنید، در غیر این صورت به دلیل تعرض به حقوق شهروندی مرتکب جرم شده اید.
  • توصیه می شود لنز دوربین آسانسور به وسیله کاوری محافظت شود.
  • به دلیل فضای کوچک آسانسور و در معرض دید نبودن؛ دسترسی به دوربین آسانسور آسان است. به همین دلیل توصیه می شود از دوربین های توکار و مخفی استفاده کنید.
  • صدا نیز به اندازه تصویر مهم است. لذا توصیه می شود دوربین های داخل کابین آسانسور دارای میکروفن باشد. چرا که در بسیاری از حوادث ثبت صدا در کنار تصویر می تواند بسیار مفید باشد.

 

نکاتی مهم در مورد نصب دوربین مدار بسته در آسانسور

نصب دوربین مدار بسته در آسانسور

نصب دوربین مدار بسته در آسانسور با چالش های زیادی روبرو است. از آنجا که آسانسور ها حرکت می کنند، سیم کشی دوربین امنیتی به ضبط کننده دیجیتال فیلم یا همان DVR، تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. اما ما در اینجا چگونگی غلبه بر این چالش را برای شما به طور خلاصه توضیح داده و درباره مزایا و معایب سیستم دوربین مداربسته سیمی و بی سیم در آسانسور توضیحاتی خواهیم داد.

سیستم های دوربین مدار بسته در آسانسورها به منظور افزایش سیستم امنیتی ساختمان اداری یا خود کابین آسانسور طراحی شده اند که بخشی از سیستم نظارت امنیتی یک سازمان برای اطمینان از ایمنی کاربران از این آسانسور و تشخیص مزاحمت ها، سرقت ها و هر گونه کار شکنی دیگر است.

انواع دوربین مدار بسته در آسانسور

۱-دوربین مدار بسته سیمی

نصب دوربین های مدار بسته در آسانسور می تواند کاری زمان بر و پیچیده باشد. از آنجا که کابین های آسانسورها اجسام در حال حرکت هستند، نصب سیم متحرک می تواند یک چالش واقعی باشد. آسانسورها به طور معمول برای راه اندازی، از تراول کابل استفاده می کنند و سیم های جدید را می توان از طریق تراول کابل تغذیه کرد.

شرکت آسانسور باید شرایطی را برای شما فراهم کند که از طریق کابل تراول سیم دوربینتان را نصب کنید وگرنه شما می توانید یک کابل تراولی جدیدی نصب کنید. البته با گذشت زمان، تعویض کابل ها به دلیل فرسودگی کابل های متحرک ضروری می شود که تاسیسات آسانسور بی سیم این مشکل را ندارند.

نمودار نمونه ای برای دوربین HD سیمی:

نصب دوربین مدار بسته در آسانسور

 

 

۲- دوربین مدار بسته بی سیم

گزینه دیگر نصب فرستنده و گیرنده بی سیم است. فرستنده ها و گیرنده های بی سیم زیادی در بازار وجود دارند. اما باید مطمئن شوید که مارک قابل اعتمادی را انتخاب و تهیه کنید زیرا فرستنده های بی کیفیت و ارزان قیمت معمولاً باعث تداخل شده و فیلم هنگام حرکت آسانسور، روی یک تصویر ثابت می ماند.

هنگام نصب دوربین مدار بسته در آسانسور از محصولات خوبی نظیر Hikvision بهتر است استفاده کنید تا از کیفیتی بی نظیر بهره مند گردید. در نمودار زیر، یک گیرنده بی سیم در بالای شافت آسانسور و یک فرستنده بی سیم در بالای آسانسور نصب کرده ایم. دوربین با استفاده از کابل UTP به برق آسانسور و فرستنده بی سیم متصل و گیرنده بی سیم به یک سوئیچ داده که از طریق آن داده ها را به شبکه ضبط ویدئو یا همان NVR می فرستد.

نمودار نمونه ای برای دوربین HD بی سیم:

 

 

مزایا و معایب نصب دوربین مدار بسته سیمی و بی سیم در آسانسور

هزینه دوربین مدار بسته سیمی در مقایسه با نمونه های بی سیم کمتر است، اما در عین حال به فرآیند نصب سخت و پیچیده تری نیز نیاز دارد و بسته به اینکه چند طبقه آسانسور باید طی کند. نصب آن ها نیز به همان اندازه بیشتر طول می کشد. دوربین مدار بسته سیمی در آسانسور هزینه نصب و کابل بالاتری دارد تا آنجا که در یک نصب سیمی ممکن است از سه تا چهار نصاب در هر آسانسور استفاده شود.

با اینکه ممکن است هزینه دوربین مدار بسته بی سیم بیشتر باشد. اما نصب آن نسبتاً ساده تر است زیرا سیستم ساده تری داشته و قرار نیست از چند سیم و کابل در آن استفاده شود درست است که قیمت آنها بیشتر است. اما قیمت این دوربین ها به طور مداوم با بالا رفتن سطح تکنولوژی کاهش می یابد درضمن یک سیستم دوربین مدار بسته بی سیم در آسانسور توسط دو نصاب قابل نصب است.

بهتر است دوربین مدار بسته سیمی یا بی سیم در آسانسور خود نصب کنید؟

هنگام نصب دوربین های آنالوگ باید از یک سیستم دوربین مدار بسته سیمی استفاده کنید. اما هنگام نصب دوربین های IP تقریباً همیشه یک سیستم بی سیم را انتخاب کنید. سهولت نصب، صرفه جویی در وقت و نیروی کار معمولاً هزینه یک سیستم سیمی را جبران می کند و نگهداری سیستم بسیار راحت تر است.

نصب دوربین مدار بسته در آسانسور

نمونه دقیق تری از نصب دوربین مدار بسته بی سیم در آسانسور

این سیستم متشکل از یک دوربین مدار بسته آسانسور با کیفیت بالا با فرمت فیلم p1080 و یک سیستم فرستنده بی سیم (فرستنده و گیرنده ویدئو) است. این سیستم یک پل ویدئویی دوربین مدار بسته بی سیم ایجاد می کند تا فیلم در زمان واقعی و بدون سیم کابل کواکسیال و سیم کشی مستقیم از دوربین به ضبط کننده در DVR ضبط شود.

روش نصب دوربین های مدار بسته در آسانسور

در این روش، دوربین آسانسور در گوشه ای از آسانسور، نزدیک بالای کابین آسانسور نصب می گردد. این دوربین نصب شده در گوشه به دلیل لنز زاویه دید بسیار گسترده ای که دارد، نقاط کور احتمالی را از بین برده و برای آسانسورها مناسب است و یک دوربین امنیتی از نوع AHD با کیفیت عالی آنالوگ است که از همان نوع کابل کواکسیال همانند دوربین های مداربسته آنالوگ سنتی استفاده می کند. نصب دوربین آسان است. ابتدا صفحه جلوی فلزی را برداشته و سپس با استفاده از دو پیچ پایه دوربین را نصب کنید. به این صورت است که دوربین به درستی در گوشه آسانسور سوار می شود. تنها روش نصب این دوربین گوشه ۹۰ درجه ای است که دو دیوار به هم می رسند.

در اینجا نمای نزدیک تری از آنچه که دوربین نصب شده مشاهده می کنید. قسمت شیشه ای بالای پنجره عدسی مدور جایی است که LED های مادون قرمز در آن قرار دارند که دوربین را قادر می سازد تا در نور کم و تاریکی کامل نیز تصویر برداری کند. اگر چراغ آسانسور کم نور شود، دوربین تا زمانی که به آن برق رسانی می شود، تصاویر را ضبط خواهد کرد برای این کار می توان از سیستم های پشتیبان گیری باتری یا UPS استفاده کرد.

پکیج دوربین مداربسته   انواع دوربین مداربسته   ریست پسورد هایک ویژن  بهترین دوربین‌ مدار بسته   انتقال تصویر هایک ویژن

نصب دوربین های مدار بسته در آسانسور

  1. از کابل کواکسیال RG59 برای اتصال دوربین به ورودی ویدئویی BNC جعبه فرستنده استفاده می شود. جعبه فرستنده و آنتن در قسمت زیرین کابین آسانسور نصب شده اند.
  2. کابل CAT5 جعبه فرستنده ویدئو را به آنتن فرستنده متصل می کند.
  3. منبع تغذیه ۱۲ ولت DC متصل به جعبه فرستنده ویدئو، برق را به فرستنده، آنتن و دوربین آسانسور می رساند. برق با استفاده از PoE از طریق اترنت به آنتن می رسد.
  4. روی آنتن ها سوئیچ های DIP وجود دارد که به نصاب اجازه می دهد مشخص کند کدام آنتن سیگنال ویدئو را منتقل می کند و کدام یک گیرنده خواهد بود.
  5. از کابل کواکسیال RG59 برای سیم کشی خروجی BNC گیرنده ویدئو به DVR استفاده می شود.
  6. DVR که احتمالاً یک مانیتور به آن متصل است و ممکن است بسته به نوع کاربردDVR، علاوه بر دوربین آسانسور، دوربین های دیگری نیز به آن متصل باشد که معمولا نیز چنین است و DVR مورد استفاده برای نصب دوربین آسانسور معمولاً با سایر دوربین های امنیتی اطراف ساختمان به اشتراک گذاشته می شود.

نتیجه استفاده از این سیستم این است که می توان فیلم آسانسور را روی DVR دوربین، بدون اینکه کابل از دوربین امنیتی دور شود ضبط کرد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

حتما این اتفاق برایتان افتاده است که هنگام استفاده از سیستم نظارتی صدایی از دوربین یا دستگاه ضبط خود می شنوید که علت آن را نمی دانید. در این مقاله سعی می کنیم علت و مشکل صدای دوربین مداربسته و دستگاه ضبط کننده را شرح دهیم. بنابراین با خواندن این مقاله می توانید خودتان قبل از اینکه به تعمیرکار مراجعه کنید، علت هر نوع صدای احتمالی را متوجه شوید.

 
 

علت مشکل صدای دستگاه DVR دوریین مداربسته

1- خراب بودن فن خنک کننده

بر اساس تجربه بخش پشتیبانی و گارانتی دوربین مداربسته خراب بودن فن خنک کننده یکی از علل شایع صدای DVR است. ممکن است با گذشت زمان یکی از پرهای فن شکسته باشد و یا به علت جابجابب دستگاه فن از حالت بالانس خارج شده باشد. بنابراین با تنظیم مجدد فن و یا تعویض آن مشکل صدای دوربین مدار بسته برطرف خواهد شد.

به یاد داشته باشید که فن وظیفه خنک کنندگی قطعات دستگاه را دارد. خراب شدن فن می تواند باعث افزایش بیش از حد دمای قطعات و خرابی آنها شود. بنابراین یک قطعه مهمی به حساب می آید و در صورت خرابی فورا باید تعویض گردد.

 
 

2- عدم تنظیم هارد دیسک

در صورتی که هنگام راه اندازی دوربین مداربسته صدای بوق ممتدی از دستگاه دی وی ار شنیدید ممکن است مشکل عدم تنظیم هارددیسک باشد. بنابریان جهت برطرف کردن صدای بوق باید به بخش تنظیمات دستگاه رفته و تیک گزینه صدای بوق را بردارید. به این ترتیب صدا غیر فعال خواهد شد.

 
 

3- خراب شدن هارد دیسک

دستگاه DVR می تواند بنا به نیاز و مدل دستگاه دارای یک یا چند هارد دوربین مداربسته باشد. بنابراین خراب شدن هر یک از این هاردها ممکن  است باعث بروز صدا شود. هنگام بروز مشکل در هارد دیگر فیلمی ضبط نخواهد شد بنابراین از این طریق می توانید متوجه شوید که علت صدا همان خرابی هارد است که با تعویض هارد مشکل برطرف خواهد شد.

 
 

4- وجود مشکلات ارتباطی در شبکه

یکی از دلایلی که دوربین مداربسته تصویری دریافت نمی کند می تواند به دلیل بروز مشکل ارتباطی با شبکه در دستگاه ضبط کننده باشد. هنگام بروز این مشکل نیز شما صدای بوق ممتدی را خواهید شنید.

 
 

5- وجود IP تکراری در شبکه

آی پی تکراری هنگامنصب و تنظیم دوربین مداربسته می تواند یکی از علل شنیده شدن بوق از دستگاه ضبط کننده باشد. برای رفع این مشکل می توانید نرم افزار IP Scaner را نصب کنید. با کمک این نرم افزار می توانید ای پی دوربینی را که مشکل دارد را شناسایی و برطرف کنید.

دانلود نرم افزار IP SCANER
 
 

6- هشدارهای امنیت سایبری

گاهی ممکن است افراد ناشناسی قصد ورود به سیستم نظارتی و دوربین مداربسته را داشته باشند. لذا هنگام ورود ممکن است رمز دوربن مداربسته را ب ا اشتباها وارد کنند. در این صورت دستگاه یک بوق ممتدی را ایجاد می کند. این صدا یکی از ضروری ترین صدای هشدار امنیتی است که باید فعال باشد. جهت ایجاد یک پسورد قوی برای دوربین مداربسته بهتر است مقاله چگونه رمز دوربین مداربسته را عوض کنیم را بخوانید.

همچنین گاهی نیز با تنظیم دوربین مداربسته و ایجاد Line Crossing یک محدوده ای را به صورت خط یا اشکال هندسی در دوربین مداربسته مشخص می کنیم. در صورتی فرد ناشناسی از این خط عبور کند دستگاه یک بوق ضعیفی را اعلام خواهد کرد که هشدار امنیتی است. البته در این حالت ایمیلی نیز به مسئول بخش مدیریتی ارسال خواهد شد.

 

دلایل دیگر صدای بوق دوربین مداربسته از دستگاه DVR

از جمله علت های دیگری که ممکن است باعث بروز صدا شود و شما را نگران کند می تواند عواملی همچون:

  • پر شدن حافظه هارد دیسک دستگاه ضبط کننده
  •  اعلام حرکات دوربین‌ های متصل به دستگاه
  • اعلام قطع شدن تصاویر دوربین مدار بسته
  • از بین رفتن ارتباط بین هارد دیسک و دستگاه
  • وارد شدن ضربه به دوربین مداربسته
  • خراب شدن آمپر منبع تغذیه

برای اطمینان از علت دقیق بوق زدن دستگاه می توانید بر روی علامت مثلث زرد رنگ که بر روی صفحه نمایش دیده می شود، کلیک کنید. پنجره ای که باز می شود شامل خطاهای سیستم شما خواهد بود. بنابراین می توانید علت وجود خطاها را در این پنجره مشاهده کنید. سپس با بررسی آن قادر خواهید بود، مشکل به وجود آمده را رفع کنید.

 

جهت رفع مشکل بوق زدن و چشمک زدن مداوم DVR چه اقداماتی باید انجام شود؟

حال که با علل های مختلف بوق زدن دستگاه متوجه شدید. توضیح می دهیم در صورت مواجهه با مشکل صدای بوق دوربین مداربسته یا بوق ممتد dvr و چشمک زدن آن چکار باید بکنید:

  • ابتدا دستگاه دی وی ار را خاموش کنید. کابل برق و دیتای هارد را جدا کرده و مجددا متصل نمایید. سپس مجددا دستگاه دی وی ار را روشن نمایید.
  • گاهی وقت ها ممکن است برق دستگاه دچار مشکل باشد و آمپر منبع تغذیه خراب باشد. در این صورت باید جهت رفع این مشکل منبع تغذیه دستگاه را عوض کنید.
  • همچنین ممکن است تنظیمات دستگاه به صورتی باشد که در صورتی که دستگاه به هارد متصل نباشد بوق بزند. بنابراین می توانید این تنظیمات را تغییر دهید. برای این منظور ابتدا دستگاه را خاموش کنید و دکمه پاور پشت دستگاه را نیز قطع کنید. سپس دستگاه را باز کنید. سپس تمامی اتصالات درون دستگاه را مشاهده خواهید کرد. با فشردن زبانه کوچک فلزی اتصالات هارد را از کانکتور و برد دستگاه جدا کنید. پس از انجام این عمل مجددا اقدام به اتصالات هارد کنید و از نصب صحیح و محکم بودن اتصالات مطمئن شوید. سپس سیستم را روشن کنید. بعد از آن به منوی اصلی رفته و گزینه Info را انتخاب کنید و سپس System را انتخاب کنید. در پنجره باز شده HDD را مشاهده خواهید کرد.
 
 
 

عدم ضبط صدا دوربین مدار بسته و رفع آن

گاهی ممکن است هنگام نظارت تصویر هیچ صدایی از دوربین مداربسته شنیده نشود که ممکن است به دلیل عوامل زیر باشد:

  • مشکل از تغذیه میکروفن است
  • شاید هیچگونه قدرت صدایی وجود ندارد
  • کابل صدا خراب شده است
  • دستگاه دارای نقص سخت افزاری شده است
 
 
 

 

خاموش نشدن سیگنال آلارم

گاهی پیش می آید که سیگنال آلارم خاموش نمی شود. در این هنگام ممکن است به علت مشکلات زیر باشد:

  • خروجی آلارم به صورت دستی باز است که باید آن را چک کنید
  • تنظیمات هشدار درست نیست
  • خطای ورودی دستگاه یا اتصال درست نیست
  • بعضی از نسخه ها نیز ممکن است این مشکل را داشته باشند که در این صورت باید سیستم را ارتقا داد.
 
 
 

افزایش طول عمر دوربین مداربسته و DVR

با رعایت نکات زیر می توانید طول عمر DVR را بیشتر کنید:

  1. حتما دستگاه را در جایی مناسب و سطحی صاف قرار دهید که هوا جریان داشته باشد.
  2. از قرار دادن دستگاه DVR و NVR در نزدیکی بخاری یا اجاق گاز جدا خودداری کنید.
  3. بهتر دستگاه DVR را هر سه ماه یک بار سرویس کنید. به این منظور بهتر است منبع تغذیه، قطعات مکانیکی، هارد دیسک و فن ها با دقت بررسی شوند.
  4. بهتر است دستگاه را در جای مرطوب قرار ندهید. چرا که رطوبت نیز یکی از علل خراب شدن این دستگاه می باشد.

 

دلایل شنیدن صداهای اضافی از دستگاه DVR دوریین مدار بسته

  • عدم تنظیم هارد دیسک

وقتی دوربین مدار بسته برای بار اول روشن می شود، هارد دیسک دوربین تنظیم نیست. در چنین مواقعی صدای بوق ممتد از دستگاه شنیده خواهد شد. برای رفع این مشکل باید وارد قسمت تنظیمات شده و تیک گزینه صدای بوق را بردارید تا غیر فعال شود.

  • خراب بودن فن خنک کننده

به گفته ی بسیاری از تعمیرکار های دوربین مدار بسته ،یکی از دلایل شنیدن صدا از دستگاه DVR خراب شدن فن خنک کننده است‌. شکستگی یکی از پره ها یا بالانس نبودن فن موجب ایجاد صدا می شود. با تعویض مشکل صدای اضافی حل خواهد شد‌.

 

فن با به جریان انداختن هوا در دستگاه دوربین مدار بسته باعث خنک شدن تمام قطعات می شود. فن نقش مهمی در دوربین مدار بسته ایفا می کند زیرا گرم شدن بیش از حد قطعات موجب خراب شدن دستگاه DVR می شود.

  • خراب شدن هارد دیسک

اگر دستگاه DVR چند عدد هارد دیسک داشته باشد، ممکن است خراب شدن هر یک از هارد دیسک ها موجب بروز صداهای اضافی در دستگاه شود‌. با خرابی هارد دیسک، دستگاه دیگر نمی تواند فیلم ها را ضبط و بازیابی نماید. برای رفع این مشکل هارد دیسک معیوب را تعویض کنید.

  • وجود IP تکراری در شبکه

یکی دیگر از دلایل شنیدن صدای بوق ممتد در دستگاه DVR آی پی تکراری در شبکه است. برای رفع این مشکل باید برنامه ip scaner را نصب کنید و با استفاده از آن آی پی را که ایراد دارد پیدا کرده و اصلاح نمایید.

  •  وجود مشکلات ارتباطی در شبکه

بروز مشکل ارتباطی با شبکه در دستگاه DVR باعث می شود که دوربین مدار بسته تصویری دریافت نکند. با بروز این مشکل از دستگاه صدای بوق ممتد به گوش می رسد.

  • هشدارهای امنیتی که با بوق مشخص می شود

اگر افراد غریبه و ناشناس بخواهند قصد ورود به سیستم دوربین مدار بسته شما را داشته باشند اما پسورد ورودی به سایت را اشتباه وارد کنند، با وارد کردن هر رمز اشتباه صدای بوق ممتد از دستگاه شنیده خواهد شد. این صدا برای سیستم امنیتی ضروری است. برای پسورد ورودی به سیستم دوربین مدار بسته خود از حروف کوچک و بزرگ و اعداد استفاده کنید که افراد ناشناس نتوانند به راحتی رمز شما را حدس بزنند.

  • چند دلیل دیگر شنیدن صدای بوق از دستگاه DVR

دلایلی مانند پر شدن حافظه هارد دیسک دستگاه، اعلام حرکات دوربین‌ های متصل به دستگاه، اعلام قطع شدن تصاویر دوربین مدار بسته، خراب شدن آمپر منبع تغذیه، وارد شدن ضربه به دوربین مدار بسته نیز باعث ایجاد صدای بوق ممتد در دستگاه DVR می شوند.

 

تنظیمات صدای دوربین مدار بسته

برای افزودن صدا به سیستم‌ دوربین‌ های مدار بسته دو حالت موجود است.

 

متصل کردن میکروفن به دوربین مدار بسته Ip

برای سیستم دوربین های مدار بسته تحت شبکه دیجیتال از این حالت استفاده می‌ کنند. یعنی میکروفن به طور مستقیم با دوربین اتصال برقرار می‌ کند. برای انتقال اطلاعات صدا از همان کابلی که اطلاعات تصاویر به NVR منتقل می‌شود‌، استفاده می کنند.

در واقع یک کابل به طور همزمان صدا و تصویر را به NVR می رساند و نیازی به کابل کشی مجدد ندارید. دوربین‌ های آنالوگ طوری طراحی شده اند که میکروفن هنگام ساخت  داخل دوربین تعبیه می شود‌. فقط با ورود به تنظیمات دوربین میکروفن فعال می شود.

دوربین های مدار بسته تحت شبکه نوع دیگری از دوربین‌ ها هستند که امکان نصب میکروفن در محل دیگری که نزدیک به دوربین مدار بسته باشد، وجود دارد. برای اتصال میکروفن به دوربین مدار بسته تحت شبکه با استفاده از یک فیش AV  که به منبع آداپتور 122 ولتی وصل شده، میکروفن را به دوربین وصل کنید.

دیتای میکروفن و دیتای دوربین مداربسته از طریق کابل شبکه انتقال می یابد.

 

 

متصل کردن میکروفن به دستگاه DVR دوربین مدار بسته آنالوگ

این حالت در سیستم دوربین های مدار بسته آنالوگ انجام می شود. با توجه به مدل دوربین و تعداد دوربین هایی که به دستگاه DVR وصل می شوند در پشت دستگاه DVR  پورت های ورودی تعبیه شده است. برای هر میکروفن یک سیم جداگانه لازم است.

پس از وصل کردن میکروفن ها به دستگاه DVR باید به قسمت منوی دستگاه بروید و از قسمت تنظیمات گزینه صدا را انتخاب کنید و تنظیمات را ثبت کنید تا صدای دوربین مدار بسته فعال شود.

 

نحوه انجام تنظیمات صدای دوربین مدار بسته از طریق وب

  1.  ابتدا وارد وب شده و در قسمت سرچ IP دوربین مدار بسته را وارده کرده و دکمه اینتر را بزنید‌.
  2. بعد از اینکه صفحه الگین باز شد باید نام کاربری و پسورد ورودی دستگاه دور بین مداربسته را وارد نمایید. سپس باید روی گزینه login کلیک نمایید.
  3.  بعد از ورود به صفحه دستگاه دوربین مدار بسته به سراغ گرینه Setup بروید و روی آن کلیک کنید.
  4.  پس از کلیک روی Setup نوبت به کلیک کردن روی  قسمت Camera می‌ رسد. مرحله بعدی کلیک روی گزینه Encpde را انجام دهید. در پایین صفحه باید گزینه‌ Enable Audio را در دو بخش Stream main و Stream Sub تیک گذاری کنید. این تنظیمات و تیک زدن گزینه‌ ها را باید بر روی تک تک میکروفن ها انجام دهید.
  5.  برای  میکروفن های جداگانه برای دوربین مدار بسته لازم است که گزینه Source Audio  را روی Local قرار دهید.و برای دوربین‌ هایی که خودشان دارای میکروفن هستند Source Audio را روی HDCVI قرار دهید. در دوربین های IP به تعیین کردن تنظیمات Sourcr Audio ندارید.

مشکل صدای دوربین مداربسته شناسایی و رفع آن

اگر از سیستم مداربسته خود صدای غیر عادی به گوش می رسد با مطالب زیر علت آن را شناسایی و رفع نمائید. صدای دوربین مداربسته یک نشانه از خرابی و یا عملکرد نادرست سیستم مداربسته است. در نظر داشته باشید صدایی که صحبت از آن می شود صدای زنگ های هشدار که شما آن را فعال کرده اید نیست. در واقع صدای مورد نظر این مقاله وجود اشکالی در سیستم مداربسته را خبر می دهد. حتی ممکن است دستگاه DVR یا NVR به صدا در آمده باشد، برای مدیریت و رفع چنین مشکلی چه باید کرد؟

آن چه در این مقاله می آموزید:

  1. علت صدای DVR/NVR دوربین مداربسته
  2. DVR/NVR بوق می زند یا روشن نمی شود
  3. بررسی اتصالات دستگاه DVR/NVR
  4. بررسی اتصال هارددیسک به دستگاه
 

1. علت صدای DVR/NVR دوربین مداربسته

بعد از نصب دوربین مداربسته زمانی که سیستم برای اولین بار روشن می شود، صدایی از دستگاه DVR/NVR شنیده می شود. این صدا که به صورت ممتد خواهد بود به علت عدم تنظیم هارد در سیستم مداربسته است. اگر در تنظیمات دستگاه  وارد شوید می توانید گزینه مربوط به بوق هارد را غیر فعال کنید. مسیر دستیابی به گزینه مربوطه در هر برندی ممکن است کمی با هم متفاوت باشد.

در برند هایک ویژن وارد منوی اصلی شده سپس گزینه Configuration و بعد در بخش Exceptions تنظیمات انجام می شود. در برند داهوا بعد از انتخاب منو اصلی گزینه Setting  و بعد Abnormality در آخر بخش Event تنظیمات انجام می شود. اما چه دلایلی باعث صدای دوربین مداربسته و یا صدای دستگاه DVR/NVR می شود.

صدای دوربین مداربسته

صفحه تنظیمات صدای دوربین مداربسته داهوا

صدای دوربین مداربسته

صفحه تنظیمات صدای دوربین مداربسته هایک ویژن

هارددیسک معیوب است

خرابی در هارددیسک نیز از دلایل صدای دستگاه DVR/NVR است. اگر سیستم مداربسته شما دارای چند هارد دیسک است خرابی در یکی از آنها نیز موجب بوق دستگاه می شود. هارد دیسک معیوب را جدا کنید و جایگزین نمائید.

 

از کار افتادن فن خنک کننده دستگاه

ثابت نبودن فن دستگاه و بالانس نبودن آن ایجاد صدای اضافی در دستگاه می کند. همچنین شکستگی در پره های فن نیز احتمال ایجاد صدا در دستگاه را بالا می برد. با توجه به نقش اساسی فن در خنک کردن دستگاه دی وی آر  و این که گرما موجب خرابی در قطعات دستگاه می شود حتما در تعویض و یا جایگذاری درست آن اقدام کنید.

 

IP تکراری در شبکه

IP تکراری یکی از دلایل صدای دستگاه دوربین مداربسته است. چرا که دستگاه برای شناسایی آن عضو از سیستم دچار سردرگمی می شود. IP باید به صورت یکتا برای هر کدام از اجزا سیستم مداربسته و شبکه تعریف شود. اگر به IP سایر اجزا شبکه دسترسی دارید با بررسی آنها می توانید مورد تکراری را برطرف نمائید. در غیر اینصورت می توانید از برنامه IP Scanner استفاده کنید و مورد تکراری را تغییر و اصلاح کنید. به این ترتیب مشکل صدای دوربین مداربسته برطرف می شود.

از دیگر دلایل صدای دوربین مداربسته مشکلات شبکه و ارتباط دستگاه با اجزاء سیستم مداربسته است. اگر ارتباط دوربین مداربسته با دستگاه قطع شود و دوربین نتواند تصاویر را ارسال کند، صدای بوق بلند خواهد شد. قطعی در شبکه نیز موجب شنیدن صدای بوق از دوربین مداربسته یا دستگاه می شود.

 

سایر موارد

  1. کافی نبودن حافظه: برای ضبط تصاویر و پر شدن هارد دستگاه از دلایل دیگری است که موجب صدای دستگاه می شود.
  2. اتصال غیر مجاز به دستگاه و سیستم مداربسته
  3. تغییر سیگنال ویدئویی
  4. عدم تطابق استاندارد ورودی و خروجی ویدئو 
  5. خرابی در منبع تغذیه، آسیب به دوربین مداربسته و… نیز می توانند از دلایل صدای دستگاه DVR/NVR و یا صدای دوربین مداربسته باشند.
 

2. DVR/NVR بوق می زند یا روشن نمی شود

اگر صدای DVR یا NVR در آمده است و بوق می زند ممکن است با مشکل و خطای No HDD مواجه باشید. گاهی نیز با وجود صدای سیستم مداربسته، دستگاه به راحتی روشن نمی شود و روی صفحه شما آن را نمی بینید. برای رفع این مشکل از متناسب بودن منبع تغذیه با  دستگاه DVR/NVR  خود اطمینان حاصل نمائید. اگر منبع تغذیه مورد استفاده شما متناسب با DVR/NVR بود، لازم است اتصال برق منبع تغذیه را بررسی کنید. هرگونه منبع تغذیه کمکی مانند باتری را برای زمان تست و بررسی، از دستگاه جدا کنید.

 

3. بررسی اتصالات دستگاه DVR/NVR

در اتصالات دستگاه DVR/NVR هر گونه قطعی ممکن است صدای دوربین مداربسته یا دستگاه را ایجاد کند. بنابراین تمام اتصالات را بررسی کنید به طور مثال اتصال هارد، چرا که قطعی در آن باعث عدم شناسایی هارد توسط دستگاه و در نهایت صدای بوق می شود. اتصال دوربین مداربسته به دستگاه DVR/NVR، اتصال اجزاء سیستم مداربسته به منبع تغذیه و… مواردی هستند که باید چک شوند.

 

4. بررسی اتصال هارددیسک به دستگاه

برای این منظور ابتدا دستگاه DVR/NVR را خاموش نمائید. پیشنهاد می شود برق از طریق دکمه پاور در پنل پشت دستگاه نیز قطع شود. سپس دستگاه را باز کنید به این ترتیب که بعد از باز کردن پیچ ها پوشش بالا را می توانید بردارید. هارددیسک و اتصالات دیده می شود. اتصالات هارد با فشردن زبانه کوچک فلزی، کانکتور را از هارد و از برد دستگاه جدا کنید. پس از قطع اتصالات مجددا هارد را در جایگاه دستگاه جایگذاری کنید. از صحت و محکم بودن اتصال مطمئن شوید. در پوش بالایی دستگاه را نصب کنید و سیستم را روشن کنید. بعد از آن به منوی اصلی رفته و بعد Info در آخر System را انتخاب کنید. در پنجره باز شده HDD را مانند تصویر انتخاب کنید.

صدای دوربین مداربسته

1. در پنجره منوی اصلی، انتخاب گزینه System

صدای دوربین مداربسته

2. در کادر System انتخاب گزینه HDD

بررسی کنید که درایو هارددیسک در لیست HDD های سیستم نشان داده شود. میزان فضای پر و خالی حافظه باید مشخص باشد. در صورت 0.0 فضای خالی به معنای پر بودن هارد دیسک است که امکان رونویسی تصاویر جدید روی تصاویر گذشته وجود دارد. وضعیت و بخش های S.M.A.R.T را بررسی کنید باید به صورت Normal باشد. نرمال بودن این دو مورد به این معنی است که هارد شناسایی شده و به طور عادی کار می کند.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

گاهی موارد پیش می آید که شخص فقط به دنبال مشاهده تصاویر به صورت زنده می باشد و تمایلی به ذخیره اطلاعات ندارد. به عنوان مثال شخصی می خواهد فقط بداند پشت درب چه کسی است تا در صورت آشنا بودن در را باز کند. در این صورت دیگر نیازی به دستگاه DVR و NVR نیست . برای این منظور می توانید با اتصال مستقیم دوربین مداربسته به مانیتور یا تلویزیون و کامپیوتر، تصاویر را مشاهده نمایید. علاوه براین هزینه نصب و راه اندازی دوربین مداربسته نیز بسیار کاهش می یابد.

 
 

بررسی برند و مدل دوربین مداربسته

جهت اتصال مستقیم دوربین مداربسته به مانیتور یا تلویزیون در ابتدا باید نوع تکنولوژی دوربین مداربسته خود را تعیین کنید. چرا که به دلیل نوع تکنولوژی به کار رفته در دوربین ها نحوه اتصال دوربین به مانیتور نیز متفاوت خواهد شد.

به عنوان مثال در دوربین مداربسته آنالوگ با تکنولوژی HD-TVI ، HD-CVI  و AHD این امکان نیست که بتوان مستقیما دوربین را به مانیتور وصل کرد و نیاز به یک دستگاه جانبی است. اما اگر دوربین مداربسته شما دوربین سنتی آنالوگ باشد؛ یعنی دارای تکنولوژی CVBS (Composite Video Baseband Signal) است. پس مراحل کار دیگر پیچیده نخواهد بود و می توان مستقیما دوربین را به مانیتور وصل کرد.

 
 
 

تجهیزات لازم جهت نصب مستقیم دوربین به مانیتور/تلویزیون

ابتدا جهت نصب دوربین به تلویزیون نیاز به یکسری تجهیزات از جمله:

  • کابل کواکسیال ترکیبی RG59: از طریق این کابل می توانید سیگنال تصاویر ویدیویی و برق را به طور همزمان منتقل کنید.
  • اتصال BNC: امکان استفاده در هر طرف کابل کواکسیال.
  • آداپتور BNC به RCA : جهت اتصال دوربین مداربسته باید اتصال BNC را با این آداپتور به ورودی RCA تلویزیون وصل کرد.
  • کانکتور آداپتور برق جک پلاگین: از این کانکتور جهت اتصال آداپتور برق به دوربین مداربسته استفاده می شود.
 
 
 

1- اتصال مستقیم دوربین مداربسته  CVBS به تلویزیون

  • ابتدا دوربین مداربسته خود را در مکان مناسب نصب کنید.
  • در مرحله دوم باید کابل دوربین را وصل کنید. جهت این امر از اتصال BNC به کابل کواکسیال استفاده کنید.
  • در مرحله بعدی باید منبع تغذیه را به دوربین وصل کرد. جهت انجام این امر باید از کابل های کانکتور P4 استفاده کرد. اما در این مرحله حتما دقت کنید قطب های مثبت و منفی کابل را درست وصل کردید تا دوربین آسیب نبیند.
  • پس از انجام مراحل بالا نوبت به اتصال دوربین به خود تلویزیون است. جهت این امر از آداپتور BNC به RCA استفاده می کنیم. فقط دقت کنید از ورودی صوتی و تصویری استفاده کنید.
  • در آخر تلویزیون خود را روشن کرده و ورودی AV را انتخاب نمایید. در واقع ورودی AV ورودی صوتی و تصویری می باشد که امکان مشاهده تصاویر بر روی تلویزیون را می دهد.
 
 
 

2- اتصال مستقیم دوربین مداربسته آنالوگ HD به مانیتور

 
  • در ابتدا چک کنید مانیتور ورودی HDMI داشته باشد.
  • از آنجا دوربین های آنالوگ با تکنولوژی HD-TVI، HD-CVI و AHD نمی توانند با تلویزیون های معمولی ارتباط برقرار کنند باید از دستگاه تبدیل AHD به HTML کمک بگیرید.
  • به وسیله کابل کواکسیال دوربین مداربسته را به دستگاه تبدیل AHD به HTML متصل کنید.
  • سپس این دستگاه تبدیل را از طریق کابل HDMI به مانیتور متصل نمایید.
 
اتصال مستقیم دوربین مداربسته به مانیتور
 
بیشتر بخوانید

جهت آشنایی با اتصال دوربین مداربسته به گوشی مقاله انتقال تصویر دوربین مداربسته به گوشی را بخوانید.

 
 

3- اتصال دوربین مداربسته IP به مانیتور

جهت اتصال دوربین مداربسته تحت شبکه به مانیتور باید مانیتور را چک کنید که ورودی LAN داشته باشد. بنابراین پس از اتصال کابل شبکه می توان از این طریق تصاویر را مشاهده نمود.

 
 
 

4- اتصال مستقیم دوربین مداربسته به کامپیوتر و لپ تاپ

  • جهت اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر در ابتدا باید چک کنید که دوربین IP شما قابلیت P2P را داشته باشد.
  • پس از آن جهت مدیریت تصاویر باید نرم افزار مخصوص دوربین مداربسته را نصب کنید. ( می توانید از بخش دانلود نرم افزار دوربین مداربسته ، نرم افزار مورد نظر را دانلود کنید.)
  • سپس به وسیله کابل شبکه، دوربین مداربسته  ای پی را به پورت شبکه کامپیوتر وصل کنید.
  • جهت اضافه کردن دوربین ها در نرم افزاری که نصب نموده اید، ID و پسورد دوربین را وارد کنید.
 
 
 

5- اتصال DVR یا NVR به تلویزیون

  • در ابتدا بررسی کنید DVR یا NVR و تلویزیون شما دارای خروجی و ورودی HDMI است.
  • سپس خیلی راحت می توانید به وسیله کابل HDMI دوربین مداربسته را به تلویزیون وصل کنید.
  • در نهایت تلویزیون را روشن کنید و وارد ورودی HDMI شوید.

گاها پیش آمده است که تمایل دارید تصاویر دوربین مداربسته را علاوه بر روی مانیتور اتاق نگهبانی بر روی کامپیوتر شخصی نیز بتوانید مشاهده کنید. در این صورت نیاز به اتصال DVR به کامپیوتر یا لپ تاپ است. در این صورت می توانید تصاویر را در دو نقطه مجزا مشاهده کرد. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که پس از اتصال DVR به کامپیوتر جهت مدیریت تصاویر نیاز به نرم افزار DVR برای کامپیوتر است. چندین نوع نرم افزار وجود دارد که در ادامه به تمام آنها اشاره می شود.

 
 بیشتر بخوانید:   هایک ویژن تهران  نصاب دوربین مداربسته     

نرم افزار دوربین مداربسته

جهت نصب نرم افزار مدیریت تصاویر دوربین مداربسته، ابتدا باید برند دوربین دستگاه خود را بررسی کنید. در صورتی که برند دوربین مداربسته و DVR شما متفرقه نباشد می توانید نرم افزار مورد نظر خود را از سایت شرکت تولیدکننده همان برند دریافت کنید. به عنوان مثال شرکت های هایک ویژن و داهوا نرم افزارهای دوربین مداربسته خود را به صورت رایگان بر روی وب سایت خود قرار داده اند.

حال اگر دوربین مداربسته شما متفرقه باشد یا کمپانی سازنده، نرم افزارهای هوشمند برند خود را تولید نکرده باشد مثل دوربین مداربسته برند بوش، آنگاه نیاز است از نرم افزارهای هوشمندی که شرکت ها برای این منظور تولید کرده اند استفاده کنید.

نرم افزارهای دوربین مداربسته می توانند در تجزیه و تحلیل تصاویر بسیار هوشمندانه عمل کنند. به عنوان مثال اگر شما نرم افزار پلاک خوان را نصب کنید می توانید پلاک خودروها را مشاهده نمایید. بنابراین دیگر نیازی به خرید دوربین پلاک خوان نخواهد بود.

 
 
 

دسته بندی نرم افزار دوربین مداربسته

نرم افزار دوربین مداربسته به صورت کلی  به دو دسته تقسیم می شوند:

نرم افزار دوربین مداربسته دارای لایسنس (پولی)

نرم افزارهای دارای لایسنس از نظر ارایه امکانات سطح بندی شده اند. این سری از نرم افزارها معمولا از تمامی برندهای دوربین مداربسته پشتیبانی می کند. این نرم افزارها به دلیل دارا بودن قابلیت های هوشمند عموما در پروژه های حرفه ای بیشتر استفاده می شوند.

پس لازم است قبل از خرید نیاز خود را بسنجید و سپس لایسنس آن را تهیه نمایید. از جمله معروف ترین این نرم افزار ها می توان به جنتک  genetec، مایلستون milestone و اکسون  axxon اشاره کرد.

نرم افزار رایگان دوربین مداربسته

اکثر شرکت های تولیدکننده دوربین مداربسته خود نرم افزار DVR برای کامپیوتر و یا اپلیکیشن دوربین مداربسته را طراحی و ارایه می دهند. اصولا نرم افزارهای هر برند، دوربین های مداربسته خود را پشتیبانی می کند. در این راستا می توان به نرم افزارهای هایک ویژن، داهوا و یونی ویو اشاره کرد که به صورت رایگان در دسترس عموم هستند.

 
 
 

لیست متداولترین نرم افزارهای دوربین مداربسته

 

1- نرم افزار دوربین مداربسته Blue Iris

 این نرم افزار قادر است بیش از ۶۴ دوربین را بر روی کامپیوتر به صورت مستقیم ضبط کند. نرم افزار   Blue Iris با Webcam ها و دوربین های تحت شبکه سازگار می باشد به همین دلیل نیز جز نرم افزارهای قدرتمند محسوب می شود. همچنین این نرم افزار با استاندارد های MP4، AVI و فرمت های مدیا پلیر ویندوز سازگار می باشد. در نتیجه امکان ضبط حتی بر روی یک کامپیوتر قدیمی نیز امکان پذیر است.

نرم افزار Blue Iris در دو نسخه به فروش می رسد:

نسخه LE : فقط از یک دوربین پشتیبانی می کند.

نسخه کامل تا بیش از ۶۴ دوربین را پشتیبانی می کند. می توانید از این نسخه به صورت آزمایشی به مدت ۱۵ روز استفاده کنید.

دانلود نرم افزار دوربین مداربسته BLUE IRIS
 
 
 

2- نرم افزار iSpay

نرم افزار  iSpay با دوربین های سایر برندها سازگار است. این نرم افزار دارای قابلیت هایی همچون تشخیص حرکت، زمان بندی ضبط و … دارد. همچنین می توانید پلاگین های تشخیص چهره و پلاک را برای این نرم افزار دانلود کنید. این نرم افزار رایگان است اما برای دسترسی به سایر قابلیت های آن (پلاگین های اضافی) نیاز است که به صورت ماهیانه مبلغی را پرداخت کنید.

دانلود نرم افزار دوربین مداربسته ISPAY
 
نرم افزار DVR برای کامپیوتر
 
 

3- نرم افزار مانیتورینگ webcamXP

webcamXP یکی از محبوب ترین نرم افزارها برای ضبط و مانیتورینگ ویدیو دوربین های مدار بسته است.  این نرم افزار قابلیت نصب بروی ویندوز و اندروید را دارا می باشد. ویژگی مثبت webcamXP سازگاری آن با برند های مختلف دوربین مداربسته است. بنابراین شما می توانید از یک کامپیوتر یا گوشی همراه خود برای اتصال به نرم افزار بدون هیچ هزینه ای استفاده کنید. این نرم افزار قابلیت نصب بروی ویندوز و اندروید را دارا می باشد.

دانلود نرم افزار دوربین مداربسته WEBCAMXP
 
 

4- نرم افزار XMeye

برنامه XMeye برای سیستم عامل اندروید و IOS طراحی شده اند. این برنامه با اتصال به دستگاه دی وی ار و دوربین مداربسته و از طریق اینترنت این امکان را به شما می دهد که از راه دور نیز تصاویر را روی گوشی خود مشاهده کنید.

ویژگی های نرم افزار XMeye

  • پخش تصاویر دوربین مداربسته به صورت زنده به همراه صدا
  • اجرای تصاویر ضبط شده مربوط به ساعت های قبلی از روی هاردِ دستگاه DVR
  • امکان ضبط تصویر دوربین مداربسته روی موبایل و پخش مجدد آن
  • امکان برقراری مکالمه ی دو طرفه در دوربین های مداربسته اسپیکردار
  • کنترل دوربین مداربسته از راه دور
  • آپدیت اتوماتیک نرم افزار xmeye
دانلود نرم افزار دوربین مداربسته XMEYE
 
نرم افزار DVR برای کامپیوتر
 
 

5- نرم افزار Luxriot EVO

نرم افزار Luxriot EVO  یک نرم افزار حرفه ای است که امکان سازگاری با بیش از ۴۰۰۰ برند مختلف را دارد. این نرم افزار بیش از 9 دوربین تحت شبکه را پشتیبانی می کند. با کمک این نرم افزار می توان استفاده از حافظه و پهنای باند را بهینه کرد. به طوری که از تنظیمات با پهنای باند کم برای تصاویر کوچک و از پهنای باند بالا جهت نمایش در حالت Full screen استفاده کرد.

دانلود نرم افزار دوربین مداربسته LUXRIOT EVO
 
نرم افزار DVR برای کامپیوتر
 

سخن پایانی

نرم افزارهای دوربین مداربسته متنوعی وجود دارد. اما سعی شده محبوبت ترین  نرم افزار dvr برای کامپیوتر را به شما معرفی کنیم. موردی که در مورد نرم افزارها باید در نظر بگیرید این است که جهت دستیابی به نرم افزارهای سطح بالا و حرفه ای نیاز به صرف هزینه های بالاتری است. بنابراین انتخاب این نرم افزارها باید با توجه به نیازتان باشد.

چنانچه دارای دوربین هایک ویژن هستید می توانید نرم افزار مورد نیاز خود را از بخش دانلود نرم افزار هایک ویژن تهیه نمایید. در صورت داشتن هر گونه سوال و مشاوره در مورد دوربین مداربسته هایک ویژن با شماره نمایندگی هایک ویژن 88500020 بخش فنی تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

دوربین مداربسته چگونه کار می کند؟

یکی از متداولترین سوالاتی که در بین خریداران دوربین مداربسته عموما پیش می آید این است که دوربین مداربسته چگونه کار می کند؟ آشنایی با کارکرد دوربین مداربسته می تواند به شما در انتخاب و خرید دوربین مداربسته خیلی کمک کند. در ادامه دسته بندی دوربین های مداربسته و نحوه کارکرد هریک را توضیح خواهیم داد  تا انتخاب شما را برای خرید هر یک از آن‌ها راحت ‌تر کنیم.

 
 

کارکرد کلی دوربین مداربسته

تمامی سیستم های دوربین های مداربسته دارای 4 بخش اصلی هستند: دوربین مداربسته، لنز دوربین، مانیتور، دستگاه ضبط تصاویر ( DVR، NVR).

در این سیستم دوربین مداربسته وظیفه تصویربرداری را انجام می دهد و طرز عملکرد آن تقریبا همانند دوربین های فیلمبرداری و عکاسی است. معمولا دوربین های مداربسته دارای یک موتور هستند که به کمک آن می توان روی هدف زوم کرد و یا حتی دنبال کرد. آن دسته از دوربین هایی که فاقد موتور هستند زوم کردن به صورت دستی صورت می گیرد. سپس تمامی تصاویر گرفته شده به مانیتور جهت نمایش فرستاده می شود. در همین لحظه تمامی این تصاویر در دستگاه ضبط کننده DVR یا NVR ثبت می شود.

اما چیزی که بین دوربین مداربسته فرق می کند نحوه انتقال اطلاعات یا همان بستر انتقال اطلاعات است. بر همین اساس دوربین های مداربسته به 2 دسته کلی آنالوگ و تحت شبکه (IP) تقسیم بندی می شود.

 
 
 

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ ساختار ساده تری نسبت به دوربین های ای پی دارد. بازتاب نور اجسام پس از آن که از لنز دوربین آنالوگ عبور می کنند توسط سنسور تصویر (Image Sensor) دریافت می شوند و به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شوند. این سیگنال ها توسط کابل کواکسیال به دستگاه دی وی ار منتقل شده و ضبط می شوند.

حال دوربین های آنالوگ HD نسل جدیدی از دوربین های آنالوگ هستند که با همان بستر و عملکرد؛ امکان انتقال اطلاعات در مسافت بیشتر و کیفیت بهتری را دارند. خانواده دوربین های آنلوگ HD شامل: AHD, HD-CVI, HD-TVI, HD-SDI می باشد. در ادامه به طور مختصر راجع به هریک صحبت می کنیم.

 
 
 

1- دوربین مداربسته AHD

دوربین مداربسته AHD مخفف عبارت Analog High Definition به معنای آنالوگ با کیفیت بالا می باشد. در دوربین های AHD تمامی تصاویر دریافتی از سنسور تصویر توسط یک چیپ کدگذاری می شود. به این ترتیب تصاویر با کیفیت بالاتر و سرعت بیشتری منتقل می شود.

می توان از تولیدکنندگان مطرح این نوع از دوربین ها به برند سایوتک (Sayo-Tech) و های واچ (High Watch) اشاره کرد. این مدل دوربین ها عموما دارای رزولوشن 1.3، 2 و به صورت محدودی 4 مگاپیکسلی می باشند.

 
 
 

2- دوربین مداربسته HD-TVI

دوربین مداربسته آنالوگ HD-TVI مخفف عبارت High Definition Transport Video Interface به معنای رابط گرافیکی انتقال با کیفیت بالا است. این تکنولوژی به صورت گسترده در دوربین های مداربسته آنالوگ هایک ویژن استفاده می شود و یکی از بهترین نوع از خانواده های دوربین آنالوگ اچ دی می باشد. این دوربین عموما در رزولوشن های 1 تا 8 مگاپیکسلی عرضه می شوند که کیفیت بسیار بالایی دارند. همچنین امکان انتقال اطلاعات  در مسافت طولانی تری را دارند.

 
 
 

3- دوربین مداربسته HD-CVI

دوربین مداربسته HD-CVI مخفف عبارت High Definition Composite Video Interface به معنی رابط گرافیکی کاموزیت با کیفیت بالا است. این تکنولوژی توسط شرکت داهوا معرفی شد که کیفیت تصویر بالایی دارد. انواع رزولوشن این تکنولوژی شامل 1 تا 8 مگاپیکسلی است.

 
 
 

4- دوربین مداربسته HD-SDI

دوربین مدار بسته HD-SDI مخفف عبارت High Definition Serial Digital Interface به معنای رابط دیجیتال سریال با کیفیت بالاست. این تکنولوژی طوری طراحی شده است که تصاویر را بدون فشرده سازی و با کیفیت بالا اما در مسافت کمتری منتقل می کند. این تکنولوژی اغلب توسط کمپانی سونی ارایه می شود اما در بازار ایران محبوبیت و سهم کمتری دارد.

 
 
 

دوربین مداربسته تحت شبکه IP

دوربین های مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ تکنولوژی بسیار پیچیده تری دارند. در دوربین آی پی، پس از دریافت بازتاب نور در سنسور تصویر، چیپ الکترونیکی آن را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کند. سپس این کدهای دیجیتالی با سرعت و کیفیت بالایی به دستگاه NVR منتقل می شوند.

دوربین های ای پی اغلب به دلیل قیمت بالایی که دارند در سازمانها، کارخانجات و محدوده های بزرگ استفاده می شوند. اما اگر بحث هزینه مطرح نباشد می توان برای مصارف خانگی نیز از این دوربین ها استفاده کرد.

 
 
 

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ با ای پی

  1. قیمت دوربین: اولین تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ با ای پی در قیمت آن است. دوربین های ای پی به دلیل تکنولوژی پیشرفته و قابلیت های هوشمندی که دارد قیمت بالاتری دارند.
  2. کیفیت و رزولوشن: دوربین تحت شبکه نسبت به نوع آنالوگ آن کیفیت بهتری را ارائه می دهند.
  3. تفاوت در نصب و راه اندازی: بستر راه اندازی و نصب دوربین های آی پی، شبکه است و نیاز به تجهیزات شبکه مانند کابل شبکه، سوئیچ، پورت lan، رک دوربین دارد. در حالی که دوربین های آنالوگ به کابل برق و کابل کواکسیال برای اتصال به دستگاه دی وی آر نیاز دارند.
  4. قابلیت هوشمندسازی: تجزیه و تحلیل داده هایی همچون ثبت حرکات غیر معمول ، ارسال هشدار و زوم قوی در دوربین های ای پی نسبت به آنالوگ بهتر است.
  5. تعمیر و نگهداری: دوربین IP نیاز به مدیریت و سرویس های پیوسته دارد. از این رو هزینه نگهداری تجهیزات شبکه یک مجموعه کوچک بین ۱ تا ۱۰ میلیون تومان در سال برآورد می شود. حال آنکه دوربین های آنالوگ یک بار نصب و تنظیم می شود و نیازی به آدرس IP برای مدیریت و بررسی ندارند.

دانستن روش صحیح خاموش کردن دوربین مداربسته و دستگاه ضبط در سالم ماندن دستگاه بسیار اهمیت دارد. در همه دستگاه ها روش خاموش کردن دوربین مداربسته تقریبا یکسان است. بنابراین اگر سعی دارید بنا به دلایلی دوربین مداربسته را خاموش کنید با ما همراه باشید.

  • از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است؟
  • چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم؟
  • چگونه DVR یا NVR را خاموش کنیم؟
 
 

 بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته  

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است؟

چندین راه وجود دارد که تشخیص دهیم آیا دوربین مداربسته ضبط می کند یا خیر:

روش اول:

نرم افزار دوربین مداربسته در موبایل و کامپیوتر ار چک کنید. وارد قسمت تصاویر ضبط شده شوید. اگر فیلم لحظات قبل دوربین مداربسته را مساهده کردید به این معنی است که دوربین فعال است.

 
 
 

روش دوم:

یکی از ساده ترین راه های تشخیص اینکه بفهمیم دوربین مداربسته ضبط می کند، بررسی چراغ های LED اطراف لنز دوربین است. بسیاری از مدل های دوربین مداربسته برای تصویربرداری در شب، دارای چراغ های مادون قرمز هستند. بنابراین در طول روز با مشاهده نور بسیار ضعیف این چراغ ها می توانید متوجه شوید که دوربین در حال ضبط است.

 
خاموش کردن دوربین مداربسته
 

روش سوم:

اگر موفق به تست راهکار اول نشدید می توانید دوربین موبایل خود را روشن کنید و به سمت دوربین نگه دارید. چون نور مادون قرمز نامرئی است گوشی موبایل این نور را آشکار می کند. پس اگر این نور را از داخل گوشی خود مشاهده کردید به این معنی است که دوربین مداربسته روشن است.

 
 

روش چهارم:

برخی از دوربین های مداربسته دارای قابلیت زوم و چرخش هستند. بنابراین اگر گاهی اوقات مشاهده کردید دوربین در حال چرخش است یا زوم می شود به این معنی است که دوربین توسط اپراتور کنترل می شود و فعال است. همچنین هنگام چرخش و زوم صدای ضعیفی از دوربین به گوش می رسد که از این طریق نیز می توان به روشن بودن دوربین پی ببرید.

 
 
 

 

خاموش کردن دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته دارای دکمه ON/OFF نیستند. بنابراین هنگامی که بخواهید دیگر تصاویر ضبط نشود باید دستگاه ضبط کننده را خاموش کنید که در ادامه توضیح می دهیم. اما اگر قصد دارید فقط دوربین خاصی را خاموش کنید تنها راه قطع کردن منبع تغذیه آن است. پس پریز برق دوربین مداربسته را از پریز خارج کنید.

 
 
 

جهت خاموش کردن دستگاه DVR ابتدا وارد نرم افزار DVR شوید. سپس گزینه Shut down را انتخاب کنید. سپس در پیغام ظاهر شده بر روی گزینه yes کلیک کنید. آنگاه چند لحظه باید صبر کنید تا دستگاه آماده خاموش شدن شود. پس از این پیغام Pleas off ظاهر خواهد شد. در این هنگام می توانید دکمه off پشت دستگاه را فشار دهید تا دستگاه کاملا خاموش شوید.

 

نکات مهم خاموش کردن DVR

  1. به یاد داشته باشید که با خاموش شدن دستگاه dvr یا nvr دوربین ها همچنین فعال هستند و تصویربرداری می کنند. اما هیچ تصویری ذخیره نمی شود.
  2. هیچگاه زمانی که دی وی آر روشن است پریز برق آن را ناگهان خارج نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()