نوشته شده توسط : احمد

 

در اقدامی درست هر کسی ممکن است، شغل مناسبی برای خود پیدا کند اما همیشه تصویری از یک شغل رؤیایی در سر داشته باشد که همیشه چشمش به دنبال آن بوده است. شاید هنوز برای به دست آوردن آن آمادگی کامل نداشته اید. شاید هم هدفتان این بوده که این شغل را به دست بگیرید، تا سر فرصت شغلی که همیشه می خواسته اید را به دست بیاورید. اما پیش از آنکه به جستجوی خود ادامه دهید، از خودتان بپرسید آیا شغل فعلی تان قابلیت تغییر و تحول را دارد یا خیر. شاید بتوانید با اندکی تلاش، شغل فعلی تان را به شغل رؤیایی تان بدل کنید.

 

شارلیز هرست، استادیار رشته ی مدیریت کالج کسب و کار مندوزا، اعتقاد دارد مردم اغلب اوقات میزان کنترلی که روی شغل خود دارند را دست کم می گیرند. او در این باره می گوید: «پژوهش ها نشان داده اند نگاهی متفاوت به کار، بازتعریف وظایف شخص در قالبی تازه، و یا تغییر نحوه ی تعامل با دیگران، همه و همه کارهایی هستند که افراد از طریق آنها می توانند معنای تازه ای از دل شغل خود بیرون بکشند».

شغل رؤیایی شغلی است که شما را راضی کند و نقاط قوتتان را به نحو احسن به کار بگیرد. اگر در حوزه ای فعال هستید که از آن لذت می برید، اما هنوز شغلی که می خواهید را در آن حوزه به دست نیاورده اید، انجام هفت کار زیر به شما کمک می کند شغل فعلی تان را به شغلی که همیشه می خواسته اید بدل کنید.

1- ایده پرور باشید

پیشنهاد هرست این است که مسئولیت های خود را با ارائه ی پیشنهاد های خلاق و سازنده به بالادستی های خود دستخوش تغییر و تحول کنید. او در این باره می گوید: «اگر ایده های شما به کار گرفته شوند، شاید بتوانید در اجرای آنها نیز مشارکت داشته باشید». دیوید نور، مدیرعامل شرکت مشاوره ی استراتژی نور گروپ توصیه می کند فرا تر از نقش و حوزه ی مسئولیت های خود فکر کنید تا بتوانید از نیاز های بعدی تیم یا شرکتتان پیش بینی بهتری داشته باشید. او می گوید: «آیا مهارت ها، دانش، یا رفتار مورد نیاز را در خود دارید؟ اگر خیر، به این فکر کنید که چگونه می توانید به سرعت آنها را کسب کنید و به کار بگیرید».

2- کارهایی خارج از بازه ی همیشگی خود انجام دهید

نور توصیه می کند کاری کنید مدیرتان در کنار نقش فعلی تان، شما را در نقشی که دوست دارید نیز ببیند. او می گوید «برای پروژه های بزرگ و طرح های مهم داوطلب شوید و به دنبال راه هایی بگردید که بتوانید فرا تر از تعریف شغلتان تأثیرگذار باشید».

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز   در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان     فروشگاه ساز آنلاین برای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

3- روابط خود را توسعه دهید

نور توصیه می کند با برقراری روابط قدرتمند با تصمیم گیران، کاری کنید هر کسی برای امور مختلف به شما مراجعه کند. اطمینان حاصل کنید دیگران می توانند اولویت های مورد نظر شما برای مسئولیت های تازه را تشخیص دهند. او ادامه می دهد: «دیگران همیشه می توانند کسانی را پیدا کنند که بتوانند از پس انجام جنبه های فنی کار شما بر بیایند. اما شما باید کاری کنید به خاطر برقراری و حفظ ارتباطات مهم در تیم و سازمان، به شما مراجعه کنند یا شما را پیشنهاد دهند».

4- در موقعیت خود نوآور باشید

توصیه ی نور این است که سعی کنید مدام در حال رشد باشید و ریزه کاری های حوزه ی فعالیت خود را کشف کنید. در رویداد ها و کنفرانس های آن حوزه شرکت کنید، در انجمن های آن فعال باشید و خود را در موقعیت هایی قرار دهید که بتوانید با افراد اثرگذار روبرو شوید. سپس بینش، ایده ها و روابط حاصله را به محل کار خود بیاورید. او می گوید: «برای زندگی شخصی و شغلی خود نقشه ی راه درست کنید».

5- وظایف مورد علاقه ی خود را فهرست کنید

میشل ماوی، مدیر جذب نیروی شرکت نیروی انسانی اتریوم توصیه می کند تمام کار هایی که در موقعیت شغلی فعلی تان دوست دارید انجام دهید را فهرست کنید و بیشتر به آنها بپردازید.
او می گوید: «پروژه های هوشمندی تعریف کنید که در آنها لازم باشد از این مهارت ها بیشتر استفاده کنید. به این ترتیب از انجام شغل خود رضایت بیشتری خواهید داشت».

6- لحظات اوج خود را پیدا کنید

ماوی اعتقاد دارد مشاغل مختلف به خاطر پتانسیل هایی که دارند جذابیت پیدا می کنند؛ مثل اینکه می توانیم در آنها خیلی چیز ها یاد بگیریم، دستاورد هایی داشته باشیم و از آنها درآمد کسب کنیم. او ادامه می دهد: «در ادامه کشش پیدا می کنیم و تا حدی شناخته می شویم، تا اینکه در نهایت به اوج می رسیم. این لحظه حس فوق العاده ای دارد: لحظه ای که در رأس بازی خود قرار می گیرید و از انجام آن لذت می برید». ماوی توصیه می کند به دنبال آن لحظه ی بعدی باشید. او می گوید «لحظه ای که به خاطر ترفیع، افزایش حقوق، و یا مدیریت یک تیم در پوست خود نمی گنجید. این لحظه هر چه که می خواهد باشد، اما به دنبالش باشید».

7- نیاز هایتان را از مدیر خود بخواهید

آنیشا وینجاموری، مدیرعامل شرکت مشاوره ی اینوویشنز آیکیو اعتقاد دارد هیچ کارفرمایی دوست ندارد کارمند ارزشمندی که به پیشرفت سازمانش کمک می کند را از دست بدهد. او در این باره توضیح می دهد: «اگر از لحاظ فرهنگی و کاری عضو مؤثری باشید، مدیر شما از فراهم کردن شرایط کاری دلخواهتان، درک نقاط قوتتان و توانمندسازی شما در جهت رسیدن به اهداف حرفه ای شما و شرکت خود، بی نهایت خوشحال خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

معیارهای منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک شرکت را بر ملا کند و به شما اجازه میدهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش را باید سرمایه گذاری نمایید. گاهی اوقات معیارهای منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است.

 

سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان جدید برای ارزیابی کسب و کار شما و ابداع استراتژی ها، ارزشمند است.

در این مقاله 10 نکته مفید سنجش نیروی انسانی و آنچه که آنها میتوانند در مورد شرکتتان به شما بگویند آمده است:

۱-هزینه ی هر استخدام

یکی از معیارهایی که معمولا در همه ی سازمان ها استفاده می شود. این پارامتر می تواند به شما بگوید که دقیقا هزینه ی استخدام یک کارمند جدید برای شرکت شما چقدر است.

 

۲- میزان غیبت

این پارامتر تعداد روزهای غیبت کارکنان و میزان رضایت آنها را به شما نشان می دهد.

۳-درآمد به ازای هر کارمند

این مولفه می تواند به شما بگوید که هر یک از کارکنان چه میزان درآمدی را برای شرکت شما بدست می آورند و چه نقشی در سودآوری سازمان شما ایفا می کنند.

۴- ارزش سود و مزایا

یک دید کلی و بررسی اجمالی در مورد اینکه بسته های مزایای شما (مانند حقوق، بیمه، پورانت ها و …) به ازای هر کارگر چقدر برای شما هزینه دارد.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز   در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان     فروشگاه ساز آنلاین برای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

۵- مدت زمان اشتغال

این پارامتر کمک میکند تا میانگین مدت زمانی که کارکنان با شرکت همکاری داشته اند مشخص شود.

۶-گردش مالی

این مولفه ها سرراست و آسان هستند و به شما یک دیدکلی نسبت به اینکه چه تعداد از کارکنان شما در یک سال مشخص شرکت را ترک می کنند، می دهد.

۷- میزان رضایت

یکی از دشوار ترین معیارهای قابل سنجش در منابع انسانی (HR) است که به شما نشان می دهد که کارکنان شما تا چه حد از شرایط کاری خود راضی هستند. رضایت بیشتر یک مفهوم انتزاعی است و تنها راه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای مولفه های مدیریت نیروی انسانی، نظرسنجی می باشد.

۸- پاداش کارکنان

این مولفه، پاداشها و تشویقی های دریافتی کارکنان را در طی یک دوره ی خاص به محاسبه کرده و به شما نشان می دهد.

۹- هزینه های گردش مالی

این پارامترهای مدیریت منابع انسانی می تواند بسیاری از کارفرمایان را متعجب کند و نشان دهد که با هر از دست دادن یک کارمند چه مقدار بر مبنای هزینه های متفرقه، هزینه های عدم تصدی شغل، استخدام جدید و آموزش نیروی جدید هزینه خواهید کرد.

۱۰- زمان پر کردن جایگاه شغلی

این پارامتر کمک می کند بهره وری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت برجسته شود و مدت زمانی تقریبی که نیاز است یک جایگاه شغلی در شرکت شما پر شود را مشخص می کند.

معیارها و مولفه های دیگر مدیریت منابع نیروی انسانی نیز وجود دارند که می تواند جنبه ها و موضوعات مختلفی که شرکت شما با آن سر و کار دارد را پوشش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های متعددی در مدیریت منابع انسانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید هر زمان که نیاز شد مولفه ها را پیگیری کنید و حداقل سرمایه گذاری برای یک چنین سیستمی از زمانی که شما شروع به استفاده از پارامترها و معیارهای مربوط به بخش نیروی انسانی آن کنید، خیلی زود به خزانه ی شما برمیگردد بخصوص زمانی که می دانید که بیشتر هزینه های شرکت شما در کدام بخش صرف می شود.

با ترکیب یک برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل مناسب پارامترها و استراتژی موثر می توانید برای حرکت دادن شرکت خود به سوی آینده از این مولفه های مدیریت نیروی انسانی استفاده کنید.

.



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

4 تله‌ی اختلاف با همکاران

  • تاریخ انتشار 1395/05/05
  •  
  • .
  •  
  •  3215
  •  
  • .
  •  
  • گروه رازهای مدیریت کسب و کار

 

 

مدیریت اختلاف با همکاران سخت تر است، زیرا شما برخورد بیشتری با آن ها دارید. تفاوت مهم بین مدیریت اختلاف با همکاران و مدیریت اختلاف با مشتری ها این است که مشتری ها می آیند و می روند، اما همکاران همواره نزد شما هستند. همه ی مهارت هایی که در برخورد با مشتریان سخت گیر آموختید و به کار بردید در مورد همکاران نیز به کار ببرید، اما در برخورد با همکاران چند مهارت کوچک دیگر نیز نیاز دارید تا مواقعی که ارتباط با آن ها مشکل می شود از آن ها استفاده کنید.

 

ایجاد ارتباط خوب با همکار و بلد بودن راه های حل اختلاف باعث می شود که میزان تنش شما کاهش یابد و خدمات بهتری نیز به مشتری بدهید.

اتصال ضعیف در زنجیره

وقتی که مدیریت اختلافات بین همکاران ضعیف باشد یا اختلافی حل نشده باقی بماند، هم بر مشتریان و هم بر همکاران تأثیر ماندگاری می گذارد. کارمندان از اختلاف حل نشده رنج می برند، زیرا منبع ایجاد تنش است و مشتری ها نیز از آن رنج می برند، زیرا حلقه اتصال و ارتباط بین کارمندان را ضعیف می کند، بالطبع خدماتی که باید ارائه شود نیز ضعیف خواهد بود.

چهار تله ی اختلاف

تله ی اول: جنگ برای حرف آخر:

منظور از این تله ی اختلاف جنگ لفظی است، این تله وقتی فعال می شود که همکار شما سخنی به شما می گوید که شما دوست ندارید و شما هم جوابی زننده تر و غیرمحترمانه تر به او می دهید. طرف مقابل ناراحت می شود و همین کار را با شما می کند و این بار سخن زشت تری به شما می گوید، شما از کوره درمی روید، حتی بدون اینکه متوجه شوید، صداها بالا می رود، خون ها به جوش می آید و مکالمه از کنترل خارج می شود.

سه روش برای در کنترل نگه داشتن مکالمه بین دو نفر

اگر شما در حین مکالمه با فردی متوجه شدید که موضوع دارد از کنترل خارج می شود، می توانید با استفاده از روش هایی خودتان را از مهلکه خارج کنید. وقتی متوجه شدید که شما و همکارتان در یک جنگ لفظی (برای حرف آخر) گیرکرده اید از روش های زیر استفاده کنید:

  1. اجازه دهید که همکار شما حرف آخر را بزند
    با اجازه دادن به همکار که حرف آخر را او بزند، مباحثه را پایان دهید. اگر شما بتوانید از حالت دفاعی خارج شوید، می توانید دیدگاه های او را بشنوید و درباره ی آن صحبت کنید و نظر خود را نیز ارائه دهید.

  2. قبل از جواب دادن از یک تا پنج بشمرید
    به جای اینکه اجازه دهید که مکالمه مانند توپ پینگ پونگ با سرعت بین شما و طرف مقابل تان ردوبدل شود، قبل از اینکه به سخنان همکار خود پاسخ دهید، ۵ دقیقه ساکت بمانید. این سکوت، زمان کافی به شما می دهد که مقابله به مثل را متوقف کنید و مانع از آن شوید که واکنشی منفی و غیرارادی مانند جیغ داشته باشید.

  3. با سخنان مناسب نشان دهید که او را درک می کنید
    وقتی که شما تسلسل یکی بدو کردن را (یک حرف شما بزنید و یک حرف طرف تان بزند) شکستید، با توضیحی که حاکی از هم دردی است به طرف مقابل تان بفهمانید که برای نظر او ارزش قائلید، حتی اگر با نظر او موافق نباشید.

تله ی دوم: گفتن اینکه همه چیز خوب است، درحالی که نیست

سر خود را در برف فروکردن و چیزی ندیدن و مسائل را ساده انگاشتن، یعنی اینکه شما می خواهید خود را قانع کنید که مشکلی وجود ندارد و اختلافی نیست. در این صورت شما در تله افتاده اید. شما در ظاهر نشان می دهید که از مقابله با این وضعیت اجتناب می کنید؛ اما در حقیقت اختلاف وجود دارد و هرلحظه ممکن است به انفجاری تبدیل منفجر شود. بالاخره اختلاف زمانی به سطح می رسد و ظاهر می شود که شما انتظارش را ندارید.

اگر شما ساده انگاری می کنید

اگر شما خود را در شرایطی یافتید که تمایل دارید این طور جلوه دهید که همه چیز سر جای خود و درست است، درحالی که این طور نیست، به مورد زیر توجه کنید:

فرض نکنید که اوضاع بهتر می شود

اگرچه امیدواری همیشه وجود دارد اما احتمال اینکه وقوع حادثه ای شرایط را به کلی عوض کند کم است، بنابراین هرچه زودتر خود را با شرایط واقعی وفق دهید زودتر می توانید مشکل را حل کنید.

اگر طرف مقابل ساده انگاری می کند برای حل مشکل موارد زیر را انجام دهید:

  1. سؤالات کلی مطرح کنید
    برای شروع سؤالاتی را مطرح کنید که شما را به عمق شرایط موجود رهنمون می شود. اگر مشکوک هستید که از اطلاعات مهمی غافل مانده اید، قدم بعدی را بردارید.

  2. سؤالات مشخصی مطرح کنید
    جزئیات را سؤال کنید. با جواب های مبهم و کلی قانع نشوید. یادتان باشد که اگر فردی موضوعی را مخفی می کند، قصد او این است که با اختلافات و کشمکش روبه رو نشود. نه این که صادق نیست. با ملایمت سخن گفتن و خودداری از گفتن کلماتی که به نظر می آید می خواهید او را محاکمه کنید، باعث می شوید که برای او رودررویی با شرایط آسان شود و مواردی که لازم است از آن ها اطلاع داشته باشید به شما بگوید.

  3. واکنش زیادی نشان ندهید
    با این فرض که فرد دیگر کار زیاد بدی نکرده است، بیشتر اختلافات فقط با گفت وگویی ساده قابل حل است. اگر واکنش شما این باشد که بالا و پایین بپرید یا مثل دیگ بخار از گوش های تان بخار بلند شود شرایط را برای آن فرد نامطمئن می کنید و باعث می شوید دفعه ی بعد که وضعیت مشکل تری پیش می آید چیزی به شما نگوید.

  4. با همکاری یکدیگر طرح عملیاتی جدیدی تهیه کنید
    زمانی که مسئله روشن شد و به اصطلاح روی میز قرار گرفت و درباره ی آن بحث شد، روش هایی برای حل مسئله به شکل دوجانبه پیدا کنید.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز   در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان     فروشگاه ساز آنلاین برای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

تله ی سوم: اجتناب از سخن گفتن درباره ی آن

مفهوم از این تله این است که با سکوت بر مشکلی که پیش روی ماست سرپوش بگذاریم. این عقب کشیدن، سیاستی است که مسئله را کمی (تا حد طول بازو) دور نگه می دارد و بدین ترتیب هرگز مستقیماً درباره ی آن صحبت نمی شود.

چهار روش برای برخورد با همکاری که کناره گیری می کند

مدیریت کردن تله ی اختلافات کار دشواری است، زیرا وقتی که فردی واقعاً قصد دارد از مسئله ای کناره گیری کند، کار زیادی نمی توان کرد. البته راه هایی برای صحبت با همکاری که کناره گیری می کند وجود دارد که به شما کمک می کند بهتر و مستقیم تر با این وضعیت برخورد کنید.
ما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

  1. از اصرار و فشار اجتناب کنید
    اگر همکار شما کناره گیری می کند، از اینکه دنبالش بروید تا پاسخ مورد نیازتان را بگیرید خودداری کنید. هرچه بیشتر برای گرفتن پاسخ فشار بیاورید همکارتان بیشتر کناره گیری می کند و عقب می کشد.

  2. لحن سخنان شما باید ملایم باشد
    وقتی متوجه شدید که همکار شما کناره گیری می کند، لحن گفتارتان را از لحنی یاس آور به لحنی که حاکی از درک همکارتان است تغییر دهید. همکار شما حتما برای نپرداختن به موضوع دلیلی دارد. لحن ملایم اغلب می تواند راه را برای گفت وگو فراهم کند.

  3. نظر مشورتی همکار خود را جویا شوید
    وقتی که همکارتان کمی از حالت دفاعی خارج شد، از او سؤال کنید که اگر او به جای شما بود برای حل مشکل چه کار می کرد. با این عمل شما به آرامی به او سقلمه ای می زنید تا از حالت کناره گیری بیرون آید و به او کمک می شود تا به گرفتاری شما بیشتر توجه داشته باشد.

  4. محدوده ای زمانی تعیین کنید
    اگر مشکل پیش آمده همین الان قابل حل نیست با توافق او زمان و تاریخ را تعیین کنید تا بنشینید و مسئله را حل کنید.

تله ی چهارم: سبک و خوارکردن طرف مقابل

بی اعتبار کردن فرد دیگر با حملات لفظی منجر به اختلاف می شود. سبک کردن طرف مقابل روشی است که فرد با آن مخالفت خود را با کارها و سخنان همکارانش ابراز می کند. چون او از رویارویی با اختلاف می پرهیزد، درباره ی مشکل خود با شما سخن نمی گوید. به تدریج احساسات بازگو نشده ی او به عصبانیت و آزردگی تبدیل می شود و بالاخره به شکل حملات مستقیم به احساسات، افکار و کل شخصیت طرف مقابل خود را نشان می دهد.

سه روش برای نیافتادن در تله سبک و خوار کردن

اگر متوجه شدید که ارزیابی شما درمورد همکارتان منفی است، فراموش نکنید که شما مسئول این طرز تلقی نسبت به همکار خود هستید نه همکار شما. سرزنش کردن فرد دیگر برای وضعیت های بد و ناگواری که پیش می آید و شما مایل نیستید با آن روبه رو شوید هرگز هیچ مشکلی را حل نمی کند. اگر در مکالمه این شما هستید که آخرین کلام منفی را از طرف مقابل می شنوید، از دادن پاسخ منفی اکیداً بپرهیزید و سعی کنید به ریشه اختلاف که منجر به درگیری شده توجه کنید. اگر در شرایطی قرار گرفتید که همکار شما با سخنان خود شما را خوار و سبک کرده، اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. حالت دفاعی نگیرید
    دفاع از اتهاماتی که همکارتان به شما نسبت می دهد، هرگز مشکلی را حل نمی کند، زیرا به ریشه ی مسئله که موضوع از آنجا آب می خورد، نمی پردازد و شما مانند موش های آزمایشگاهی می شوید که روی یک دایره حرکت می کنند و هر چه می کوشند به جایی نمی رسند و فقط دور دایره می چرخند.

  2. علاقه مند شنیدن باشید
    اگرچه همکار شما غیرمستقیم حرف هایش را می زند و صریحاً منظور خود را بیان نمی کند، اما با همین حرف ها نیز پیامی منتقل می کند. سعی کنید به پیامی که در سخنان منفی همکارتان وجود دارد گوش بدهید و به آن توجه کنید.

  3. به ریشه اختلاف بپردازید
    از همکارتان بپرسید که آیا شما درگذشته عملی کرده اید که او ناراحت شده است.

پنج واقعیت اصلی

  1. وقتی روحیه ی افراد تغییر می کند میزان پذیرش آن ها نیز تغییر می کند
    میزان درک شما از دیگران بستگی به وضعیت روحی شما دارد. برای مثال، وقتی که شما عصبانی هستید، توجه شما به افرادی متمرکز می شود که شما را ناراحت می کنند و احتمالاً فضای کمی برای پرداختن به مسائل دیگران باقی می ماند (گاهی حتی هیچ فضایی باقی نمی ماند)؛ و زمانی که شما عصبانی هستید و فردی با شما صحبت می کند احتمالاً نمی توانید واقعاً به او گوش دهید یا نظر او را قبول کنید. برعکس این امر نیز صادق است. وقتی روحیه ی شما خوب است ظرفیت شما برای توجه کردن و پذیرفتن خیلی بیشتر می شود. منظور این است که وقتی همکارانتان روحیه شان بد است مسئولیت های خطیر به آن ها نسپارید، زیرا توجه و پذیرش آن ها در حد انتظار شما نیست.

  2. افراد گوناگون سبک کاری متفاوتی دارند
    بعضی ها بسیار دقیق و منظم اند و بعضی ها نامرتب و درهم وبرهم. سبک کاری همه ی ما یکسان نیست، بلکه متفاوت است و در نظر گرفتن این نکته به ما صبر بیشتری می دهد تا اعمال و افکار همکارمان را که شبیه ما نیست و متفاوت است بهتر درک کنیم. احترام به این تفاوت ها و درک آن ها باعث می شود که از بروز اختلافاتی که از سوء تفاهم ناشی می شود جلوگیری شود.

  3. افراد بیش از آن چه که نشان می دهند حساس هستند
    احساسات مردم خیلی بیشتر و عمیق تر ازآنچه خود معترف اند جریحه دار می شود. اغلب وقتی یک همکار با بی گناهی حرف می زند علیه آن جبهه گیری می شود. اگر به احساسات مردم توجه بیشتری داشته باشیم کمتر آن را جریحه دار می کنیم.

  4. ما بعضی ها را به بعضی دیگر ترجیح می دهیم
    انتظار نداشته باشید که تمام همکاران تان را به یک میزان دوست داشته باشید. با بعضی افراد خیلی سریع می توان ارتباط برقرار کرد و با برخی دیگر به سختی. جوهر وجودی آدم ها با هم فرق می کند. اغلب حل اختلاف بستگی به این دارد که چقدر به دیدگاه های همکارتان توجه می کنید و احترام می گذارید، نه اینکه چقدر او را دوست دارید.

  5. از جلد کتاب نمی توان فهمید که درباره ی چیست
    بعضی اوقات براساس نحوه ی حرف زدن، شکل ظاهری و اینکه یک همکار اهل کجاست نگرشی منفی در ذهن ما شکل می گیرد. اگر فردی را عمیق تر بشناسیم، اغلب متوجه می شویم که آن فرد شبیه آنچه که ما در ذهن خود از او ساخته ایم نیست. وقتی با سایر همکاران سروکار داریم باید مواظب باشیم که آنچه آن ها می نمایانند مانع از آن نشود که واقعیت وجود آن ها را نبینیم.



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

بي تفاوتي کارکنان نسبت به مسائل و مشكلات سازمان، مشكلي است كه در ايران گريبانگير اكثر سازمانهاي دولتي و بعضي سازمانهاي غير دولتي است. مديران در برخورد با اين موضوع عكس العمل هاي متفاوت از خود نشان مي دهند، بعضي فقط حرص مي خورند، بعضي چون چاره اي نمي يابند بي تفاوت مي گذرند، بعضي چاره كار را آموزش كاركنان مي دانند، بعضي (مديران بي تجربه) اصلاً متوجه آن نمي شوند. در ادامه به بررسی 7 نکته مهم مدیریت کارکنان می پردازیم.

 

1.قدرت دادن به دیگران

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بیاموزید، قدرت بخشیدن به دیگران است. با این کار، آن ها را با اعتمادبه نفس، پر انرژی و بانفوذتر خواهید کرد. علاوه بر آن، آزادی بیشتری در زندگی به دست می آورید و رشد و سلامتی سازمان را تضمین می کنید. در دنیای امروز، کارمندان مسئول تصمیم های مربوط به خودشان هستند و مدیران فقط آن ها را راهنمایی می کنند.

2. هرکس را متفاوت از دیگران رهبری کنید

یکی از اشتباهاتی که رهبران تازه کار مرتکب می شوند این است که می خواهند همه را به یک شکل هدایت کنند. باید نسبت به همه مهربان باشید و با احترام رفتار کنید اما نمی توانید انتظار داشته باشید روش مدیریتی یکسان برای همه جواب دهد. مثلاً یکی می خواهد با چالش های جدید روبه رو شود؛ یکی می خواهد طبق دستورالعمل ها کار کند و بعضی ها هم می خواهند خودشان برنامه کاری را طرح کنند. برای اینکه رهبر مؤثری باشید، شیوه های مدیریتی خود را با دیگران تطبیق دهید، نه اینکه از آن ها انتظار داشته باشید خودشان را با شما هماهنگ کنند.

3. ارزش دیگران را حفظ کنید

اگر تیمی را مدیریت می کنید، باید مطمئن شوید کسانی که به تیم ملحق می شوند بهتر از آن هایی هستند که تیم را ترک می کنند. هر تیم سه دسته بازیکن دارد: اولین دسته آن هایی هستند که مستقیماً به سازمان فایده می رسانند و تأثیرگذارند. دسته ی دوم نیمکت نشین ها هستند که به طور غیرمستقیم برای سازمان کار می کنند و یا دسته ی اول را حمایت می کنند. دسته ی سوم هسته ی مرکزی تیم را تشکیل می دهند که معمولاً درون دسته اول جای می گیرند. بدون وجود آن ها تیم از هم می پاشد. وظیفه ی شما این است که هر دسته به طور پیوسته رشد کند و ارتقا یابد. برای اینکه تشخیص دهید وجود چه کسانی ضروری است ببینید اگر تیم را ترک کنند، چه آسیبی به آن وارد می شود. با این نوع افراد، مناسب با آن ها رفتار کرده و ارزش های آن ها را حفظ کنید.

4. اعتمادسازی

اعتماد، مهم ترین عامل در شکل گیری روابط فردی و تجاری است. وارن بنیس و برت نانوس اعتماد را مانند چسبی می دانند که رهبران و پیروانشان را به هم متصل می کنند. مردم بیش از هر چیز دیگر می خواهند به رهبران خود اعتماد کنند و آن ها را باور داشته باشند. آن ها باید بتوانند بگویند: روزی می خواهم مانند او شوم. اعتماد باید به تدریج به وجود آید و پایدار باشد. راه هایی که یک رهبر می تواند اعتماد را از بین ببرد عبارتند از: عمل نکردن به قول ها، شایعه پراکنی، نگه داشتن اطلاعات فقط برای خود و دورو بودن. هرگاه اعتمادی از بین برود، باید دو برابر دفعه ی قبل تلاش کنید تا آن را بازیابید. می توانید به روش های زیر اعتماد ایجاد کنید: برای گوش دادن به دیگران و بازخورد دادن به آن ها زمان کافی اختصاص دهید، به دیگران احترام بگذارید و مطمئن باشید آن ها هم با اعتماد جبران خواهند کرد. هر کس را همان طور که هست بپذیرید، احساسات و نیازهای آن ها را پیش بینی کرده و همیشه آن ها را تشویق کنید.

5. الگوی فداکاری باشید

اگر تیمی را رهبری می کنید، هم تیمی های خود را قانع کنید به خاطر مصلحت تیم بعضی از منافع خود را قربانی کنند. هرچه اعضای تیم با استعدادتر باشند، ترغیب آن ها به فداکاری دشوارتر است. خودتان اول از همه شروع کنید و به آن ها نشان دهید که به خاطر تیم حاضرید فداکاری کنید، به رشد و توسعه ی دیگران کمک کرده و در تصمیم گیری ها خطر کنید.
وقتی تمایل خود را به اولویت دانستن منافع تیم نشان دادید، آن گاه می توانید از دیگران بخواهید همین کار را انجام دهند. راه و روش آن را توضیح دهید و از فداکاری های آن ها تشکر و قدردانی کنید.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین  فروشگاه ساز  در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان      فروشگاه ساز آنلاینبرای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

6. قدردانی از دیگران

یکی از اشتباهات رایج میان رهبران، به رسمیت نشناختن و قدردانی نکردن از دیگران است. تحقیقات نشان می دهد علت اصلی نارضایتی کارمندان این است که مافوق شان از آن ها به خاطر کاری که انجام می دهند، قدردانی نمی کند. رابرت مک نامارا می گوید: «ذهن ها همانند قلب ها هستند؛ جایی می روند که به آن ها ارزش داده شود». در روابط روزانه با دیگران، نام اشخاص را به ذهن بسپارید و نشان دهید که به احساسات و روحیاتشان اهمیت می دهید. در برنامه ی کاری خود توجه به دیگران را اولویت اول قرار دهید. هر فرصتی که به دست می آورید از آن ها قدردانی کنید؛ زیرا با این کار به آن ها انگیزه می دهید و در زندگی شان به انسانی تأثیرگذار تبدیل می شوید.

7. مردم باید بدانند مفید و مؤثرند

افراد باید بدانند وجودشان مفید است. کارشناس رهبری، وارن بنیس، می گوید: «همه باید احساس کنند که در موفقیت سازمان نقش دارند؛ زیرا در این صورت می فهمند کارشان معنی دارد». والتر شیپلی می گوید: «ما ۶۸ هزار کارمند داریم. با این وسعت سازمان، کار من مدیریت کردن نیست بلکه محیطی را به وجود می آورم که همه به یکدیگر کمک کنند تا فراتر از توانایی های شان حرکت کنند. من به عنوان رهبر، مسئولیت دارم و به خاطر موفقیت ها تحسین می شوم اما در واقع این کارمندان هستند که ما را به جایی که هستیم رسانده اند».



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

چگونه از فعالیت رقبا و رویدادهای بازار آگاه باشید

 

مبنای تحقیقات موفق بازار و فعالیت رقبا ، تحلیل دقیق و ارائه پاسخ های صحیح به سوالات مناسب است .

1. مشتری شما کیست

در حال حاضر چه کسی محصولتان را می خرد؟ در گذشته چه کسی آن را می خرید؟ احتمال دارد در آینده چه کسی آن را بخرد؟ سن، سطح تحصیلات، درآمد، سلایق یا الگوهای مصرف فعلی، شغل و ساختار خانواده آن ها چگونه است؟ این ها مشخصات جمعیت شناختی مشتری است، یعنی عواملی که قابل مشاهده هستند و نقطه شروع همه تحقیقات بازار به شمار می آیند. همچنین باید مشخصات روانشناختی مشتریان را بدانید که شامل افکار، احساسات، ارزش ها، نگرش ها، علایق، نیازها، امیدها، رویاها، جاه طلبی ها و آرزوهای آن ها می شود.

۲. مشتری شما کجاست

جغرافیا نیز در تعیین زمان و نحوه بازاریابی محصول یا خدمت مهم است. مشتری شهری یا روستایی است؟ در محله های ثروتمند سکونت دارد یا در مناطق متوسط؟
اولین مغازه شیرینی فروشی دِبی فیلدز با شکست روبه رو شد. او که دانشی درباره بازاریابی خرده فروشی نداشت، مغازه اش را در یک خیابان فرعی و چند قدم دورتر از چهارراه اصلی افتتاح کرد که به ندرت کسی از آنجا عبور می کرد. در نتیجه هیچ کس به مغازه او نمی آمد و شیرینی های کمی می فروخت. وقتی دومین فروشگاه «میسیز فیلدز» را افتتاح کرد، اجاره بیشتری می پرداخت، اما مغازه اش در خیابان اصلی واقع شده بود. مردم مرتب مقابل مغازه اش در رفت وآمد بودند و نمی توانستند از شیرینی های خوشمزه پشت ویترین چشم پوشی کنند. خانم دبی فیلدز خیلی زود بیش از ۳۰۰ فروشگاه افتتاح کرد و ثروتی معادل ۵۰۰ میلیون دلار به دست آورد.

۳. مشتری چگونه خرید می کند

سومین سوال مشخص می کند که مشتری معمولا محصول شما را از چه طریقی می خرد؛ پست مستقیم، عمده فروشی، خرده فروشی یا به صورت آنلاین؟
به گفته ناپلئون هیل «هرگز سعی نکنید فطرت بشر را نقض کنید و پیروز شوید». منظور این است که بشر مخلوق عادت است. افراد عادت کرده اند به روشی خاص خرید کنند. تغییر عادت خرید محصول یا خدمت به روشی غیر از روش فعلی بسیار زمان بر است. البته همیشه استثنا وجود دارد. آمازون را در نظر بگیرید. مردان و زنان پرمشغله با مسئولیت های فراوان کاری و خانوادگی می توانند با سفارش محصول یا خدمت از آمازون، آن را سریع تر دریافت کنند تا اینکه در وقت آزاد بسیار محدود خود به فروشگاه بروند و آن محصول یا خدمت را حضوری بخرند.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز   در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان     فروشگاه ساز آنلاین برای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

۴. کاربرد محصول چیست مبنای تحقیقات موفق بازار تحلیل دقیق و ارائه پاسخ های صحیح به سوالات مناسب است

سوال نهایی این است که: «این محصول به چه منظوری استفاده یا خریداری می شود؟» مشتری پس از خرید محصول یا خدمت می خواهد با آن چه کند؟ مشتریان خودِ محصولات و خدمات را نمی خرند، بلکه مزیت، تغییر، بهبود یا نتیجه ای را می خرند که گمان می کنند در نتیجه تصمیم خرید از آن بهره مند می شوند. باید به وضوح برای مشتری مشخص کنید که خرید محصول یا خدمت از شما، چه مزیتی به خرید از رقبا دارد.



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

بعضی از بازاریابان اطلاعات اغراق آمیزی درباره ی "رنگ و ذهن" به منظور گمراه کردن به مشتری می دهند. روانشناسی رنگ یکی از جالب ترین و در عین حال بحث برانگیزترین جوانب بازاریابی است که نقش مهمی در متقاعدسازی مشتری برای خرید دارد. دلیل این امر این است که امروزه اکثر مکالمات مربوط به رنگ و متقاعدسازی مشتری، شامل شواهد حدسی و گمانه زنی است.

 

ما به منظور حذف این نوع طرز فکر و برخورداری از عامل واقعاً "جذاب" رفتار انسانی، می خواهیم مجموعه ای از قابل اعتمادترین تحقیقات در زمینه ی تئوری رنگ و فرایند متقاعدسازی مشتری را مورد بررسی قرار دهیم.

مفاهیم نادرست در باب روانشناسی رنگ

چرا با وجود اینکه موضوع روانشناسی رنگ بسیار بحث برانگیز است، اما اطلاعات حقیقیِ بسیار کمی برای حمایت از آن وجود دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده، عواملی مانند تمایلات شخصی، تجربه، نحوه ی تربیت، و تفاوت فرهنگی، محیط و غیره بر تاثیر رنگ ها بر روی ما، موثر است. درنتیجه این نظر که رنگ زرد و بنفش احساسات افراد را برمی انگیزانند تقریبا درست است.اطلاعات نادرست و بی روحی که روانشناسی رنگ را تنها در چند جمله خلاصه می کند، شرایط را بدتر می کند، برخی از این عبارت ها در ذیل آمده است:

از لحاظ روانشناسی رنگ زرد شادترین رنگ موجود است.

- شخصیت کارتونی گرین لنترن (Green Lantern) از رنگ زرد می ترسید.

- 75 درصد از مدادهایی که در امریکا به فروش می رسد به رنگ زرد هستند.

حالا زمان آن است که به بررسی تحقیقاتی مبنی بر نقش مهم رنگ در متقاعدسازی مشتری بپردازیم. طراحی سایت

article_image_one_305.jpg

روانشناسی رنگ در بازاریابی و برند

برند یکی از مهم ترین مباحث در زمینه مفهوم رنگ است و بسیاری از تحقیقات در این زمینه نادرست هستند.تلاش های فراوانی جهت طبقه بندی واکنش مصرف کننده به رنگ های مختلف انجام شده است. اما حقیقت امر این است که رنگ به تجارب شخصی افراد بسیار وابسته است و انتقال احساس و برداشت خاص از یک رنگ به صورت جهانی دشوار است.اما الگوهای پیامی بسیاری در مفهوم رنگ وجود دارد. به عنوان مثال رنگ ها نقش حیاتی در خرید و برند، بازی می کنند.محققان بر اساس مقاله ای با عنوان " تاثیر رنگ در بازاریابی" یافته اند که بالغ بر 90درصد قضاوت هایی که از سوی مصرف کنندگان درباره محصولات می شود، تنها بر اساس رنگ است. (انتخاب نوع رنگ هم به محصول بستگی دارد.)

با توجه به نقش مهم رنگ در برند، نتایج حاصل شده از یک مطالعه با عنوان " تاثیرات متقابل رنگ" نشان می دهد که : رابطه بین رنگ و برند بر پایه تناسب درکِ رنگی است که در برند خاصی استفاده می شود. ( به عبارت دیگر آیا رنگ با آنچه که فروخته می شود "تناسب" دارد یا نه).

مطالعه ای با عنوان "قرمزِ هیجان انگیز و آبی رقابتی" نیز تاثیر رنگ بر خرید را بر اساس چگونگی اثرگذاری مفهوم برند، تایید می کند. این بدان معنا است که رنگ باعث می شود مصرف کننده درباره "وبژگی" برند، قضاوت کند. (اگر موتورهای هارلی دیویدسان، حس خوب و قدرتمندی را به موتورسوار نمی دادند، دیگر چه کسی می خواست آنها را بخرد؟)برخی دیگر از مطالعات نشان می دهند که مغز ما برندهای قابل شناسایی را ترجیح می دهد که باعث می شود رنگ اهمیت ویژه ای در ویژگی برند داشته باشد.حتی پیشنهاد شده که کسب و کارهای نوپا رنگی را برای لوگو انتخاب کنند که آنها را از سایر رقیبان خود متمایز سازد. (مثلا اگر کلیه رقیبان از رنگ آبی در برند خود در زمینه کسب و کارتان استفاده می کنند، شما رنگ بنفش را انتخاب کنید.)

بر اساس مطالعات محققان، زمانی که وقت انتخاب "صحیح ترین" رنگ می رسد، پیش بینی واکنش مصرف کننده به رنگ انتخابی که با محصول در تناسب باشد، بسیار مهم تر از خود رنگ است. بنابراین اگر مالکان کمپانی هارلی-دیویدسن (Harley-Davidson) می خواهند محصولی را تولید کنند که در مشتریان احساس قدرت کنند، باید پیش بینی کنند که محصولاتی با رنگ صورتی هرگز به فروش نخواهد رسید.جنیفر آکر، استاد دانشگاه استنفورد، مطالعاتی را در زمینه ی وسعت ویژگی برند انجام داده و پنج اصلی را که نقش مهمی در شخصیت برند بازی می کند مورد بررسی قرار داده است. طراحی سایت فروشگاهی

مطالعات دیگر نشان داده که واقعاً بین استفاده از رنگی خاص و برداشت مصرف کننده از ویژگی برند رابطه وجود دارد.هر رنگ با ویژگی خاصی در ارتباط است. ( مثلاً رنگ قهوه ای با خشونت، بنفش با فرهیختگی، و رنگ قرمز با هیجان در ارتباط است). اما نکته قابل توجه در اکثر مطالعات دانشگاهی درباره رنگ و بازاریابی این است که به جای پرداختن به رنگ های کلیشه ای و مربوطه معمول، رنگ انتخابی تان باید با ویژگی دلخواهِ برندتان، تناسب داشته باشد.به نادرست بودن این مفهوم کلی که رنگ سبز به معنی آرامش است توجه کنید. در صورت داشتن چنین عقیده ای از موضوع اصلی دور می مانیم؛ گاهی از رنگ سبز برای برندهای مربوط به امور زیست محیطی مانند Timberland’s G.R.E.E.N standard, استفاده می شود، اما رنگ سبز گاهی اوقات جنبه مالی را هم مانند mint.com ( سرویس مدیریتی امورمالی شخصی در آمریکا) در برمی گیرد.این موضوع درباره ی سایر رنگ ها هم صدق می کند، مثلاً رنگ قهوه ای در یک حوزه به معنی خشونت و در جایی دیگر نشان دهنده ی صمیمت و احساس میزبانی (مانند مراسم شکرگزاری) و یا اشتها آور ( مانند آگهی تبلیغاتی شکلات) است.اما این نکته را به خاطر داشته باشید که زمینه کاری شما مهم ترین نقش را بازی می کند. احساس و تصویر ذهنی که برند شما در متقاعد کردن مصرف کننده می گذارد، بسیار مهم است. رنگ انتخابی حتما باید با برند متناسب باشد.یکی از بهترین مطالعات در این زمینه توسط جو هالوک انجام شده است. وی در مطالعه خود رنگ های موردعلاقه زن و مرد را مورد بررسی قرار داده است.

شایان ذکر است که محیط زندگی فردـ خصوصا مفاهیم فرهنگی نقش خیلی مهمی در علاقمندی افراد به رنگ های خاصی دارد. مثلا مقاله ای در مجله ی Smithsonian توضیح می دهد که چگونه آبی به رنگی برای پسرها و صورتی به رنگ دخترها تبدیل شده است.

مشاهدات هالوک در زمینه رنگ های مورد علاقه خانم ها و آقایان در شکل آمده است:

مهم ترین نکته ی قابل توجه در این تصویر، علاقه ی هر دو جنس مرد و زن به رنگ آبی است. اما درباره رنگ بنفش هیچ شباهتی باهم ندارند. رنگ بنفش در صدر لیست رنگ های مورد علاقه ی خانم ها است. در رابطه با درک رنگ، مردان رنگ های تند را ترجیح می دهند، درصورتی که زنان رنگ های ملایم تری را دوست دارند.بهتر است برای طراحی لوگوی خود این اطلاعات را در ذهن داشته باشید. چرا که در جذب مصرف کنندگان تأثیر به سزایی دارد.

هماهنگی رنگ ها و نرخ تبدیل

اخیرا انتخاب "بهترین" رنگ برای نرخ تبدیل در وب سایت ها به موضوع بسیار محبوبی تبدیل شده است. این وبسایت ها با توجه به این نکته که هیچ رنگی، بهترین رنگ برای نرخ تبدیل نیست، توانسته اند پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشند.

براساس قانون روان شناسی تحت عنوان "اثر جداسازی" (the Isolation Effect)، احتمال یادآوری آیتمی که "مانند انگشت شست نسبت به سایر انگشتان متمایز باشد، بیشتر است". تحقیقات به وضوح نشان می دهد زمانی که یک آیتم نسبت به آیتم های اطرافش برجسته تر است، افراد بیشتر به آن توجه کرده و آن را به خاطر می سپارند.مطالعاتی تحت عنوان "پاسخ زیبا شناختی به ترکیب رنگ" و "ترجیحات مصرف کننده درباره ی ترکیب رنگ" نشان می دهد در حالی که اکثریت مصرف کنندگان الگوهای رنگی با ته رنگ های مشابه را ترجیح می دهند، اما پالت هایی با رنگ های بسیار متضاد را می پسندند.

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال

این عبارت از نظر هماهنگی رنگ به معنی ایجاد یک ساختار بصری متشکل از پایه رنگ های مشابه و متضاد کردن آنها با رنگ های مکمل تند است. از رنگ های ثانویه نیز می توانید استفاده کنید.ممکن است پس از خواندن این مطلب احساس کنید یک دکوراتور داخلی هستید، اما درک درست این اطلاعات در درک نوسانات و بهینه سازی نرخ تبدیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

در یک مثال تغییر رنگِ کادر باعث افزایش نرخ تبدیل شد:

زمانی که رنگ باکس را از سبز به قرمز تغییر دادند، نرخ تبدیل 21 درصد افزایش یافت. اما این بدان معنا نیست که رنگ قرمز دارای قدرت جادویی است و مردم را جذب می کند.بیشتر که به مثال توجه کنید متوجه می شوید که رنگ سبز با قسمت های دیگر صفحه هماهنگی بیشتری دارد. رنگ قرمز (که مکمل سبز است) تضاد بصری چشمگیری را به وجود آورده است.

چرا قهوه "موکا" دوست داریم اما از رنگ "قهوه ای" متنفریم.اگرچه روش های درک رنگ های مختلف، متفاوت است، اما نام خود رنگ ها هم در علاقه ی ما به آنها بی تأثیر نیست.

در یک مطالعه از افراد خواستند تا محصولات را بر اساس نام های رنگی مختلفی ارزیابی کنند. نام های "شیک" بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفتند. به عنوان مثال، برند موکا از رنگش که قهوه ای بود، طرفداران بیشتری داشت. در صورتی که محققان رنگ های یکسانی را به آنها نشان داده بودند.این تحقیق در طیف متنوعی از محصولات انجام گرفت و نتیجه ی همه ی آنها یکسان بود. به چشم مصرف کنندگان برندهایی که رنگی نوشته شده بودند جذاب تر بود.ثابت شده که هرچه نام رنگ ها غیرمعمول تر و منحصربه فردتر باشد، نیت خرید مصرف کننده را بیشتر می کند. مثلا پاستیل هایی با نام "رازماتا" (Razzmatazz) فروش بیشتری از پاستیل هایی با نام "زرد لیمویی" داشتند. این موضوع درباره محصولات غیرغذایی هم صدق می کند. 

طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

 

پس به خاطر داشته باشید که انتخاب رنگ هم به اندازه ی انتخاب نام برند از اهمیت ویژه ای در جلب توجه مصرف کننده دارد.



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

وب سایت جایگاهی در اینترنت است که در آن می توان اطلاعاتی را در مورد سازمانها، شرکت ها و افراد بدست آورد. وب سایت پویایی است که متعلق به شخص یا اشخاصی است و در برگیرنده اطلاعاتی راجع به موضوع یا موضوعات گوناگون است.

 

وبلاگ محلی است در وب که می توان یادداشت های خود را در آنجا جهت نمایش به عموم ثبت کرد. مهمترین مسئله این است که، تنها یادداشت را می توان در وبلاگ ذخیره کرد و در حقیقت تنها متن را.امروزه اینترنت راه دسترسی به دنیای مجازی است. برخی افراد از این دنیا برای معرفی خود یا خدمات خود استفاده می کنند. حال برای دسترسی به فضای برخی دارای وب سایت و برخی دارای وبلاگ هستند.

article_image_one_321.jpg

در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از تفاوت ها، معایب و مزایای وب سایت نسبت به وبلاگ آشنا کنیم:

تفاوت وبلاگ با وب سایت

وبلاگ ها فعال تر از وب سایت ها هستند و تفاوت اصلی آنها در میزان روزآمدشدن است. برای ایجاد تغییرات در وبلاگ ها و به روز کردن آنها نیاز نیست که کدهای HTML را تغییر دهیم، در حالی که برای روزآمد کردن وب سایت ها تغییر این کدها و داشتن اطلاعاتی هر چند مقدماتی در این زمینه یکی از ضروریات است. بنابراین وبلاگ ها با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به وب سایت ها به روز می شوند .
واحدی که برای وبلاگ ها به کار می بریم، پست است. ولی واحد سایت، صفحه. یک سایت ، وب مجموعه ای است از صفحات یا فایل های پیوند خورده به یکدیگر که از طریق وب جهان گستر در دسترس قرار می گیرد. وبلاگ مجموعه ای از پست هاست که بر عکس ترتیب تاریخی آورده می شوند، تا جدیدترین پست یا مدخل در بالای صفحه قرار گیرد و مدخل های قدیمی تر به تدریج پایین تر قرار می گیرند.   طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی
تفاوت دیگر در شکل گشت و گذاری است که وبلاگ و وب سایت می دهند. وبلاگ ها دارای یک قابلیت جذاب و قوی به نام تاریخ هستند که به پست ها چسبیده اند. در وبلاگ ها پست ها به صورت خودکار به ترتیب تاریخی مرتب می شوند. به این شیوه که مدخل های جدیدتر بالاتر قرار می گیرند و مدخل های قدیمی تر پائین تر قرار گرفته و به تدریج وارد آرشیو می شوند. برای جستجو در وبلاگ ها می توان به راحتی از طریق آرشیوهای تاریخی یا موضوعی اقدام نمود. در صورتی که در بسیاری موارد یک موتور جستجو برای جستجوی در سایت مورد نظر وجود دارد.
در وب سایت ها، مطالب جدیدی که به سایت اضافه می شوند بسته به نظر مدیر سایت در هر جایی از سایت می توانند قرار بگیرند و جدید بودن مطالب یک سایت را نیز از آخرین تاریخ روزآمدسازی سایت می توان به دست آورد.  
طراحی سایت شرکتی

 

 

 

معایب وبلاگ

1. وبلاگ ها نسبت به سایت غیررسمی و شخصی هستند.
2. ارتباط مستقیم با خوانندگان وبلاگ شما می تواند سخت و وقت گیر باشد.
3. ارسال مطالب به وبلاگ در زمان های مشخص.
4. وبلاگ ها دارای ترافیک بالاهستند.
5. سرویس وبلاگ ها با کندی مواجه است.
6. امکان آپلود وجود ندارد.
7. تعداد صفحات وبلاگ محدود است.
8. از نظر امنیت دارای ضریب پایینی می باشد.
9. در صفحات وبلاگ شاهد تبلیغات رایج هستیم.
10. مطالب وبلاگ ها آمیخته به عقاید و نظرهای شخصی است. 
 ساخت سایت        

 

مزایای وب سایت

1. در دسترس بودن مشخصات کالا یا خدمات شما در اختیار بازدیدکنندگان.
2. وب سایت موجب افزایش اعتبار شما می شود.
3. امکان تبلیغ حرفه ای در سطح دنیا.
4. تبلیغ در وب سایت با محدودیت زمان و مکان نمی باشد.
5. تبلیغ در وب سایت دارای هزینه ی کم تری است.
6. گرفتن نظرات و انتقادات از سراسر دنیا جهت بهبود فعالیت ها.
7. سریع تر انجام دادن فعالیت ها.
8. هدایت مشتریان به سایت شما از طریق موتورهای جستجو در اینترنت.
9. بازدیدکنندگان و مشتریان شما، منحصر به یک منطقه یا شهر نخواهند بود.
10. کسب در آمد از تبلیغ برای دیگران.
11. آموزش تخصصی افراد در زمینه های مختلف.  
شرکت طراحی سایت      



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

 

ASP.net یک تکنولوژی ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت هست که در اصل Active Server Pages نام داره. مورد اولی که باید همه در باره ASP.net بدونیم این هست که ASP.net یک زبان برنامه نویسی نیست. ما می تونیم با استفاده از زبانهایی مثل #C و VB صفحات ASP.net رو تولید کنیم.

 

بهترین و استانداردترین محیط یا ( IDE (Intelligant Development Enviroment خود Visual Studio شرکت مایکروسافت هست که از هر نظر ارائه یک پروژه بی نظیر رو تضمین می کنه. بخصوص در نسخه 2008 این نرم افزار که از net. Framework 3.5 استفاده می کنه، شما واقعا احساس حرفه ای و قدرتمند بودن می کنید. تکنولوژی های بسیاری مثل Ajax، سیلورلایت، Linq از جدیدترین و قدرتمندترین محصولات ارائه شده در نسخ جدید VS بشمار می آیند. در حالی است که بدون تکنولوژی Linq مایکروسافت یک قدم از شرکت سان که مالک زبان قدرتمند Java هست عقب بود (جاوا تکنولوژی RMI رو داشت) ولی مایکروسافت با ارائه این تکنولوژی توانست دوباره همقدم با سان شود.

article_image_one_461.jpg

برای تولید یک سایت واقعا حرفه ای ASP.net باید با موارد زیر حتما آشنا بود:

  • 1- تسلط به یکی از زبان های #C یا VB
  • 2- تسلط به یکی از پایگاههای داده و زبان SQL (ترجیحا خود SQL Server)
  • 3- تسلط کامل و کافی به XML و مشتقات آن
  • 4- تسلط به HTML، JavaScript، CSS
  • 5- آشنایی با کانسپتهای الگوریتم های تحت وب
  • 6- آشنایی با کانسپتهای Security in .NET
  • 7- آشنایی با مفاهیم و اطلاعات پایه ای سمت سرور و کلاینت

بهترین نوع برنامه نویسی یک سایت استفاده از حالت چند لایه ای می باشد. این حالت علاوه بر استحکام بخشیدن به ساختار سایت و تسهیل عملیات خطایابی و اشکال زدایی امنیت را هم به سایت شما ارائه می کند. برنامه نویسی لایه ای معمولا یک منطق فرضی یا هایپوثتیکال است که شما با استفاده از چند فولدر و فایل در پوشه های جدا و مرتبط یک ساختار را تولید می کنید در این حالت انسجام و منطق شما در سایت اعمال می شود. طراحی سایت املاک      

مهمترین و پیچیده ترین قسمت هر نوع برنامه نویسی عمل و عکس العمل های مربوط به پایگاه داده می باشد. بیشتر وقت یک برنامه نویس صرف طراحی، کد نویسی و سازماندهی امور مربوط به دیتابیس یا پایگاه داده می شود. از آنجایی که برنامه نویسی اصولی باید بحالت چند لایه باشد، در موقع پیروی از این روش دست و پنجه نرم کردن با روابط پایگاه داده ای بسیار سردرگم کننده می باشند و نیاز به دقت و تمرکز زیادی دارند. در مباحث پایگاه داده، امنیت و نوع داده ها نقش های مهمی را ایفا می کنند. برای مثال عمده خطاهای سمت دیتابیس به خوبی تسط خطایاب VS شناسایی نمی شوند. و شما فقط یک پیغام خطای عمومی نظیر “Incorrect Syntax” دریافت می کنید که در این شرایط معمولا تنها چاره چک کردن تمام کدهای مربوطه می باشد.  طراحی سایت صنعتی

یکی از ویژگی های برنامه نویسی با زبان مثلا #C برای ASP.net شیوایی این زبان هست. زبان های برنامه نویسی متفاوت دیگری نیز برای تولید صفحات وب وجود دارند. در کل ASP.net یک زبان میانه رو هست و علاوه بر قیمت خوب پروژه هایش می تواند برای برنامه نویس بسیار لذت بخش باشد. ضمن اینکه به مدد اسکریپتهایی نظیر JS و Perl دیگر هیچ چیزی در ASP.net غیر ممکن نیست.

روشي که در بسياري از وب سايت هاي شخصي که در ابتداي پيدايش وب ساخته شده اند بکار رفته این است که براي توليد وب سايتها ساخت تعدادي فايل html و قرار دادن آنها بر روي يک سرور است. در اينجا توليد کننده با دانستن html و يا با استفاده از ابزاري که چنين کدهايي را توليد مي کنند، صفحات خود را مي سازد. براي يک وب سايت ساده با تعداد محدودي از صفحات ايستا شايد اين يک روش قابل قبول باشد. طراحی سایت فروشگاهی

 

اما امروزه با نسلي از وب سايت ها سر و کار داريم که بسيار پيچيده تر هستند. وب سايتهاي امروزي که عمدتا براي شرکت هاي تجاري ساخته مي شوند داراي تعداد قابل توجهي از صفحات است. قسمتي يا کل هر يک از اين صفحات بصورت ديناميک بر اساس داده هاي گرفته شده از يک بانک اطلاعاتي ساخته مي شود. همچنين وب سايت بايستي قابليت جستجو در سايت و نمايشي از نقشه سايت را فراهم سازد. مطلبي که به بحث اين مقاله مربوط مي شود اين است که چگونه مي توان چنين نوع سايتهايي را با هزينه اي قابل قبول ساخته و امکان نگهداري از آنرا فراهم ساخت. توضيح اينکه منظور از امکان نگهداري، تغيير در قسمتهايي از صفحات سايت بدون نياز به اعمال تغييرات در تک تک صفحات سايت است. روشي که امروزه براي پاسخ به اين نياز بکار مي رود، روش مدولار است. گرچه نگارنده تعريف استانداردي براي آن پيدا نکرده است، ولي بصورت انتزاعي مي توان گفت که همه وب سايت هاي پيشرفته براساس اين ايده شکل گرفته اند. حال ببينيم اين روش چيست؟ طراحی سایت پزشکی

اگر به صفحات يک وب سايت نمونه نگاه کنيم متوجه مي شويم که عناصر بسياري در آنها مشترک است. مثلا هر وب سايت معمولا داراي عنصر پيمايش (ناويگيشن) است که عمدتا داراي محتوا، منطق و طراحي مشترکي در اکثر صفحات سايت است. عناصر ديگري از اين قبيل عبارتند از: آگهي ها، فرم جستجو، فرم ثبت نام، فرم ورود به سايت، فرم خروج از سايت. واضح است که بسته به نوع وب سايت عناصر ديگري مي توان يافت که در بسياري از صفحات مشترک هستند. روش مدولار بصورت ساده چيزي غير از تشخيص اين مدول ها و طراحي سايت بر اساس آنها نيست. طراحی سایت

article_image_one_475.jpg

قدم موثر در اين راه، تشخيص قالب صفحات وب سايت است. يک قالب در واقع يک نوعِ صفحه در وب سايت را تعريف مي کند. يک قالب مي تواند در يک يا تعدادي از صفحات سايت مورد استفاده قرار گيرد. بعنوان مثال در يک سايت نمايش دهنده محصولات يک شرکت تجاري، يک قالب اساسي، قالب صفحات کاتالوگ است. اين قالب مشخص مي سازد که در هر صفحه ساخته شده بر اساس اين قالب يک محصول چگونه بايستي نمايش داده شود. قالب ديگر مي تواند قالب نتيجه يک جستجو باشد که تعيين مي کند نتايج را چگونه بايستي نمايش داد. گرچه يک سايت ممکن است شامل هزاران صفحه باشد، ولي تعداد قالبهايي که براي آنها در نظر گرفته مي شود، ممکن است به ده تا هم نرسد. با تشخيص قالب صفحات، اجزاي منطقي هر قالب را مي توان بعنوان مدول ها معين کرد.  طراحی سایت با وردپرس     

در اين قالب مدول هاي عام زير قابل تشخيص هستند:

  • header: شامل عناصر انتخاب زبان، ورود به سايت و جستجو
  • navigation: پيمايش سايت
  • footer: لينکهايي به بخش هاي عمومي سايت

به غير از اين مدول ها که در همه صفحات سايت وجود دارند، مدول هاي خاص اين بخش عبارتند از :

  • اشکال سمت چپ و راست
  • تصوير محصول انتخاب شده به همراه تصاوير محصولات مربوط
  • شرحي متني از محصول

با مشخص کردن مدول ها اولين قدم در توليد سايت برداشته شده است. قدم بعدي انتخاب يا ايجاد محيط نرم افزاري است که اجازه ايجاد مدول ها و ترکيب آنها به روشي سيستماتيک براي توليد صفحات سايت بصورت ديناميک را ايجاد کند، است. گرچه در اين گفتار وارد جزئيات تکنولوژيهايي که به اين منظور مي توان استفاده کرد نمي شويم ولي بصورت خيلي ساده مي توان طرز کار آنها را بفرم زير تصور کرد. تکنولوژي مورد استفاده به ما اين اجازه را مي دهد که هر مدول را بصورت مستقل پياده سازي و ذخيره سازيم. يک مدول ممکن است تنها شامل عناصر ايستا باشد. به عنوان مثال مدول هاي header وfooter در مثال بالا عناصري ايستا هستند. از طرف ديگر مدول هايي مي توانند پويا باشند. به اين معني که بر اساس پارامترهايي داده هايي را از يک منبع اطلاعاتي استخراج کرده و بعنوان خروجي ارائه دهند. متداولترين اين نوع مدول ها آنهايي هستند که يک عمل پرس و جو از يک بانک اطلاعاتي انجام مي دهند. در هر حال تکنولوژي مورد بحث اين اجازه را مي دهد تا مدول هاي ديناميک را معرفي کرده و در هنگام فراخواني پارامترهاي مورد نياز را در اختيار آنها قرار مي دهد. و بالاخره اين امکان وجود دارد تا مشخص کنيم هر صفحه يا هر گروهي از صفحات از چه قالبي استفاده مي کنند. تعرفه طراحی سایت       

به اين ترتيب هرگاه درخواستي براي يک صفحه ارسال شود، تکنولوژي مورد اشاره قالب صفحه را يافته، مدول هاي مورد استفاده در آن قالب را تشخيص داده، براي هر مدول استاتيک محتوا و براي هر مدول ديناميک خروجي آنرا توليد کرده و تمامي آنها را با هم ترکيب نموده تا در نهايت محتواي يک صفحه را توليد کند.اين عبارات تشريحي خيلي انتزاعي و ساده شده از چنين محيطي را نشان مي دهد. در مقالات ديگري به بعضي از متداول ترين تکنولوژيهاي مورد استفاده در اين زمينه اشاره خواهد شد.با در نظر گرفتن توضيحات بالا مزاياي چنين روشي روشن است. اگر سايتي با اين روش ساخته شود، مديريت آن بصورت کارآمد قابل انجام است. مثلا فرض کنيم لازم داريم نوع پيمايش سايت را تغيير دهيم. در اين حالت با تغيير تنها يک مدول بدون نياز به تعيير تک تک صفحات سايت اينکار بصورت خيلي اقتصادي قابل انجام است. مزيت ديگر توسعه يک کتابخانه از مدول هايي است که مي تواند در توليد سايتهاي ديگر بدون نياز به هيچ تغييري يا با اندک تغييرات قابل استفاده مجدد باشد. بديهي است که هر چه اين کتابخانه وسيع تر بوده و امکان استفاده مجدد از آن بيشتر باشد، ساخت سايتهاي جديد با هزينه و زمان کمتري انجام خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

در حال حاضر وب سایت هایی وجود دارند که با وجود طراحی بسیار ضعیف آنها ، کسب درآمد داشته باشند. در واقع این گروه از وب سایتها بیشتر استثنا بوده و از قوانین ذیل پیروی نمی کنند. با گذشت یک برهه زمانی خاص تجربه این امر را نشان داده که موفق ترین وب سایت ها خصوصیات مشترکی در طراحی وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب می نمایند. رعايت ابن نکات ميتواند براي طراحي وب سايتي که جستجوکننده را تبديل به خريدار کند،شما را ياري دهد.

 

رعایت این 8 نکته در طراحی وب سایت می تواند در این امر شما را کمک کند.

1- ساده نگه داشتن طراحی وب خود

برای جلب توجه افراد خیلی تلاش در استفاده از انواع روش های غیرضروری نکنید (آیا کسی واقعاً به فلش ویا نشانگر نیاز دارد؟) تمرکز خود را بر روی قابلیتهای استفاده از وب، فروش، تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و خریداران متمرکز کنید. وب سایت هایی که طراحی ساده ای دارند نیز این قابلیت را دارند.

2- جلب توجه با استفاده ازفضای سفید!

در طراحی وب خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید.سعی در ایجاد یک وب سایت مرتب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان و جستجوی سریع و آسان آن در وب داشته باشید. به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری می باشد.  طراحی سایت در تهران

article_image_one_450.jpg

3- داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت

باید مطالب موجود در سایت به صورت شفاف و بدون ابهام بیان شود. بازدیدکنندگان این موضوع را که متوجه نشوند مطالب سایت دربارهء چیست را نمی پسندند. اجازه ندهید تلاش بازدیدکنندگان شما برای کشف مطالب وب شما برای بدست آوردن این که وب شما دربارهء چه موضوعی می باشد، تلف شود. از ابتدای طراحی وب، شفافیت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشید. داشتن تیتر توصیفی در صفحهء اول وب سایت روش بسیار مناسبی است برای اعلام این که مطالب وب شما از چه موضوعی سخن می گوید. همچنین انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نیز عمل می کند. بنابراین همیشه از کلمات کلیدی مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نمایید. طراحی سایت      

4- سرعت در بارگذاری:

آزار دهنده ترین نکته برای کاربردر هنگام بازدید از سایت ، انتظار بیش ازحدش برای بار گزاری سایت است که اگر این زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث آزردگی کاربر خواهد شد ، اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین سایت ها باشد.

5- مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سایت قرار دهید

وجود و یا عدم وجود صداقت در مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات شما و در نهایت موفقیت شما خواهد داشت. اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

6- آسان سازی فرایند خرید

حرکت از صفحهء اصلی به صفحهء محصولات و چشم انداز آن در صفحهء اصلی برای بازدیدکنندگان را آسان نمایید. این چشم انداز را به صورت زنجیروار نسازید؛ که باعث می شود افراد برای مشاهده و خرید، تمامی صفحات را یکی پس از دیگری برای پرداخت پول به شما سپری کنند. در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد.

7- آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت

به یاد داشته باشید تا حد امکان چشم انداز وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید. طراحی سایت فروشگاهی

8- به روز رسانی مطالب وب ، به طور منظم

از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارد. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی(بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید.

4 مدل طراحی سایت بر اساس رابط کاربری

 

یک سایت می تواند از نظر گروهی از بازدیدکنندگان بسیار خوب و حرفه ای به نظر رسد و از طرف دیگران بسیار بد و ابتدایی. ظاهر سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بازدیدکننده را به خود جذب می کند. اما سلیقه ی بازدیدکنندگان یکی نیست. طراح سایت خوب، وبسایت را با سلیقه ی خود نمی سازد بلکه بنابر گروه مخاطبین سایت(بازدیدکنندگان) و آنچه مدیر سایت تمایل دارد طراحی می کند.  طراحی پورتال

 

 

به عنوان مثال برای یک سایت حقوقی نمی توان از طرح های فانتزی استفاده کرد زیرا اینکار بازدیدکننده را کودک تلقی می کند و به سایت جنبه شوخی می دهد. بر اساس تجربیاتی که از گشت و گذار در اینترنت و تحقیق درمورد انواع طراحی سایت کسب شده، متوجه شده ایم اغلب سایت ها در میان یکی از چهار دسته ی زیر قرار می گیرند. اگر این دسته بندی را ندانید و کار را به طراح بسپارید ممکن است در پایان کار اصلا از سایتتان راضی نباشید و حتی حاضر به نشان دادن آن به اعضای خانواده نداشته باشید، چه برسد به بازدیدکننده و رقیبان. در نتجیه با دانستن آنها راحت تر می توانید سایت مورد نیاز خود را تجسم کرده و سفارش دهید

1- طراحی سایت سایت های نا منظم

امروزه یکی از پر طرفدارترین طراحی های جدید دنیای گرافیستان هستند، به سایت هایی گفته می شود که از خصوصیات زیر برخوردارند:
رها، کهنه، لبه های نا متقارن، محو شده و کاملا متفاوت. این خصوصیات، سایت را از دیگر وبسایت های براق، ساده و خط کشی شده ی نسل قبل طراحی جدا می کند. اما باید به این مورد توجه داشته که با وجود این خصوصیات نظم و هارمونی خاصی در این سایت ها وجود دارد که باعث اذیت شدن مخاطب نمی گردد. درواقع این سایت ها با وجود بی قانونی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارند. این گونه سایت ها برای هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحی های مدرن و متفاوت مناسب است و برخی از پزشکان، مهندسان، مرتبان و کسانی که با خط کش و نظم ساخت انسان، میانه ی خوبی دارند اصلا آن را نمی پسندند.   طراحی سایت وردپرس     

article_image_one_439.jpg

2- طراحی سایت خلوت

این نوع طراحی سایت، در ظاهر ساده هستند اما تفکری در پی ساخت آنها نهفته است. استفاده از المان های کم و گرافیکی و دو یا سه رنگ در آنها، ظاهری متفاوتی بهشان داده است و بلعکس دسته قبلی به تمیزی معروفند. متمایز، حرفه ای و مدرن هستند، همچنین پیام "صاحب این سایت مشتاق است" و " صاحب این سایت قابل اعتماد است" را به بازدیدکننده القا می کند. این گونه سایت ها برای همه مناسب است غیر از کسانی که دوست ندارند تفاوت شایانی با بقیه داشته باشند. این تفاوت آنها را می ترساند و سایت های استاندارد را می پسندند که در ادامه همین مقاله می خوانیم.

3- طراحی سایت پر المان

این طراحی طرفدارانش در ایران بیشتر از طراحی سایت دسته های دیگر می باشد. موضوع سایت تعیین می کند وبسایت از چه المان ها و رنگ هایی تشکیل شده یاشد. مثلا اگر موضوع سایت شرقی ، سنتی هنری و ایرانی باشد از انواع المان های بوته جقه، فلورال یا انواع گلیم و بافت آن در سایت استفاده می شود. یا اگر موضوع سایت کودک یا فضایی فانتزی باشد، آیکون های مختلف در جای جای بک گراند و هدر بکار می رود. این سایت ها اگر به درستی طراحی شوند فضایی گرم، پر هیجان را ایجاد می کنند و صاحب سایت را فردی با پشتکار، خونگرم و پر مشغله معرفی می نمایند. هزینه طراحی سایت     

4- طراحی سایت ساده و استاندارد

این طراحی را خوب می شناسید. اغلب سایت هایی که می بینید از این نوع طراحی بهره بردند. هدری مستطیلی در بالای صفحه، منو در زیر هدر یا به صورت عمودی، همه قسمت ها در سایت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ های رایج خاکستری، سفید برای بک گراند با طرح های خط یا شیار استفاده می شود. هدر ها شامل جند عکس هستند. البته این طرح ها می توانند در کمال سادگی زیبا هم باشند و با تلفیق درست رنگ و عکس هدر ، حسی حرفه ای ایجاد کنند. اما ظاهر اینگونه سایت ها یاد بازدیدکننده نمی ماند که برای برخی از صاحبان سایت، اصلا مهم نیست و به مسائل دیگری همچون محتوای با ارزش اهمیت می دهند، که درست هم هست. این سایت ها برای شرکت ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدی بسیار مناسب هستند .



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

دنیای مجازی وب، دنیای بسیار وسیعی است. در واقع یک گالری هنری است که هزینهء ورودی ندارد. طراحان وب سایت هم در نوع خود هنرمندانی متفاوت هستند. مثل همهء هنرمندان، تمامی طراحی های وب سایت های این طراحان به درستی کار نمی کند. نوع ساخت بعضی از وب سایت ها واقعاً آزار دهنده است.

 

مثلاً فرض کنید برخی از نقاشان واقعاً به رنگ آبی علاقه دارند؛ اگر در هر قطعهء هنری از این رنگ استفاده کنند، دیگر آثار آنها چشم ما را تحریک نخواهد کرد. در واقع تمایل و حوصلهء دیدن هنر آن هنرمند را نخواهیم داشت. طراحی سایت نیز به همین صورت خواهد بود. به عنوان یک توسعه دهندهء وب سایت، باید اطمینان حاصل فرمایید که "هنر" شما برای هر یک از مشتریان متفاوت می باشد. همچنین باید از اشتباهات رایج که باعث منحرف شدن توجه افراد از محصولات و خدمات می شود، اجتناب نمایید. چیز های زیادی هستند که هنگام طراحی وب سایت و برای اطمینان از مناسب بودن یک وب سایت کامل برای مشتری، باید به درستی، واضح و روشن مشخص باشند.
حال در این مقاله به 5 مورد از مزاحم ترین تکنیک های طراحی سایت می پردازیم:

1- استفاده از موسیقی های پس زمینه در طراحی سایت

هیچ چیز بدتر از این نیست که در سرتاسر کل یک وب سایت یک صدا، مداوم تکرار شود. بدتر از آن با هر کلیک در صفحات مختلف و باز شدن صفحهء جدید، آن موسیقی از ابتدا پخش شود. تکرار یک آهنگ کامل در وب سایت نیز باعث دلخوری مطلق بیننده خواهد شد. طراحی سایت

article_image_one_451.jpg

2- استفاده از رنگ هایی که برای چشم آزار دهنده هستند

اگر مشتریان شما اصرار به استفاده از تمامی رنگهای رنگین کمان در طراحی سایت خود دارند، این وظیفهء شماست که آنها را مجاب نمایید که این کار در طراحی سایت درست نمی باشد. رنگ هایی که بسیار روشن و یا بیش از حد تیره هستند، برای پیشبرد کار مشتریان اصلاً مناسب نمی باشند. حتی اگر مشتری شما صاحب یک سیرک باشد، باید طراحی سایت آن به صورتی باشد که بیش از 3 رنگ در آن به کار نرود. استفادهء بیش از سه رنگ واقعاً تکنیک مناسبی در طراحی سایت نمی باشد. طراحی سایت اختصاصی  

3- اشتباهات املایی

شما با استفاده از یک کامپیوتر و با به کار گیری یک دکمهء "بررسی املایی" می توانید از محتوای وب سایت خود مطمئن شوید. هیچ چیز بدتر از اشتباه بودن دستور زبان، نشانه گذاری های نادرست و یا تلفظ نادرست در طراحی سایت نیست. قبل از هر بارگزاری و به روز رسانی هر متنی، چندین بار تمامی متنها را چند نفره چک کنید. حتی اگر مشتری متنی برای وب سایت خودش فراهم کرده، به درست بودن آن اکتفا نکرده و آن را مجدداً بررسی نمایید.

4- اندازه فونت

اگر در طراحی سایت در تمامی محتوای وب از حروف بزرگ استفاده شده باشد، افراد احساس خیلی بدی به آن سایت پیدا می کنند. به نظر می رسد آن وب سایت در حال فریاد زدن است. اما به کار بردن حروف با سایز کوچک به صورتی که تمامی متن وب سایت حروف کوچک باشد، افراد احساس می کنند که شما در حال نجوا کردن هستید. بهترین روش استفاده از سایز معمولی با نشانه گذاری به موقع در طراحی سایت می باشد. به این ترتیب با استفاده از سایز و فونت نرمال در متون وب سایت، بیننده احساس راحتی کرده و از برقراری ارتباط با سایت شما لذت خواهد برد.طراحی سایت تهران      

5- استفاده از لینک های چشمک زن و pop up های ویندوز

این آیتم ها در وب سایت مانند دریافت ایمیل های ناخواسته در صندوق پستی شماست. در واقع اطلاعات بیهوده را از طریقی که به نظر شما اطلاعات مهمی بیاید، به بیننده می رساند. از استفاده از pop up های ویندوزی و لینک های چشمک زن برای جلب توجه مخاطب در طراحی وب سایت تان جداً خودداری نمایید. زیرا این روش فقط برای بازدیدکننده مزاحمت ایجاد می نماید

9 خطا در طراحی سایت

 

اینکه ما بتوانیم شناخت خوب و جامعی از مشکلات و موانع پیشروی سایت خود داشته باشیم میتواند در طراحی سایت و همچنین در افزودن مطالب به سایت خود کمک شایانی انجام دهد . این که تمامی سایت های اینترنتی موفق میتوانند نظر مخاطب را جلب کنند چیز تصادفی نبوده و کاملاً مرتبط با نوع طراحی سایت و محتوای سایت میباشد . از جمله مشکلاتی عمده که بر اساس نظر کاربران اینترنتی شناخته شده است در زیر آمده است.

 

یادمان نرود که در این فضا ، یک اشتباه میتواند صدمه ای بسیار بزرگ به سایت ما بزند ، پس مراقب باشیم !

1- PAGE CANNOT BE FOUND

بدترین چیز وجود لینک های شکسته در سایت است . هیچ چیز آدمو اینقدر عصبانی نمیکنه که لینکی رو کلیک کنه و با پیام PAGE CANNOT BE FOUND روبرو شه .

  طراحی سایت شرکتی

  

2- PAGE UNDER CONSTRUCTION

بهتره تا وقتی صفحه در حال ساخته لینک بهش ندین . چون باعث میشه که وقت بیننده شما در سایت تلف بشه !

article_image_one_455.jpg

3- MULTIPLE POP UPS

استفاده از پنجره های تبلیغاتی بازشو باید در زمان مناسب خودش باشه ، نه اینکه تا بیننده وارد سایت میشه چند تا پنجره با هم باز شن و نذارن صفحه مورد نظرش رو ببینه . بیننده های سایتتون هیچ وقت شما رو بخاطر وقتی که از اونا برای بستن این پنجره ها تلف کردین نمی بخشند .

4- زمینه سیاه

استفاده از زمینه سیاه علاوه بر اینکه باعث میشه متون داخل صفحه بسختی خونده بشن ، باعث میشن سایت شما در حافظه نهان بیننده سایتی غیر قانونمند و یا مزاحم بنظر بیاد ( نکته روان شناسی ! )

5- متن ناخوانا

استفاده از متن های نامفهوم و پاراگراف های طولانی ذهن را خسته میکند . همیشه از فونت های خوانا و با اندازه مناسب استفاده کنید تا چشم در خواندن خسته نشود . استفاده از حالت های بولد و زیر خط دار در جای مناسب باعث خواناتر شدن متن شما میشود . ساخت سایت      

6- عکس های بسیار بزرگ :

استفاده از تصویر در طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارد . اما گاهی این عکس ها بعلت حجم زیاد مانع لود شدن سریع صفحه سایت شما میشود و بیننده را ترغیب به بستن پنجره سایت شما میکند ! هنگام استفاده از عکس حتما آن را با برنامه هایی مانند photoshop برای استفاده در وب بهینه کنید تا از کمترین حجم ممکن بهره بگیرید .

7- فلش های ورودی سایت بدون دکمه skip :

اگر دوست دارید در ورودی سایتتان یک فلش زیبا بگذارید اشکالی ندارد و حتی نقطه قوتی برای سایت شما و طراحی سایت شما است . اما یادتان باشد که حتما دکمه SKIP INTRO را در آن فلش تعبیه کنید تا بیننده هایی که میخواهند مستقیم به اطلاعات سایتتان دسترسی بیابند پشت در های بسته فلش معطل نشوند .

8عرض صفحه سایت بزرگتر از عرض مرورگر

این مورد خیلی اهمیت دارد . چون همه عادت دارند برای دیدن ادامه مطالب سایت بسمت پایین حرکت کنند . نه چپ و راست . حالا اگه میخواهید بیننده خود را زجرکش کنید عرض سایتتون رو تنظیم نکنید . شرکت طراحی سایت          

9- عکس هایی که لود نمیشوند

فرض کنید وارد یک صفحه وب میشوید تا مطلبی را بخوانید . عکس مطلب مورد نظر لود نمیشود ، چرا ؟ به هر دلیلی . همین کافیست تا اعتبار سایت شما زیر سوال برود .

پس برای احترام به بازدید کننده خود ، و همچنین برای پیشرفت روز افزون سایت اینترنتی خود ، این موارد را رعایت کنید .



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

در این مقاله به تعریف نماد اعتماد و شرایط بدست آوردن آن می پردازیم. هدف از اعطاي نماداعتماد الکترونیکی، اعتماد سازي و رسمیت دهی به فعالیت کسب و کار هاي اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیري از آسیب هاي احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادي است.

 

ابتدا به تعریف برخی واژگان می پردازیم و سپس شرایط گرفتن نماد اعتماد را مورد بررسی قرار می دهیم.

نماد اعتماد
نشانه اي نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهاي مجازي (کسب و کار اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می گردد؛ این نماد پس از بررسی درگاه (وب سایت) و احراز هویت و صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) آن براي مدت یک سال صادر می گردد .

کسب و کار اینترنتی
فرآیندها و اعمال حقوقی تجاري حرفه اي فروش کالا و ارائه خدمت به روش مجازي به گونه اي که مصرف کننده از طریق آن اقدام به خرید کالا و خدمت نماید.
درگاه هایی با مشخصات ذیل در حوزه کاري نماد اعتماد الکترونیکی قرار نمی گیرند:
• در قبال خدمات ارائه شده پول دریافت نمی نمایند،
• به خریداران امکان سفارش را نمی دهد.
• درگاه هایی که زیر دامنه درگاه اصلی به حساب می آیند.
تبصره: آن دسته از درگاه هایی که داراي بخشی تحت عنوان "فروشگاه" می باشند" نماد اعتماد صرفا به فروشگاه تعلق خواهد گرفت.

article_image_one_380.jpg

متقاضی
مالک کسب و کار مجازي (اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی) که درخواست دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را ارائه داده است

فرایند اعطای نماد الکترونیکی
• ثبت درخواست
• بررسی درخواست دریافت نماد
• ارائه تعهد نامه
• اعطاي نماد
• تایید درخواست

شاخص هاي اعطاء نماد اعتماد
شاخص هاي احراز صلاحیت کسب و کارهاي اینترنتی براي دریافت نماد اعتماد، 38 مورد را شامل شده و در 7 گروه دسته بندي شده اند. عناوین این گروه ها عبارتند از:

• مالک و مسئول کسب و کار اینترنتی
• کسب و کار اینترنتی
• قانونمندي کسب و کار
• شفافیت فرایند فروش
• رسیدگی به شکایات
• رعایت حریم خصوصی
• امنیت

این شاخص ها، مواردي را در بر می گیرد که احراز آنها براي کلیه کسب و کار هاي اینترنتی الزامی است. اعطاي نماد اعتماد سطح یک به کسب و کار ها ، تابع احراز کلیه این شاخص ها می باشد. در صورت احراز کلیه این موارد ، نماد اعتماد تک ستاره به کسب و کار هاي اینترنتی تعلق خواهد گرفت. نماد دو ستاره دو الی پنج ستاره ، به کسب و کارهاي اینترنتی حائز شرایط مندرج در دستورالعمل مجزایی که توسط مرکز منتشر خواهد شد، اعطا می شود. حال به توضیح 3 گروه اول می پردازیم.

A) مالک و مسئول کسب و کار اینترنتی

1-هویت مالک کسب و کار
احراز هویت از طریق دفاتر ثبت اسناد رسمی و امضاي تعهد نامه مربوطه توسط متقاضی در دفتر مربوطه یا ارسال فایل الکترونیکی تعهدنامه که با گواهی امضاي الکترونیکی تایید شده است.

2-سن مالک
حداقل سن مدیر کسب و کار به منظور تاسیس و مدیریت یک کسب و کار مجازي و دریافت نماد اعتماد 18 سال تمام می باشد

3-دارا بودن کارت پایان و یا معافیت از خدمت و یا گواهی اشتغال به تحصیل
الزام کلیه متقاضیان ذکور به ارائه تصویر برابر اصل کارت پایان و یا معافیت از خدمت سربازي و یا گواهی اشتغال به تحصیل معتبر. گواهی اشتغال به تحصیل می باید در زمان ارائه داراي اعتبار زمانی باشد.

4-مکان فیزیکی
ارسال کد شناسه یکتا به آدرس فیزیکی کسب و کار (براي اشخاص حقوقی، کد به آدرس فیزیکی شرکت ارسال می گردد) و ورود کد ارسال شده به آدرس ارائه شده توسط متقاضی در سیستم . در صورتی که سند مالکیت مکان فیزیکی کسب وکار اینترنتی به نام متقاضی باشد ، صحت سنجی آدرس ارائه شده صرفا هنگام اعطا و تمدید نماد اعتماد صورت خواهد پذیرفت. لیکن در صورت استیجاري بودن مکان فیزیکی کسب و کار اینترنتی ، آدرس ارائه شده ،در مقاطع زمانی 3 ماهه صحت سنجی خواهد شد.

5-تلفن مالک کسب و کار
انجام صحت سنجی از طریق برقراري تماس تلفنی با شماره تماس ارائه شده و درخواست کد شناسه یکتا که قبلا از طریق سیستم به متقاضی اعلام شدهاست. در صورتی که شماره تماس ارائه شده، شماره تلفن ثابت باشد، صحت سنجی هنگام اعطا و تمدید نماد اعتماد صورت خواهد پذیرفت. در صورتی که شماره تماس ارائه شده، شماره تلفن همراه دائمی باشد، صحت سنجی در مقاطع زمانی 6 ماهه تکرار خواهد شد. در صورتی که شماره تماس ارائه شده ،شماره تلفن همراه اعتباري باشد، صحت سنجی در مقاطع زمانی 3 ماهه تکرار خواهد شد.

6-صلاحیت مالک کسب و کار
استعلام صلاحیت متقاضی از اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا توقف فرایند اعطاي نماد در صورت عدم تایید صلاحیت توسط نهاد مزبورامکان درخواست بررسی مجدد و تجدید نظر متقاضیان رد صلاحیت شده ازاداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا

B) کسب و کار اینترنتی

1-هویت مالک دامنه
لزوم ثبت امتیاز دامنه متقاضی حقیقی به نام فرد متقاضی نماد اعتماد و امتیاز دامنه متقاضی حقوقی، به نام شرکت و یا یکی از اعضاي هیئت مدیره

2-تلفن کسب و کار
صحت سنجی از طریق برقراري تماس تلفنی با شماره تماس ارائه شده و درخواست کد شناسه یکتا که قبلا از طریق سیستم به متقاضی اعلام شده است. الزام درج این شماره تماس در صفحه "تماس با ما" در صورتی که شماره تماس ارائه شده، شماره تلفن ثابت باشد، صحت سنجی هنگام اعطا و تمدید نماد اعتماد صورت خواهد پذیرفت. در صورتی که شماره تماس ارائه شده، شماره تلفن همراه دائمی باشد ، صحت سنجی در مقاطع زمانی 6 ماهه تکرار خواهد شد. در صورتی که شماره تماس ارائه شده، شماره تلفن همراه اعتباري باشد ، صحت سنجی در مقاطع زمانی 3 ماهه تکرار خواهد شد.

3-فرم ارسال پیام
درج در صفحه "تماس با ما"

4-پست الکترونیکی
الزام به درج آدرس پست الکترونیکی کسب و کار در صفحه "تماس با ما" (آدرس پست الکترونیکی ارائه شده می باید متعلق به دامنه کسب و کار و نه سرویس هاي عمومی ارائه دهنده پست مانند yahoo و gmail باشد.)

5-تب(لینک)هاي الزامی
الزام به وجود تب و یا لینک هایی براي درج "قوانین و مقررات" کسب و کار جهت اطلاع مصرف کنندگان یا مراجعه کنندگان (مطابق با بیانیه قوانین و مقررات اعلام شده توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) درج اطلاعات تماس و نیز اعلام نحوه ثبت و رسیدگی به شکایت در قسمت "تماس با ما" درج موضوع فعالیت کسب و کار و مجوزهاي قانونی انجام فعالیت در قسمت "درباره ما"

6-شماره حساب مالک/مالکان کسب وکار
شماره حسابی که وجوه دریافتی از مصرف کنندگان بابت ارائه کالا و خدمات به آن واریز می شود، می باید به نام مالک/مالکان کسب وکار باشد.

7- درگاه پرداخت معتبر
الزام کسب و کارهاي اینترنتی به به استفاده از درگاه هاي پرداخت اینترنتی معتبر، در صورتی که از این روش براي دریافت وجه کالا و خدمت عرضه شده به مصرف کنندگان، استفاده می نمایند.

8-هدایت بازدیدکننده به صفحات دیگر(در سایتهاي دیگر)
در صورت هدایت بازدیدکنندگان به درگاه هاي دیگر، صفحه ي مربوطه در پنجره ي جدید نمایش داده شود

9- قرار گرفتن کد نماد به صورت صحیح
الزام به قرار دادن کد نماد به صورت صحیح در درگاه

C) قانونمندي کسب و کار

1-قانونمندي کسب و کار و مدل کاريچ
تطابق نوع و نیز مدل کاري کسب و کار با قوانین جاري کشور

2- قانونی بودن تبلیغات
تطابق تبلیغات مندرج در درگاه کسب و کار با قوانین جاري کشور



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

تکنیک های طراحی سایت هر روز در حال پیشرفت هست و اگر شما می خواهید از این قافله عقب نمانید حتما باید خود را بروز کنید. طراح سایت کسی هست که خود را بروز نگه دارد چون علم کامپیوتر هر ثانیه عوض می شود و تکنیک های جدید می آید پس اگر کسی می خواهد در زمینه برنامه نویسی واقعا فردی موفق باشد باید و باید خود را بروز نگه دارد. باید سایت هایی که طراحی می کند از آخرین تکنولوژی های طراحی سایت بهره برده باشد.

این رو گفتیم به عنوان مقدمه چون امروز می خواهیم در مورد Ajax صحبت کنیم تکنیکی که باعث می شود کل صفحه دوباره بارگذاری نشود پس این را مطالعه کنید.

 

AJAX چیست ؟

ماهیت صفحات وب و پروتکل HTTP به گونه ای است که به ازای هر کنش و واکنش میان کاربر و سایتی که در حال کار با آن است، کل یک صفحه وب از نو بارگذاری و تازه سازی (refresh) می شود.

AJAX فناوری جدیدی است که تغییر محسوسی را در این سناریو به وجود می آورد؛ به این ترتیب که به جای بارگذاری مجدد کل صفحه، فقط قسمتی تغییر می کند که قرار است اطلاعات جدید را به نمایش درآورد و کلیه عملیات ارسال اطلاعات و دریافت نتایج در پشت صحنه انجام می شود AJAX .موجب آزاد شدن پهنای باند اینترنت و در نتیجه میلیاردها دلار صرفه جویی اقتصادی در این زمینه می شود و این به نوبه خود انقلابی در عرصه وب و فضای سایبر به شمار می رود.

AJAX مجموعه ای از استانداردها و فناوری های وب است که به کمک آنها می توان برنامه هایی مبتنی بر وب تولید کرد که به آسانی با کاربران تعامل داشته باشند؛ این فناوریها در جهت تبادل دادهها با یک سرور و بروز رسانی قسمتی از یک صفحه وب بدون بارگذاری مجدد آن است.

 

 

فن آوری های مورد استفاده

عبارت Ajax به طیف وسیعی از فن آوری های وب اشاره دارد که میتوانند برای پیاده سازی یک برنامه تحت وب بکار روند. فن آوریهایی که در پشت صحنه و در سرور فعالیت می کنند و در نتیجه با وضعیت جاری صفحه وب تداخلی ندارند. بطور کلی میتوان گفت فن آوریهای زیر مورد استفاده قرار میگیرند HTML یا XHTML) و (CSS به منظور نمایش محتوا - فن آوری DOM (Document Object Model) یا مدل شیئی صفحهبرای نمایش پویای داده ها و تعامل با آنها. XML برای تبادل داده ها و XSLT برای مدیریت داده ها. XMLHttpRequest نیز برای تبادل غیر متقارن داده ها بکار میرود. JavaScript به منظور یکپارچه سازی این فن آوری ها البته در حال حاضر عمدتاً بجای XML (که فرمتی نسبتاً سنگین است) از JSON برای تبادل داده ها استفاده میشود و حتی الامکان استفاده از HTML فرمت بندی شده یا متن ساده نیز به این منظور وجود دارد. طراحی سایت فروشگاهی

البته توجه داشته باشید که همواره لازم نیست استفاده از Ajax بخاطر انجام تغییری در صفحه باشد، گاهی اوقات شما ممکن است بخواهید یک عملیات سروری (همچون یک عملیات دیتابیس) را توسط Ajax انجام دهید، به گونه ای که کاربر متوجه نشود.

 

چرا AJAX ؟

1- عدم نياز به بارگذاری مجدد كل يك صفحه وب

2- صرفهجویی در مصرف پهنایباند

3- افزايش محسوس سرعت نرمافزارهاي تحت وب

4- پشتیبانی از بیشتر مرورگرهای معروف

5- توانایی سفارشی سازی کنترلهای سرور به منظور استفاده از ظرفیتهای client

 

مزایای استفاده از Ajax در طراحی سایت

- پشتیبانی مرورگرهای معروف از تکنیک Ajax، از جمله IE، فایرفاکس، کروم و سافاری

- سرعت و کارایی بهتر برای قسمت هایی از سایت که نیاز نیست کل اطلاعات سایت دوباره بارگذاری شود مثل فرم های ثبت نام و سبد خرید

- فقط قسمتی که تکنیک Ajax استفاده شده است در طراحی سایت تغییر می یابد یعنی اینکه فقط قسمتی از یک صفحه نه کل صفحه سایت رفرش شود

طراحی پورتال

 

 

معایب Ajax

البته هر پدیده جدیدی در کنار ارائه مزایای متعدد ممکن است نقاط ضعف یا کمبودهایی داشته باشد که در اینجا به برخی از مشکلات فن آوری Ajax نیز اشاره میکنیم:

- هر مرورگری که از JavaScript یا سیستم تقاضای XMLHttp پشتیبانی نکند، یا در صورتی که کاربر این قابلیت مرورگر خود را غیر فعال کرده باشد، امکان استفاده صحیح از صفحاتی که به Ajax متکی هستند را نخواهد داشت. دستگاه هایی از جمله تلفنهای همراه هوشمند و PDAها نیز ممکن است پشتیبانی کاملی از این فن آوری نداشته باشند اگرچه این مسئله در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.

- با توجه به ساختار صفحاتی که از این فن آوری استفاده می کنند و ماهیت پویای محتوای Ajax، ممکن است خواندن این محتوا توسط برنامه های Crawler امکان پذیر نباشد، در نتیجه این صفحات ممکن است بخوبی در موتورهای جستجوگر رتبه بندی نشوند.

- از نقطه نظر برنامه نویسی نیز حفظ و نگهداری، اشکالزدایی و تست صفحاتی که چنین محتوایی تولید می کنند دشوار خواهد بود.

- برخلاف صفحات معمولی که در آنها کاربر میتواند با فشردن دکمه Back صفحه کلید یا آیکون Back مرورگر به صفحات قبلی بازگردد، صفحاتی که از محتوای Ajax استفاده می کنند امکان بازگشت به صفحه پیشین را ندارند، البته این مسئله در HTML5 به نوعی حل شده است طراحی سایت وردپرس      .

- هنگامی که شما از Ajax برای تغییر داینامیک محتوای صفحه استفاده میکنید، امکان مشاهده محتوای اضافه شده را در بخش view source صفحه نخواهید داشت زیرا محتوای صفحه همان چیزی است که در ابتدا از سرور خوانده شده بود، به این ترتیب پس از رفرش مجدد صفحه نیز محتوا به همان حالت قبلی برمیگردد. اگر میخواهید در محیط ASP.NET از Ajax استفاده کنید باید در ابتدای صفحه خود یک کنترل ScriptManager قرار دهید. نماد اصلی Ajax در ASP.NET، کنترلی به نام UpdatePanel است. میتوانید این کنترل را به همراه سایر کنترلهای مربوط به Ajax در برگه ای با نام Ajax در نوار ابزار ویژوال استودیو بیابید.

 

Ajax در طراحی سایت

اگر بخواهیم به طور خلاصه به معرفی ajax بپردازیم اصطلاح AJAX را اولين بار کارشناسي از شرکت Adaptive Path به نام جسي جيمزگرت در مقاله اي با عنوان اي جکس؛ و خیلی سریع این تکنیک توسط برنامه نویسان در سراسر جهان استفاده شد، عامیانه ترین مثال برای Ajax سیستم Google Suggest که وقتی شما عبارتی را جستجو می کنید گوگل عبارتهای دیگر را با تکنیک Ajax برای شما می آورد یا مثلا سبدهای خرید سایت های فروشگاه اینترنتی وقتی شما کالایی را به سبد خرید اضافه می کنید فقط سبد خرید آپدیت می شود نه کل سایت یا در خیلی از فرم های ثبت نام این تکنیک به کار برده شده است یا مثلا در سایتی که خود ما طراحی کردیم کاربر بدون اینکه دوباره صفحه بارگذاری شود و حجم زیادی از پهنای باند کم شود خیلی راحت با تکنیک Ajax محصول شما بارگذاری می شود امروزه بسیاری از سایت های معروف دنیا نظیر فیس بوک، Google Maps، Gmail، YouTube از این تکنیک استفاده می کنند که کاربران را خسته نکنند و سرعت سایت بالاتر برود.  هزینه طراحی سایت       

 

 

کاربردهای فن آوری Ajax

اگر شما میخواهید یک برنامه نویس خوب وب باشید، تسلط بر فن آوری های پیشرفته ای همچون Ajax از ضروریات کارتان خواهد بود. با توجه به توضیحاتی که ارائه کرده ایم، قطعاً نمیتوان فهرست مشخصی از کاربردهای Ajax ارائه کرد چون این فن آوری میتواند در بخشهای مختلف کاربرد داشته باشد اما در اینجا برخی کارکردهای رایج و مهم Ajax را بطور مختصر بررسی می کنیم:

بررسی وجود کاربر مشابه در هنگام ثبت نام کاربران: یکی از کاربردهای نسبتاً ساده ولی در عین حال مفید Ajax، بررسی دیتابیس سایت در هنگام ثبت نام کاربران جدید میباشد. فرض کنید کاربری قبلاً در سایت شما با یک نام کاربری خاص ثبت نام کرده است، اکنون کاربر دیگری میخواهد با همین نام کاربری ثبت نام کند و احتمالاً شما نمیخواهید دو کاربر با یک نام کاربری یکسان ثبت نام کنند. در حالت معمول شما میتوانید پس از فشردن دکمه ثبت نام توسط کاربر و در کد مربوط به دکمه ثبت نام، دیتابیس را بررسی کرده و در صورت وجود نام کاربری یکسان، عملیات ثبت کاربر جدید را متوقف کنید یا به کاربر پیام بدهید. در هر صورت به این ترتیب یک postback کامل خواهید داشت که شاید چندان خوشایند کاربر نباشد. اما به کمک Ajax میتوانید عملیات postback را حذف کرده و سرعت کار را افزایش دهید. کافیست یک تابع استاتیک (WebMethod) در کد سرور بنویسید که دیتابیس را چک کرده و در صورت وجود نام کاربری مشابه یک مقدار مشخص بازگشت دهد. سپس میتوانید در تابع client مربوط به خروج از کادر متنی نام کاربری یا در تابع client مربوط به کلیک دکمه ثبت نام، از طریق JQuery این تابع را فراخوانی نمایید و در صورت وجود نام کاربری یکسان در دیتابیس پیامی به کاربر بدهید و البته اجازه اجرای کد سرور را نیز ندهید. به این ترتیب احتیاجی به رفرش صفحه نخواهد بود، همین تکنیک را میتوانید به صورتهای دیگری نیز استفاده کنید قیمت طراحی سایت.

احتمالاً نحوه نمایش commentها در سایت facebook یا نمایش تصاویر در بخش جستجوی تصاویر google توجه شما را جلب کرده است. هر دو سایت رویکرد مشابهی دارند، در ابتدا بخش کوچکی از اطلاعات را نمایش میدهند تا صفحه خیلی سریع بارگذاری شود، سپس در صورت لزوم اطلاعات بیشتر را آرام آرام بارگذاری می کنند. شما نیز میتوانید به کمک Ajax این تکنیک زیبا را شبیه سازی کنید. به این منظور باید یک تابع سرور برای ایجاد اطلاعات صفحات جدید در قالب html بسازید، و این تابع را در رویداد scroll down صفحه فراخوانی کنید. در این صورت وقتی کاربر صفحه را scroll کرده و به انتهای صفحه برسد تابع استاتیک مربوطه از JQuery Ajax اجرا شده و محتوای صفحه جدید به مرورگر ارسال میشود. سپس شما این محتوای جدید را در صفحه نمایش میدهید. البته از آنجاییکه مرورگر چیزی جز html نمیفهمد شما هم باید صرفاً محتوای html ارسال کنید، یعنی تابع استاتیک سرور باید اطلاعات را به فرمت html تولید کرده و به صورت رشته ارسال کند. حتی شما میتوانید در زمان اجرای پشت صحنه تابع سرور دریافت صفحات (که ممکن یکی دو ثانیه طول بکشد) یک فایل gif animated را در صفحه پخش کنید تا کاربر متوجه شود که صفحات جدید به زودی نمایش داده میشوند.

یکی از کاربردهای مفید Ajax در توسعه وب، انجام فعالیتهای دیتابیسی در پشت صحنه میباشد. از آنجا که عملیات مربوط به دیتابیس همواره سنگین و زمان بر بوده و میتواند موجب کندی اجرای صفحات وب شود، شما میتوانید برخی از عملیاتهای مربوط به دیتابیس از جمله و خواندن و نوشتن و یا حذف از دیتابیس را توسط Ajax انجام دهید. به این ترتیب احتیاجی به رفرش صفحه نخواهد بود و در نتیجه سرعت اجرای سایت شما افزایش خواهد یافت. البته بخاطر داشته باشید که ممکن است به دلایل مختلف (از جمله عدم پشتیبانی مرورگر یا غیر فعال کردن جاوا اسکریپت توسط کاربر) امکان استفاده از Ajax وجود نداشته باشد، و در این شرایط شما باید سناریوی دیگری را به منظور مدیریت فعالیتهای دیتابیس به پیش ببرید  طراحی سایت اختصاصی     

خلاصه مطلب AJAX

ما شما پیشنهاد می کنیم از برنامه نویس سایت خود بخواهید در طراحی سایت شما از تکنیک AJAX استفاده کند نه اینکه کل صفحات سایت AJAX باشد نه قسمتی از صفحه مثلا سبد خرید بخش ثبت نام سایت که هم برای کاربر پویایی لازم را در سایت داشته باشد هم اینکه سرعت لود و بارگذاری سایت بالاتر برود.

 


:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

یکی از تکنیک های به روز که نشان از تجربه بالای یک Web Designer خوب دارد استفاده نکردن از تگ Table در طراحی Layout یک وب سایت است. اما این مطلب بیان گر این موضوع نیست که دیگر به هیچ عنوان نباید از تگ Table استفاده کرد، زیرا در نسخه جدید HTML5 باز هم تگ Table گنجانده شده است و در مواردی بسیار سودمند است و باید از آن استفاده کرد.

در دسامبر سال ۱۹۹۶ میلادی استاندارد CSS1 به منظور بهتر کردن دسترس پذیری وب و همچنین تاکید بر جداسازی محتوای اصلی از شیوه نامه ها، توسط W3C منتشر شد. W3C در سال های بعد با ارائه نسخه های جدیدی از زبان شیوه نامه ایی CSS، امکاناتی برای موقعیت دهی و چینش جدول ها به این زبان، آن را بهبود داد. در اواخر دهه ۱۹۹۰، زمانی که حباب دات کام در طراحی و ساخت صفحات وب رشد چشمگیری کرد، کدنویسان نیز به استفاده از جدول های HTML به منظور چینش صفحات علاقمند شدند. در بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ میلادی حباب دات کام یک حباب اقتصادی محسوب می شد.

 

طراحی وب سایت بدون جدول چیست ؟

طراحی و پیاده سازی صفحات وب بدون جداول یا همان TableLess Web Design یک فلسفه در طراحی وب می باشد که در آن برای طراحی از جداول HTML استفاده نمی شود. در این روش طراحی به منظور تعیین آرایش و چیدمان عناصر موجود از زبان های شیوه نامه ایی همچون CSS استفاده می شود و کار طراحی را به مراتب راحت تر از جدول می کند.

 

مزایای استفاده نکردن از تگ Tableدر صفحه وب:

- سرعت لود بالای صفخات

- بهینه شدن بهتر برای موتور های جستجو (البته به گفته مت کاتز ( این موضوع در رتبه سایت اهمیتی ندارد.

- تایید اعتبار سنجی صفحات برای HTML5

 

 

دلیل گرایش موقعیت دهی و چینش جدول ها

- تقاضای صاحبان محتوا برای قرار دادن لوگوی شرکتشان در صفحات وب

- عدم پشتیبانی کامل از زبان CSS در مرورگر های موجود در آن زمان

- نبود آگاهی و آشنایی کافی با طرحان تازه کار با استاندارد های زبان جدید CSS

   طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال

نبودن آگاهی و دانش کافی یا اهمیت ندادن به دلایل استفاده از زبان CSS به جای استفاده از روشی که تحت عنوان راهی ساده تر برای دستیابی سریع به آرایش های مطلوب شناخته می شد، باعث شد تا کدنویسان به استفاده از ابزار های طراحی وب سوق یابند. از فوایدی که محدود کردن استفاده از جدول های HTML دارد می توان به دسترس پذیری اطلاعات برای کاربران بیشتر، توسط عوامل کاربری بیشتر اشاره نمود. حذف شدن بسیاری از برچسب های بی معنی مانند table ، tr و یا td از صفحات ایجاد شده، باعث کاهش پهنای باند مصرف شده می شود. امروزه تعدادی از طراحان و توسعه دهندگان وب در مورد استفاده کردن یا نکردن از جدول ساده اچ تی ام ال حتی زمانی که استفاده از آن منظقی به نظر می باشد نیز تردید دارند. از سوی دیگر برخی دیگر نیز با استفاده بیش از حد از المان هایی مانند DIV و SPAN مرتکب خطا می شوند.

 

مزایای طراحی وب سایت بدون جدول

 

صرفه جویی در پهنای باند

استفاده از روش طراحی بدون جدول باعث می شود تا تعداد تگ های استفاده شده در سند کاهش یابد و این یعنی کاهش حجم صفحات و بارگذاری سریعتر آن ها. این روش بر جداسازی دستورالعمل های مربوط به صفحه آرایی و چیدمان از یک دیگر دارد. طبق خواص اساسی پروتکل HTTP که عموما بر روی بیشتر صفحات وب اعمال می شود، دستورالعمل های موجود در شیوه نامه ها بعد از اولین دانلود در حافظه کش مرورگر ذخیره می شوند و مجددا هنگام بارگذاری آن صفحات از آن ها استفاده می شود. این کار باعث می شود تا زمان و پهنای باند کمتری استفاده شود. هزینه طراحی سایت    

 

قابلیت نگهداری (تعمیر پذیری)

ممکن است یک سایت در طول حیات خویش به تغییراتی در ظاهرش نیاز داشته باشد، این تغییرات می تواند جزئی و کوچک یا بزرگ باشد. در این موقع اگر طراح آن سایت از روش بدون جدول استفاده کرده باشد، به راحتی می تواند تغییرات دلخواه خود را بر روی صفحه مورد نظر اعمال کند. اما اگر به شکل سنتی سایت را طراحی کرده باشد، به منظور ایجاد تغییرات بر روی صفحات سایت باید زمان زیادی را صرف کند. اطلاعات و دستورالعمل های مربوط به چینش صفحات، در روش طراحی بدون جدول ممکن است در یک فایل CSS ذخیره شود. از این رو می توان تغییرات را طبق پیش فرض، سریع و سراسری اعمال کرد و نیازی به تغییر در سند HTML نباشد. همچنین در روش طراحی سایت بدون جدول می توان به راحتی و با کمترین زحمت محتوای جدیدی را به سند موجود اضافه کرد در حالی که این کار در روش طراحی سنتی بسیار زمان بر و سخت است.

 

دسترس پذیری

پیشرفت علم و اینترنت موجب شده است تا دستگاه های متفاوتی برای استفاده کاربران ایجاد شوند و استفاده از روش طراحی بی جدول باعث می شود تا صفحات وب ایجاد شده در دستگاه های مختلف از قبل موبایل کامپیوتر های شخصی و … به شکل مناسبی نمایش داده شوند و می توان در انواع دستگاه ها به صفحات طراحی شده دسترسی داشت. روش طراحی بی جدول در دستگاه های بریل، صفحه خوان و همچنین موتور های جستجو مشکلات کمتری دارد و دلیل آن هم وجود ساختاری منطقی در آن ها می باشد.قیمت طراحی سایت

 

 

مبنای کار

زبان نشانه گذاری HTML در ابتدا به منظور اشتراک گذاری مقاله ها و اسناد علمی به شکل آنلاین ساخته شده بود و نحوه نمایش آن بر عهده خود کاربر بود. اما پیشرفت علم باعث شد تا اینترنت از دنیای دانشگاه و پژوهش، وارد زندگی روز مره مردم عادی شود و در سال ۱۹۹۰ به یک رسانه تبدیل شد. از این رو طراحان گرافیک تلاش کردند تا ظاهر صفحات نمایش داده شده به کاربر را کنترل کنند و برای ساخت و نگه داری صفحات از جدول ها و فاصله ساز ها (تصاویر گیف تک پیکسلی شفاف با پهنا، ارتفاع یا حاشیه های مشخص) استفاده کردند. این موضوع باعث بوجود آمدن مشکلاتی همچون استفاده شدن پهنای باند و حجم بیشتر، ناتوانی مرورگر ها در تجزیه و تحلیل سند تولید شده با این روش و غیره می شد. طراحی سایت اختصاصی     

در اواخر دهه ۱۹۹۰ ویرایشگر های قدرتمند WYSIWYG وارد عرصه طراحی صفحات وب شدند که این موضوع موجب شد تا دیگر طراحان برای طراحی و ساخت صفحات وب نیازی به درک فنی از تگ ها و دستورالعمل های زبان اچ تی ام ال نداشته باشند. ویرایشگر هایی مانند انچه که نام برده شد، طراحان را به شکل غیر مستقیم به استفاده از بیش از حد جدول ها برای چینش عناصر تشویق می کردند. زمانی که طراحان از این ویرایشگر ها استفاده می کنند ممکن است تگ ها و عناصر غیر ضروری به سند اضافه شود. از سوی دیگر استفاده کردن طراحان از ویرایشگر های گرافیکی که خروجی مستقیم آن ها تصویر و سند HTML بود نیز باعث آلوده شدن کد ها با جدول هایی که اکثرا شامل سطرهای متعددی با ارتفاع و عرض یک پیکسل بودند، می شد.   طراحی سایت تهران      

در سال ۲۰۰۱ میلادی، حباب دات کام رفته رفته فروکش کرد و در نتیجه تقاضا برای یافتن کدنویس هایی که از تجربه بیشتری در این زمینه داشتند افزایش یافت. در اکثر مواقع توسعه UI یا همان راب کاربری توسط کدنویسان با تجربه بالا انجام می شد. در زمان بود که افراد زیادی از کدنویسی بی نظم انتقاد کردند و این موضوع باعث بوجود آمدن ایده ایی جدید در صنعت کدنویسی به نام طراحی بدون جدول شد. عبارت طراحی بدون جدول به معنی جدا سازی دستورالعمل های مربوط به طراحی از محتوای اصلی می باشد و کدنویسان در این روش به جای استفاده از جداول تو در تو و گیج کننده از CSS استفاده می نمایند. البته این بدان معنا نیست که جدول های HTML بدون دیگر بدرد نمیخورند، بلکه باید در جای مناسب از آن ها نیز استفاده لازم را کرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

لندینگ پیج یا صفحه فرود، در واقع صفحاتی مجزا از سایت شما هستند که با هدف بازاریابی آنلاین باعث جذب مخاطب برای وب سایت شما میشوند. کاربران با دیدن بنرهای تبلیغاتی شما از طریق لندینگ پیج به سایت شما وارد شده و یا با اصطلاح به سایت شما فرود می آید . در ادامه بیشتر با کاربرد لندینگ پیج و نکات مهم برای طراحی آن آشنا میشوید، با ما همراه باشید.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟
از نظر لغوی، به صفحه ای که کاربر به واسطه آن وارد وبسایت شما می شود، لندینگ پیج یا صفحه فرود گفته می شود. اگر در قسمت behavior گوگل آنالیتیکس دقت کرده باشید،بخشی به نام لندینگ پیج وجود دارد که منظور همان صفحاتی هستند که کاربران به واسطه آن صفحات وارد وب سایت شما شده اند. مثلا اگر صفحه دسته بندی محصولات در سایتتان، ورودی مستقیم از گوگل دریافت می کند، این صفحه یک لندینگ پیج محسوب می شود.

ما این تعریف لغوی صفحه فرود بود، یک صفحه فرود واقعی صفحه ای از وب است که شما آن را طراحی کرده اید، با هدف خاصی آن را طراحی کرده اید و برنامه مشخصی برای جذب کاربر به این صفحه دارید. به عنوان مثال در یک کمپین تبلیغاتی، صفحه فرود به صورت اختصاصی ویژه این کمپین طراحی می شود، و کاربران در این کمپین قرار است به این صفحه هدایت شوند. پس هر صفحه ای از سایت که کاربران از طریق آن وارد سایت شما شده اند، لزوما یک صفحه فرود نیست.

صفحه فرود با چه اهدافی طراحی می شود؟
صفحه فرود با اهداف متفاوتی طراحی می شود و هر کسب وکار می تواند هدف متفاوتی از طراحی لندینگ پیج داشته باشد، اما در حالت معمول لندینگ پیج ها یکی از اهداف زیر را دنبال می کنند.

1- دریافت راه ارتباطی مخاطبان
عمده کسب وکارها با هدف دریافت اطلاعات کاربران لندینگ پیج طراحی می کنند، صفحه ای طراحی می کنند و در آن صفحه ارزشی برای کاربر ایجاد می کنند که کاربر حاضر می شود راه ارتباطی خود مانند ایمیل یا شماره تماس را وارد کند. که معمول ترین حالت دریافت ایمیل است، اما برخی از کسب وکارها بسته به نوع مخاطبانشان به دنبال دریافت شماره تماس نیز هستند.

2- فروش مستقیم محصول یا خدمت
در برخی مواقع هدف صفحه فرود، فروش مستقیم یک محصول یا خدمت است، به عنوان مثال برخی از صفحات فرود دیجی کالا برای فروش یک محصول یا یک گروه محصول مشخص طراحی شده اند.

حتماً بخوانيد :8 نکته مهم در مورد تولید صفحات فرود
 

یک صفحه فرود استاندارد چیست؟ و از چه المان هایی تشکیل می شود؟
یک صفحه فرود استاندارد، جاییست که لازم است تمام تلاش ها و هزینه های شما نتیجه خود را نشان دهند. صفحه ای که کاربران متقاعد می شوند که خرید کنند، ثبت نام کنند، کلیک کنند و . . . تا در نهایت در راستای برنامه بازاریابی شما عمل کرده و موجب افزایش سودآوری شما شوند.پس با ساخت یک صفحه غیر استاندارد، تلاش ها و هزینه های خود را هدر ندهید. ساخت یک صفحه فرود استاندارد کار سختی نیست، قرار نیست موشک به هوا بفرستید، کافی است که به المان های یک صفحه فرود استاندارد توجه کنید و آن ها را در صفحه خود اعمال کنید. در ادامه به المان های ضروری یک صفحه فرود استاندارد اشاره شد است، شاید تمامی لندینگ پیج های موفق از همه این المان ها استفاده نکرده باشند، اما این المان ها در میان خیلی از لندینگ پیج های موفق مشترک هستند.

1. عنوان جذاب و گیرا (headline)
لندینگ پیج با یک عنوان جذاب و گیرا آغاز می گردد، جایی که توجه کاربر برای اولین بار به صفحه فرود جلب می شود. عنوان صفحه فرود می تواند کاری کند که کاربر صفحه را ترک کند یا برای ماندن و ادامه دادن در این صفحه علاقه مند شود. یک عنوان قوی، از المان های ضروری برای ساخت یک صفحه فرود موفق است.

کار هایی که یک عنوان قوی برای صفحه فرود شما انجام می دهد:
- عنوان قوی توجه کاربر را به خوبی به صفحه شما جلب می کند.
- با عنوان قوی، کاربر خیلی سریع متوجه می شود که این صفحه در مورد چه محصول یا خدمتی است.
- یک عنوان قوی به هیچ وجه طولانی نیست و در عین حال شما را تا جای ممکن از توضیحات بیشتر بی نیاز می کند.

2. زیرعنوان متقاعد کننده(sub headline)
دومین المان مهمی که در یک صفحه فرود استاندارد وجود دارد، زیر عنوان است. اگر عنوان جذاب توجه کاربر را جلب می کند، زیر عنوان کاری می کند که کاربر به ماندن در صفحه تشویق شود، این دو در کنار هم نیمی از قدرت یک لندینگ پیج هستند.

برای نوشتن یک زیر عنوان درست، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
- زیرعنوان دقیقا زیر عنوان اصلی و با فاصله مناسب از آن قرار می گیرد.
- زیر عنوان نقش یک متقاعد کننده را دارد، یعنی به نوعی در حال توجیه عنوان است.

تصور کنید که فردی یک عنوان جذاب را در خیابان فریاد می زند، وقتی شما به سمت اون نگاه می کنید، او باید کمی مفصل تر توضیحاتی را ارایه کند تا شما به سمت او نزدیک شود و کمی بیشتر با او بمانید، یعنی باید زیر عنوان خوبی برای عنوانش داشته باشد. پس زیر عنوان باید تا حدی عنوان را شرح دهد و کاربر را به ادامه دادن در صفحه تشویق کند. زیر عنوان، همانطور که متوجه شدید می تواند کمی مفصل تر و عمیق تر باشد، البته نباید بیش از حد طولانی شود و خود را از گروه عنوان ها خارج کند و تبدیل به یک پاراگراف شود.

3. تصویر
محتوای بصری، از دیگر المان های ضروری در یک صفحه فرود است. حتما می دانید که مغز انسان تصاویر را ۶۰،۰۰۰ بار سریع تر از متن پردازش می کند، و این یعنی کاربران خیلی سریع تحت تاثیر تصاویر موجود در صفحه فرود شما قرار می گیرد.

در استفاده از محتوای بصری، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- تصویر باید به اندازه کافی بزرگ باشد، البته بیش از اندازه بزرگ نباشد.
- تصویر باید به محصول یا خدمت شما مرتبط باشد. اگر صفحه فرود شما در مورد یک محصول است، بسیار مهم است که یک تصویر از محصول مورد نظر نمایش دهید.
- اگر صفحه فرود شما در مورد یک خدمت است، تصویر شما باید به اندازه کافی توجه کاربر را جلب کند و به نوعی به شناخت بهتر خدمت مورد نظر کمک کند.
- تصاویر شما حتما باید کیفیت بالایی داشته باشند.

4. توضیحات
صفحه فرود باید محصول یا خدمتی را که ارایه می دهید به شکل کاملا شفاف توضیح دهد. اگر کاربر به طور دقیق متوجه محصول یا خدمتی که ارایه می دهید نشود، به احتمال زیاد صفحه را ترک خواهد کرد. پس لازم است که علاوه بر مواردی که تا اینجا گفته شد، یک توضیح کاملا شفاف در مورد محصول و خدمت خود داشته باشید که احتمال ابهام در محصول یا خدمت را تا جای ممکن کاهش دهد. طراحی سایت شرکتی

در نوشتن توضیحات موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- توضیحات شما می تواند با عنوان شما مرتبط یا غیر مرتبط باشد.
- توضیحات باید بگونه ای باشد که کاربر متوجه شود که در صورت استفاده از محصول یا خدمت شما چه نفعی نصیبش خواهد شد. پس لازم است که به نفعی که به کاربر می رسد توجه ویژه داشته باشید.
- دقت داشته باشید که منظور از توضیحات صفحه این نیست که حتما یک بخش برای توضیحات متنی در نظر بگیرد، توضیحات صفحه یک هدف است که صفحه شما باید این هدف را پوشش دهد.

پس بهتر است به توضیحات صفحه به این دید نگاه کنید که: صفحه فرود باید به گونه ای باشد که کاربر کاملا متوجه خدمت و محصول شما بشود، حال اگر لازم است که در بخشی جداگانه کمی توضیح بنویسید، موردی ندارد.

5. ارزش پیشنهادی
ارزش پیشنهادی همان چیزی است که محصول یا خدمت ارایه شده را برای کاربر جذاب و خواستنی می کند. در واقع کاربر از خود می پرسد که در این محصول یا خدمت چه چیزی برای من وجود دارد؟ چه چیزی قرار است نصیب من شود؟ برای پاسخ به این سوال، لازم است که ارزش پیشنهادی را در صفحه فرود خود برجسته کنید تا کاربر خیلی سریع متوجه نفعی که خدمت یا محصول شما برایش خواهد داشت، بشود. ارزش پیشنهادی الزاما نباید یک المان جدا در صفحه فرود باشد، ارزش پیشنهادی می تواند در سراسر صفحه فرود شما وجود داشته باشد. به عنوان مثال وقتی کاربر عنوان صفحه، توضیحات، عکس ها و المان های دیگر را در کنار هم می بیند متوجه ارزش پیشنهادی شما می شود. اما در صورت لزوم می توانید در یک بخش جداگانه نیز به توضیح ارزش پیشنهادی خود بپردازید.

در استفاده از ارزش پیشنهادی، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- یکی از روش های مرسوم برای ارایه ارزش پیشنهادی، توضیح آن به صورت یک لیست است. یعنی ارزش های پیشنهادی را به صورت موردی برای کاربر بیان کنید.
- در نوشتن ارزش پیشنهادی تمرکزتان روی کاربر باشد. به این توجه کنید که کاربر چه چیزی نصیبش می شود، نه اینکه شما و محصولاتان چه قابلیت ها و افتخاراتی دارید.

شاید بپرسید منظور از تمرکز روی کاربر در توضیحات چیست؟ به مثال زیر توجه کنید.
فرض کنید که شما یک شرکت هاستینگ هستید و یکی از ویژگی های شما این است که uptime بالایی دارید.(یعنی احتمال اینکه سایت از دسترس خارج شود بسیار پایین است). برای توضیح این ارزش پیشنهادی خیلی ها می نویسند که ما uptime ۹۹٫۹۸% داریم. اما این عبارت تماما روی مجموعه شما متمرکز است و نه روی کاربر، اما می توان آن را به این شکل تصحیح کرد که”سایت شما در ۹۹٫۹۸% مواقع در دسترس خواهد بود”. تفاوت را حس کردید؟ ساخت سایت      

6. ترتیب و چینش درست
وقتی صفحه فرود خود را طراحی می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که المان های مختلف صفحه که پیشتر به تعدادی از آنها اشاره شد، با ترتیب و چنیش درستی در صفحه قرار گرفته اند. ترتیب قرارگرفتن المان های مختلف صفحه فرود، به اندازه خود المان ها و محتوای صفحه اهمیت دارد. کاربری که واقعا به محتوای صفحه علاقه مند باشد، با المان های مختلف صفحه ارتباط برقرار می کند و به اندازه کافی با صفحه شما تعامل خواهد داشت. اما اگر می خواهیم که این تعامل مسیر مشخصی داشته باشد و کاربر با ترتیبی منطقی در صفحه حرکت کند و در نهایت عمل مورد نظر ما را انجام دهد، لازم است که به چنیش و ترتیب المان ها دقت کنیم.

اما المان ها را با چه ترتیبی قرار دهیم؟
- ابتدا صفحه را با بخش توضیحات شروع کنید.
- در ادامه از مزایای محصول یا خدمت خود بگویید، نشان دهید که کاربر چه نفعی از محصول یا خدمت شما می برد.
- نشان دهید که دیگران از محصول یا خدمت شما راضی هستند. مثلا کسب وکارها یا افرادی که از محصول یا خدمت شما استفاده کردند را نشان دهید.
- در ادامه از آن ها دعوت کنید که عمل مورد نظر شما را انجام دهند. یعنی دکمه اقدام به عمل یا همان CTA را قرار دهید.

این یک ساختار کلی و استاندارد برای صفحه فرود است، دقت کنید که هر مرحله می تواند شامل عکس، فیلم یا متن باشد. مثلا بخش توضیحات شامل عنوان صفحه، زیر عنوان و . . . نیز می شود. البته بسته به نوع صفحه فرودی که دارید، ممکن است جریان صفحه شما کمی متفاوت باشد، خیلی خوب است اگر بتوانید تشخیص دهید که از چه المان هایی و در چه ترتیبی استفاده کنید،. تنها به یاد داشته باشید که در تمامی المان های خود تفکر قانع کنندگی را اعمال کنید، قرار نیست یک بخش مجزا برای قانع کردن مشتری وجود داشته باشد، این ویژگی باید در کلیت صفحه فرود شما احساس شود. شرکت طراحی سایت      

7. درد مشتری
علم روانشناسی می گوید: انسان ها برای فرار از درد ساخته شده اند. هر محصول و خدمتی که ایجاد می شود، می تواند یک درد از مشتری رفع کرده و یا تسکین دهد. اگر بتوانید به شکلی درد مشتری را به او یادآوری کنید، مشتری ناخودآگاه به چگونگی رفع آن درد فکر می کند. و اگر شما این درد را رفع می کنید در نتیجه احتمال استفاده آنها از محصول یا خدمت شما بیشتر می شود.

در استفاده از این تکنیک، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- لازم نیست تنها به نفعی که نصیبش می شود اشاره کنید، به کاربر یادآوری کنید که در صورت استفاده نکردن از این محصول یا خدمت، چه چیزهایی را از دست خواهد داد.
- اینکه کاربر چیزی را از دست بدهد یک نوع درد محسوب می شود، پس اگر به کاربر نشان دهیم که چه چیزهایی را از دست می دهد، به مراتب موثرتر از آن است که به اون نشان دهیم چه چیزهایی را به دست می آورد.
- اگر استفاده دیگران از محصول یا خدمت را به کاربر نشان می دهید، دقت کنید که کاربر متوجه رفع درد این افراد در استفاده از محصول یا خدمت بشود.
- یادتان باشد که وقتی به درد اشاره می کنید، در ادامه به چگونگی رفع این درد که محصول یا خدمت شماست نیز اشاره کنید. در غیر این صورت تنها کاربر را نگران و ناراحت کرده اید، زیرا راه حلی برای رفع این درد ارایه نکرده اید.

8. نمونه مشتریان راضی و واقعی
یکی از المان های بسیار تاثیرگذار در یک صفحه فرود، بخش نمایش مشتریان راضی است. یعنی نشان دهیدکه دیگران از محصول یا خدمت شما راضی هستند. افراد مایل اند بدانند که آیا تا به حال کسی از محصول یا خدمت شما استفاده کرده است؟ آیا در استفاده از محصول یا خدمات شما رضایت کافی وجود دارد؟ نمایش مشتریان راضی و واقعی، تاثیر بسیار زیادی در قانع کردن مشتریان بالقوه خواهد داشت. یکی از روش های قانع سازی مشتری، استفاده از تکنیک سوشال پروف است، یعنی نشان دهید که تا چه حد معتبر و تایید شده هستید، و نمایش مشتریان راضی یکی از تکنیک های موثر سوشال پروف است.طراحی سایت صنعتی

در نمایش مشتریان راضی، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- مشتریانی که نمایش می دهید باید کاملا واقعی باشند. سلبریتی ها و افراد معروف خوب هستند، اما شما نیازی ندارید که از این افراد استفاده کنید، بهتر است از افرادی که در گروه مشتریان هدفتان هستند استفاده کنید.
- حتما از عکس استفاده کنید. عکس بخش مهمی از فرآیند نمایش مشتریان راضی است. عکس و همینطور فیلم موجب می شوند که کاربر نسبت به واقعی بودن مشتریان راضی اطمینان بیشتری داشته باشد.
- از جملات کلیشه ای و زرق و برق دار دوری کنید. مراقب باشید که نمایش مشتریان راضی طوری نباشد که ساختگی به نظر برسد. به عنوان مثال اگر از فیلم استفاده می کنید، نباید توضیحات مشتریان راضی مصنوعی باشد و از جملات کلیشه ای در تعریف محصول شما استفاده شود. 

9. نمایش راههای ارتباطی
شما یک کسب وکار قانونی هستید؟ پس کاری کنید که مشتری این موضوع را خیلی خوب متوجه شود. یکی از کارهایی که باید بکنید نمایش راههای ارتباطی مختلف با شماست. نمایش ایمیل سازمانی، شماره تماس های مختلف، نمایش آدرس حضوری و . . . از دو جهت ارزشمند است. اول اینکه اعتبار شما را نزد مشتری بالاتر می برد و دوم اینکه مشتری راه های ارتباطی مختلفی را پیش روی خود می بینید و احتمال تماس با شما بالاتر می رود.

در نمایش راههای ارتباطی در صفحه فرود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
در درجه اول سعی کنید به کاربر نشان دهید که یک کسب وکار واقعی و قانونی هستید، برای این کار از آدرس واقعی و همینطور شماره تماس های ثابت استفاده کنید.
استفاده از چت باکس برای ارتباط بهتر با مشتری می تواند کمک کننده باشد. البته هنوز یک آیتم خیلی ضروری محسوب نمی شود اما در اینکه امکان ارتباط بهتر با مشتری را فراهم می کند شکی نیست. دقت داشته باشید که چت باکس باید متناسب با صفحه فرود شما باشد، یعنی اگر بسته به نوع صفحه فرود و کسب وکاری که دارید وجود چت باکس کاربردی ندارد، لزومی ندارد که از آن استفاده کنید.

10. نمایش گارانتی به کاربران
کاربران عاشق گارانتی هستند، فارغ از اینکه گارانتی شما چیست و به چه شکل عرضه می شود، به کاربران کمک می کند که در خرید خود مصمم شوند و نگرانی خرید در آنها از بین رفته یا تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا کند. طراحی سایت املاک      

در استفاده از گارانتی در صفحه فرود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- گارانتی مدل های مختلفی دارد، بسته به نوع کسب وکارتان گارانتی مناسب را پیدا کنید و در صفحه فرود نمایش دهید.
- علاوه بر گارانتی هایی مانند گارانتی برگشت پول، در برخی مواقع می توانید گارانتی کیفیت ارایه دهید. مثلا ۱۰۰درصد خالص و بدون وجود . . .، یا ۱۰۰درصد مقاوم در برابر آتش و . . .
- گارانتی خود را نزدیک به دکمه CTA(اقدام به عمل) قرار دهید. مثلا در جایی که دکمه ثبت نام یا خرید را قرار داده اید. این موجب می شود که کاربر در آخرین لحظه و پیش از اقدام، اطمیانش از محصول یا خدمت بیشتر شود.
- اگر گارانتی شما شامل شرایط خاصی است، لازم نیست که در این صفحه به شرایط استفاده از گارانتی اشاره کنید، البته منظور این نیست که کاربر را فریب دهید، اما لزومی نیست که فضای صفحه را با شرایط گارانتی خود پر کنید، می توانید دکمه یا لینک کوچکی برای شرایط گارانتی ارایه دهید.

11. دکمه اقدام به عمل یا Call to Action
آخرین المان و البته مهمترین المانی که در یک صفحه فرود استاندارد باید وجود داشته باشد، دکمه CTA است. دکمه CTA همان دکمه ای است که کاربر با کلیک روی آن اقدام مورد نظر ما را انجام می دهد. مثلا دکمه ثبت نام، دکه خرید، دکمه دانلود و . . . همگی نمونه هایی از دکمه های CTA هستند.

در استفاده از دکمه CTA به موارد زیر دقت داشته باشید
- دکمه CTA باید به اندازه کافی بزرگ باشد، به اندازه ای که جلب توجه کند.
- به متن دکمه توجه کنید، متنی مانند “عضویت” خیلی جالب نیست. بهتر است که متن جمله حالت امری داشته باشد. مثلا “ثبت نام کنید” و . . .
- دکمه CTA باید کاملا شبیه یک دکمه باشد، یعنی کاربر با نگاه به آن متوجه شود که این یک دکمه است و برای کیک شدن طراحی شده است. برخی در طراحی دکمه بیش از حد خلاقیت به خرج می دهند به طوری که کاربر اصلا متوجه نمی شود که این یک دکمه است، زیرا از تصورات معمول کاربر در مورد یک دکمه فاصله گرفته است.
- دکمه CTA باید تضاد رنگی قابل قبولی با زمینه خود داشته باشد. صفحه فرود شما باید رنگ بندی مشخصی داشته باشد و در این میان رنگ دکمه نیز باید کاملا متضاد باشد تا جلب توجه کند.

کاربران چطور وارد صفحه فرود می شوند؟
ممکن است از طریق گوگل، از طریق شبکه های اجتماعی و یا یک کمپین ایمیلی به این صفحه هدایت شده باشند. اما یکی از روش های مرسوم هدایت کاربران به صفحه فرود، تبلیغات بنری در وب سایت ها است. در این روش شما یک بنر تبلیغاتی به کاربران هدف نمایش می دهید و تلاش می کنید که کاربران روی این بنر کلیک کنند و به صفحه فرودی که ساخته اید هدایت شوند. ارتباط صفحه فرود و بنر تبلیغاتی از این جهت مهم است که کاربر پس از ورود به صفحه فرود کاملا متوجه شود که این صفحه مربوط به همان بنر است.

برای اینکه این مورد محقق شود به موارد زیر دقت کنید:
- دیزاین صفحه فرود و بنر باید بهم نزدیک باشند. به عنوان مثال رنگ بندی نزدیک به هم داشته باشند. نمی توان بنر را با تم قرمز ساخت ولی وقتی وارد صفحه فرود می شویم هیچ اثری از رنگ قرمز نبینیم.
- میان محتوای بنر و محتوای صفحه فرود باید هماهنگی محسوسی وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر در بنر خود می نویسید ” آموزش رایگان عکاسی” ، وقتی کاربر با کلیک روی این بنر وارد صفحه فرود می شود باید در آنجا این عنوان را بدون تغییر یا با تغییرات کمی مشاهده کند.
- به هرچه که در بنر تبلیغاتی گفته اید، عمل کنید. اگر در بنر خود وعده دانلود رایگان یک آموزش یا یک کد تخفیف را داده اید، حتما باید در صفحه فرود به قول خود عمل کنید. در غیر این صورت کاربر احساس می کند که فریب خورده است و این برای اعتبار شما بسیار مضر است. طراحی سایت پزشکی     

 

نتیجه گیری :
کاربران به محض ورود به صفحه فرود، در همان چند ثانیه اول تصمیم می گیرند که در آن صفحه بمانند یا صفحه را ترک کنند. پس اگر اصول طراحی صفحه فرود را ندانید، به احتمال خیلی زیاد کاربرانی که وارد صفحه می شوند را از دست می دهید و هزینه هایی که برای هدایت آنها به این صفحه کرده بودید را هدر می دهید. برای طراحی این صفحه وقت بیشتری بگذارید و سولاتی زیادی را از خود بپرسید.

 


:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

این روزها طراحی فروشگاه اینترنتی در زمینه های مختلف بسیار رواج پیدا کرده است و قطعا یکی از اصلی ترین دلایل طراحی فروشگاه اینترنتی افزایش فروش است. اما چگونه میتوان بازدید سایت را افزایش داد و مخاطبان را به مشتری تبدیل کرد ؟

نکته قابل توجه این است که مخاطبان برای اولین بار فقط به قصد مقایسه کالاها و برندها به جستجو می پردازند و ممکن است وارد سایت شما بشوند،در این مرحله طراحی سایت کاربرپسند و داشتن خدمات ویژه باعث جذب مخاطب میشود و در مراحل بعدی وی را به مشتری سایت شما تبدیل میکند. مطالعات نشان داده است که مخاطبان 9 ثانیه برای مطالعه ویژگی های برند و کالای شما زمان صرف خواهند کرد و 8 ثانیه از این 9 ثانیه صرف مشاهده ویژگی های بصری سایت شما می شود. از طرفی مطالعات نشان میدهد که 75 درصد از مخاطبان براساس طراحی سایت شما، برند شما را قضاوت خواهند کرد. در نتیجه شما با داشتن فروشگاه اینترنتی با طراحی مناسب به سادگی میتوانید مشتریان وفادار جذب کنید . در ادامه 10 گلچین طراحی سایت برای جذب مشتری را برایتان گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

1- رنگ
تغییر رنگ دکمه های Call-to-Action, CTA از سبز به قرمز می تواند به افزایش فروش سایت شما کمک کند. گزارش ها حاکی از 21 درصد افزایش فروش در نتیجه این تغییر رنگ است. در جای دیگر گزارش هایی از افزایش 6.3% میزان فروش با تغییر رنگ دکمه های CTA از سبز به زرد ارائه شده است. جالب است که بدانید رنگ قرمز و سبز برای افراد کور رنگ به سختی قابل تمایز می باشند. در هنگام انتخاب رنگ این موارد را نیز به خاطر داشته باشید: خانم ها به رنگ های آبی، بنفش، سبز، و مردان به رنگ های آبی، سبز و سیاه تمایل بیشتری نشان می دهند. رنگ های نارنجی و قهوه ای هم کمترین توجه را به خود جذب می کند.

2- ویدئوها
تولید ویدئو ها می تواند به افزایش فروش منجر شود. میزان افزایش فروش در سایت های مختلف متفاوت است ولی گزارش هایی از 144 درصد افزایش فروش در تجارت های B2B وجود دارد. توجه داشته باشید که ویدئو ها نیز مانند محتوای متنی باید جذاب و کاربر پسند باشد تا به تواند تاثیر مد نظر را بر مخاطب داشته باشد. با توجه به اینکه کاربران ایرانی اغلب از موبایل به تماشای وب می پردازند کد های ویدئو را با HTML5 که توسط گوشی های اندرویدی، IOS و ویندوزی قابل اجرا است درج کنید و حجم ویدئو را برای کاربران مشخص کنید.

 

3- سادگی استفاده
UX یا تجربه کاربری بسیار اهمیت دارد. کاربران باید بتوانند براحتی مطالب دلخواه خود را در سایت شما بیابند. منوی اصلی سایت باید براحتی قابل استفاده باشد. یک جستجوی حرفه ای داخلی می تواند به بهبود تجربه کاربری سایت کمک کند.

4- ایجاد مزیت رقابتی UVP
unique value proposition- UVP چیست؟ مزیت رقابتی یا UVP عبارت است از دلیلی که کاربران باید از بین تمام رقبا شما را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که فروشگاه موفق فروشگاهی است که بتواند مشتری خود را نگه دارد. بنابراین کیفیت بالای کالا، تعهد در زمان تحول کالا، خدمات پس از فروش متعهدانه، در افزایش فروش شما موثر خواهد بود.

نکته: شما در طراح کسب و کار باید مزیت رقابتی خود را بنویسید. اینکار به سرمایه گذاران شما کمک می کند که به کسب و کار شما راحت تر اعتماد کنند. طراحی سایت      

5- نماد های اعتماد
ای نماد Enamad و سایر نماد های اعتماد الکترونیکی در صفحه اول سایت به مخاطبان شما کمک می کند که راحتتر به شما اعتماد کنند و از سایت شما خرید کنند. در کشور های خارجی برخی سایت ها بعنوان واسطه عمل می کنند و وجه پرداختی را نزد خود نگه داشته تا زمانی که شما کیفیت کالای دریافتی را تائید کنید و سپس این وجه به سایت مدنظر پرداخت می شود. در ایران شرکت های واسطه مسئولیت کمتری می پذیرند. یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه در حال حاظر زرین پال است که بسیاری از سایت ها برای پرداخت آنلاین از خدمات آن استفاده می کنند

 

6- خدمات رایگان
هنگامی که می خواهید در سایت خود خدمات رایگان ارائه دهید باید واژه رایگان را کاملاً واضح بیان کنید. یکی از دلایلی که مخاطبان سایت شما به خریدار تبدیل نمی شوند روشن نبودن خدمات شما است. شما باید خدمات خود را بطور واضح و مشخص بیان کنید و مشکلاتی که می توانید از مخاطبان خود برطرف کنید را تبلیغ نمایید.

7- فرم های کوتاه
هنگام ثبت نام از مخاطبان اطلاعاتی مانند شهر، استان، نام خانوادگی و یا سوالاتی مانند این ها را نپرسید. به جای آن اجازه دهید کاربان با کمک آدرس ایمیل و یک کد کپچا در سایت شما ثبت نام کنند. اگر کاربران سایت به مخاطب دائمی تبدیل شدند می توانید با ترفندهای آنها را به ثبت اطلاعات بیشتر در سایت ترغیب کنید. طراحی سایت فروشگاهی   

8- گفتگوی آنلاین
وجود گزینه گفتگوی آنلاین حتی اگر کاربران از آن استفاده نکنند به افزایش اعتماد کاربران به سایت منجر خواهد شد. بسیاری از کاربران ترجیح می دهد که بجای تماس تلفنی با شما گفتگوی آنلاین داشته باشند.

9- سرتیترها
سرتیتر ها باید بیان کننده موضوع اصلی صفحات شما باشند، شما باید مخاطب بلقوه خود را با سرتیترها به سایت خود جذب کنید. راه حل های خود را بصورت سرتیتر در سایت درج کنید.

10- فضاهای تهی
عناصر وب سایت باید فاصله منطقی از هم داشته باشند در غیر این صورت سایت شما بیش از حد شلوغ به نظر می رسد. یکی از مواردی که بسیار با آن مواجه خواهید شد استفاده از masonry.js و عدم به کارگیری پدینگ در آن است.

 

افزایش رنکینگ وب سایت


اگر میخواهید برای وب سایت خود در گوگل رنکینگ بالاتری دریافت نمایید، لازم است به یک سری نکات توجه کنید تا با رضایت مخاطبان وب سایت تان به هدف خود برسید . در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که با توجه به آنها به سادگی بتوانید رنکینگ وب سایت خود را افزایش دهید و از این طریق همچنین از وب سایت خود کسب درآمد کنید. طراحی سایت در تهران

1. برای مردم بنویسید نه ماشین
در حالی که می دانید محتوا کلید موفقیت در بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو است، بسیار حائز اهمیت است که به یاد داشته باشید، در نهایت محتوا را برای افراد تهیه می کنید نه برای ماشین ها، دستگاه ها و ربات های موتور جستجو. مطمئنم که بارها در این مورد بیش از حد نیز شنیده اید که باید محتوایی با کیفیت بالا – قابل خواندن و آموزنده در وب سایت تان ایجاد نمایید.اگر این کار را انجام دهید مطمئناً خوانندگان خود را بدست آورده و کلیک های آنها را بر روی صفحات وب سایت تان خواهید داشت و اگر این کار را انجام ندهید در واقع انرژی خود را هدر داده اید. اگر به دنبال یک راه حل بلند مدت هستید پس باید به خاطر داشته باشید که در پایان کیفیت بر کمیت پیروز خواهد شد.

چیز دیگری که به شما ارائه می شود این است که اجازه ایجاد کسب و کار آنلاین را به شما داده و یا بدون هچ تکیه ای بر روی گوگل می توانید ترافیک سایت خود را داشته باشید؛ مانند مطالب ارسالی به وبلاگ ها و مطالب ارسالی به تالارهای گفتگو

2. اضافه کردن مطالب به صورت روزانه
وب سایت ها نیاز به این دارند که به طور منظم با مطالب جدید و صفحات جدید به روزرسانی شوند تا کمک زیادی در بهینه سازی آنها در موتورهای جستجو باشد. کلمات کلیدی در اینجا نقش بزرگی را ایفا می نمایند و به وب سایت شما کمک می کنند تا آن را توسعه دهید. اگر در مورد موضوعات عمومی مطالبی می نویسید، بسیار بسیار ساده در میان سیلی از مطالب عمومی در اینترنت گم خواهید شد.طراحی پورتال

مطمئناً تمایلی ندارید که وب سایت شما رتبه پائینی در موتورهای جستجو دریافت نماید. مطالب و محتوای وب سایت خود را با ایجاد لینک با وب سایت هایی با رنکینگ بالا به صورت منظم همیشه تازه نگه دارید. درست همانطور که می خواهید سایت های بزرگ، بک لینک های مناسبی با شما داشته باشند، سایت های دیگر نیز تمایل به ایجاد لینک با وب سایت های معتبر دارند.

3. ایجاد ارتباط با مخاطبین
از وب سایت های آموزشی و یا سازمان های غیر انتفاعی بخواهید که با مطالب وب سایت شما لینک ایجاد نمایند. موتورهای جستجو نگاه مناسب و مطلوبی به وب سایت هایی دارند که به منابع معتبری لینک می شوند. ارائه اطلاعات مفید و با کیفیت بالا که باعث جلب نظر وب سایت های قابل اعتماد می شود، باید از ویژگی های وب سایت شما باشد. کلمه کلیدی در اینجا قابل اعتماد بودن و شاید قابل خواندن بودن وب سایت ها باشد. ما در مورد ارسال مقالات به سایت و یا ارسال آن به دایرکتوری ها صحبت نمی کنیم؛ ما به طور کلی در مورد ایجاد محتوا که سازمان ها و نهاد های مختلف آن مطالب را مفید و ارزشمند بدانند صحبت می کنیم.

4. آنچه دیگران می دانند را بیاموزید
فراموش نکنید که باید به بررسی رقبای خود در امر سئو بپردازید باید ببینید رقبای شما از چه تکنیک هایی استفاده می کنند تا به رتبه های بالا در موتور جستجو می رسند؛ تا کمکی برای بالا رفتن رنکینگ وب سایت شما باشد. از موفقیت های آنها بیاموزید، روش های موفقیت آمیز آنها در امر سئو سایت را در وب سایت تان گسترش داده و یا منطبق نمایید. طراحی سایت وردپرس    

5. کمی Html یاد بگیرید
فراموش نکنید که موتورهای جستجو انسان نیستند! باید از Html استفاده کنید تا آنها بتوانند مطالب و محتوای سایت شما را بخوانند و مزیت بیشتری نسبت به رقبای شما برای وب سایت تان در نظر بگیرند. استفاده از دیگر زبان های برنامه نویسی نیز بسیار مفید می باشد و شاید حتی لازم و ضروری باشد اما همیشه html به عنوان Back up به موتورهای جستجو اطلاعات لازم و ضروری وب سایت تان را ارائه خواهد کرد.

6. ترکیب تاکتیک ها
هنگامی که بحث بازاریابی، لینک بیلدینگ و تبلیغات و یا هر متد دیگری که شما استفاده می کنید در میان باشد، نیاز به این است که همیشه ترکیبی از این استراتژی ها را در وب سایت تان به کار ببرید. نه تنها باید برای وب سایت تان تبلیغات اینترنتی انجام دهید، بلکه باید از طریق خود وب سایت تان بازاریابی انجام دهید.

آنچه شما می خواهید اتفاق بیافتد این است که افراد زمان بیشتری در وب سایت شما صرف نمایند و بر روی لینک های وب سایت تان کلیک کنند. هر دوی این موارد قابل اندازه گیری هستند. در Bounce rate می توانید آمار میزان ورود افراد به صفحات و خروج بلافاصلهء آنها را بررسی نمایید. بعضی وب سایت ها Bounce rate زیر 20٪ دارند اما در صورتی که به طور متوسط بالای 30٪ باشد در واقع وب سایت شما به خوبی عمل کرده است.

چیزی که درباره آن صحبت می کنیم در واقع افزایش سود کلی و موفقیت در وب سایت در طول یک سال است. باید کمی در موردبهینه سازی صفحات داخلی یا onpage SEO یاد بگیرید؛ برای بهینه سازی بهتر وب سایت شما در موتور جستجو، باید در تگ های عنوان در هر مطلبی از کلمات کلیدی در آن استفاده نمایید. اکثر موتورهای جستجو نسبت به دیگر انواع مطالب اهمیت بیشتری به عنوان می دهند. این موضوع بدان معنی است که استفاده از کلمات کلیدی موثر در تگ عناوین یکی از بهترین روش ها برای دریافت ترافیک وب سایت از طریق موتورهای جستجو است.

7. یادگیری شیوه های مناسب لینک
بیلدینگ هنگامی که پیوند لینک به صفحه اصلی وب شما از دیگر بخش های وب سایت شما برقرار می شود، باید اطمینان حاصل فرمایید که پیوند شما به نام دامنه لینک شود و نه به /index.html/ و یا دیگر چیزهایی که در پایان آدرس قرار دارد. به جای گیج کردن موتورهای جستجو با داشتن دو یا چند صفحه اصلی جداگانه مانند /index.html/ ،به موتورهای جستجو در تشخیص نام دامنه تان به عنوان Anchor text کمک کنید تا صفحهء اصلی وب سایت شما در بالاترین رتبه صفحهء نتایج موتور جستجو قرار گیرد. هزینه طراحی سایت       

8. استفاده از خدمات رایگان در وب سایت
این امر به خوبی در وب سایت تان کار می کند.وب سایت شما نیاز به چیزهایی برای ارائه به صورت رایگان به مخاطبین دارد. آنچه شما سریع یاد می گیرید آن است که بعد از انجام این کار باید چیزهای رایگان زیادی برای ارائه در وب سایت داشته باشید. بهترین راه برای گرفتن خدمات رایگان در وب سایت، عضویت در سایت ها می باشد. برخی از آنها بسار خوب است اما سایت های عضویتی وجود دارد که واقعاً خدمات با کیفیتی ارائه می کنند.

 


:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

خیلی اوقات با توجه به تجربه کاری با افرادی مواجه میشوم که از عدم بازدید مطالب وب سایتاشان متعجب و ناراحت هستند. آنها میگویند روزانه مطالب مرتبط و مفیدی را در سایتشان وارد کرده ولی بازخورد مورد نظر را ندارند. اما چرا؟

مسئله مهم در بحث تولید محتوا وب سایت درک سلیقه و خواسته های مخاطبان است. تحقیقات نشان داده است که اکثر افراد در ابتدا نگاهی کلی به مطالب صفحه باز شده می اندازند و اگر در این نگاه اجمالی نظرشان جلب نشود،صفحه را میبندند.با توجه به این موضوع در این مقاله به شما نکات کوچک اما تاثیرگذاری را میگوییم که با توجه به آنها میتوانید مطالب پر بازدیدی را تولید کنید.

1. به فاصله میان پاراگراف ها توجه کنید
چند راه آسان برای خوش خوان تر شدن مطلب تان وجود دارد. حتی مطالب پیچیده هم در صورت وجود فضاهای خالی زیاد بهتر خوانده می شوند. در هر پاراگراف بخشی از یک ایده را، کوتاه – حداکثر در سه، چهار خط – شرح دهید. سعی کنید بعضی از پاراگراف ها را در قالب یک جمله بگنجانید.

2. از تکنیک لیست سازی و تکه تکه کردن محتوا بهره بگیرید
تکنیک لیست سازی کار انتقال پیام به مخاطب را راحت کرده و به آنها این امکان را می دهد که با یک نگاه ساده و مرور کلی تمامی اطلاعات را دریابید. لیست هایی که با استفاده از این تکنیک ساخته می شود به جهت ظاهر متفاوتی که دارد، می تواند توجه مخاطب را به سادگی جلب خود کرده و در یکنواختی متن تنوع ایجاد می کند. لیست سازی را می توانید با استفاده از علائمی چون نقطه تو پر مشخص کنید.


3. برای هر بخش عناوین گیرایی در نظر بگیرید
می توانید پیش از شروع هر مطلبی، عنوان اصلی و عناوین فرعی(میان تیترها) آن را بنویسید. در وهله اول استفاده از عنوانی تأثیر گذار برای جذب مخاطب ضروری است. عناوین فرعی قدرتمند خوانندگان را همراه می کند، و مانند یک عنوان اصلی کوچک آن ها را به پیشروی در ادامه مطلب سوق می دهد. عناوین فرعی باید علاوه بر آن که خیره کننده باشند، آگاهی دهنده هم باشند. خوانندگان وب به خوبی درست و غلط را از هم تشخیص می دهند، بنابراین نباید اغراق کنید، چون در غیر این صورت اعتبار خود را از دست می دهید. گیرایی با سهل گیری مترادف نیست. بعد از آن که عناوین فرعی را نوشتید آن را مرور کنید تا بدانید خوانندگان و مرورگرانی که تنها آن بخش را می خوانند چه برداشتی از آن می کنند. آیا با داستان گیرایی مواجه می شوند؟ آیا لب مطلب را می فهمند؟

 

4. بخش های اساسی را برجسته کنید
به وسیله برجسته ساختن بعضی از بخش ها (بلد کردن)، بر روی مطلب تان تاکید کنید. با استفاده از این روش خوانندگان قادرند تا مطلب را به صورت اجمالی مرور کرده و در یک نگاه متوجه نکات مهم آن شوند.

همه مطالب را برجسته نکنید، چون برجسته کردن همه ی مطالب فرقی با برجسته نکردن آن ندارد. به جای آن بر روی مطالب کلیدی تاکید کنید تا خوانندگان بتوانند به سرعت آن ها را فهم کنند. طراحی سایت تهران     
5. به متن تان لینک های مفید و مرتبط اضافه کنید
لینک های داخلی افراد را در سایت شما نگه می دارد تا بهترین مطالب تان را بخوانند. لینک های خارجی نیز نشان می دهد که شما راجع به موضوع تحقیق کرده اید و می خواهید متخصصان دیگر این حوزه را هم برجسته کنید. محتوای خوب از هر دو لینک استفاده می کند تا دایره ی مطالعات خوانندگان را افزایش دهد و به آن ارزش ببخشد.

 


6. قدرت شماره گذاری را فراموش نکنید
شماره ها راه حلی تأثیر گذارند، چه برای جلب توجه و چه برای جلب همراهی خواننده. اگر این مسئله را باور نمی کنید سری به محبوب ترین مقالات سایت های مختلف بزنید. گاهی اوقات می توانید تنها با اضافه کردن شماره به نکات اصلی بحث تان، آن را گیراتر کنید. برای یک بار هم که شده، این روش را امتحان کنید. طراحی سایت اختصاصی

8. از عکس ها و زیرنوس های مناسب استفاده کنید
مطالعات نشان می دهد، محتوایی که با عکس همراه است، بیشترین بازدید را نسبت به دیگر بخش ها در صفحه داراست. اما باید سعی کنید عکسی را انتخاب کنید که با نوشته تان بیشترین قرابت معنایی را داشته باشد. در کنار آن نیز از کپشن های مفهومی و کامل استفاده کنید. همین کار کافی است که خوانندگان تان را به خواندن کل مقاله جذب نمایید.

7. ساختار کلی محتوا را بررسی کنید
اگر از عناوین فرعی، شماره ها، لیست های مؤثر و هر روش دیگری برای برجسته کردن نکات کلیدی در پست تان استفاده کردید، دوباره آن را بخوانید و از خود بپرسید که آیا با این تکنیک ها توانسته اید توجه مخاطب را جذب خود کنید، و یا آیا کلمات مهم و مرتبط را برجسته کرده اید تا خوانندگان خود را برای خواندن مطلب تان کنجکاو نگه دارید؟ طراحی سایت شرکتی 

اشتباه رایج در زمینه تولید محتوا

یکی از رازهای سایت های موفق که دارای رتبه قابل قبول سئو و صفحه اول گوگل هستند داشتن استراتژی در بازاریابی محتوا است . محتوا یکی از اثرگذار ترین مباحث در موفقیت یک سایت است، پس با توجه به اهمیت آن لازم است محتوا با ارزشی تولید شود تا علاوه بر جذب مخاطب، مورد توجه موتورهای جستجو نیز قرار گیرد . در این مقاله قصد داریم شما را با 4 اشتباه رایج در زمینه تولید محتوا آشنا کنیم تا با رفع آنها بتوانید سایت خور را بهبود ببخشید.

بازاریابی محتوا


1- تولید محتوا تکراری
هرکسی قادر به تولید محتوایی مشابه آنچه اکنون نیز در وب موجود است می باشد. اما باید از تولید یک محتوای معمولی که مخاطبان بارها در جاهای مختلف با آن مواجه شده اند به شدت بپرهیزید. قطعا محتواهای معمولی به اندازه کافی اثرگذار نخواهند بود. شما نیاز به ایجاد یک محتوای غیر معمول، تخیلی، معتبر و جالب دارید. در عین حال که می توانید در مورد موضوع مشابه با دیگران صحبت کنید، برای بیان آن باید روشی داشته باشید که توجه مخاطبان خود را جلب نمایید. با این کار، شما یک حس انحصاری در مخاطبان ایجاد می کنید که آنها را متقاعد می کند که چنین چشم اندازی را در هیچ جای دیگر نخواهند یافت. برای انجام این کار به طور مداوم، نیاز به گسترش محدوده ی خلاقیتهایتان دارید. ساخت سایت      

طبق گفته ی اریک کولمن در کتاب خود: " شرکت های موفق در رسانه های اجتماعی بیشتر شبیه به شرکت های سرگرمی، ناشران و یا برنامه ریزان هستند تا به آگاهی دهندگان سنتی."

2- انجام بازاریابی محتوا فقط برای ساخت لینک ها
اگر فکر می کنید که فرایند تولید محتوا و انتشار آن ابزار اصلی ایجاد یک لینک باکیفیت است، سخت در اشتباه هستید. این طرز تفکر منجر به تولید محتوای بیهوده و بی کیفیت، با تعداد بالا می باشد که درصورت عدم استقبال کاربران از نظر گوگل نیز بی ارزش خواهید بود. شما باید به بازاریابی محتوا به عنوان یک روش فعال تعامل با مخاطبان و ایجاد روابط پایدار مبتنی بر اعتماد و اقتدار بنگرید. وجود آن در ایجاد ارتباط با مخاطبان و ایجاد انگیزه گفتگو در مورد نام تجاری بسیار کمک کننده می باشد.

لینک ها برای بقای شما مهم هستند، درست است. اما این همان مکتب قدیمی بهینه سازی می باشد. خدماتی مانند گوگل بر هر چیزی که به نظر یک تاکتیک مناسب برای بازی با سیستم باشد اشراف دارد. در عوض، گوگل به محتوای آموزشی با ارزش، که باعث وفاداری به برند و افزایش شهرت کسب و کار می شود علاقه بیشتری نشان می دهد. با ایجاد این نوع از محتوا به طور طبیعی مجموعه ای از لینک های معتبر مربوطه را خواهید ساخت.

حتماً بخوانيد :راز موفقیت سایت برای کسب رتبه ی اول در موتورهای جستجو
 


3- ایجاد محتوا فقط در ذهن خود
صاحبان کسب و کار و بازاریابان فکر می کنند که می دانند چه چیزی برای مخاطبانشان مناسب است و این گاهی منجر به تولید محتوایی میشود که فقط ظاهرا مناسب است. چیزهایی که شما با آنها مواجه اید در واقع موضوعاتی هستند که فقط منافع خودتان را تحت پوشش قرار میدهند. اینگونه نتایج یا به هدف میخورند یا به خطا میروند که عمدتا به خطا خواهند رفت، چرا که شما واقعا نیاز مخاطبان را نشانه نرفته اید. شما موظف به تولید، انتشار و توزیع محتوایی هستید که با مخاطبان در مورد مشکلات آنها صحبت کند و یا مطلبی باشد که پس از خواندن آن به دانش مخاطب افزوده شود.

بهترین راه برای پیدا کردن علاقه مندی مخاطبان، خواندن انتقادات، جستجو در بحث های رسانه های اجتماعی، بررسی سایت های پرسش و پاسخ و شنیدن درمورد صنعت خود می باشد. با این کار سوالات و مشکلات آنها و موانع بر سر راه آنها برای پیدا کردن پاسخ، قابل فهم تر خواهد بود. با داشتن درک قوی از نیاز های مخاطبان خود، می توانید به طور واضح آنچه که آنها به دنبالش هستند را تعریف نمایید. ایجاد یک طرح بازاریابی محتوا با هدف خدمت به آنها ( نه خدمت به خودتان) به مراتب آسان تر خواهد بود شرکت طراحی سایت  .

4- تسلیم شدن در شرایط سخت
ممکن است شما همه کارها را بدرستی انجام دهید و با اجرای بازاریابی محتوا به هدف بزنید، یک استراتژی بجا داشته باشد، به درستی به آن عمل کنید، به نتایج خوبی دست یابید و در حال ایجاد سریع محتوای بزرگی باشید، ناگهان ایده هایتان به پایان می رسد، شکست می خورید ، انرژی و پشتکار خود را از دست می دهید و هم زمان کیفیت کارتان دستخوش تغییرات قرار می گیرد. بدترین کاری که در این نقطه می توانید انجام دهید، به خصوص اگر بازاریابی محتوا برای شما مفید بوده باشد، این است که استراتژی خود را از حرکت باز دارید. این کار می تواند شما را متحمل هزینه های گزاف کند.
به یاد داشته باشید که مخاطبانتان به این محتوا وابسته شده اند و این باعث افزایش فروش کسب و کار شما شده است. هر چقدر هم که شرایط سخت به نظر برسد شما نباید حتی برای لحظه ای آن را رها کنید. اگر این اتفاق بیافتد زمان آن رسیده که از زاویه جدیدی به بازاریابی محتوا بنگریم، مثلا به داستان سرایی و یا پاسخ به سوالات مشتریان که خودشان هم نمی دانند چگونه آنها را مطرح کنند به اضافه ی تجربیات شخصی و پیروی از رقبا بپردازید، آنچه که آنها انجام می دهند را ببینید و از آنها بهتر انجام دهید. نکته مهم این است که همیشه نوآوری داشته باشید و راه هایی را درجهت تازه، جذاب و کارآمد نگه داشتن محتوای خود بیابید

 
 


:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

مطمئنا نمی توانید بدون فکر کردن در مورد رنگ , صفحه لندینگ جذابی طراحی کنید.چطور تصمیم می گیرید کدام رنگ ها را در طراحی صفحه لندینگ وب سایت خود بکار برید؟ احتمالا رنگ ها را بر اساس نمای کلی برند خود انتخاب کرده یا اصلا در مورد انتخاب آنها فکر نکرده و رنگ هایی را انتخاب می کنید که به نظرتان خوب به نظر می رسند.

 

بازاریابان موفق از فرضیه رنگ استفاده می کنند تا صفحه لندینگ هدفمندی داشته باشند.

فرضیه رنگ چیست؟

تنها هنرمندان و طراحان اهمیت واقعی فرضیه رنگ را می دانند. رنگ ها و ترکیب آنها تأثیر خاصی در چشم بیننده گذاشته و می توانند باعث ایجاد پاسخ های احساسی متفاوتی در فرد شوند.فرضیه رنگ ها از گذشته توجه دانشمندان و هنرمندان زیادی را به خود جلب کرده است و موضوعات متفاوتی را شامل می شود. بعضی از قوانین اولیه فرضیه به سال ۱۴۳۵ بر می گردند یعنی زمانی که انقلابی ایتالیایی لئون باتیستا آلبری نوشت : ” با ترکیب کردن رنگ ها می توان رنگ های جدید ساخت اما تنها چهار رنگ واقعی وجود دارند – دقیقا مانند چهار عنصر طبیعت. اما همین چهار رنگ می توان تعداد بی شماری رنگ ایجاد کنند. قرمز رنگ آتش است، آبی رنگ هواست، سبز رنگ طبیعت است و سیاه و خاکستری زمین.”

article_image_one_64.jpg

مطمئنا فرضیه پردازان بعدی مانند داوینچی و نیوتون نیز ثابت کرده اند سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی هستند. طراحی سایت اختصاصی

فرضیه رنگ های مدرن توسط هنرمند آمریکایی آلبرت مانسل در اواخر قرن نوزدهم پیشنهاد شد. در این فرضیه به جای در نظر گرفتن سه رنگ اصلی، مفهوم فضای رنگ ها پیشنهاد شد که در واقع خصوصیات ظاهر، ارزش و خلوط رنگ بودند. تحقیقات هلمنولتز، مکسول و هرنینگ نیز از فرضه مانسل حمایت می کردند. چهارچوب سه بعدی او اساس علم رنگ ها در روانشناسی است.
در دهه های گذشته فرضیه رنگ دیجیتال نیز پیشنهاد شده است. فرضیه پردازان، طراحان و توسعه دهندگان وب در تلاش هستند تا مشخص کنند رنگ ها چه احساسات و معنایی را در پلتفورم های دیجیتال به بینندگان انتقال می دهند.

فرضیه رنگ ها چه ربطی به طراحی صفحه لندینگ شما دارد؟

حال در عصر دیجیتال افراد بیشتری به فرضیه رنگ ها اهمیت می دهند. وقتی مشتریان از وب سایت شما دیدن می کنند معمولا طی چند ثانیه تصمیم می گیرند که از سایت شما خوششان می آید یا خیر. برای همین است که صفحه لندینگ جذاب برای موفقیت اینترنتی حیاتی هستند : اگر نتوانید سریعا باعث جلب توجه و حس اعتماد بازدیدکنندگان شوید به احتمال زیاد دیگر موفق نخواهید شد چنین تأثیری در آنها ایجاد کنید.

فرضیه رنگ ها به دو روش در طراحی صفحه لندینگ موفق تأثیر گذار است:

- ترکیبات رنگ متضاد و قابلیت خوانده شدن مطالب
- ارتباطات رنگی روانی

با استفاده از این دو روش و صرف زمان برای انتخاب ترکیبات رنگ هدفمند برای Landing Page می تواند صفحه ای موثر داشته باشید تا اینکه تنها رنگ هایی را انتخاب کنید که فکر می کنید قشنگ تر هستند. این کار باعث می شود بازدیدکنندگان صفحه لندینگ شما در چند ثانیه اول به سمت شما جذب شده و افراد بیشتری بعد از دیدن سایت به لیست مشتریان شما اضافه می شوند. بنابراین صفحه لندینگ جذاب می تواند فروش و خدمات رسانی را ارتقا دهد.

انتخاب رنگ ها چه پیامی را به بازدیدکنندگان می رساند؟
بسیار مهم است که در زمان طراحی صفحه لندینگ روانشناسی رنگ ها را نیز در نظر بیرید. اگر به معنای رنگ های انتخاب شده نگاه کنید، می فهمید که ترکیب رنگ های سایت شما چه پیامی را به بازدیدکنندگان انتقال می دهد. ممکن است رنگ های انتخاب شده حتی معنایی را منتقل کنند که شما قصد انتقال آن را نداشته باشید . طراحی سایت پزشکی 

آبی نشان دهنده اعتماد، تعهد و صداقت است. همین طور این رنگ مفاهیم ارتباط بر قرار کردن، منطق و جذابیت را نیز منتقل می کند.

زرد نماینده جوان، و خوش بینی است که نظر افراد را به خود جلب می کند. این رنگ مفاهیم احساسات، اعتماد به نفس، خلاقیت و دوستی را نیز منتقل می کند.

قرمز رنگی بسیار فیزیکی است که باعث افزایش ضربان قلب و برانگیختن افراد می شود. مفاهیم انرژی، شجاعت، قدرت، هیجان و به مبارزه طلبیدن را می توان با این رنگ منتقل کرد. یکی از مفاهیم کلیدی این رنگ گرماست.
سبز معمولا رنگ ثروت است. این رنگ باعث ایجاد آرامش شده و چشم به راحتی آن را پردازش می کند. این رنگ باعث ارتقای حس تعادل، سلامت، تازگی و بهبود می شود و معمولا با محیط زیست در ارتباط است.
نارنجی رنگی خشن است که هشدار می دهد. این رنگ با مفاهیم تفریح، گرما، شوق و امنیت در ارتباط است.

صورتی رنگی است که عموما زنانه و رمانتیک در نظر گرفته می شود. مفاهیم عشق، گرما، مراقبت، آسایش و احساسات جنسی در این رنگ قرار دارند.

بنفش رنگ آرامبخش است که عناصر روانی را در خود جای داده است. این رنگ با مفاهیم تجمل، دید، کیفیت و واقعیت در ارتباط است.

سیاه رنگی قدرتمند است که نرمی، پیچیدگی و اثربخشی را منتقل می کند.

حالا که مفاهیم کلیدی رنگ هایی که بیشتر استفاده می شوند را یاد گرفته اید بهتر است فکر کنید چطور می توان از این رنگ ها به صورت موثر در طراحی صفحه لندینگ استفاده کرد. اول باید مشخص کنید چه پیامی را می خواهید در لندینگ پیج خود جای داده و سپس رنگ هایی را انتخاب کنید که این مفاهیم را منتقل می کنند. بعد از اینکه پیام های خود را مشخص کردید ببینید کدام رنگ بیشتر می تواند به بازتاب دادن اهداف شما کمک کند. این رنگ باید در طراحی صفحه لندینگ شما بکار گرفته شوند. برای مثال اگر می خواهید احساس امنیت و هشدار، و زنانگی را ارتقا دهید، رنگ های مشکلی و صورتی می توانند انتخاب های مناسبی باشند. اگر هنوز مطمئن نیستند کدام مفاهیم باید انتقال داده شوند می توانید از یک راه حل بسیار موثر استفاده کنید. برای حل این مسئله طراحی کلی صفحه لندینگ خود را انجام دهید اما آن را رنگ آمیزی نکنید. سپس با استفاده از رنگ های متفاوت چندین کپی از صفحه لندینگ ساخته و این صفحات را با هم مقایسه کنید. می توانید در مقایسه می توانید از سایر افراد بخواهید که چه پیام هایی را از صفحات لندینگ متفاوت شما دریافت می کنید. بعد از شنیدن نظر دیگران متعجب می شود که جواب ها چقدر با هم متفاوت هستند.

رنگ ها چطور باعث ارتقای قابلیت خوانده شدن مطلب می شوند؟

اهمیت دادن به روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت ها حائز اهمیت است اما باید دید که انتخاب رنگ ها چه تأثیری بر توانایی خوانده شدن مطالب سایت می گذارد. معمولا زمانی بیشتر می توان مطالب را خواند که رنگ های پیش زمینه کنتراس بیشتری دارند( برای مثال سیاه بر روی سفید)
صفحه لندینگ باید آن قدر موثر طراحی شده باشد که فرد بازدید کننده بتواند سریعا محتویات سایت را دیده و به سادگی آنها را درک کند. برای اطمینان از ایجاد چنین تأثیری در صفحه باید رنگ های پیش زمینه و رنگ نوشته ها را طوری طراحی کرد که مکمل هم باشند تا اینکه متضاد هم باشند.
یکی از راه های ساده برای پیدا کردن تضاد در رنگ ها استفاده از چرخه رنگ ها ست. چرخه رنگ ها در فرضیه رنگ ها اهمیت زیادی دارد و ابزار آنلاین زیادی وجود دارند که به تشخیص آنها کمک می کنند. سایت های پایه چرخه رنگ ها مکان های مناسبی برای شروع کار و تست کردن قابلیت خوانده شده و انتخاب رنگ ها هستند.
نگاهی به مثال های زیر بیاندازید تا بهفمید چطور می توان از فرضیه رنگ ها استفاده کرد.     طراحی سایت املاک   

کوکاکولا

کوکاکولا احتمالا شناخته ترین برند دنیا محسوب می شود. سالهاست که طراحان این شرکت از ترکیب رنگ های کلاسیک سفید و قرمز استفاده می کنند و روانشناسی رنگ بسیار موفقی دارند. نه تنها رنگ ها کنتراس عالی دارند که باعث ایجاد توانایی خوانده شدن مطالب می شود بلکه قرمز روشن باعث ارتقای حس صمیمیت کوکاکولا شده و مفاهیمی مانند انرژی، شجاعت، هیجان و قدرت را نیز منتقل می کند.

پاپ سروی

صفحه لندینگ پاپ سروی از رنگ های آبی و سفید تشکیل می شود. مانند کوکاکولا این است نیز از ترکیب رنگ های کلاسیکی استفاده کرده است که باعث راحت خوانده شدن مطالب می شود. اما در این سایت از فونت های برجسته استفاده شده است تا مفهوم برند قدرتمند را انتقال دهد. وقتی بازدید کنندگان سایت از این صفحه آبی دیدن می کنند احساس اعتماد، منطق و ارتباط می کنند.

اپل

اپل با استفاده از رنگ های ساده تأثیر قابل توجهی در بازدید کنندگان می گذارد. تضاد رنگ های سفید و سایه باعث می شود مطالب به راحتی خوانده شوند و این احساس را منتقل می کند که هر کسی می تواند به این برند دسترسی داشته باشد. زمینه رنگ ها سفید است اما اعمال کمی رنگ سیاه ضعیف باعث می شود بازدیدکنندگان احساس قدرت، ظرافت، پیچیدگی و اثربخشی اپل را درک کنند.     طراحی سایت صنعتی

ساب وی
شرکت ساب وی معمولا از رنگ سبز در طراحی سایت استفاده می کند. سبز رنگی است که چشمان انسان به راحتی آن را پردازش می کند و این مسئله باعث می شود به راحتی مطالب نوشته شده در ذهن خوانندگان جا بیافتد. این رنگ با سلامت، تعادل و تازگی مرتباط است و می تواند با استفاده از این رنگ ها پیام مهم تری را به مشتریان خود منتقل کند.
در زمان طراحی صفحه لندینگ می توانید از بی نهایت ترکیب رنگی استفاده کنید. اگر به خوبی از رنگ ها استفاده کنید، می توانید مشتریان یا پیروان زیادی را به سمت خود جلب کنید. اما اگر به درستی از رنگ ها استفاده نکنید پیام هایی گیج کننده را منتقل می کنید که باعث کاهش توانایی شما در ارتقای برند می شود.

اگر می خواهید از فرضیه رنگ ها به نفع خود استفاده کنید، باید به دقت این فرضیه را مطالعه کرد و به صورت هدفمند از رنگ ها استفاده کنید. در انتخاب رنگ ها حتما به توانایی خوانده شدن و روانشناسی رنگ ها توجه کنید. همین دو مسئله باعث می شوند صفحه فرود جذاب و موفق داشته باشید که بازدید کنندگان را به شما وابسته می کند. کاش می شد یک وب سایت ایرانی به شما معرفی می کردم ولی متاسفانه چنین وب سایت هایی در ایران معادلی ندارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

ممکن است بعضی از این ایده ها را قبلا امتحان کرده باشید اما امیدوارم حتی اگر ایده ها برای شما تازه نیستند باعث ایجاد انگیزه در شما شوند. ما در این مقاله ۱۰ ایده پیشنهاد میکنیم که شما می تواند در سال جدید برای سایت خود اعمال کنید تا موفقیت بیشتری بدست بیاورید .

 

1) از انواع فونت های متفاوت استفاده کنید

تایپوگرافی نیز یکی از مسایل بزرگ در طراحی سایت ۹۲ خواهد بود. فونت های با API قوی بدین معناست که هر کسی می تواند فونت های جذاب در وبسایت شما را مشاهده کند؛ پس بهتر است از این موقعیت استفاده کرده و فونت هایی گیرا و جذاب برای متن تیتر مطالب خود پیدا کنید. من پیشنهاد نمی کنم که فونت تمام متن ها را عوض کنید ولی تیتر های خود را به سرعت عوض کنید. ما هم در وب برندینگ به محض شروع نسخه بتای وب برندینگ تمام سیستم وب سایت و نیز فونت ها را عوض می کنیم.

2)بکارگیری لحن انسانی . نه خشک باشید نه خودمانی

آیا تصویر کلی وبسایت شما متوسط و مانند هر سایت دیگری است؟ اگر این طور است باید آن را تغییر داده و جملاتی مناسب در آن بگذارید که با صدای انسان یا همان لحن های انسانی متناسب تکرار می شود و کار شما را توضیح می دهد. منظورم مهیج کردن بسیار زیاد سایت بلکه منظورم نشان دادن دیدگاهی دیگر به بازدید کنندگان نسبت به خدمات شماست.
برای مثال اگر شما تیمی کوچک و صمیمی شامل متخصصین هستید سعی کنید حالت کلی وبسایت کمتر رسمی باشد. گفتن نکات آموزنده حتی بی ربط نیز باعث می شود حس متفاوتی با سایت های رسمی داشته باشند. البته باید توجه داشته باشید که آیا تعویض یک قسمت از کار باعث تغییر باقی قسمت های سایت شما نیز می شود یا خیر زیرا محتویات سایت باید با هم هماهنگی داشته باشند.

article_image_one_66.jpg

3) امتحان کردن طراحی های واکنش پذیر در سایت Responsive Design Layouts  طراحی سایت فروشگاهی

سال ۹۱ ، سال بزرگی برای طراحی های واکنش پذیربود و بسیاری از برندهای بزرگ نیز طراحی سایت خود را طوری طراحی کرده بودند که بتوان با موبایل نیز از این سایتها استفاده کرد. اگر سال ۹۱ از چنین طراحی هایی استفاده کرده اید بهتر است به مدل های سال جدید نیز نگاهی بیاندازید.

بسته به اینکه تا به حال چطور از وبسایت خود استفاده کرده اید، می توانید طراحی سایت مطابق با موبایل را همراه با محتویات آن عوض کنید یا حتی شاید بخواهید کد منبع اصلی سایت را از HTML و CSS تغییر دهید. البته بهتر است انواع مدل های وبسایت خود را به صورت جداگانه امتحان کنید تا ببینید کدام بهتر است. کاربران پلتفورم های متفاوت رفتار کاملا متفاوتی با هم دارند. کاربران کامپیوتر، تلفن های هوشمند ، موبایل و تبلت رفتاری کاملا متفاوت با هم دارند. حتی کاربران یک دستگاه خاص نیز بسته مدل دستگاه خود می توانند رفتاری متفاوت داشته باشند مثلا رفتار افراد آی فون اپل، با سامسونگ گلگسی و آی پد اپل و غیره فرق می کند.

بهتر است هر تست CRO را یکبار برای هر فرمت تکرار کنید. پیشنهاد می کنم لی اوت مدل های موبایل خود را کاملا تغییر دهید. طراحی واکنش پذیر هنوز مبحثی تازه محسوب می شود و تست نشده است که کدام نوع طراحی برای وبسایت های موبایلی بهتر است. اکثر افراد بر خواناتر شدن محصول در موبایل ها تمرکز کرده اند.
اگر سایت تجارت الکترونیک شما حاوی محصولات شده و محتویاتش مربوط به توصیف و خصوصیات محصول می شود بهتر است بلوک های متنی را در سایت موبایلی خود تغییر دهید. اگر محتویات مربوط به یک وب سایت شرکتی است می توانید جملاتی در مورد آمار بهتر خدمات رسانی در بخش اطلاعات صفحه قرار دهید.    طراحی پورتال

 

 

4) از عکس های واقعی استفاده کنید

دیگر دهه اول قرن ۲۱ تمام شده است و عکس های قدیمی و طرح سایت های این دهه دیگر از مد افتاده اند. بکارگیری تعداد زیادی عکس و لاف زدن قدرت بیشتر از هر کسی باعث می شود افراد به خدمات شما اطمینان نکرده و فکر کنند که شما بیش از حد خود را بزرگ می کنید. عکس ها باید خاص تر، انسانی تر و فردی تر باشند. عکس هایی از تیم خود یا مشتریانی بگذارید که در حال تعامل با تجارت شما هستند. این کار می تواند کارمندان را نیز تشویق کند و حس شهرت و افتخار داشته باشند. عکس هایی از دفتر خود را نیز می توانید در صفحه اطلاعات تماس بگذارید. این عکس ها حتما باید واقعی بوده و کیفیت خوبی داشته باشند. مطمئن شوید که کیفیت عکس ها خوب است و عکس ها هدفمند هستند.

5) کاهش پس زمینه ها

الگوهای گرادیان و سایه ها از عناصر محبوب در طراحی های پس زمینه محسوب می شوند. از قدیم نیز پس زمینه مناسب با طول ثابت در طراحی وب سایت اهمیت داشته اند. با بوجود آمدن توانایی استفاده از رزولوشن های متفاوت وب سایت ها می توانند اطلاعات بیشتری را در یک سایت به نمایش گذاشته و بنابراین پس زمینه کمتری لازم است. سعی کنید پس زمینه ای طراحی کنید که محتوای صفحه را بیشتر نشان می دهد. از رنگ های ساده استفاده کنید که چشم را نوازش می کنند اما باید رنگ ها طوری انتخاب شوند که نظر بیننده را از محتویات اصلی سایت منحرف نکنند.

6) اضافه کردن فیلم

می توان از فیلم به جای نوشته های طولانی استفاده کرد تا اطلاعات زیادی را به کاربر منتقل کرد. شما می توانید زمانی را برای درست کردن فیلمی در مورد خدمات خود صرف کنید البته ممکن است از قبل نیز فیلم هایی در یو تیوب وجود داشته باشند که می توانند بازگو کننده خدمات شما باشند. معمولا هیچ محدودیتی در استفاده کردن فیلم های یو تیوب در سایت های شخصی وجود ندارد اما باید به دقت چک شود که آیا این فیلم ها تبلیغی برای برندهای دیگر نبوده و با خدمات شما سازگاری دارند. این فیلم ها می توانند باعث تحریک مکالمه در سایت شما شده و فروش محصول را از طریق جلب توجه کاربران افزایش می دهند. طراحی سایت وردپرس     

 

7) اضافه کردن فضای سفید

فضای سفید از قدیم بهترین ابزار طراح برای قابل خواندن تر شدن محتویاتی سایت بوده است. همین روندها در طراحی وبسایت ها نیز وجود دارد. به جای اینکه صفحه با عکس ها و یا ویجت ها پر شود، باید محتویاتی بکار گرفته شوند فضای سفید مناسبی را در جلوی دید کاربر قرار می دهد. می توانید فضای سفید را با افزایش فاصله بین پاراگراف ها و خطوط افزایش دهید.

8) طراحی اسکومورفیسم

ممکن است شما چنین اسمی را نشنیده باشید اما اگر از محصولات اپل استفاده کرده باشید احتمالا از قبل با قوانین پایه ای این مفهوم آشنا شده اید. این کار یعنی طراحی عناصری که بیشتر با دنیای واقعی و احساسات انسانی واقعی ارتباط دارند یعنی مثلا طراحی دفتر تل :

فنی که بسیار مانند شبیه دفتر تلفن در واقعیت است یا طراحی آدرس بوکی که شبیه کتاب اول در دنیای واقعی است.
برای این کار باید عناصر و اجسام دنیای واقعی را طوری در سایت های خود بکار گیرید که شکل و عملکردی یکسان داشته باشند تا بتوان با راحتی بیشتری با آنها کار کرد. این کار می تواند از گذاشتن عکس سبد خریدی برای بخش خرید تا طراحی پیچیده سایتی که دارای انواع و اقسام تجهیزات دیجیتال و پوشه و عکس باشد استفاده کنید. هزینه طراحی سایت       

9) کاهش بنر ها
در گذشته از تصاویر بزرگ بنر برای نشان دادن شعار برند یا جلب توجه کاربران استفاده می شد. اما آیا این عکس ها محتویاتی در مورد خدمات شما نیز شامل می شود؟ اگر تنها از تصویر بنر استفاده می کنید تا جای آن خالی نباشد و هدفمند نیست ، بهتر است یا این عکس را بسیار کوچک کنید و یا اصلا از آن استفاده نکنید و به جای آن از محتوای بیشتر استفاده کنید. چند وقت است که شایعه شده گوگل توجه بیشتری به محتوایی می کند که در بالای صفحه قرار دارند و بنابراین یکی از کارهای مثبت می تواند قرار دادن محتوایی برای سئو قویتر باشد.

10) سرعت سایت

ممکن است این ایده ای جدید نباشد اما در سال ۹۱ باید به بهینه سازی سرعت اهمیت زیادی داد. سرعت سایت هم می تواند باعث دیده شدن بهتر توسط موتورهای جست و جو شده و هم می توانید راحتی کاربران از نظر بحث و مکالمه با هم را افزایش دهد. سایت هر چه سریعتر لود شده و بتوان در آن فعالیت های متفاوت مانند تعاملات اینترنتی را داشت، احتمال خسته شدن و ترک صفحه نیز کمتر می شود.

سعی کنید با استفاده از عکس های لینک دار سرعت سایت خود را افزایش دهید و فایل های CSS را با JS ترکیب کنید تا کد کوچکتری داشته باشید. حتما از فایل های زیپ شده استفاده کرده و مطمئن شوید که سایت شما در کشوری هاست شده است که مخاطبین یا بازار هدف شما در آن بیشتر فعالیت دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

فناوری به شدت در حال تغییر فضای کسب و کار است و این چنین است که تجارت الکترونیک فرصت های بیشماری را برای کار آفرینی ارائه می کند. و این راهی آسان و ارزان برای ایجاد یک تجارت است. با این حال، یک طرح کسب و کار خوب هنوز هم برای ماندگاری و سودآوری هر شرکت و یا تجارت جدیدی بسیار مهم است.

 


در این نوشته سعی دارم به صورت بسیار خلاصه، نحوه نوشتن طرح اجرایی یک فروشگاه اینترنتی موفق را با هم مرور کنیم. پس اگر در ذهن خود ایده ای دارید می توانید گام به گام آن را به سمت اجرایی شدن پیش ببرید.

article_image_one_149.jpg

اجزای یک طرح کسب و کار برای تجارت الکترونیک
برای راه اندازی یک کسب و کار جدید، حیاتی است که در یک بازار سودمند قرار داشته باشد. اینکه چگونه یک کسب و کار در ابتدا بتواند زنده بماند و پس از آن به سود آوری برسد نیازمند داشتن اطلاعات اولیه و برنامه ریزی قبل از اجرایی شدن آن است. حتی اگر شما از مشاورین متخصص استفاده نمی کنید، خودتان را مجبور کنید تا سوالات درستی از خودتان بپرسید تا از ضرر و زیان دور و به اهدافتان نزدیک شوید.       شرکت طراحی سایت       


جنبه های مهم یک طرح تجاری عبارتند از:
فلسفه وجودی شرکت:
احتمالا این سخت ترین قسمت نوشتن یک طرح تجاری است، شما ممکن است ابتدا بخواهید به رئوس مطالب بپردازید و سپس با چیزهای دیگری آن را تمام کنید. صبر کنید! قبل از همه ابتدا این قسمت که شامل ماموریت، رسالت، اهداف و کلیدهای موفقیت شرکت شما است را باید تدوین کنید. این موارد چهارچوب های تمام آن چیزی است که در مراحل بعدی از آن استفاده خواهید کرد. دقیقا یعنی پی ساختمان شما.

خلاصه برنامه اجرایی:
در این مرحله شما جزییات مهم را تشریح خواهیدکرد. اطمینان حاصل کنید که یک نمای کلی از تمام امکانات مورد نیاز برای شروع کسب و کار، خصوصیات جامعه هدف و مزیت های رقابتی را به خوبی ترسیم کرده اید. خلاصه ها همیشه برای گسترش دادن مطلب تاثیرگذار خواهند بود.

محصولات/ خدمات:
موضوع مهم بعدی قسمت مهیج کار است، شما می توانید، هر نوع محصول و یا هر نوع خدمتی را در تجارت الکترونیک عرضه کنید. اینها ارزش هایی هستند که فروشگاه اینترنتی شما آنها را عرضه می کند. ابتدا ما محصولات و سپس خدمات را مرور می کنیم.


 

محصولات:

نمای کلی تمام محصولاتتان مثل کیفیت، دوره عمر، تاریخ مصرف، نوع بسته بندی، موجودی انبار، توان عرضه و غیره را باید بررسی کنید. شما باید در مورد آینده محصولات نیز برنامه ریزی کنید: چه محصولاتی را باید به سبدتان اضافه کنید؟ به سمت تولید محصولات پیش بروید یا از تامین کنندگان استفاده کنید؟ چه برندهایی را می خواهید بفروشید؟

محصول یکی از مهمترین نکات آینده تولید نرم افزار وب سایت و نیز استراتژی کسب و کار اینترنتی شما است. ساخت سایت         

خدمات:
دو تفاوت مهم خدمات با محصولات این است :

یکی در غیر ملموس بودن خدمات و دیگری بی واسطه بودن خدمات بین ارائه کننده و مشتری. پس شما با محصول فیزیکی و مسائل مربوط به آن روبرو نیستید. در اینجا باید شرح خدمات، نحوه خدمت رسانی و ظرفیت خدمت رسانی خود را تدوین نمایید.

قیمت گذاری:
قیمت گذاری در هر کسب و کاری یعنی همه چیز! به دو دلیل:

اول اینکه جز فروش، تمام فعالیت ها هزینه بر هستند و دوم اینکه تغییر پذیرترین جزء از عناصر بازاریابی و کسب و کار (و در ایران!!!) است.

در این نوشته نمی توانیم همه جزییات را بیان کنیم پس سریع به اصل مطلب بپردازیم. هر محصول یک کف قیمت (قیمت تمام شده) و یک سقف قیمت (بالاترین مبلغی که یک نفر حاضر است برای محصول بپردازد- آخرین تقاضا) دارد و قیمتی که شما بروی محصولتان می گذارید بین سقف و کف قرار دارد. عوامل دیگری که باید در نظر داشته باشید: میزان عرضه و تقاضا در بازار، استراتژی های رقابتی و تجزیه و تحلیل قیمت گذاری رقبا.

دو چالش در بازار نو ظهور اینترنت در پیش رو دارید: اول اینکه با بازار سنتی رقابت می کنید و دوم باید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید. با همه این تفاسیر باید قیمت نهایی را برای محصولات یا خدمتتان تعیین نمایید.
 

 تجزیه و تحلیل بازار:

شما قبل از اینکه شروع به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کنید، باید در زمینه ای که می‎خواهید فعالیت کنید متخصص باشید. باید یک درک درست از وضعیت کنونی بازار و فضای رقابتی آن به دست آورید و سپس به بررسی فضای رقابتی و کاری در اینترنت بپردازید. برای بررسی حال و هوای اینترنت می توانید از ابزارهای گوناگونی استفاده کنید. پیشنهاد من این است که برای بررسی تقاضای محصول و یا خدمت خود از Google Trends استفاده کنید، این یک ابزار قوی و رایگان است که نوسان تقاضا را در ماه های گذشته نیز در اختیار شما می گذارد.

تجزیه و تحلیل بازار اینترنتی

استراتژی و پیاده سازی:
بلندمدت فکر کنید چون که در آینده به شدت به این بخش از طرح تجاری متکی خواهید بود. شما به استراتژی های دقیق، پیش بینی های فروش، خدمات به مشتریان و جذب مشتریان نیاز دارید. در انجام هر مرحله از برنامه خود باید مطمئن شوید که در مسیر درست قرار دارید. پس در برنامه ریزی حتما هدف های روشن و شفاف بگذارید.  
  طراحی سایت شرکتی

 

  




استراتژی های بازاریابی:
اینجا جایی است که شما خودتان را از رقیبانتان جدا می کنید. شما باید یک چشم انداز روشن برای نام تجاریتان و شیوه ای که می خواهید با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید داشته باشید. بسیار مهم است که در زمانی که می خواهید نام تجاریتان را ایجاد و یا توسعه دهید، رسالت خود را در نظر داشته باشید و چگونه قرار است این نام تجاری، جامعه هدف را به خود جذب کند. برای بازاریابی اینترنتی نیز باید جزییات این بخش را در نظر داشته باشید. بازاریابی اینترنتی شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو، تبلیغات گوگل، تبلیغات بنری، شبکه های اجتماعی، داشتن یک بلاگ با محتوای مناسب و نیز جزییات بسیار دیگری می باشد.

برنامه ریزی و طراحی وب سایت:
هیچ ساختمان ارزشمندی بدون وجود نقشه معماری اصولی، پایه گذاری نمی شود پس قبل از اینکه به سراغ تکنولوژی ها و جزییات فنی بروید، ابتدا باید نقشه وب سایتی که در نظر دارید را توسط یک مشاور یا یک برنامه نویس پیاده سازی کنید. این کار با نوشتن فرآیندها و روندهای که در ذهن تان پراکنده است شروع می شود و سپس وایر فریم ها و قسمت های مختلف را ترسیم کنید. بعد از طی این مراحل به سراغ راه حل مناسب برای اجرای این نقشه باشید و طراحی سایت خود را به یک مجموعه حرفه ایی مثل بانی سایت بسپارسد.

برنامه مدیریت منابع انسانی:
شما به نیروهای کمکی برای اجرای تجارت الکترونیک خود نیاز دارید. برای مدیریت منابع انسانی، شما باید همه وظایف و مسولیت های خود و دیگران را تعریف و تشریح کنید و مشخص کنید برای هریک از نیروها چقدر باید هزینه کنید و بدانید که این هزینه ها چه ارزش افزوده ای برای تجارت شما خواهد داشت. سپس در مورد اینکه چگونه افراد واجد شرایط را پیدا کنید و چگونه در سازمان شما رشد خواهند کرد بیاندیشید. طراحی سایت تهران   

برنامه مالی:
این امر مستلزم کار زیادی است اما این بخش محور طرح تجاری شماست. در ابتدا باید به تفکیک هزینه ها و درآمدها بپردازید. در مورد هزینه ها و درآمدهایی که اطمینان ندارید سعی کنید میانگین بازه تغییرات را لحاظ نمایید. در طرح تجاری خود حداقل باید این موارد را داشته باشید: بودجه بندی، تحلیل نقطه سر به سر، صورت سود و زیان، صورت جریان نقدینگی و مقدار سرمایه گذاری. می دانم که شاید بعضی از شما از ریاضیات خوشتان نمی آید یا در مورد این که این ها به چه دردی می خورد ابهام دارید اما در آینده یک مقاله مفصل در مورد بخش مالی و استفاده از این اطلاعات برایتان خواهم نوشت.

برنامه ریزی برای خروج از بازار:
اینکه چگونه می خواهید از تجارت خودتان خارج شوید، به اندازه این که چگونه می خواهید وارد بازار شوید اهمیت دارد. سعی کنید با دیدن آینده واقعی فکر کنید:

  • قصد فروش شرکت را به یک سرمایه گذار دارید؟
  • جدول زمانی یا زمان بندی خاصی برای این کار دارید؟
  • امکان دارد روش کسب درآمد بهتری پیدا کنید؟
  • یا اینکه بعد از مدتی دیگر این تجارت برای شما سودآور نباشد؟

پاسخ سوالات به شما درک بهتری از تجارت می دهد و کمک می کند ضرر و زیان خود را قبل از اینکه کار شروع شده باشد قطع کنید.

سخن آخر

در آخر باید گفت که خیلی مهم است که برای شروع یک تجارت الکترونیک یک برنامه ریزی درست بر اساس بینش و درک درستی را باید داشته باشید. پاسخ به این سوالات سنگ بنای موفقیت شما را خواهد گذاشت. در موقع پاسخ به سوالات خیلی صریح و واقع بین باشید، تعبیر من این است که ظالمانه با خودتان صادق باشید.



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

اگر سایت دارید حتما ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و این مقاله را بخوانید.. هتلداری شاید یکی از شیرین ترین و پیچیده ترین کارهای دنیا باشد. چون باید انواع و اقسام خدمات و محصولات را ارائه دهید و در پشت صحنه باید یک سیستم قوی تولید داشته باشید مثل غذا و نوشیدنی و چیزهای دیگر.

 

از طرفی باید بهترین خدمات ممکن را ارائه بدهید و سیستمی است که مدام نیاز به آپدیت و تعمیر دارد و درعین حال خدمات و محصولات باید مدام به روز شود.هتلداری یکی از کارهای جالبی است که خدمات مشتریان در آن بسیار مهم است. تمامی این موارد در مدیریت وب سایت هم صدق می کند. مدیریت یک وب سایت بسیار شبیه مدیریت یک هتل است .اگر الگوی خود را از هتلداران موفق بردارد، می توانید تمام رقیبان را پشت سر بگذارید.

مدیریت سایت به عهده چه کسی است؟

مدیریت سایت به عهده وب مستر سایت است و این کار بسیار سنگین و بزرگ است. هیچ وقت فکر نکنید که با ساختن یک وب سایت و روزی یکی دو ساعت سر زدن به آن می توانید یک مدیر موفق باشید. مدیریت سایت کاری تمام وقت است و تنها مدیرانی در مدیریت سایت موفق هستند که انگیزه بالا دارند، کارشان را خیلی دوست دارند و حاضر هستند هر نوع فعالیت و فداکاری از خودشان انجام بدهند تا سایت به موفقیت برسد. در ادامه یک بخش کلیدی و مهم هتل را توضیح می دهیم و همچنین کاربرد آن را در مدیریت سایت نشان می دهیم.

خانه داری

تمام هتل ها بخشی به نام خانه داری دارند.کار این بخش تمیز و زیبا نگه داشتن هتل است. خانه داری متشکل از مجموعه هایی است. مثلا با خروج میهمان از هتل، شخصی وارد اتاق می شود و مواردی که کم شده را جایگزین می کند و اتاق تمیز می شود. کار این بخش محدود به اتاق نیست بلکه کل فضای هتل را هم شامل می شود. مورد دیگر زیبا نگه داشتن هتل است که تمام هتل ها روی این مورد سرمایه گذاری می کنند که فضای داخلی و خارجی هتل زیبا و مناسب باشد و مدام سعی در بهبود این موضوع دارند. طراحی سایت وردپرس       

article_image_one_279.jpg

خانه داری سایت
1. استفاده از عکس های زیبا و مناسب

بخش بزرگی از زیبایی سایت به عکس های سایت بستگی دارد. دوستانی که قالب آماده سایت می خرند اغلب پس از نصب قالب ناامید می شوند. در تبلیغ قالب از عکس های بسیار زیبا و باکیفیت استفاده شده. وقتی همان قالب بدون این عکس ها بر سایت نصب می شود بسیار پیش پا افتاده و معمولی به نظر می رسد. پس همان قدر که در انتخاب مقالات سایت دقت به خرج می دهید در انتخاب عکس ها هم همین کار را بکنید. فکر نکنید محتوای سایت فقط مقالات و نوشته ها هستند. بخش مهم محتوا عکس ها هستند.

سایت هایی وجود دارند که آرشیو عکس می فروشند و این آرشیوها در بازار ایران موجود است. می توانید آن ها را به صورت DVD یا روی هارد دیسک تهیه کنید. این یکی از مهم ترین سرمایه گذاری هایی است که بخش خانه داری سایت تان را فعال تر و ارزشمندتر می کند. اگر این امکان را ندارید که مرتب از عکس های سازگار استفاده کنید، یک راهکار این است که از اکشن های فتوشاپ استفاده کنید که تمام عکس ها را شبیه به هم می کند. این کار موجب می شود عکس ها یکدست به نظر برسد. طراحی پورتال

 

معیارهایی برای انتخاب عکس تعیین کنید. سعی کنید اکثر عکس هایی که انتخاب می کنید یکدست باشند. انتخاب عکس مناسب در زیبایی سایت بسیار اثرگذار است.

2. کنترل سرعت سایت

یکی از کلیدی ترین عوامل در موفقیت سایت سرعت آن است. با کاهش سرعت، استفاده از سایت و خریدها کمتر می شود. برای آنکه تشخیص دهید سرعت سایت شما چقدر است و آیا نیازی به بهبود دارد یا خیر می توانید به سایت gtmetrix.com مراجعه کنید. این سایت تحلیلی بسیار قدرتمند با توجه به معیارهای گوگل و یاهو ارائه می دهد. شما می توانید گزارش رایگان سرعت سایت را همراه ده ها پیشنهاد کاربردی برای افزایش سرعت، به صورت فایل PDF دانلود کنید و از آن به عنوان راهنما استفاده کنید.      شرکت طراحی وب سایت

سرعت سایت به عوامل زیادی از جمله : نوع سایت ساز استفاده شده، بهینه بودن کد سایت، حجم عکس ها و … بستگی دارد. یکی از ساده ترین کارها برای افزایش سرعت سایت، کاهش حجم عکس های سایت است. کنترل حجم عکس ها موجب می شود که صفحات سایت تان سریع تر لود شود و کاربران کمتر خسته شوند. همچنین این موضوع روی افزایش رتبه سایت (SEO) اثرگذار است.

برای کاهش حجم عکس ها می توانید از فتوشاپ استفاده کنید و تمام عکس ها را باز کرده و آن را Save for Web کنید. رایج ترین کار آن است که عکس ها را با فرمت jpg و با کیفیت ۶۰ ذخیره کنید. البته اگر می خواهید زمینه عکس شفاف باشد، یعنی عکستان روی زمینه یا عکس دیگری قرار می گیرد و نباید اطرافش سفید باشد، باید با فرمت png ذخیره کنید. سایت های بسیار زیادی وجود دارد که به صورت آنلاین حجم عکس ها را بدون کاهش کیفیت بهینه می کند. البته خود سایت gtmetrix هم همین کار را انجام می دهد.

3. سازگاری سایت با مرورگرها

مرورگرهای معروف گاه به گاه آپدیت می شود و ورژن جدیدی از این مرورگرها اضافه می شود. شما به عنوان مدیر سایت باید چک کنید که آیا وب سایت تان با این مرورگرها سازگار است یا نه و اگر سازگار نیست، چه کارهایی می توان انجام داد که سازگار شود. اگر از سایت سازهای معروفی مثل جوملا و وردپرس استفاده می کنید، نگرانی مهمی وجود ندارد. با به روز کردن نرم افزار سایت این مشکلات حل می شود و اگر از برنامه نویس استفاده می کنید، لازم است مرتب به برنامه نویس تان یادآوری کنید که این موضوع را چک کند. بهتر است به عنوان یک وب مستر تا حدی با Html و Css آشنا باشید تا بتوانید تغییرات ساده روی سایت را خودتان انجام دهید و نیازی به برنامه نویس نباشد. با یادگیری CSS می توان تقریبا هم تغییر ظاهر را در سایت انجام داد.    طراحی وب سایت شرکتی

4. تصحیح صفحات و متون

ممکن است بازدیدکنندگان برای تصحیح صفحات پیام بگذارند. بلافاصله اقدام کنید و آن صفحه را تصحیح کنید و حتما یک ایمیل تشکر و تایید برای آن کاربر بفرستید و بگویید که آن متن تصحیح شد، از شما تشکر می کنیم و از شما می خواهیم که دفعات بعد هم اگر با چنین موردی برخورد کردید، لطف کنید و به ما اعلام کنید تا سایت مان را بهتر و به روزتر نگه داریم. معمولا رایج است که صفحات سایت با چنین مشکلاتی روبه رو شود. این مورد دقیقا شبیه این است که در هتل روی فرش نوشابه بریزد. بلافاصله اقدام کنید و آن را تصحیح کنید. برای تصحیح متون می توانید از نرم افزار رایگان و بسیار قدرتمند ویراستیار استفاده کنید. این نرم افزار افزونه ای برای ورد است و به مایکروسافت ورد امکان تصحیح خودکار متون فارسی را اضافه می کند. این نرم افزار رایگان است و می توانید از سایت virastyar.ir دانلود کنید. طراحی سایت فروشگاهی

5. درست کردن لینک های شکسته

Broken links ، لینک هایی هستند که آدرس لینک اشتباه تایپ شده و به هیچ جای خاصی وصل نمی شوند. مثلا شاید در پایان مقاله ای نوشتید، برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید. شاید t از http جا افتاده است. لینک های شکسته می توانند به اعتبار سایت شما لطمه بزنند. مثل اینکه فرد به یخچال هتل مراجعه می کند و می بیند که شکلات در مینی بار نیست و این حس بدی را به او منتقل می کند. تمام لینک های شکسته سایت را شناسایی و بازسازی کنید. هزینه طراحی سایت       

وقتی صدها صفحه داریم، چطور این کار را انجام دهیم؟ ابزارهای زیادی برای حل این مشکل وجود دارند یکی از این ابزارها وب سایت www.brokenlinkcheck.com است. در قسمت Free check for broken links آدرس سایت تان را وارد کنید و در عرض چند ثانیه این سایت به شما گزارش رایگانی می دهد که کدام صفحات سایت شما شامل لینک های شکسته هستند. با استفاده از این ابزار به راحتی تمام لینک های شکسته سایت تان را پیدا کنید و آن ها را بازسازی کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

چرا از این وب سایت های برای پیشبرد فروش خود استفاده نمی کنید ؟تا همین یک یا دو سال گذشته هیچ کس کلمه تخفیف گروهی و در اصل تخفیف روزانه را نشنیده بود. اما امروز تخفیفان و یا نت برگ و…. به برندهایی تبدیل شده اند که معنای خاصی را در ذهن تمام افراد القا می کنند، مانند کلینکس. البته بررسی های بروز بازار نشان می دهد که حباب وب سایت های تخفیف روزانه به خاطر اشباع بیش از حد و خستگی مشتریان در حال انفجار است. اما هنوز این نوع وب سایت ها پتانسیل زیادی برای تجارت های کوچک دارند که می خواهند فروش خود را بالا ببرند.

 

تقریبا ۸۳ میلیون نفر کاربر وب سایت تخفیف روزانه گروپون هستند که نشان دهنده “قدرت خرید گروهی با استفاده از تخفیف یا بن هستند”. یکی از مشخصات ویژه این وب سایت ها، ارائه پیشنهادهای ( معامله )روزانه است که اگر سریع عمل نکنید، پیشنهاد امروز، فردا وجود نخواهد داشت. گروپون ها حاصل فعالیت مستمر برند سازی اینترنتی بوده اند.
شما می توانید در وب سایت های تخفیف روزانه بلیط های کنسرت نیمه قیمت، کارت های هدیه با تخفیف و یا پینت بال و یا هزاران چیز دیگر را خرید نمایید. اما برای اینکه تخفیف های ویژه دریافت کنید، تعدادی خاصی کاربر باید از این پیشنهادها استفاده کنند. میزان فروش نشان دهنده ارزش معاملاتی است که در این وب سایت ها قرار داده می شوند.
آف چی و نت برگ و یا سایت های شبیه آن، معمولا پیشنهادهای تخفیف را در بازه زمانی محدود برای محصولات و خدمات خاص در نظر می گیرند. اعضای این وب سایت ها، ایمیل هایی را برای این پیشنهادها در هر روز دریافت می کنند و در روز تنها خریدهای محدودی را می توانند انجام دهند. البته معرفی کردن و خرید دوستان نیز به معنای امتیاز ویژه برای کسی است که دوستان خود را معرفی کرده است.
گروپون اولین وب سایت تخفیف روزانه بود اما افراد زیادی به سرعت راه او را پی گرفتند. صدها سایت تجارت روزانه وجود دارند که تخفیف های بسیار عالی برای محصولات و خدمات گوناگون به کاربران خود پیشنهاد می کنند. شما می توانید محصولات و خدمات بسیار زیادی را از این وب سایت ها خریداری کنید. روند استفاده کاربران این وب سایت ها آن قدر سریع است که خرید گروهی ( صحیح تر تخفیف روزانه است ) به یکی از روش های جدید بازاریابی تبدیل شده است .

article_image_one_289.jpg

تخفیف روزانه برای شما چه معنایی دارد؟

در این وب سایت ها هر کسی می تواند یک تاجر باشد. یک آقای ۳۰ ساله به دنبال بلیط رستوران محبوبش با ۳۰ درصد تخفیف است، یا یک خانم ۴۰ ساله می تواند به دنبال تخفیف یک سفر دلچسب و دل خواه باشد. هر کسی می تواند چیزی که می خواهد را با تخفیف در این وب سایت ها پیدا کند. پس این وب سایت ها برای کاربران متفاوت با ویژگی ها و خواسته های متفاوت، معنای خود را خواهند داشت.
یکی از فواید این نوع وب سایت ها برای تجارت های کوچک، نوعی جدید از تبلیغات پیشبرد فروش است. وب سایت هایی مانند نت برگ و آف چی از روزنامه ها و رادیوها بیشتر مخاطب مواجه شده داشته و هر فردی که به دنبال گرفتن تخفیف است، می تواند شما را در آن جا مشاهده کند . قیمت طراحی سایت

تقابل تبلیغات و تبلیغات پیشبرد فروش در دنیای پر هیاهوی امروز .

چنین وب سایت هایی می توانند یکی از بهترین کانال های ارتباطی برای کارآفرینی و کارآفرینانی باشند که به دنبال خرده فروشی در سطح کشور هستند. توجه داشته باشید که امروزه هزینه های تبلیغات سنتی و حتی اینترنتی در بازار شلوغ و رقابتی امروز (برای رساندن صدای خود در شلوغی بازار) بسیار بیشتر از شرکت کردن در چنین وب سایت هایی است، در حالی که شما هیچ وقت از نتیجه کار خود و در افزایش فروش از تبلیغات اطمینان نخواهید داشت . در این وب سایت ها شما مطمئن هستید که با پیشنهادهای ویژه ، حداقل افزایش فروش را تجربه خواهید کرد.
نتیجه استفاده از این نوع تبلیغات پیشبرد فروش مصرفی محرک و انگیزه خرید دادن به مشتریان هدف می باشد که در کنار آگاهی دادن محرکی برای خرید ایجاد کرده و از مصرف کننده دعوت می کند که در حال حاضر معامله را به انجام برساند.باید توجه داشت که این ارتباط کوتاه مدت بوده و نمی توان به این وسیله در مشتریان رجحان ایجاد کرد.

تاثیر تبلیغات پیشبرد فروش در ترکیب عناصر پیشبردی:

در ابتدا به عوامل موثر در تعیین ترکیب عناصر پیشبردی پرداخته و سپس به تاثیر تبلیغات پیشبرد فروش مصرفی در رسیدن به اهداف تعیین شده می پردازیم:
1. نوع بازار کالا: که در کالاهای مصرفی، تبلیغات پیشبرد فروش بیشترین اهمیت را دارا می باشد و بعد از آن تبلیغات، فروشندگی شخصی و روابط عمومی تاثیر گذار هستند. اما در مورد کالاهای تجاری از ابزار پیشبرد فروش مصرفی کار ساز نخواهد بود ولی می توان از ابزار پیشبرد نیروهای فروش و پیشبرد تجاری(تمرکز روی کانال توزیع) در مورد کالاهای تجاری بهره جست.
2. خط مشی رانش یا کشش : که در استفاده از این وب سایت ها به دلیل هزینه پرداخت شده تمرکز بر روی کانال فروش بوده و تاثیر بیشتری در پیشبرد اهداف شرکت های تجاری است که از خط مشی رانشی استفاده می کنند.
3. مرحله آمادگی خریدار: تبلیغات و روابط عمومی نقش مهمی در ایجاد آگاهی دارند،فروشندگی شخصی و تبلیغات پیشبرد فروش در توافق بر سر معامله و پایین آوردن هزینه آزمایش برای مصرف کننده و نیز در به یادآوری موثر هستند
4. مرحله عمر کالا: در مرحله معرفی محصول از تبلیغات پیشبرد فروش برای ترغیب به آزمودن کالا استفاده می گردد.در مرحله بلوغ مهمترین عنصر بوده و در کنار آن، تبلیغات و فروشندگی شخصی اهمیت دارند و در مرحله زوال از تبلیغات پیشبرد فروش استفاده بیشتری می شود.
5. رتبه شرکت در بازار: برای شرکت های نخست در هر صنعت تبلیغات بیشتر از تبلیغات پیشبرد فروش نقش ایفا می کند.طراحی سایت اختصاصی     

بایدها و نبایدهای سایت تجارت روزانه

شما می توانید با توجه به 7 نکته زیر، فعالیت مناسبی در وب سایت های تجارت روزانه داشته باشید.

۱.چه تصمیمی برای نام تجاری خود گرفته اید؟

ارزش نام تجاری شما چه قدر است؟ باید بررسی کنید واکنش مشتریان فعلی شما – راضی یا حتی هواخواه- نسبت به تغییر قیمت ها چه خواهد بود. این که مشتریان احتمالی یا هواخواهان شما چه ذهنیتی نسبت به کیفیت شما با این پیشنهادها پیدا می کنند مسئله بسیار مهمی است. کلیه ارتباطات شما دیده می شود و باید در راستای حفظ و اعتلای نام تجاری شما باشد.
درنهایت این که استفاده از ابزار پیشبردی مصرفی بر روی ذهنیت خریداران وفادار شما نسبت به برند شما تاثیر مثبتی نخواهد داشت (در صورت برنامه ریزی یا اجرای نادرست تاثیرات منفی نیز در پی خواهد داشت) و باید برنامه کاملی داشته باشید تا خریداران فعلی شما راضی و بعد از مدت اجرای برنامه تبلیغات پیشبرد فروش نسبت به نام تجاری شما ذهنیت مثبت پیدا کرده و در نهایت هواخواه شما گردند.

2. آماده ورودی ترافیک زیادی ارتباطی خود باشید .

افزایش ناگهانی ترافیک، تماس های تلفنی، درخواست های ایمیلی و ترافیک بالای اینترنتی می تواند باعث بروز اختلال در فعالیت شرکت های تجاری کوچک شود، زیرا منابع و افراد لازم برای پاسخ گویی به این حجم بالای ترافیک را ندارند. اگرچه افزایش بالای ترافیک برای وب سایت های بزرگ به معنای موفقیت خواهد بود، اما اگر این ترافیک کنترل نشود، نتیجه تنها خدمات رسانی ضعیف شرکت و در نتیجه دلسردی مشتریان خواهد بود.
تجارت های کوچک فکر می کنند که سخت ترین کار تجارت تولید سرنخ های فروش جدید است. وب سایت های تجارت روزانه این کار سخت را برای شما انجام می دهند، اما شما باید آماده پاسخ گویی به سرنخ های جدید باشید. در غیر این صورت شما مشتریان احتمالی خود را به راحتی از دست می دهید. بنابراین اگر از چنین وب سایت هایی استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که توانایی اداره کردن میزان کافی ترافیک و سرنخ های جدید را دارید.
وقتی شما با وب سایت های تخفیف روزانه همکاری می کنید، یک نفر به عنوان نماینده، شما را در این مسیر همراهی می کند. از آنجا که این نوع وب سایت ها، در سریعترین زمان پیشنهادهای شما را به مردم ارائه می کنند، شما باید تعداد محدودی پیشنهاد داشته باشید که می دانید توانایی مدیریت آنها را دارید.
زمانی که پیشنهاد در وب سایت قرار داده شد، باید خطوط تلفن شما آماده باشند و کس و یا کسانی را با آگاهی کافی مسئول جواب دادن به سوالات مشتریان کنید. تمام شرط ها و خصوصیات پیشنهاد باید به وضوح برای مردم توضیح داده شده و خدمات رسانی به بهترین شکل ممکن انجام شود. شما باید از نیروی انسانی کافی برای پاسخگویی به مشتریان احتمالی استفاده کنید. این افراد باید به اندازه کافی از شرایط پیشنهاد آگاهی داشته و بتوانند به مشتریان شما خدمات رسانی کنند. طراحی سایت تهران      

3. در مورد مرز سوددهی پیشنهاد خود واقع گرا باشید .

سودآوری کوتاه مدت وب سایت های تخفیفی تضمین نمی شود. پس شما نمی توانید این وب سایت ها را به عنوان منبع درآمد حتمی در نظر بگیرید. تبلیغات پیشبرد فروش همیشه برای کسب مشتریان جدید و افزایش آگاهی از برند به کار گرفته می شوند، پس نباید به عنوان منبع درآمد در نظر گرفته شوند.
به همین دلیل شما باید در مورد شرایط پیشنهاد خود فکر کنید. کمیسیون این نوع وب سایت ها معمولا ۵۰ درصد از فروش است، بنابرین اگر پیشنهاد شما ۵۰ درصد تخفیف برای کالای ۲۰ هزار تومانی است، به ازای هر بار فروش که ۱۰ هزار تومان می شود، تنها ۵ هزار تومان به شما اختصاص پیدا می کند. مطمئنا شما می خواهید پیشنهادی ارائه کنید که برای شما سود مناسبی به همراه داشته باشد. شما باید بتوانید از فروش خود سود دریافت کنید. شما باید پیشنهادهایی در این وب سایت ها قرار دهید که توانایی تکرار کردن آنها را نیز داشته باشید، و هر بار مشتریان بیشتری را به خود جلب کنید.
تصمیم قیمت گذاری پیشنهادها نباید اساس میزان خطر کردن مشتریان احتمالی گرفته شود. جالب این جاست که وب سایت های تخفیف روزانه معمولا پیشنهادهای با تخفیف های بالا دریافت و ارائه می کنند. حتی اگر پیشنهادهایی با تخفیف کم را نیز قبول و ارائه کنند، تعداد افرادی که از این پیشنهاد استقبال و استفاده می کنند کمتر بوده، و به یاد داشته باشید که برای این که پیشنهاد شما موفق شود، باید تعداد کافی کاربران از آن استفاده کنند. تحقیقات نشان می دهد که تخفیف های کم (زیر ۳۰ درصد) باعث می شود مشتریان، تمایل زیادی به خرید نداشته باشند. همین طور تحقیقات نشان داده است که اگر تخفیف شما کمی از دیگران و حد استاندارد بالاتر باشد، افراد بیشتری علاقه خواهند داشت تا از این پیشنهادها استفاده کنند.
شما می خواهید مشتریان محصول جدید شما را استفاده کرده یا این که چیزی داشته باشند که در مورد آن صحبت کنند؟ این کار به شما اجازه می دهد تا بر دیگران تأثیر بگذارید (افزایش آگاهی از برند)
توجه داشته باشید که هر چه پیشنهاد بیشتر معروف شود، بهتر است. ممکن است مشتریان به دوستان خود در مورد پیشنهاد رژ لب ارزان چیزی نگویند، اما حتما در مورد پیشنهاد نصف قیمتی رستورانی که جدید باز شده است، به دوستان خود اطلاع می دهند.
پس برای موفقیت باید از میزان موثری از محرک برای رسیدن به اهداف پیشبردی استفاده کرد.

4. کار خود را تخصصی کنید.

همان طور که در بالا به آن اشاره شد استفاده کردن از تازه ترین فناوری ها، برنامه ها و اطلاعات می تواند نتیجه بیشتری در این وب سایت ها داشته باشد. البته شما باید همیشه برای مشخص شدن نتایج کمی صبر کنید. پیشنهادهای خوب هر چقدر هم که طول بکشد، نتیجه خود را نشان می دهند.
شما باید پیشنهادهای خود را بر اساس مشخصات مخاطبین تجارت خود تنظیم کرده و نیازهای آنها را درک کنید. برای این کار می توانید از نزدیکان خود کمک بگیرید. برای مثال می توانید نمونه های اولیه کار خود را به کارمندان نشان داده و ببینید که آیا نظر مثبتی دارند یا خیر. هرچه شما مخاطبین تجارت خود را بیشتر شناخته باشید می توانید پیشنهادی ارائه کنید که برای آن ها خاص تر باشد. برای مثال اگر شما تولید کننده اسکیت هستید، می توانید از اسکیت های ویژه برای حرفه ای ها استفاده کرده و پیشنهادی برای این افراد ارائه کنید. در ضمن شما می توانید جدیدترین مدل های اسکیت خود را با تخفیف در این وب سایت ها قرار دهید.
مهم این است که شما صنعت خود را بررسی کرده و مخاطبین خود را بشناسید. افراد زیادی با مشخصات متفاوت در وب سایت های تجارت روزانه شرکت می کنند. پس شما می توانید توجه هر کسی را به خود جلب کنید. تنها کار لازم ارائه پیشنهادی است که برای آنها ارزشمند بوده و آن قدر جدید باشد که بتواند به دیگران انتقال یابد. طراحی سایت شرکتی

  

5. هیچ وقت فکر نکنید برای فعالیت در چنین وب سایت هایی کوچک هستید.

مهم نیست که شما یک مزون لباس بزرگ هستید یا یک طراح ساده، وب سایت های تخفیف روزانه دو فایده مهم برای افراد دارند:

  • قابلیت بالای جذب مخاطب هدف

  • دسترسی به بخش بزرگی از بازار

که این دو ویژگی باعث می شوند برندها تأثیر زیادی برای یکدیگر نداشته باشند(در بازارهای با قابلیت تفکیک زیاد مانند بازارهایی با ویژگی انحصار رقابتی). برندهای جدید می توانند با عضویت در چنین وب سایت هایی هزاران مشتری را به خود جلب کنند. هما ن طور که گفته شد، بیشتر این مشتریان به دنبال تجربه کردن چیزهای جدید هستند.
برای مثال یکی از وب سایت های تجارت الکترونیک به نام Gilt.com www.که امروزه نزدیک به ۳ میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد، اول کار خود را در کشور آمریکا شروع کرد که افراد خاصی می توانستند در این وب سایت عضو شوند. امروزه این وب سایت به یکی از بزرگ ترین فروشندگان لباس زنان، مردان و کودکان در جهان تبدیل شده است. یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی این وب سایت استفاده کردن از وب سایت های تجارت روزانه بود. این شرکت مارک های معروف لباس را با تخفیف های ویژه در وب سایت های تجارت روزانه به فروش می رساند.
در شروع کار، این شرکت به خوبی اجناس دلخواه مشتریان را با درک مناسب از خصوصیات آن ها انتخاب کرده و سپس کالای مناسب را برای پیشنهاد ارائه می کرد. حال تیم متخصصین او چنین کاری را انجام می دهند. تیم متخصصین وی طراحان تازه کار و کسانی هستند که شاید تا به آن روز کسی اسم آنها نشنیده بود.
بسیاری از این افراد تا به حال برای خود مغازه نداشته و حتی کسی با آنها آشنایی نداشته است. اما این متخصصین می توانند بعد از تحلیل مشتریان، کالای مناسب را تشخیص دهند. در ضمن این وب سایت ها به معنای تبلیغ برای خود این افراد نیز محسوب می شود. آنها می توانند با اضافه کردن طراحی های جدید خود، مشتریان را به سمت خود جلب کرده و کارهای خود را نیز به نمایش بگذارند. بدین روش تمام افراد از این وب سایت ها سود خواهند برد.

6. چون محصول شما به سختی فروش می رود، خود را از بازار خارج ندانید.

وقتی شرکت زاپو اولین بار، حضور خود را در اینترنت اعلام کرد، افراد از خود می پرسیدند ” چه کسی می خواهد کفش های خود را از اینترنت بخرد؟” این مسئله می تواند برای شرکت های بزرگ لوازم منزل که میز، مبل و موارد دیگر را می فروشند مانند وان کینگزلین نیز صدق کند. این وب سایت که اخیرا درآمد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار داشته است، لوام منزل، عتیقه جات و کلکسیون های شخصی را در اینترنت به فروش می رساند. ساخت سایت        


داگ مک مدیر کل این شرکت بیان می کند که “مشتریان اغلب اوقات نگران این هستند که چطور دکوراسیون منزل خود را درست کنند، ما باعث می شویم خرید کردن لوازم دکور منزل بسیار راحت تر شود.”
این حرف ها بسیار مهم هستند. این اطلاعات تنها برای تبلیغ کردن استفاده نشده اند، بلکه یک راه حل بسیار ساده برای مشکل انتخاب کردن دکوراسیون منزل را پیشنهاد می کنند. مک بیان می کند “ما عکس ها، فیلم ها و محتوایی را در وب سایت قرار می دهیم که شیوه های زندگی افراد را نشان می دهد. این فیلم ها بسیار متفاوت بوده و مطالب آموزشی را نیز در بر می گیرند. این باعث می شود تجربه خریدار بسیار ارتقاء پیدا کند.”
اینها واقعیت دنیایی است که به نظر می رسد در ایران با ضریب رشد فعلی اینترنت بیشتر از ۲ سال با آن فاصله نداشته باشیم.

7. یک تجارت تک رویدادی نباشید .

وب سایت هایی مانند گروپون و گیلت باعث تغییر قابل توجه عادت های خرید افراد و در نتیجه استراتژی های تجارت های کوچک شده اند. گروپون را می توان به عنوان وب سایتی در نظر گرفت که عصر جدیدی از بازاریابی اینترنتی و فروش را به نمایش خواهد گذاشت.
مدیر کل و موسس گروپون، اندرو میسون وب سایت خود را این گونه تعریف می کند. ” ما بسیار به این واقعیت افتخار می کنیم که مشتریان ما چیزهای جدید را کشف کرده و آن ها را امتحان می کنند. آن هم به این دلیل ساده که این خدمات و محصولات جدید در وب سایت ما قرار گرفته است. هر تجارتی که در وب سایت ما درخواست می دهد، بیش از ۳۰ نفر از نیروهای شرکت اعم از نویسنده، محقق، آزمون گر، و ویرایشگر (چه به صورت آنلاین و چه آفلاین در رسانه های متفاوت) از کیفیت محصول و درستی اطلاعاتی که در وب سایت قرار داده می شود، اطمینان حاصل خواهند کرد.” شرکت طراحی سایت       

در نهایت باید توجه داشته باشیم که استفاده از وب سایت های ارائه تخفیف یکی از کانال های ارتباطی میان ما و مشتریان ما خواهد بود. ارائه محصول با هزینه ها و تخفیف های در این وب سایت ها باید هماهنگ با بقیه عناصر پیشبردی بوده و با اهداف تجاری کوتاه مدت و استراتژیک هم خوانی داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

وب سایت هتل ها باید با تکنولوژی روز خود را سازش دهند. در این مقاله سعی می کنیم موارد مهمی که برای توفیق بازاریابی اینترنتی در حوزه گردشگری را به خصوص وب سایت های گردشگری بررسی کنیم. پس اگر طراحی وب سایت شما حتی برای یک سال گذشته است و از ابزار به روز بی بهره هستید، این مقاله را از دست ندهید.

 

  • از کجا باید بدانید برای وب سایت بعدی تان باید چه کارهایی انجام دهید؟
  • عناصر بازاریابی هتل چه چیزهایی هستند؟
  • چه چیزهایی زمان طراحی این گونه وب سایت ها باید در نظر گرفت و از چه چیزهایی باید دوری کرد؟

تجربه ای که امروز برای شما بازگو می کنیم نتیجه ۵ سال مطالعه و کار مستمر در گردشگری ایران است سعی کرده ام یک سری از عناصر کلیدی و ابزاری که طراحان وب سایت های هتل باید زمان طراحی وب سایت یک هتل در نظر بگیرند را تهیه کنم و با شما به اشتراک بگذارم.
امروزه وب سایت ها بیش از گذشته در جذب مهمان ها برای مکان های گردشگری نقش ایفا می کنند. اخیرا گوگل در یک تحقیق نشان داد که ۹۶% مسافران بر موتورهای جستجو برای یافتن هتل اعتماد می کنند. این خبر خوبی برای هتل هایی است که دارای وب سایت های واکنشگرا و زیبا هستند. از طرف دیگر این خبر وحشتناکی برای هتل هایی است که تاریخ طراحی آن ها برای گذشته است یا طراحی ضعیفی دارند.

article_image_one_145.jpg

در این مقاله من فقط روش طراحی وب سایتی را بیان می کنم که هدف رزرو دارد…
نه یک اثر هنری از یک استاد طراحی

Navigation (هدایت بازدید کننده در صفحات)
سیستم های هدایت در وب سایت باید به خودی خود واضح و درک آن ها آسان باشد. سیستم هدایت گر شما باید به سوال هایی که بازدیدکنندگان شما پاسخ دهند. این سه سوال اصلی عبارتند از:

1.معماری این هتل چه شکلی دارد (امکانات، فضاها و کلیه مشخصات فیزیکی ملموس)؟
2.این هتل کجا قرار دارد؟
3.هزینه اقامت در آن چقدر می شود ؟
این سوال ها مهمترین سوال هایی هستند که مهمان ها از میز پذیرش می کنند و به دنبال جواب آن ها هستند، سوال افرادی که از وب سایت دیدن می کنند و سعی در رزرو اتاق به صورت آنلاین دارند نیز مانند سوال ها از میز پذیرش است. از افرادی که در پشت میز پذیرش فعالیت می کنند در این زمینه سوال کنید و بررسی کنید چه اطلاعاتی برای مسافران مهم است که در وب سایت مطرح شوند (و دسترسی به آن ها آسان شود).

از مگا منو باید دوری کرد؟
از ساختار منویی که باعث شود چندین منو زیر یک منو باز شود و ظاهری ورم کرده به وب سایت می دهد و باعث ایجاد یک سیستم هدایت گری پیچیده خواهد شد دوری کنید. باید از هرچیزی که باعث آهسته کردن سرعت برآورده شدن نیازها و در نهایت رزرو می شود دوری کرد. زیبایی اهمیت دارد اما نه به اندازه رزرو!

سرعت بارگذاری وب سایت
سرعت بارگذاری وب سایت شما باید فوق العاده سریع باشد. زمان بارگیری یک وب سایت هتل باید بین ۳ تا ۷ ثانیه طول بکشد تا فروش به خوبی انجام شود. ما در مورد باز شدن صفحه وب سایت حرف نمی زنیم، در مورد فروش صحبت می کنیم. یعنی این که اگر شما در آن بازه زمانی که ذکر شد نتوانید تمامی عناصر کلیدی را پیش روی کاربر قرار دهید، او از وب سایت شما خارج می شود. مجددا براساس تحقیقی که ما انجام دادیم کاربر یک لیست کوتاه از ۱۰ هتلی که به آن ها علاقه نشان می دهد درست می کند. بنابراین وب سایتی که بیشترین تاثیر را گذاشته باشد، بیشترین فرصت برای جذب مشتری دارد. از ابزارهای آنلاین نظیر gtmetrix برای بررسی سرعت بارگذاری وب سایت خود استفاده کنید.

از چه چیزی باید دوری کرد؟
تصاویری که سرعت بارگذاری را آهسته می کنند یکی از معضلات هستند، چون یکی از مهم ترین عناصر موجود در وب سایت یک هتل عکس هایش است، تصاویری که سرعت بارگذاری آهسته ای دارند باعث می شوند کاربر تجربه ای خوبی نسبت به وب سایت شما کسب نکند.

تاثیر احساسی

مردم خواهان حقایق برای تصمیم گرفتن نیستند. آنها ترجیح می دهند یک احساس رضایت بخش خوب به جای ده ها حقیقت داشته باشند .وب سایت شما باید فورا از نظر احساسی کاربر را تحت تاثیر قرار دهد و بهتر است این کار را با نمایش عکس های عالی انجام دهید. چیزی که باعث می شود اتاق های شما بیشتر از هر چیزی دیگری مورد توجه قرار گیرند عکس های خوبی است که از فضاها گرفته شده است. ما هتل های زیادی دیده ایم که عکس های بزرگی در وب سایت خود نشان می دهند و حق هم دارند، ولی طراحان باید به فکر صفحه های نمایش بزرگ تصویری که امروزه استفاده می شوند، باشند. اکثریت کامپیوترهایی که از وب سایت هتل ها دیدن می کنند دارای اندازه تصویر ۱۲۸۰*۸۰۰ و بیشتر از آن هستند. بنابراین مطمئن باشید که وب سایت شما به خوبی اندازه تصاویر را بزرگ ( و سریع ) نشان می دهد. درحالی که قراردادن مقدار زیاد متن در هر صفحه به نظر یک استراتژی خوب برای بهینه سازی موتورهای جستجو می آید ولی از نظر تاثیر احساسی کار زیادی نمی تواند انجام دهد. زمان طراحی یک وب سایت، به یاد داشته باشید که اولویت اول باید کاربر باشد نه موتور جستجو. این کاربر است که در هتل می خواهد اقامت کند، کاری که موتورهای جستجو خیلی کم انجام می دهند !

فراموش نکنید که عکاسی خوب از عکس بزرگ شما بسیار مهمتر است. سعی کنید با یک متخصص مشورت کنید. متن بسیار، تصاویر پیکسلی شده، تصاویری که نشود آن ها را بزرگ کرد آفت هستند.

یکپارچه سازی با رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی تبدیل به روش پیش فرض برای به اشتراک گذاری تجربیات شده اند. قراردادن گزینه های مربوط به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی در وب سایت شما باید یک بخش کلیدی هرگونه وب سایت جدید مانند یک هتل و یا یک مکان تفریحی باشد. موضوع مهم نحوه انجام آن به درستی است. طراحان باید مطمئن شوند که گزینه مربوط به آن در لحظه مناسبی در طی فرایند رزرو قرار می گیرد و صد البته بدون اینکه کاربر را از خود رزرو کردن به دور کند. علاوه براین شما باید مطمئن شوید که دارای یک طراح/ توسعه دهنده وب سایت مطمئن و درست برای قراردادن گزینه های مربوط به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی هستید تا سرعت بارگذاری وب سایت شما به طرز چشم گیری کاهش پیدا نکند.

از چه چیزی در این دگمه های رابط شما با شبکه های اجتماعی دوری باید کرد ؟
دکمه های به اشتراک گذاری فراوان، دکمه های زشت و دکمه های نابه جا

خلاقیت

یکی از اساتیدم در دانشگاه همیشه می گفتخیلی کم پیش می آید چیزهایی که به به منظور متفاوت بودن طراحی شده اند متفاوت و یا بهتر باشند ولی همیشه چیزی که برای بهتر بودن ساخته شده است متفاوت است.

اگر شما یک تیم فوق العاده خلاق را برای این استخدام کنید که به شیوه نوین و جدیدی وب سایت شما را طراحی کنند شما در نهایت از طراحی وب سایت خود شگفت زده می شوید. این ممکن است برای برند شما عالی باشد ولی برا رزرو کننده و مسافر چطور ؟

درحالی که می خواهید وب سایت شما خلاقانه و متفاوت به نسبت رقبای شما باشد، این تغییرات را در جهت پیشرفت ها و نه تنها متفاوت بودن لحاظ کنید. به یاد داشته باشید که وب سایت شما باید به کاربر این اطمینان خاطر را بدهد که هتل شما محل امنی برای اقامت او است و کلیپ های تصویری عجیب، عکس های عجیب و غریب هنری چنین اطمینان خاطری را به او نخواهد داد. فقط او را شگفت زده می کند و دست آخر می گوید چه جالب بود و هتل دیگری را رزرو می کند.

آیا خلاقیت هم چالش و مشکلی دارد ؟

خلاقیت باعث افزایش فروش نمی شود. عکس های عجیب غریب، عکس های هنری بی مصرف باعث عدم نمایش خود هتل می شوند. آماری را در یک وب سایت خارجی می دیدم که نشان می داد در سال۲۰۱۱ ترافیکی که از طرف گوشی های موبایل به سمت وب سایت هتل ها رفته است ۳۴۵% افزایش یافته است که ۶% از کل مقدار ترافیک را تشکیل می دهد. سال قبل از آن تنها این عدد ۲% از “سهم بازار” را تشکیل می داد و باید گفت تازه این شروع ماجرا است. هیچ بحثی وجود ندارد که هر هتل نیاز به یک وب سایت دارد. حتی اگر تعداد رزروها با گوشی همراه پایین باشد، کاربران وب سایت هتل ها را در گوشی های همراه خود نگاه می کنند و سپس با استفاده از دستگاه های دیگر رزرو را انجام می دهند. دو گزینه برای وب سایت های مخصوص موبایل وجود دارد که شما می توانید انتخاب کنید، یک وب سایت واکنشگرا یا یک نرم افزار موبایل.

هردوی این ها می توانند کار لازم را انجام دهند و به عنوان یک هتل دار مهم ترین عامل داشتن وب سایتی است که بتواند بر روی هر دستگاهی که باشد، تاثیر احساسی خوبی را بر مخاطبین بگذارد.

بسیاری از گوشی های همراه هنوز نمی توانند به درستی گالری های عکس انیمیشن را پردازش کنند و بنابراین قراردادن انیمیشن های زیاد سرعت استفاده از وب سایت را آهسته می کند و تجربه خوبی برای کاربر به همراه نمی آورد. عناصر زیادی برای ایجاد وب سایت موفق یک هتل وجود دارد و مد نظر قرار دادن این عناصر در زمان طراحی یک وب سایت کلیدی است. این که چطور این عناصر در طراحی وب سایت قرار گیرند، سایت روان باشد، و کاربر تجربه خوبی کسب کند یک عامل بسیار مهم است.

نسل های جدید کدنویسی

با عرضه آیفون توسط اپل، ده ها هزار وب سایت هتل که دارای تکنولوژی فلش بودند بر روی این سیستم عامل -که از آن پشتیبانی نمی کرد- خراب به نظر رسیدند. شما می توانید به جای فلش از html5 که یک تکنولوژی قوی و انعطاف پذیر استفاده کنید که دارای همان عملکرد گرافیکی نظیر فلش بدون حجم زیاد و ناسازگاری است. اگر دارای یک طراحی واکنشگرا براساس html5 نباشید خیلی نسبت به زمانه عقب هستید.

طراحی واکنشگرا
طبق گزارش های گوگل , ۳۶% مسافران تجاری و ۴۰% مسافران تفریحی از گوشی های موبایل برای پیدا کردن هتل ها و مکان های توریستی استفاده می کنند. کارایی ضعیف وب سایت یک هتل بر روی یک گوشی همراه باعث می شود کاربران در آن هتل اتاقی رزرو نکنند. برای جذب طیف کاملی از مسافران وب سایت شما باید دارای طراحی واکنشگرا باشد که با هرگونه گوشی و مرورگری که مهمان هتل شما استفاده می کند سازگاری نشان دهد. معنی این حرف این است که وب سایت شما باید به صورت خودکار خودش را با هرگونه اندازه صفحه نمایشی یا مرورگری تطبیق دهد.

معماری اطلاعات

سازمان های زیادی میلیون ها دلار پول صرف بررسی این کرده اند که چطور توریست ها در وب سایت ها می چرخند. در پایان آن ها مشخص کرده اند که اکثر بازدیدکنندگان از قبل اینکه وارد وب سایت یک هتل شوند می دانند دنبال چه چیزی می گردند. زمانی که مهمان ها باید به سرعت به اطلاعاتی که نیاز دارند برسند و وب سایت نتواند به درستی آن ها را راهنمایی کند، سریعا خشمگین می شوند و اغلب اوقات وب سایت را برای پیدا کردن وب سایتی که هدایت و گردش در آن آسان تر است، ترک می کنند و این یعنی از دست دادن مشتری آماده به خرید! شما نیاز به معماری اطلاعاتی دارید که توجه بازدیدکننده ای که وارد وب سایت شما می شود را فورا جلب کند. اطلاعات باید شفاف، مختصر و دقیقا در جایی قرار داشته باشند که مهمان انتظار یافتن آن را دارد. شما می توانید تحقیقی انجام دهید که مسافران دوست دارند کجا دکمه های مربوط به رزرو، اطلاعات تماس، عکس ها، هواشناسی و موارد دیگر را پیدا کنند. این اطلاعات باعث می شود معماری اطلاعات مفیدی ایجاد کنید.

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

حتی اگر بهترین وب سایت را داشته باشید ولی کسی نتواند آن را پیدا کند قادر به افزایش درآمد شما نیست. شما باید به افزایش رتبه خود در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو با استفاده از استراتژی های بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو کمک کنید. البته باید حواستان به تکنیک های ” کلاه سیاه ” هم باشد و برای دوری از مجازات هایی که گوگل برای این موارد در نظر گرفته است با یک شرکت سئو معتبر صحبت کنید.

محتوا از آنچه فکر می کنید مهمتر است

برای اینکه بازدیدکنندگان خود را به طور موثری درگیر کنید شما باید اطلاعات مفید و مهم را فورا در اختیار آن ها قرار دهید. این امر به معنی قرار دادن جزییات کلیدی در صفحه اول و اصلی وب سایت شماست که بازدیدکنندگان در آنجا انتظار دیدن چیزهایی که بیشترین توجه آن ها را به خود جلب می کند دارند. برای تشویق به رزرو کردن صفحه اول وب سایت یک هتل باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • دکمه رزرو برجسته: هرگز باعث نشوید مهمان های شما به دنبال راهی برای رزرو کردن یک اتاق باشند. به شیوه ای دکمه رزرو خود را قرار دهید که امکان ندیدن آن اصلا نباشد.
  • اطلاعات تماس: بعضی از مهمان ها ترجیح می دهند ایمیل ارسال کنند یا از طریق تلفن رزرو انجام دهند.
  • محتوای توصیفی: با استفاده از محتوای جذاب و توصیفی در صفحه اول و اصلی بازدیدکنندگان خود را درگیر کنید. بر موقعیت خود تمرکز کنید بویژه اگر محل قرارگیری هتل شما در نزدیکی جاذبه های توریستی است.
  • عکس ها: بهترین عکس های هتل خود را انتخاب کنید و محل آن را به صورت اسلاید شو در بالای صفحه اصلی اطلاعات تماس خود را به صورت مشخصی در وب سایت قرار دهید که یافتن آن آسان باشد.

خرید مهم است. سپس با جزییاتی ادامه دهید که باعث شود هتل شما وسوسه انگیز باشد.

سعی می کنم کوتاه و مختصر با هم جمع بندی کنیم :

تمرکز بر عکس ها

بعد از صفحه اول و اصلی وب سایت شما، مهم ترین راهی که شما با مهمان های بالقوه خود ارتباط برقرار می کنید عکس های شما است. عکس های با جزییات و کیفیت بالا توجه افراد را به خود جذب می کند و احتمال اینکه یک بازدیدکننده یک اتاق را رزرو کند بالا می برد. گالری شما باید سرریز از جالب ترین قسمت های هتل نظیر: استخر، باغ، مرکز تجاری، سالن بدنسازی، رستوران ها، نمای داخلی اتاق ها، سالن مراسم های خاص، راهروها و طراحی جذاب داخلی هتل، داشته باشید.

جزییات اتاق

هرچه بیشتر بتوانید حس خوب را با داده ها و اطلاعات مناسب در مهمان های احتمالی ایجاد نمایید، آن ها اطمینان بیشتری به رزرو کردن یک اتاق می کنند. گالری عکس هایی از طراحی داخلی اتاق ها به همراه ابعاد اتاق، انواع تخت خواب ها، نمای اتاق، چشم اندازها و امکانات رفاهی و تفریحی آن داشته باشید. لیستی از هر نوع اتاق داشته باشید و اتاق های خاص را از هم جدا کنید. اگر شما باعث شوید که مهمان ها اتاق ها را آسان تر با هم مقایسه کنند آن ها می توانند قادر به انتخاب اتاق ها براساس ویژگی هایی باشند که برای آن ها مهم تر و دارای اولویت است.

موقعیت

برای بسیاری از افراد موقعیت، کلیدی ترین عامل در تصمیم گیری مبنی بر اقامت در یک هتل است. نقشه باجزییات و کاملی در ارتباط با هتل خود فراهم کنید. حتما از ابزارها و نقشه های آنلاین استفاده نمایید که کار کاربران را ساده تر می کند.

بخش رزرواسیون

زمانی که بحث به رزرو توسط مهمان ها می رسد بخش رزرواسیون آنلاین شما بسیار نکته کلیدی و مهمی است. باید سریع و یافتن آن آسان باشد. باید دارای محیط کاربری مدرنی باشد که به طور کامل با ظاهر و طراحی وب سایت شما ترکیب شده باشد.

نتیجه گیری

طراحی وب سایت یک هتل یک سرمایه گذاری ضروری و حیاتی است و زمان انتخاب یک طراح برای وب سایت هتل تان، انتخاب طراحی که تجربه کار در ایجاد وب سایت برای هتل ها را دارد تفاوت بسیاری ایجاد می کند چون آن ها در رابطه با ساختار منو و فرآیند رزرو کردن تجربه دارند و می توانند تعیین کنند چه چیزی مهم است و چه چیزی نیست.طراح باید یک سری شاخص های خاص را رعایت کند، نه تنها عناصر کاربردی بلکه همچنین عناصر روانشناسی و زیباشناسی. طراح خوب تاکید بر مفید بودن محصول دارد، بدون توجه به انجام هرچیزی که می تواند باعث شود این تفکر از فکر کاربر دور شود.

بسیار بسیار بسیار مهم است که قبل از طراحی به ابزارهای مهم بازاریابی اینترنتی توجه کنید. مطمئن هستم که نمی خواهید به تنهایی از وب سایت حرفه ای خود لذت ببرید پس حتما قبل از طراحی با کسانی که تجربه های موفق در بازاریابی و به خصوص بازاریابی اینترنتی دارند مشورت کنید و براساس اهداف عالی تان، کسب و کارتان را رونق ببخشید.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

ما پس از اینکه سئوی داخلی سایت خود را انجام دادیم ، حال وقت آن رسیده که به مسائل فنی سایت خود رسیدگی کنیم ،برای انجام مسائل فنی یک سری از کارهای مشخص شده است که نام می بریم : این کارها دشوار نیست بلکه کمی نیاز به زمان و خلاقیت دارد ، این کار ها باعث افزایش رتبه سایت ما می شود.

 

1.معماری اطلاعات

معماری اطلاعات یک موضوع بسیار وسیع و گسترده است ، در واقع این مفهوم به معنای نحوه تراکم سازی اطلاعات در سایت می باشد .

سه نقطه اصلی برای معماری اطلاعات وجود دارد :

  • Navigation سایت :

Navigation سایت ، کمک بسزایی در امر سئو است ، اگر سیستم راهنمایی شما در بالای سایت به صورت منطقی و صحیح ایجاد شده باشد یعنی تمام گروه ها و زیر گروه های سایت شما را نمایش دهد ، خزنده های موتورهای جستجو قادر هستند به راحتی به صفحات مختلف سایت شما دسترسی پیدا کنند !

  • برچسب گذاری مناسب محتوا و عناوین گروه های سایت :

در انتخاب عنوان های محتوا ی خود و همچنین عنوان های گروه های سایت خود که در navigation استفاده می شود ، باید دقت لازم را داشته باشید ، در این صورت موتورهای جستجو مطالب سایت شما را به صورت کامل یعنی همراه با شناسنامه محتوا index می کنند ، برای مثال شما می توانید یک نمونه navigation سایت را مشاهده نمائید ، که به صورت منطقی و درست طراحی شده است :(تصویر شماره 1)

همانطور که شکل(1) را ملاحظه نمودید ، علاوه بر این navigation درست طراحی شده است ، از برچسب گذاری مناسب نیز برخوردار شده است ، بنابراین خزنده ها با استفاده از این برچسب گذاری می دانند که چه صفحاتی با چه محتوایی را index می کنند.

  • ساختار دایرکتوری سایت:

ساختار پوشه و فایل های سایت نیز از اهمیت بسیار بالائی در معماری سایت برخوردار است ، سعی کنید همواره ساختار پوشه های خود را به صورت سلسله مراتبی ایجاد نمائید ، یعنی برای دسترسی یک صفحه در ابتدا باید به زیر گروه آن مراجعه نموده و سپس وارد صفحه مورد نظر شد همانند :
www.yoursite.com/maincategory/products/productpage.html

2. خطاهای سرورها
یکی از مهم ترین مسائل در سئو یا (Search Engine Optimization) این است که در پاسخ به موتورهای جستجو چه کد HTTP ای باید برای آنها ارسال شود، شاید برای کاربران عادی سایت ها و وبلاگ ها، چندان این مسئله فرقی نکند و مهم صفحه و محتوایی باشد که دریافت می شود، اما از نظر موتورهای جستجو اینکه یک سرور در پاسخ به درخواست آنها چه کدی ارسال می کند، می تواند نقش تعیین کننده ای در نحوه عملکرد آن داشته باشد، بعضا مشاهده می شود که به دلیل اشتباه یا ناآگاهی از نحوه عملکرد کدهای HTTP، حتی کلیه محتوای یک سایت که به ظاهر مشکلی هم نداشته، از لیست نتایج جستجو حذف شده است شماره های این کد ها بسیار متنوع می باشند از جمله ۳۰۱ ، ۳۰۲ و …

article_image_one_173.jpg
article_image_two_173.jpg

در قسمت پائین چند کد را که در سئو سایت بسیار پر اهمیت هستند را برای شما معرفی می کنیم:

  • کد ۳۰۱، انتقال همیشگی (Moved Permanently)

کد ۳۰۱ یکی از مهم ترین و حساس ترین کدهای HTTP مخصوصا در علم سئو است، دریافت این کد از طرف سرور، به معنی انتقال همیشگی یک آدرس وب، به آدرسی دیگر است، از این کد مخصوصا هنگامی که در آدرس لینک های سایت، به هر دلیل تغییراتی ایجاد می شود، می توان جهت هدایت ربات های خزنده یا کاربران به لینک اصلی، استفاده کرد.

  • کد ۳۰۲، پیدا شد (Found)

کد ۳۰۲ به این معنی است که منبع درخواستی یافت شده، اما مرورگر باید موقتا به آدرس دیگری منتقل شود (Moved Temporarily)، این حالت با کد ۳۰۱ متفاوت است، در اینجا انتقال به صورت موقت انجام شده و آدرس اصلی همچنان معتبر و در دسترس خواهد بود، اما در ریدایرکت ۳۰۱، منظور از انتقال، انتقال همیشگی، حذف آدرس فعلی و جایگزینی آن با آدرس جدید است.

  • کد ۴۰۴، منبع درخواستی پیدا نشد (Not Found)

کد ۴۰۴ در مواقعی رخ می دهد که کاربر تقاضای یک صفحه یا فایل را از سرور دارد که در حال حاضر موجود نبوده یا حذف شده است و یا ممکن است نام آن تغییر کرده باشد.
برای مشاهده تعداد این خطاها و همچین آنالیز آنها ابزارهای بسیار مفیدی در این زمینه ارائه شده است از بهترین ایشان Google Webmaster است ، گوگل وب مستر ابزاری را در اختیار کاربران قرار داده است که اطلاعاتی در مورد لینک های خراب ، سایت ، لینک هایی که دیگر وجود ندارد و … را آنالیز نمایند. اگر شما سایت خود را در Google Webmaster ثبت نموده باشید می توانید از این ابزار بهره مند شوید .

3.موارد مربوط به index شدن صفحات :
اگر صفحات شما توسط خرنده های موتورهای جستجو ، دیده نمی شوند و به طبع index نیز نمی شوند ، حتما یک مشکلی به وجود آمده است ، این مشکل می توانید نشات گرفته شده از مسائل زیادی همچون کد ۴۰۴ ، استفاده از فلش در سایت ، استفاده بی رویه از فناوری ajax ، یا iframe ها و … باشد ، شما باید تمام این مسائل را در نظر گرفته باشید و تحقیق کنید که کدامین مورد ممکن است باعث شده باشد که خزنده ها به سایت شما مراجعه نکنند ، همچنین در این بررسی سایت دایرکتوری های خود را نیز بررسی کنید ، شاید اسکریپتی وجود داشته باشد که مانع ورود خزنده های به سایت شما می شود ، در حل این مسئله بهتر است هر چه سریعتر اقدام نمائید .

4. URL های پویا
URL های پویا ، QUERY های هستند همراه با علامت سوال (؟) ، که اصلا باب میل خزنده های موتورهای جستجوگر نیست ، زیرا این آدرس های پویا ، هیچ معنا و مفهومی برای خرنده ها ندارد ،بر این اساس ممکن است که موتورهای جستجو ، چنین URL هایی را اصلا فهرست نکنند ، پس تا جایی که برای شما مقدور است از چنین آدرس هایی استفاده نکنید!
سعی کنید این آدرس ها را به صورت بهینه تر بازنویسی کنید تا موتورهای جستجو به URL های شما علاقه مند شوند.
یک نمونه آدرس پویا :
/edge/app/viewArticle?catId=FIN&articleId=1108lskolnik03

5.مطالب تکراری یا duplicate content :
مطالب تکراری یکی از مسائل مهم مربوط به سئو می باشد ، زمانی که یک موتور جستجو ، زمانی که یک موتور جستجوگر به دو محتوای یکسان اما با آدرس های مختلف برخورد کند ، مشکلات فراوانی به وجود می آید ، البته این مشکلات برای موتورهای جستجو به وجود می آید نه شما ، چون آنها باید بهترین انتخاب را داشته باشند .
مطالب تکراری را از چندین بعد می تواند مورد بررسی قرار داد ، مطالب تکراری می تواند در یک سایت دیده شود: دومحتوای یکسان اما با آدرس های مختلف ، یا اینکه می تواند در سایت های مختلف باشد ، یعنی یک سایت نویسنده و بقیه سایت ها کپی کننده و…
برای حل مشکل مطالب تکراری تنها چاره تهیه محتوای منحصر به فرد می باشد ، این کار سبب جلب اعتماد بیشتر موتور های جستجو به سایت یا وبلاگ شما و بالا رفتن رنک مطالب شما در لیست نتایج آنها می شود ، پس تا جایی که برای شما مقدور می باشد از مطالب تکراری در سایت خود استفاده نکنید و محتوای منحصر به فرد جایگزین آنها نمائید. شما می توانید مطالبی را از سایت های دیگر کپی کنید ولی سعی کنید ، کامل کپی نشود ، یعنی شما خود نیز آن مطلب را ویرایش یا توسعه دهید.

6. SiteMap :
درج یک سایت مپ یا نقشه سایت در سایت خود ، برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت می باشد . این نقشه ، یاعث می شود که خزنده های موتورهای جستجو بتوانند راحت تر و سریعتر مطالب شما را ایندکس کنند!
ابزارها و پلاگین های رایگان بسیاری برای ایجاد نقشه سایت وجود دارد که شما به راحتی می توانید از آنها بهره مند شوید اما نکته ای که قابل توجه می باشد این است خیلی از این سایتها برای خدمات رایگان خودشان محدودیت لینک گذاشته اند . یعنی بطور مثال بیشتر از ۱۲۰۰ لینک از سایت شما را در سایت مپ وارد نمی کنند.حتما دقت نمائید که سیستم محدوددیت تعداد مشخص نکرده باشد و بصورت نامحدود لینک قبول بکند.در ضمن فراموشتان نشود که SITEMAP سایت خودرا در فایل ROBOTS خود درج نمائید :

# Sitemap
Sitemap: http://www.Domain.ir/sitemap.xml.gz

7.زمان بارگذاری سایت :
اگر سرعت بارگذاری سایت شما بسیار پائین باشد ، علاوه بر این که در موتورهای جستجو رتبه جالبی کسب نخواهید کرد ، کاربران بسیار زیادی را هم از دست خواهید داد , برای حل این مشکل می توانید از تصاویر کم حجم ، فایل و اسکریپت کمتر یا بهینه تر و … استفاده نمائید ، همواره سعی کنید حداکثر اندازه صفحه اصلی (Home Page ) سایت شما ۱۳۰ کیلوبایت و دیگر صفحات سایت ۱۸۰ کیلوبایت باشد.
هرچه سرعت بارگذاری سایت بیشتر باشد ، در بهینه سازی سایت شما تاثیر خوبی می گذارد .



:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

برای اینکه در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشید تنها داشتن یک وبسایت به شما کمک نمیکند ، بلکه لازم است با کلیه تکنیک های مدیریت وبسایت آشنا باشید تا با داشتن یک سایت آبدیت و بروز شده با توجه به الگوریتم های گوگل بتوانید استانداردهای لازم را رعایت نموده و نیازهای کاربران خود را به بهترین نحو رفع کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با رازهای مدیریت وب سایت آشنا شوید .

 

1. طراحی واکنش گرا
با گسترش روز افزون اینترنت همراه بسیاری از کاربران با گوشی های همراه , تبلت و حتی تلویزیون های هوشمند به سایت شما مراجعه میکنند و اینکه سایت بتواند با هر سایز صفحه نمایش هماهنگ باشد بسیار مهم است که در غیر این صورت تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهید داد.اصطلاح واکنش گرا یعنی سایتی که میتواند خودش را با هر سایز صفحه نمایشی هماهنگ کند و به نوعی عرض سایت با توجه به عرض صفحه نمایش دستگاه کاربر تغییر میکند و در این سایتها کاربر دیگر نیازی به اسکرول کردن به چپ و راست نخواهد داشت. واکنش گرا Responsive بودن برای سایتهای امروزی اجباری است .

2. استفاده از سرویس میزبانی معتبر
مهمترین بخش از یک سایت خوب استفاده از سرویس میزبانی وب معتبر و بدون مشکل است. هاست شما باید بتواند با حداقل قطعی کار کند و خودش را با تکنولوژی های روز آپدیت کند تا بتواند کیفیت و امنیت سرویس خود را حفظ کند. تصور کنید شما یک سایت پر بازدید و معتبر دارید و در ساعت اوج بازدید سایت به علت کیفیت پایین سرور و زیرساخت های شرکت خدمات دهنده برای مدتی سایت شما از دسترس خارج شود. در این موقعیت هر ثانیه برای شما ضرر مادی است . پس بهتر است از همان ابتدا یک سرویس دهنده معتبر انتخاب کنید و قبل از سفارش چند مورد از سایتهای بزرگ که از سرویس آنها استفاده میکنند را بررسی کنید.

3. سئوی سایت را همواره بروز کنید
الگوریتم های گوگل مدام در حال آپدیت شدن و تغییرات عمده است که برای مبارزه با اسپمر ها و سایت های جعلی بسیار مهم است . چون گوگل همیشه سعی میکند بهترین و نزدیک ترین نتایج به خواسته کاربر را در اختیارش قرار دهد و این کار بدون داشتن الگویتم ها و فیلتر های قوی امکان پذیر نیست چون بسیاری از سایتها سعی میکنند با استفاده از روش های جعلی خود را به صدر نتایج برسانند. به عنوان یک مدیر سایت باید همیشه با این تغییرات الگوریتم ها آشنا باشید و مطالب و ساختار سایت خود را با آن آپدیت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید ولی در کنار اینها نباید استفاده از اصول اولیه سئو مانند تراکم کلمات کلیدی , تگ های H1-H6 , لینک سازی داخلی و … را فراموش کرد.

4. منوی کاربری ساده
دقت کنید که هر بازدید کننده از سایت شما با هر خواسته و هدفی که از ورود به سایت دارد باید بتواند خیلی راحت بخش مورد نظر خود را پیدا کند و در میان مطالب گیج نشود. سعی کنید بخشهای مهم و پر بازدید سایت را در منوی اصلی سایت و در بخش بالایی قرار دهید و سایر بخشهای کم اهمیت تر را در منوهای ثانویه یا ستون های کناری سایت قرار دهید با این کار میتوانید به کاربر کمک کنید راحت تر به خواسته خود برسد و رضایت بیشتری از رابط کاربری سایت شما داشته باشد. بر اساس استاندارد, هر کاربری باید بتواند در ۳ کلیک به خواسته خود در سایت شما برسد و در غیر این صورت سایت را ترک میکند.

5. تیم حرفه ای مدیریت سایت
یک شخص به تنهایی نمیتواند تمام کارهای یک سایت بزرگ و معتبر را انجام دهد و نیاز دارد که افرادی در این راه به او کمک کنند که میتوانید برای این کار از دوستان خود کمک بگیرید یا از یک تیم حرفه ای مدیریت سایت استفاده کنید که مجموعه ای از برنامه نویسان و گرافیست ها و افراد با تجربه در تولید محتوی و سئو هستند.هر سایتی دارای دوره موفقیت ۲-۴ ساله است و بعد از آن باید تغییراتی در عملکرد سایت ایجاد شود و به نوعی سایت با روند بازار و سلیقه مشتریان آپدیت شود و حضور یک تیم حرفه ای در کنار شما میتواند کمک بزرگی باشد.   طراحی سایت اختصاصی


6. محتوی همه چیز است
برای تولید محتوی وقت زیادی صرف کنید و برای آن اهمیت قائل شوید زیرا این محتوی است که به سایت شما اعتبار میدهد و موتورهای جست و جو برای همین محتوی به شما رتبه میدهند .پس سعی کنید مطالبی بنویسید که مشکلی از کاربران حل میکند و هر از چند گاهی مطالب قدیمی سایت خود را ویرایش کنید و با اطلاعات روز آنها را به روز رسانی کنید.همچنین میتوانید مطالب مرتبط باهم را به هم لینک کنید و با این کار زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید که در سئو سایت هم موثر است.  طراحی سایت تهران     

مجموعه بانی سایت با تیم حرفه ایی شامل برنامه نویسان،گرافیست ها، کارشناسان سئو و محتوا آماده انجام کلیه کارهای وبسایت شما میباشد

7. ساده ولی کارآمد
در طراحی رابط کاربری سایت باید در کنار نکات زیبایی و منحصر به فرد بودن طراحی به راحتی کاربر و بهبود تجربه کاربری هم فکر کنید.مطمئن شوید که کاربران ورودی سایت شما میتوانند به راحتی مطلب مورد نظر خود را پیدا کنند و به خواسته اش از سایت شما برسد. به عنوان مدیر سایت باید بتوانید که تمامی بخشهای سایت را خودتان تغییر دهید و نیازی به تیم طراحی و سختی های برنامه نویسی نداشته باشید. برای مثال استفاده از یک سیستم مدیریت محتوی معتبر مانند وردپرس WordPress میتواند در این مورد اختیارات زیادی به شما بدهد.

8. نکات امنیتی
امنیت برای سایتهای خدماتی بسیار مهم و حیاتی است و یکی از مهم ترین عواملی است که باعث میشود کاربر بتواند به سایت شما اعتماد کند و همچنین با رعایت نکات امنیتی مانند تعیین سطح دسترسی های مناسب , نصب افزونه های امنیتی , گرفتن بک آپ های روزانه میتوانید تا حد بسیار زیادی سایت خود را از هکر ها محفوظ کنید.  طراحی سایت شرکتی

  9. سلامت لینک ها

در بازه های زمانی مختلف لینکهای سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام لینکها فعال هستند و کار میکنند. داشتن لینکهای شکسته در سایت که به هیچ صفحه ای ختم نمیشود هم برای کاربران شما ناخوشایند است و هم از نظر سئوی سایت امتیاز منفی حساب میشود و همچنین وجود لینک های شکسته در بخشهای مختلف سایت باعث ضعیف شدن تجربه کاربری User Experience در سایت میشود.

10. در شبکه های اجتماعی فعال باشید
استفاده از شبکه های اجتماعی رشد چشمگیری پیدا کرده است و همه افراد در تمامی رنج های سنی از آن استفاده میکنند. مطالب به سرعت از طریق شبکه های اجتماعی پخش میشوند و میتواند پتانسیل بسیار بالایی برای شما داشته باشد تا به صورت رایگان برای سایت خود بازدیدکننده و برای کالا و خدمات خود مشتری پیدا کنید. پس حتما برای سایت خود شبکه های اجتماعی مرتبط ایجاد کنید و محتوی سایت خود را در آنها منتشر کنید و با مدیریت صحیح از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

11. مراقب رفتار آنلاین خود باشید
اگر یک برند یا سایت معروف هستید باید خیلی مراقب رفتار آنلاین خود باشید زیرا زیر ذره بین رقبا هستید و تمامی حرکت های شما توسط منابع مختلفی کنترل میشود و اگر خطای کوچکی مرتکب شوید ممکن است عواقب سنگینی برای شما داشته باشد. برای همین در رفتار با مشتری و انتشار مطالب در سایت و شبکه های اجتماعیتان دقت بالای داشته باشید.  ساخت سایت        



12. ریسک پذیر باشید
برای پیشرفت و افزایش سود آوری یک کسب و کار آنلاین هیچ فرمول ازپیش نوشته ای وجود ندارد و شما به عنوان مدیر سایت باید ریسک پذیر باشید و بتوانید تغییراتی در سایت ایجاد کنید و نتیجه آن را ببینید. ممکن است همین تغییرات کوچک برای سایت شما موفقیت های بزرگی به همراه داشته باشد. مانند تغییر در رابط کاربری سایت , راه اندازی کمپین های تبلیغاتی , ایجاد کدهای تخفیف ویژه و مناسبتی و راه هایی از این دست.

سایت شما معرف هویت آنلاین شماست و کمک میکند بتواند خودتان را به جهان بشناسانید. در دنیای مجازی میلیونها کاربر به دنبال کالا و خدمات شما هستند و این خودتان هستید که میتوانید با مدیریت درست و ایجاد یک استراتژی مناسب با قرار گرفتن در مسیر صحیح سایت خود را به سوی موفقیت و قرار گرفتن در صدر نتایج جست و جو هدایت کنید.امروز در هر موضوعی هزاران سایت راه اندازی شده است و بازار رقابت بسیار داغ است ودر این میاد افراد بسیار کمی به موفقیت و سودآوری رسیده اند.  شرکت طراحی سایت       

پس کمی فکر کنید و با تدوین یک استراتژی مناسب برای کسب و کار آنلاین خود میتوانید کم کم به موفقیت برسید و فراموش نکنید که در این مسیر بهترین یاری دهنده شما , کاربران فعلی سایت تان هستند که میتوانید به صورت رایگان از نظران و کمک های آنها استفاده کنید زیرا در نهایت همین کاربران هستند که میخواهند از کالا و خدمات شما استفاده کنند.



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

یکی از اهداف اصلی تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی این است که بعد جستجوی حرفه و خدمات متناسب با کسب و کارشان در صفحه اول گوگل باشند،ولی دستیابی به این امر اندکی زمان میبرد و دلیل آن ایندکس شدن صفحات در گوگل است.روش کار گوگل به این صورت است. گوگل فعالیت خود را از زمانی که لینکی برای بررسی به او معرفی می شود، شروع می کند. در این مقاله به شما راهکارهایی را معرفی میکنیم تا سرعت ایندکس شدن صفحات را افزایش دهید

 

1. اکانت گوگل وبمستر
جهت بهبود ایندکس سایت، مهمترین قدم برای هر سایتی نصب یک آمارگیر قوی و ساخت اکانت گوگل وبمستر می باشد. سایت خود را به گوگل معرفی کنید، و وضعیت بازدید روباتهای گوگل از سایت خود را زیر نظر بگیرید.

 

 

 



2. استفاده از Fetch as Google
در اکانت گوگل وبمستر خود میتوانید درخواست بررسی و ایندکس سایت و صفحات مشخصی از آن را ثبت کنید. این کار برای معرفی صفحات جدید سایت و یا آنهایی که به تازگی بروزرسانی شده اند کاربرد دارد.
برای ایندکس سایت از این طریق از نوار کناری و در بخش Health بر روی گزینه Fetch as Google کلیک کنید. آدرس مورد نظر خود را در باکس سفید رنگ وارد کرده و بر روی دکمه Fetch کلیک کنید. پس از بارگزاری مجدد صفحه وضعیت به Successful تغییر می یابد. در این زمان برای ثبت نهایی دکمه Submit to Index را بزنید.  طراحی سایت تهران

 



برای ایندکس سایت از این طریق شما دو گزینه پیش رو خواهید داشت، یا خود صفحه را بررسی میکنید یا آدرس مورد نظر با تمام لینکهای موجود در آن را. در هر ماه تنها 10 بار میتوانید از روش دوم و 2000 بار از روش اول برای ایندکس سایت استفاده کنید. 

طراحی سایت شرکتی

3. نقشه سایت

نقشه سایت بعنوان نقشه راه ربات های گوگل استفاده میشوند و آنها را به صفحات داخلی سایت شما راهنمایی میکنند. برای بهبود وضعیت ایندکس سایت حتما نقشه سایت خود را بسازید و آن را در اکانت وبمستر خود معرفی کنید. طراحی سایت اختصاصی

 


4. لینک های ورودی به سایت
اگر صفحاتی که بخوبی توسط گوگل ایندکس میشوند به شما لینک داده باشند، ربات های گوگل به سرعت به ایندکس سایت شما خواهند پرداخت. برای این کار باید لینک های مناسب و با کیفیت از سایتهای دیگر به صفحات خود داشته باشید (لینک سازی خارجی) 

ساخت سایت        

5. گوگل پلاس
یک اکانت گوگل پلاس بسازید و در صفحه About آن لینک سایت خود را قرار دهید. با توجه به اینکه پلاس از سرویس های اصلی گوگل است توجه ویژه ای به آن میشود. استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام، تلگرام و … نیز برای بهبود ایندکس سایت توصیه میشود.

6. رعایت نکات کد نویسی
شما با رعایت صحیح نکات کد نویسی میتوانید کار رباتهای گوگل را برای ایندکس سایت خود راحت تر کرده و سرعت این پروسه را افزایش دهید. برای بررسی کد HTML سایت خود به سایت W3.org مراجعه کرده از ابزار چک کننده آن بهره بگیرید. در کنار این کار رعایت نسبت متن به کد در صفحات خود را رعایت کنید.

7. سرعت بیشتر، ایندکس بهتر
با کاهش زمان بارگذاری صفحات به همان نسبت سرعت ایندکس سایت افزایش می یابد.سرعت سایت یکی ار مهمترین فاکتورها برای سنجش کارایی و سئو سایت است. گوگل سرعت مناسب سایت را نشانگر کاربرپسند بودن آن میداند و در رنکینگ تاثیر میدهد.   شرکت طراحی سایت       

 


8. لینک سازی داخلی در سایت
سعی کنید که ارتباط مناسبی میان صفحات داخلی سایت خود ایجاد کنید و لینک های داخلی را بین مطالب مرتبط بسازید. این کار موجب میشود که ربات های گوگل از صفحات ایندکس شده به صفحات جدید سایت شما راه یابند و در نهایت سرعت ایندکس سایت افزایش یابد.

9. محتوای تازه و مفید
بطور مرتب سایت خود را بروزرسانی کرده و در بازه های زمانی مشخص مطالب جدیدی به آن بیافزایید. اگر بطور مرتب و در زمانهای خاصی مطالب جدیدی را در سایت خود منتشر کنید، و یا مطالب قدیمی سایتتان را ویرایش کنید، روباتهای گوگل نیز در همان فاصله های زمانی به سایت شما وارد شده و وضعیت ایندکس سایت شما را بروز خواهند کرد. با این کار فاصله زمانی میان انتشار یک مطلب جدید تا ایندکس آن توسط گوگل به شدت کاهش خواهد یافت.

در نهایت شما میتوانید با استفاده از پنل مدیریت گوگل وبمستر خود و بخش Index Status وضعیت ایندکس سایت خود را مشاهده کرده و تعداد صفحات ایندکس شده از سایت در گوگل را با توجه به تاریخ مشاهده کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

اگر میخواهید برای وب سایت خود در گوگل رنکینگ بالاتری دریافت نمایید، لازم است به یک سری نکات توجه کنید تا با رضایت مخاطبان وب سایت تان به هدف خود برسید . در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که با توجه به آنها به سادگی بتوانید رنکینگ وب سایت خود را افزایش دهید و از این طریق همچنین از وب سایت خود کسب درآمد کنید.

 

1. برای مردم بنویسید نه ماشین
در حالی که می دانید محتوا کلید موفقیت در بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو است، بسیار حائز اهمیت است که به یاد داشته باشید، در نهایت محتوا را برای افراد تهیه می کنید نه برای ماشین ها، دستگاه ها و ربات های موتور جستجو. مطمئنم که بارها در این مورد بیش از حد نیز شنیده اید که باید محتوایی با کیفیت بالا – قابل خواندن و آموزنده در وب سایت تان ایجاد نمایید.اگر این کار را انجام دهید مطمئناً خوانندگان خود را بدست آورده و کلیک های آنها را بر روی صفحات وب سایت تان خواهید داشت و اگر این کار را انجام ندهید در واقع انرژی خود را هدر داده اید. اگر به دنبال یک راه حل بلند مدت هستید پس باید به خاطر داشته باشید که در پایان کیفیت بر کمیت پیروز خواهد شد.

چیز دیگری که به شما ارائه می شود این است که اجازه ایجاد کسب و کار آنلاین را به شما داده و یا بدون هچ تکیه ای بر روی گوگل می توانید ترافیک سایت خود را داشته باشید؛ مانند مطالب ارسالی به وبلاگ ها و مطالب ارسالی به تالارهای گفتگو

2. اضافه کردن مطالب به صورت روزانه
وب سایت ها نیاز به این دارند که به طور منظم با مطالب جدید و صفحات جدید به روزرسانی شوند تا کمک زیادی در بهینه سازی آنها در موتورهای جستجو باشد. کلمات کلیدی در اینجا نقش بزرگی را ایفا می نمایند و به وب سایت شما کمک می کنند تا آن را توسعه دهید. اگر در مورد موضوعات عمومی مطالبی می نویسید، بسیار بسیار ساده در میان سیلی از مطالب عمومی در اینترنت گم خواهید شد.   طراحی سایت املاک 

مطمئناً تمایلی ندارید که وب سایت شما رتبه پائینی در موتورهای جستجو دریافت نماید. مطالب و محتوای وب سایت خود را با ایجاد لینک با وب سایت هایی با رنکینگ بالا به صورت منظم همیشه تازه نگه دارید. درست همانطور که می خواهید سایت های بزرگ، بک لینک های مناسبی با شما داشته باشند، سایت های دیگر نیز تمایل به ایجاد لینک با وب سایت های معتبر دارند.

3. ایجاد ارتباط با مخاطبین
از وب سایت های آموزشی و یا سازمان های غیر انتفاعی بخواهید که با مطالب وب سایت شما لینک ایجاد نمایند. موتورهای جستجو نگاه مناسب و مطلوبی به وب سایت هایی دارند که به منابع معتبری لینک می شوند. ارائه اطلاعات مفید و با کیفیت بالا که باعث جلب نظر وب سایت های قابل اعتماد می شود، باید از ویژگی های وب سایت شما باشد. کلمه کلیدی در اینجا قابل اعتماد بودن و شاید قابل خواندن بودن وب سایت ها باشد. ما در مورد ارسال مقالات به سایت و یا ارسال آن به دایرکتوری ها صحبت نمی کنیم؛ ما به طور کلی در مورد ایجاد محتوا که سازمان ها و نهاد های مختلف آن مطالب را مفید و ارزشمند بدانند صحبت می کنیم. طراحی سایت پزشکی    

4. آنچه دیگران می دانند را بیاموزید
فراموش نکنید که باید به بررسی رقبای خود در امر سئو بپردازید باید ببینید رقبای شما از چه تکنیک هایی استفاده می کنند تا به رتبه های بالا در موتور جستجو می رسند؛ تا کمکی برای بالا رفتن رنکینگ وب سایت شما باشد. از موفقیت های آنها بیاموزید، روش های موفقیت آمیز آنها در امر سئو سایت را در وب سایت تان گسترش داده و یا منطبق نمایید.

 

5. کمی Html یاد بگیرید
فراموش نکنید که موتورهای جستجو انسان نیستند! باید از Html استفاده کنید تا آنها بتوانند مطالب و محتوای سایت شما را بخوانند و مزیت بیشتری نسبت به رقبای شما برای وب سایت تان در نظر بگیرند. استفاده از دیگر زبان های برنامه نویسی نیز بسیار مفید می باشد و شاید حتی لازم و ضروری باشد اما همیشه html به عنوان Back up به موتورهای جستجو اطلاعات لازم و ضروری وب سایت تان را ارائه خواهد کرد.       طراحی سایت صنعتی

6. ترکیب تاکتیک ها
هنگامی که بحث بازاریابی، لینک بیلدینگ و تبلیغات و یا هر متد دیگری که شما استفاده می کنید در میان باشد، نیاز به این است که همیشه ترکیبی از این استراتژی ها را در وب سایت تان به کار ببرید. نه تنها باید برای وب سایت تان تبلیغات اینترنتی انجام دهید، بلکه باید از طریق خود وب سایت تان بازاریابی انجام دهید.

آنچه شما می خواهید اتفاق بیافتد این است که افراد زمان بیشتری در وب سایت شما صرف نمایند و بر روی لینک های وب سایت تان کلیک کنند. هر دوی این موارد قابل اندازه گیری هستند. در Bounce rate می توانید آمار میزان ورود افراد به صفحات و خروج بلافاصلهء آنها را بررسی نمایید. بعضی وب سایت ها Bounce rate زیر 20٪ دارند اما در صورتی که به طور متوسط بالای 30٪ باشد در واقع وب سایت شما به خوبی عمل کرده است.

چیزی که درباره آن صحبت می کنیم در واقع افزایش سود کلی و موفقیت در وب سایت در طول یک سال است. باید کمی در موردبهینه سازی صفحات داخلی یا onpage SEO یاد بگیرید؛ برای بهینه سازی بهتر وب سایت شما در موتور جستجو، باید در تگ های عنوان در هر مطلبی از کلمات کلیدی در آن استفاده نمایید. اکثر موتورهای جستجو نسبت به دیگر انواع مطالب اهمیت بیشتری به عنوان می دهند. این موضوع بدان معنی است که استفاده از کلمات کلیدی موثر در تگ عناوین یکی از بهترین روش ها برای دریافت ترافیک وب سایت از طریق موتورهای جستجو است.  طراحی سایت اختصاصی

 

7. یادگیری شیوه های مناسب لینک
بیلدینگ هنگامی که پیوند لینک به صفحه اصلی وب شما از دیگر بخش های وب سایت شما برقرار می شود، باید اطمینان حاصل فرمایید که پیوند شما به نام دامنه لینک شود و نه به /index.html/ و یا دیگر چیزهایی که در پایان آدرس قرار دارد. به جای گیج کردن موتورهای جستجو با داشتن دو یا چند صفحه اصلی جداگانه مانند /index.html/ ،به موتورهای جستجو در تشخیص نام دامنه تان به عنوان Anchor text کمک کنید تا صفحهء اصلی وب سایت شما در بالاترین رتبه صفحهء نتایج موتور جستجو قرار گیرد.

8. استفاده از خدمات رایگان در وب سایت
این امر به خوبی در وب سایت تان کار می کند.وب سایت شما نیاز به چیزهایی برای ارائه به صورت رایگان به مخاطبین دارد. آنچه شما سریع یاد می گیرید آن است که بعد از انجام این کار باید چیزهای رایگان زیادی برای ارائه در وب سایت داشته باشید. بهترین راه برای گرفتن خدمات رایگان در وب سایت، عضویت در سایت ها می باشد. برخی از آنها بسار خوب است اما سایت های عضویتی وجود دارد که واقعاً خدمات با کیفیتی ارائه می کنند.

ساخت وب سایت       



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

یکی از رازهای سایت های موفق که دارای رتبه قابل قبول سئو و صفحه اول گوگل هستند داشتن استراتژی در بازاریابی محتوا است . محتوا یکی از اثرگذار ترین مباحث در موفقیت یک سایت است، پس با توجه به اهمیت آن لازم است محتوا با ارزشی تولید شود تا علاوه بر جذب مخاطب، مورد توجه موتورهای جستجو نیز قرار گیرد . در این مقاله قصد داریم شما را با 4 اشتباه رایج در زمینه تولید محتوا آشنا کنیم تا با رفع آنها بتوانید سایت خور را بهبود ببخشید.

 

بازاریابی محتوا


1- تولید محتوا تکراری
هرکسی قادر به تولید محتوایی مشابه آنچه اکنون نیز در وب موجود است می باشد. اما باید از تولید یک محتوای معمولی که مخاطبان بارها در جاهای مختلف با آن مواجه شده اند به شدت بپرهیزید. قطعا محتواهای معمولی به اندازه کافی اثرگذار نخواهند بود. شما نیاز به ایجاد یک محتوای غیر معمول، تخیلی، معتبر و جالب دارید. در عین حال که می توانید در مورد موضوع مشابه با دیگران صحبت کنید، برای بیان آن باید روشی داشته باشید که توجه مخاطبان خود را جلب نمایید. با این کار، شما یک حس انحصاری در مخاطبان ایجاد می کنید که آنها را متقاعد می کند که چنین چشم اندازی را در هیچ جای دیگر نخواهند یافت. برای انجام این کار به طور مداوم، نیاز به گسترش محدوده ی خلاقیتهایتان دارید. طراحی سایت فروشگاهی      

طبق گفته ی اریک کولمن در کتاب خود: " شرکت های موفق در رسانه های اجتماعی بیشتر شبیه به شرکت های سرگرمی، ناشران و یا برنامه ریزان هستند تا به آگاهی دهندگان سنتی."

2- انجام بازاریابی محتوا فقط برای ساخت لینک ها
اگر فکر می کنید که فرایند تولید محتوا و انتشار آن ابزار اصلی ایجاد یک لینک باکیفیت است، سخت در اشتباه هستید. این طرز تفکر منجر به تولید محتوای بیهوده و بی کیفیت، با تعداد بالا می باشد که درصورت عدم استقبال کاربران از نظر گوگل نیز بی ارزش خواهید بود. شما باید به بازاریابی محتوا به عنوان یک روش فعال تعامل با مخاطبان و ایجاد روابط پایدار مبتنی بر اعتماد و اقتدار بنگرید. وجود آن در ایجاد ارتباط با مخاطبان و ایجاد انگیزه گفتگو در مورد نام تجاری بسیار کمک کننده می باشد. طراحی پورتال

 

لینک ها برای بقای شما مهم هستند، درست است. اما این همان مکتب قدیمی بهینه سازی می باشد. خدماتی مانند گوگل بر هر چیزی که به نظر یک تاکتیک مناسب برای بازی با سیستم باشد اشراف دارد. در عوض، گوگل به محتوای آموزشی با ارزش، که باعث وفاداری به برند و افزایش شهرت کسب و کار می شود علاقه بیشتری نشان می دهد. با ایجاد این نوع از محتوا به طور طبیعی مجموعه ای از لینک های معتبر مربوطه را خواهید ساخت.

 

3- ایجاد محتوا فقط در ذهن خود
صاحبان کسب و کار و بازاریابان فکر می کنند که می دانند چه چیزی برای مخاطبانشان مناسب است و این گاهی منجر به تولید محتوایی میشود که فقط ظاهرا مناسب است. چیزهایی که شما با آنها مواجه اید در واقع موضوعاتی هستند که فقط منافع خودتان را تحت پوشش قرار میدهند. اینگونه نتایج یا به هدف میخورند یا به خطا میروند که عمدتا به خطا خواهند رفت، چرا که شما واقعا نیاز مخاطبان را نشانه نرفته اید. شما موظف به تولید، انتشار و توزیع محتوایی هستید که با مخاطبان در مورد مشکلات آنها صحبت کند و یا مطلبی باشد که پس از خواندن آن به دانش مخاطب افزوده شود. طراحی سایت وردپرس      

بهترین راه برای پیدا کردن علاقه مندی مخاطبان، خواندن انتقادات، جستجو در بحث های رسانه های اجتماعی، بررسی سایت های پرسش و پاسخ و شنیدن درمورد صنعت خود می باشد. با این کار سوالات و مشکلات آنها و موانع بر سر راه آنها برای پیدا کردن پاسخ، قابل فهم تر خواهد بود. با داشتن درک قوی از نیاز های مخاطبان خود، می توانید به طور واضح آنچه که آنها به دنبالش هستند را تعریف نمایید. ایجاد یک طرح بازاریابی محتوا با هدف خدمت به آنها ( نه خدمت به خودتان) به مراتب آسان تر خواهد بود.  شرکت طراحی وب سایت

4- تسلیم شدن در شرایط سخت
ممکن است شما همه کارها را بدرستی انجام دهید و با اجرای بازاریابی محتوا به هدف بزنید، یک استراتژی بجا داشته باشد، به درستی به آن عمل کنید، به نتایج خوبی دست یابید و در حال ایجاد سریع محتوای بزرگی باشید، ناگهان ایده هایتان به پایان می رسد، شکست می خورید ، انرژی و پشتکار خود را از دست می دهید و هم زمان کیفیت کارتان دستخوش تغییرات قرار می گیرد. بدترین کاری که در این نقطه می توانید انجام دهید، به خصوص اگر بازاریابی محتوا برای شما مفید بوده باشد، این است که استراتژی خود را از حرکت باز دارید. این کار می تواند شما را متحمل هزینه های گزاف کند. هزینه طراحی سایت       

به یاد داشته باشید که مخاطبانتان به این محتوا وابسته شده اند و این باعث افزایش فروش کسب و کار شما شده است. هر چقدر هم که شرایط سخت به نظر برسد شما نباید حتی برای لحظه ای آن را رها کنید. اگر این اتفاق بیافتد زمان آن رسیده که از زاویه جدیدی به بازاریابی محتوا بنگریم، مثلا به داستان سرایی و یا پاسخ به سوالات مشتریان که خودشان هم نمی دانند چگونه آنها را مطرح کنند به اضافه ی تجربیات شخصی و پیروی از رقبا بپردازید، آنچه که آنها انجام می دهند را ببینید و از آنها بهتر انجام دهید. نکته مهم این است که همیشه نوآوری داشته باشید و راه هایی را درجهت تازه، جذاب و کارآمد نگه داشتن محتوای خود بیابید

منبع : مدیر وب



:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

خیلی اوقات با توجه به تجربه کاری با افرادی مواجه میشوم که از عدم بازدید مطالب وب سایتاشان متعجب و ناراحت هستند. آنها میگویند روزانه مطالب مرتبط و مفیدی را در سایتشان وارد کرده ولی بازخورد مورد نظر را ندارند. اما چرا؟

 

مسئله مهم در بحث تولید محتوا وب سایت درک سلیقه و خواسته های مخاطبان است. تحقیقات نشان داده است که اکثر افراد در ابتدا نگاهی کلی به مطالب صفحه باز شده می اندازند و اگر در این نگاه اجمالی نظرشان جلب نشود،صفحه را میبندند.با توجه به این موضوع در این مقاله به شما نکات کوچک اما تاثیرگذاری را میگوییم که با توجه به آنها میتوانید مطالب پر بازدیدی را تولید کنید.   طراحی سایت اختصاصی

 1. به فاصله میان پاراگراف ها توجه کنید

چند راه آسان برای خوش خوان تر شدن مطلب تان وجود دارد. حتی مطالب پیچیده هم در صورت وجود فضاهای خالی زیاد بهتر خوانده می شوند. در هر پاراگراف بخشی از یک ایده را، کوتاه – حداکثر در سه، چهار خط – شرح دهید. سعی کنید بعضی از پاراگراف ها را در قالب یک جمله بگنجانید.

2. از تکنیک لیست سازی و تکه تکه کردن محتوا بهره بگیرید
تکنیک لیست سازی کار انتقال پیام به مخاطب را راحت کرده و به آنها این امکان را می دهد که با یک نگاه ساده و مرور کلی تمامی اطلاعات را دریابید. لیست هایی که با استفاده از این تکنیک ساخته می شود به جهت ظاهر متفاوتی که دارد، می تواند توجه مخاطب را به سادگی جلب خود کرده و در یکنواختی متن تنوع ایجاد می کند. لیست سازی را می توانید با استفاده از علائمی چون نقطه تو پر مشخص کنید.  طراحی سایت تهران      


3. برای هر بخش عناوین گیرایی در نظر بگیرید
می توانید پیش از شروع هر مطلبی، عنوان اصلی و عناوین فرعی(میان تیترها) آن را بنویسید. در وهله اول استفاده از عنوانی تأثیر گذار برای جذب مخاطب ضروری است. عناوین فرعی قدرتمند خوانندگان را همراه می کند، و مانند یک عنوان اصلی کوچک آن ها را به پیشروی در ادامه مطلب سوق می دهد. عناوین فرعی باید علاوه بر آن که خیره کننده باشند، آگاهی دهنده هم باشند. خوانندگان وب به خوبی درست و غلط را از هم تشخیص می دهند، بنابراین نباید اغراق کنید، چون در غیر این صورت اعتبار خود را از دست می دهید. گیرایی با سهل گیری مترادف نیست. بعد از آن که عناوین فرعی را نوشتید آن را مرور کنید تا بدانید خوانندگان و مرورگرانی که تنها آن بخش را می خوانند چه برداشتی از آن می کنند. آیا با داستان گیرایی مواجه می شوند؟ آیا لب مطلب را می فهمند؟  طراحی سایت شرکتی

     

 

4. بخش های اساسی را برجسته کنید
به وسیله برجسته ساختن بعضی از بخش ها (بلد کردن)، بر روی مطلب تان تاکید کنید. با استفاده از این روش خوانندگان قادرند تا مطلب را به صورت اجمالی مرور کرده و در یک نگاه متوجه نکات مهم آن شوند.

همه مطالب را برجسته نکنید، چون برجسته کردن همه ی مطالب فرقی با برجسته نکردن آن ندارد. به جای آن بر روی مطالب کلیدی تاکید کنید تا خوانندگان بتوانند به سرعت آن ها را فهم کنند.

5. به متن تان لینک های مفید و مرتبط اضافه کنید
لینک های داخلی افراد را در سایت شما نگه می دارد تا بهترین مطالب تان را بخوانند. لینک های خارجی نیز نشان می دهد که شما راجع به موضوع تحقیق کرده اید و می خواهید متخصصان دیگر این حوزه را هم برجسته کنید. محتوای خوب از هر دو لینک استفاده می کند تا دایره ی مطالعات خوانندگان را افزایش دهد و به آن ارزش ببخشد. ساخت سایت        

 

6. قدرت شماره گذاری را فراموش نکنید
شماره ها راه حلی تأثیر گذارند، چه برای جلب توجه و چه برای جلب همراهی خواننده. اگر این مسئله را باور نمی کنید سری به محبوب ترین مقالات سایت های مختلف بزنید. گاهی اوقات می توانید تنها با اضافه کردن شماره به نکات اصلی بحث تان، آن را گیراتر کنید. برای یک بار هم که شده، این روش را امتحان کنید.

8. از عکس ها و زیرنوس های مناسب استفاده کنید
مطالعات نشان می دهد، محتوایی که با عکس همراه است، بیشترین بازدید را نسبت به دیگر بخش ها در صفحه داراست. اما باید سعی کنید عکسی را انتخاب کنید که با نوشته تان بیشترین قرابت معنایی را داشته باشد. در کنار آن نیز از کپشن های مفهومی و کامل استفاده کنید. همین کار کافی است که خوانندگان تان را به خواندن کل مقاله جذب نمایید.

7. ساختار کلی محتوا را بررسی کنید
اگر از عناوین فرعی، شماره ها، لیست های مؤثر و هر روش دیگری برای برجسته کردن نکات کلیدی در پست تان استفاده کردید، دوباره آن را بخوانید و از خود بپرسید که آیا با این تکنیک ها توانسته اید توجه مخاطب را جذب خود کنید، و یا آیا کلمات مهم و مرتبط را برجسته کرده اید تا خوانندگان خود را برای خواندن مطلب تان کنجکاو نگه دارید؟

شرکت طراحی سایت       

 

منبع : مدیر وب



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

شما با استفاده از این ۱۲ راهکار کم هزینه بازارار یابی می توانید فروشتان را افزایش دهید. توصیه می کنم این مقاله کاربردی را از دست ندهید. راستی قبل از مطالعه این مقاله باید به شما گفت که اگر هزاران مقاله هم مطالعه کنید اما به آنها عمل نکنید هیچ اتفاقی نمی افتد. اگر واقعا می خواهید این سری عملگرا باشید این مقاله را مطالعه کنید.

1- طرح خودتان را آماده کنید

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که بهترین چشم انداز را برای کسب وکار خود نعریف کنید. سپس باید مسیر چگونگی رسیدن به آنها را طراحی کنید. پس از آن نوبت تهیه طرح بازاریابی (Marketing Plan) می باشد.. با انجام این کار شما برای نفوذ به بازار، طراحی انجام می دهید و در آن ترفندهای خود را مشخص می کنید.

2- کسب و کار دارید و وب سایت ندارید!!!

در دنیای کسب وکار امروز حتی برای کسب و کارهای بسیار کوچک نداشتن وب سایت بی معنی می باشد ، چرا که بخشی از هویت هر کسب و کار می تواند با آن مشخص شود. اگر توانایی طراحی و ساخت یک وب سایت سفارشی برای خود ندارید، می توانید از سایت بانی سایت کمک بگیرید تا سایت شما را طراحی کند و یا اینکه می توانید محصول آموزشی طراحی سایت بدون دانش برنامه نویسی را با مبلغ ناچیزی خریداری کنید.

article_image_one_322.jpg

3- شبکه های اجتماعی را بکار بگیرید

شبکه های اجتماعی حد و مرز بین مشتری و فروشنده را از بین برده است. هر روز شبکه های اجتماعی جدیدی ظهور پیدا می کنند. در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام و همچنین تلگرام بسیار پر طرفدار هستند. توجه : تمام تمرکز خودتان را بر روی شبکه های اجتماعی نگذارید! تنها یکی از کانالهای بازاریابی شما باید شبکه های اجتماعی باشد ، برای اینکه کافیست تا یکی از شبکه های اجتماعی که انرژی زیادی را برایش صرف کردید مسدود شود تا تمام زحمات شما بر باد برود.

4- هنوز با ایمیل مارکتینگ بیگانه هستید

برای اینکار نیازمند یک وب سایت و یا وبلاگ هستید. اگر وب سایت ندارید باز هم به شما پیشنهاد می کنم تا از خدمت طراحی سایت بانی سایت استفاده کنید و یا محصول بسیار ارزان طراحی سایت بدون دانش برنامه نویسی را تهیه کنید. اگر می خواهید وبلاگ راه اندازی کنید و نمی دانید که چگونه باید راه اندازی کنید می توانید همین الان فیلم آموزشی ساخت وبلاگ را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

توجه : اگر شما شرکت هستید توصیه می کنم که یک وب سایت مستقل داشته باشید چون اعتبار شما را افزایش می دهد.
بعد از راه اندازی سایت یا وبلاگ باید فرمهایی را در سایت قرار دهید تا ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید و سپس ایمیل گروهی به اعضای سایت خود ارسال کنید و پیشنهادهای خودتان را از طریق ایمیل به دست آنها برسانید.
توجه : به هیچ عنوان به افرادی که نمی شناسید ایمیل ارسال نکنید و به حقوق دیگران احترام بگذارید.

5- در انجمن های تخصصی، حرفه ای و صنفی عضو شوید.

یکی از راه های جذب مشتری ، حضور در انجمن های حرفه ای است، مواردی چون اتاق های بازرگانی، انجمن های صنفی و حرفه ای، جایی است که به راحتی می توانید در جریان آخرین وضعیت کسب و کار قرار بگیرید، ارتباط برقرار کنید و مشتری جذب کنید.

6- به نظر شما باید درباره اهمیت کارت ویزیت هم بگویم!

اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کردید باید در اولین فرصت ممکن نسبت به ساخت کارت ویزیت، سربرگ و پاکت نامه اقدام کنید. اطمینان حاصل کنید که لوگو، آدرس سایت، شماره تلفن و هر اطلاعات لازم دیگر در آنها درج شده باشد. به تجربه ثابت شده است که مشتری با مشاهده این موارد احساس اعتماد بیشتری به شما خواهد داشت.

7- در نشریات مرتبط با کسب وکار خود مقاله بنویسید

یکی از روش های تبلیغات غیرمستقیم ، چاپ مقاله ای مرتبط با کسب و کار شما است که در آن می توانید محصول یا خدمت خود را به خوبی و با کمترین هزینه به مخاطبان مرتبط معرفی کنید.

8- از نمایندگی های فروش چه استفاده هایی می کنید؟

معمولا امکانات تبلیغاتی نمایندگی های فروش یکی از ارزان ترین روش های تبلیغاتی است. در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، از این روش تبلیغاتی با سوپرمارکت ها استفاده می کنند.

9- نمونه محصول ارائه کنید.

نمونه محصول خود را به هرجا که فکر می کنید به فروش شما کمک می کند، بفرستید.

10- از محصول یا خدمت خود ویدئو تهیه کنید وآن را به اشتراک بگذارید

این همه موبایل بین افراد هستش که اکثر آنها هم دوربین فیلم برداری دارد. از محصولات و خدمات خود فیلمبرداری کنید و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. نیازی نیست حتما دوربین فیلمبرداری خیلی گران قیمتی داشته باشید. چند وقت پیش برای افزایش فروش کسب و کار یکی از مشتریانم به شرکت آنها مراجعه کردم و با موبایل از محصولات و خدمات آنها فیلم گرفتم و در سایتشان و همچنین در شبکه های اجتماعی منتشر کردم. نتیجه فوق العاده بود و از تصورات خود من هم خارج بود.

11- مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید.

با طرح سوالی مرتبط با کسب وکار یا محصول خود، مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید. تجربه نشان می دهد این روش تبلیغی نیز از تاثیرگذاری مناسبی بر مخاطبان برخودار می باشد.

12- از افراد مختلف به عنوان عامل فروش استفاده کنید.

با در نظر گرفتن درصدی به عنوان پورسانت فروش ، می توانید ده ها ویزیتور و فروشنده مویرگی برای کسب و کار خود جذب کنید و فروشتان را به خوبی افزایش دهید.

 

  1. https://210list.com/story9148395/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  2. https://wiishlist.com/story9148426/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  3. https://wearethelist.com/story9148384/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  4. https://travialist.com/story9148392/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  5. https://listbell.com/story9148389/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  6. https://fatallisto.com/story9148399/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  7. https://seolistlinks.com/story9148417/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  8. https://funny-lists.com/story9148374/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  9. https://getidealist.com/story9148400/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  10. https://45listing.com/story9148376/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C

 

 


:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

در اقتصاد جدید فروش پادشاهی می­کند. موفقیت شما به وسیله قابلیت شما برای ایجاد درآمد و نه تنها فروش محصولات و خدمات خود بلکه خودتان مشخص می­شود. فروش نه فقط در مورد تلاش است نه فقط در مورد نتایج. کارآفرینان زیادی وجود دارند که به جای اینکه واقعاً به دنبال مشتریان بروند، وقت خود را با مشغله­ های کاری پر می­کنند. در اینجا پنج روش برای قرار دادن خود در مسیری به سمت فروش موفق به شما معرفی می­گردند.

1. به یاد داشته باشید که شما در کسب و کار مردم هستید.
بسیاری از فروشندگان در اینکه چه چیزی می­فروشند گرفتار می­شوند و فراموش می­کنند که در کسب و کار مردم قرار دارند. مشتریان شما از شما می­خواهند که به آنها بطور شخصی رسیدگی کنید. من بتازگی در مطب دندانپزشکی بودم که به کلی فراموش کرده بود که وی تنها در کسب و کار دندان قرار ندارد، بلکه کسب و کار وی اینست که بیماران را شاد کرده و آنها را از شر مشکلات دندان آسوده سازد. توجه به مشتریان و علاقه­مند نگهداشتن آنها به کسب و کار مسأله بزرگی است که امروزه پیش روی کسب و کارها قرار دارد. اما اگر به فروشگاه­های بزرگ، رستوران یا دفاتر کار حرفه­ای وارد شوید کسی از شما قدردانی نمی­کند. در هنگام کار با هر مشتری یا دیدار با آنها به یاد داشته باشید که "این مشتری فرد منحصر به فردی است که مستحق رفتار متمایز و توجه ویژه است".

article_image_one_342.jpg

2. بر روی نتایج تمرکز کنید نه روی تلاش­ها.
بازی فروش هیچ یک از اینها نیست، سازماندهی، برنامه­ریزی با جلسات، فروش در مورد بدست آوردن نتایج است. نیروهای فروش اغلب وقت خود با شوخی کردن با یکدیگر در مورد مشغله­های کاری خود می­گذرانند و به مشتری که می­تواند محصولات آنها را خریداری کند توجه نمی­کنند. موفقیت شما در فروش با بدست آوردن نتایج حاصل می­گردد و این به معنای قرار دادن محصولات خود در دست­های مشتریان بیشتر است. یک نیروی فروش خوب می­داند که چگونه توجه مشتریان جلب کند و می­داند که محصولات و خدمات را بگونه­ای که باعث خرید مشتری گردد، عرضه نماید. نتایج را با تلاش­ها اشتباه نگیرید.

3. کارهای دشوار را انجام دهید.
بهترین نیروی فروش آنهایی هستند که تمایل دارند کارهای چالشی انجام دهند. نیروی فروشی که به این گونه عمل می­کند، تمایل دارد که خود را در مقابل مشتریان خشن قرار دهد، سؤالات دشوار بپرسد و معامله را با آنها تمام کند. انجام کارهای دشوار منطقه­ای است که فروشندگان و اجرا کنندگان برتر در آن به سر می­برند. من همواره ابتدا با خشن­ ترین مشتریان خود تماس می­گیرم، و تماس ­هایم را بعد از اینکه افرادی دیگر از اینکار انصراف می­دهند، ادامه می­دهم. یکبار در ماه، فهرستی از دشوارترین مشتریان شرکت تهیه می­کنم و طرح حمله­ای را در مورد چگونگی دسترسی به آنها ایجاد می­کنم. اولین ماه پس از اینکه ما این استراتژی را پیاده­سازی کردیم، بزرگترین قرارداد دوران کاریم را منعقد کردم. شما نمی­توانید به معاملات بزرگ دست یابید بدون اینکه در آب­های عمیق وارد شوید، جایی که ماهی­های بزرگ در آنها شنا می­کنند.

4. مشتری را شگفت­زده کنید.
فروشندگان خوب به دنبال راه­هایی برای دلگرم کردن مشتریان برای مشارکت احساسی در خرید و ایجاد احساس فوریت در مالکیت محصول یا خدمت در آنها هستند. وقتی مشتری را شگفت­زده می­کنید، شما یک تفاوت ایجاد می­کنید و باعث می­شوید که آنها بخواهند اینگونه تجربه را حفظ نمایند. شما می­توانید هر محصولی، حتی محصول حوصله سر بری را گرفته و آن را به یک ارائه شگفت انگیز تبدیل کنید. من یکبار به یک مشتری نشان دادم که چگونه درب­های شیشه­ای در یک خانه می­توانند در مقابل طوفان مقاومت کنند، من اینکار را با کوبیدن محکم دستم به هر دو طرف درب برای نشان دادن کیفیت ساخت آنها نشان دادم. اینکار فوراً تمام توجه مشتری را به خودش جلب کرد و محصول و من را از سایر رقبای موجود در این دسته محصول جدا کرد. افراد بطور عادی توجهی به تلاش­های فروش نمی­کنند. انها با نحوه ارائه خود، لباس خود، باورتان به محصول و خدمتی که ارائه می­دهید، شگفت زده کنید.

5. برای فروش درخواست کنید.
ممکن است ساده به نظر برسد اما، اغلب فروشندگان برای فروش درخواستی نمی­کنند. باور این مسئله سخت است، اما این مورد صحت دارد. ما یک بررسی و خرید آزمایشی از 500 کسب و کار انجام دادیم. در این بررسی بیش از 70 درصد از فروشندگان از ما درخواستی مبنی بر فروش چیزی نکردند. صرفه نظر از محصول شما، قیمت یا اینکه چقدر شما حرفه­ای هستید، اگر درخواستی نکنید، شما فقط موفق به فروش به کسانی می­شوید که واقعاً به قصد خرید آمده­اند نه مشتریان بالقوه. من حساب تعداد درخواستی که از مشتریان برای انجام خرید دارم را نگه­می دارم. اینکار به من کمک می­کند که تمرکز کرده و فروشم را بیشتر کنم.

 

  1. https://toplistar.com/story9148502/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  2. https://kingslists.com/story9148378/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  3. https://worldlistpro.com/story9148175/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  4. https://health-lists.com/story9148375/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  5. https://webcastlist.com/story9148389/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  6. https://sirketlist.com/story9148345/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  7. https://listfav.com/story9148439/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  8. https://classifylist.com/story9148382/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  9. https://hylistings.com/story9148403/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C

https://icelisting.com/story9148298/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

در اقتصاد جدید فروش پادشاهی می­کند. موفقیت شما به وسیله قابلیت شما برای ایجاد درآمد و نه تنها فروش محصولات و خدمات خود بلکه خودتان مشخص می­شود. فروش نه فقط در مورد تلاش است نه فقط در مورد نتایج. کارآفرینان زیادی وجود دارند که به جای اینکه واقعاً به دنبال مشتریان بروند، وقت خود را با مشغله­ های کاری پر می­کنند. در اینجا پنج روش برای قرار دادن خود در مسیری به سمت فروش موفق به شما معرفی می­گردند.

1. به یاد داشته باشید که شما در کسب و کار مردم هستید.
بسیاری از فروشندگان در اینکه چه چیزی می­فروشند گرفتار می­شوند و فراموش می­کنند که در کسب و کار مردم قرار دارند. مشتریان شما از شما می­خواهند که به آنها بطور شخصی رسیدگی کنید. من بتازگی در مطب دندانپزشکی بودم که به کلی فراموش کرده بود که وی تنها در کسب و کار دندان قرار ندارد، بلکه کسب و کار وی اینست که بیماران را شاد کرده و آنها را از شر مشکلات دندان آسوده سازد. توجه به مشتریان و علاقه­مند نگهداشتن آنها به کسب و کار مسأله بزرگی است که امروزه پیش روی کسب و کارها قرار دارد. اما اگر به فروشگاه­های بزرگ، رستوران یا دفاتر کار حرفه­ای وارد شوید کسی از شما قدردانی نمی­کند. در هنگام کار با هر مشتری یا دیدار با آنها به یاد داشته باشید که "این مشتری فرد منحصر به فردی است که مستحق رفتار متمایز و توجه ویژه است".

article_image_one_342.jpg

2. بر روی نتایج تمرکز کنید نه روی تلاش­ها.
بازی فروش هیچ یک از اینها نیست، سازماندهی، برنامه­ریزی با جلسات، فروش در مورد بدست آوردن نتایج است. نیروهای فروش اغلب وقت خود با شوخی کردن با یکدیگر در مورد مشغله­های کاری خود می­گذرانند و به مشتری که می­تواند محصولات آنها را خریداری کند توجه نمی­کنند. موفقیت شما در فروش با بدست آوردن نتایج حاصل می­گردد و این به معنای قرار دادن محصولات خود در دست­های مشتریان بیشتر است. یک نیروی فروش خوب می­داند که چگونه توجه مشتریان جلب کند و می­داند که محصولات و خدمات را بگونه­ای که باعث خرید مشتری گردد، عرضه نماید. نتایج را با تلاش­ها اشتباه نگیرید.

3. کارهای دشوار را انجام دهید.
بهترین نیروی فروش آنهایی هستند که تمایل دارند کارهای چالشی انجام دهند. نیروی فروشی که به این گونه عمل می­کند، تمایل دارد که خود را در مقابل مشتریان خشن قرار دهد، سؤالات دشوار بپرسد و معامله را با آنها تمام کند. انجام کارهای دشوار منطقه­ای است که فروشندگان و اجرا کنندگان برتر در آن به سر می­برند. من همواره ابتدا با خشن­ ترین مشتریان خود تماس می­گیرم، و تماس ­هایم را بعد از اینکه افرادی دیگر از اینکار انصراف می­دهند، ادامه می­دهم. یکبار در ماه، فهرستی از دشوارترین مشتریان شرکت تهیه می­کنم و طرح حمله­ای را در مورد چگونگی دسترسی به آنها ایجاد می­کنم. اولین ماه پس از اینکه ما این استراتژی را پیاده­سازی کردیم، بزرگترین قرارداد دوران کاریم را منعقد کردم. شما نمی­توانید به معاملات بزرگ دست یابید بدون اینکه در آب­های عمیق وارد شوید، جایی که ماهی­های بزرگ در آنها شنا می­کنند.

4. مشتری را شگفت­زده کنید.
فروشندگان خوب به دنبال راه­هایی برای دلگرم کردن مشتریان برای مشارکت احساسی در خرید و ایجاد احساس فوریت در مالکیت محصول یا خدمت در آنها هستند. وقتی مشتری را شگفت­زده می­کنید، شما یک تفاوت ایجاد می­کنید و باعث می­شوید که آنها بخواهند اینگونه تجربه را حفظ نمایند. شما می­توانید هر محصولی، حتی محصول حوصله سر بری را گرفته و آن را به یک ارائه شگفت انگیز تبدیل کنید. من یکبار به یک مشتری نشان دادم که چگونه درب­های شیشه­ای در یک خانه می­توانند در مقابل طوفان مقاومت کنند، من اینکار را با کوبیدن محکم دستم به هر دو طرف درب برای نشان دادن کیفیت ساخت آنها نشان دادم. اینکار فوراً تمام توجه مشتری را به خودش جلب کرد و محصول و من را از سایر رقبای موجود در این دسته محصول جدا کرد. افراد بطور عادی توجهی به تلاش­های فروش نمی­کنند. انها با نحوه ارائه خود، لباس خود، باورتان به محصول و خدمتی که ارائه می­دهید، شگفت زده کنید.

5. برای فروش درخواست کنید.
ممکن است ساده به نظر برسد اما، اغلب فروشندگان برای فروش درخواستی نمی­کنند. باور این مسئله سخت است، اما این مورد صحت دارد. ما یک بررسی و خرید آزمایشی از 500 کسب و کار انجام دادیم. در این بررسی بیش از 70 درصد از فروشندگان از ما درخواستی مبنی بر فروش چیزی نکردند. صرفه نظر از محصول شما، قیمت یا اینکه چقدر شما حرفه­ای هستید، اگر درخواستی نکنید، شما فقط موفق به فروش به کسانی می­شوید که واقعاً به قصد خرید آمده­اند نه مشتریان بالقوه. من حساب تعداد درخواستی که از مشتریان برای انجام خرید دارم را نگه­می دارم. اینکار به من کمک می­کند که تمرکز کرده و فروشم را بیشتر کنم.

 

  1. https://bookmarkvids.com/story9148433/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  2. https://bookmarkshut.com/story9148231/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  3. https://fellowfavorite.com/story9148524/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  4. https://rotatesites.com/story9148408/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  5. https://hubwebsites.com/story9148403/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  6. https://sitesrow.com/story9148452/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  7. https://binksites.com/story9148431/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  8. https://mysitesname.com/story9148395/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  9. https://thejillist.com/story9148415/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  10. https://sites2000.com/story9148370/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C

 



:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 
 

باور مردم درباره خودشان، زندگی، جهان یا هر چیز دیگری تقریبا بر روی همه رفتارهای آنها تاثیرگذار است. افراد زیادی این سوال را دارند که برای اینکه فروشنده موفقی شویم باید چه کار کنیم؟ با مطالعه زندگی افراد موفق به این نتیجه می رسیم که فقط یک چیز در فروش اهمیت بالایی دارد و آن «اعتقاد» است.

1- قوانین را به درستی اجرا می کنند

آنها بر این باورند که اجرای درست قوانین راه حل رسیدن به نتیجه ایده آل است. فعالیت های صحیح از جمله بررسی، برقراری ارتباطات، اعتمادسازی، تحلیل نیازها، ارائه، مذاکره، بستن معامله، پیگیری و ... را به روشی صحیح اجرا کنند. فرآیند فروش اتفاقی نیست بلکه از طریق طی کردن یکسری مراحل و وظایف منطقی اتفاق می افتد. با در اختیار داشتن منابع و استعدادهای در دسترس به موفقیت می رسید

2- روحیه کارآفرینی دارند

این افراد چه در یک مرکز تلفنی کار کنند یا مسئول یک معامله میلیارد تومانی باشند، فکر می کنند کار برای خودشان است. نیازی نیست که یک حرف یا دستور را دو بار به آنها بگویید. خودشان می دانند باید چه کار بکنند؛ به هیچ گونه تلنگر یا محرک خارجی نیاز ندارند.

article_image_one_291.jpg

3- باور دارند که پیروز می شوند

آنها یقین دارند که هر طور شده پیروز میدان خواهند بود. نه تنها تصمیم و اراده پیروزی را دارند، بلکه به خودشان «باور» دارند که پیروز می شوند و به راحتی موانع را تبدیل به فرصت هایی برای رشد و پیروزی می کنند.

4- پشتیبان های خوبی دارند

آنها معتقدند که یک سیستم پشتیبانی سالم - به طور معمول اعضای خانواده، دوستان، و یک مربی - برای ثبات واقعی ضروری است. برخی نیروهای فروش خوب در طی یک دوره طولانی فرسوده می شوند یا انگیزه خود را از دست می دهند. ارتباطات مستحکم آنها با اعضای خانواده و دوستان نزدیک، باعث می شود که آنها حتی در موقعیت های سخت موفق شوند و انگیزه های خود را به مدتی طولانی حفظ کنند. آنها زمان و تلاش خود را برای غنی سازی این روابط به عنوان بخشی از زندگی روزانه خود صرف می کنند.

5- «نه» گفتن را بلد هستند

به قدرت کلمه «نه» باور دارند. معمولا انتظار می رود افرادی که توانایی و عملکرد بالایی دارند، کارهای بیشتری را انجام دهند. آنها افرادی موفق هستند و مردم جذب شان می شوند و می خواهند از مهارت و تخصص آنها بهره ببرند. با اینحال فروشندگان حرفه ای از اولویت ها و محدودیت های خود آگاه هستند.آنها بهترین وقت خود را با خانواده و کسانی که دوستشان دارند می گذرانند و زمان خود را برای انجام کارهای مهم صرف می کنند. دقیقا می دانند که چگونه با احترام و قدردانی به مشتریان یا حتی به رییس شان «نه» بگویند. می دانند که باید چه عملکردی داشته باشند و از هر عاملی که کنترل آنها را از انجام اولویت هایشان خارج کند، دوری می کنند.بودن در کنار نیروهای فروش به شما درس های بیشتری از خواندن ده ها کتاب درباره فروش و شرکت در سمینارهای مختلف می آموزد. شاهد عملکرد و کار یک فروشنده حرفه ای بودن مانند تماشای نقش آفرینی یک بازیگر یا دیدن یک خواننده است که بهترین اجرای خود را به نمایش می گذارد.

6- ارزش مشتری را در نظر می گیرند

آنها بر این باورند هر فرد از منشی گرفته تا مهندس، از راننده کامیون تا مدیرعامل شرکت، دارای ارزش ذاتی است. افراد فقط عنوان و سمت نیستند؛ آدمند. پدر، مادر، دوست، خواهر، برادر، هوادار تیم های مختلف ورزشی یا فیلم های سینمایی هستند.برخی دوست دارند زیاد به مسافرت بروند و برخی هم دوست دارند تنها زندگی کنند. برخی زندگی شخصی خوبی دارند و برخی نه. دوست داشتن بعضی ها آسان است و تحمل برخی از آنها سخت اما با اینهمه، همه آنها ارزش والای انسانی دارند و فروشندگان حرفه ای ارزش تک تک مشتریان شان را می دانند.

7- انگیزه هدفمند دارند

تمام عملکردهای فروشندگان حرفه ای معنادار و هدفمند است. درست است که پول، محرک و عامل ایجاد انگیزه مهمی است اما سوالی که اینجا پیش می آید این است که: «محرک پول در راستای رسیدن به چه هدفی مهم است؟»فروشندگان حرفه ای می دانند چرا می خواهند پول دربیاورند. هدف پول درآوردن افراد مختلف نیز متفاوت است؛ تامین مالی خانواده، تامین امنیت، حفظ یک شیوه زندگی خاص یا مراقبت از پدر و مادر در زمان سالخوردگی از اهداف افراد برای پول درآوردن است.آنها همچنین از این موضوع آگاه هستند که عملکرد مثبت آنها بر سایر کسب و کارها، اقتصاد و جامعه تاثیرگذار است و به همین دلیل برای تحقق اهداف مهمی نهایت تلاش خود را می کنند.

کمی وقت بگذارید و از خودتان بپرسید: «من به چه چیزی اعتقاد واقعی دارم؟» پاسخ خودتان را با باورهای رایج فروشندگان حرفه ای مقایسه کنید و ببینید که آیا به نظر خودتان می توانید در این مسیر پیشرفت کنید.

 

  1. https://socialwoot.com/story9148569/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  2. https://socials360.com/story9148490/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  3. https://bookmarknap.com/story9148471/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  4. https://bookmarkinglive.com/story9148491/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  5. https://bookmarkmiracle.com/story9148458/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  6. https://telebookmarks.com/story9148525/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  7. https://bookmarkcork.com/story9148527/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  8. https://bookmarkedblog.com/story9148554/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  9. https://bookmarkspy.com/story9148483/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C
  10. https://lingeriebookmark.com/story9148531/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C

 



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

پشت وانت نیسان آبی رنگی با خطی خوش این بیت نوشته شده بود. نیش دوست از نیش عقرب بدتر است... پس بزن عقرب که دردش کمتر است. همان نیسان های آبی رنگی که متقاضیانش معتقدند که رنگ آبی آن از رنگ های دیگر آن قدرتمندتر است و عملا رنگ های دیگر آن با شرایط موتوری و بدنه یکسان در بازار با استقبال و موفقیت روبه رو نبوده است و سهم بازارشان در مقایسه با رنگ آبی بسیار کمتر است که این پدیده برای برخی دیگر از کالاها هم وجود دارد که خود نیازمند تحلیل بیشتر و یک ستون جداگانه دارد.

هیچ می دانید که تبلیغ تنها تبلیغ تلویزیونی نیست و اصولا هرگونه ابلاغ پیامی که از رسانه ای به سوی مخاطبی فرستاده شود تبلیغ به حساب می آید و تبلیغ به قول کاتلر آمیخته ای دارد که به آن آمیخته تبلیغات می گویند. در سال های اخیر گفتاری به گفته های تبلیغات اضافه شده که البته به نظر نویسنده، مطلب تازه ای نیست، اما به دلیل ساختاربندی انجام گرفته برای آن می تواند استفاده از آن برای شرکت ها مفید و کارساز باشد. واژه ترانزیت در معنای عام آن براساس فرهنگ معین عبارت از: جابه جایی مسافر و کالا بین مبدا و مقصد که مستلزم عبور از کشور ثالث باشد. حال وقتی کلمه تبلیغات را به آن اضافه می کنیم می شود رسانه تبلیغاتی که در حرکت است و جابه جا می شود و در همین حین آگاهی رسانی نیز می کند. طراحی سایت صنعتی

 نمونه های قدیمی آن در ایران اتوبوس های شرکت واحد خودمان است که از قدیم روی آن تبلیغات چاپ می شد و گاه مربوط به امور اقتصادی یا فرهنگی بود، مانند آگهی هایی که می گفت ارائه بلیت نشان دهنده شخصیت شماست یا کامیون ها و وسایل سنگین حمل ونقل است که روی آن نام کارخانه سازنده یا شرکت حمل ونقل کننده چاپ می شود، اما در این باره نوآوری های دیگری نیز می توان انجام داد مانند اینکه با درست کردن فضاهای مناسب و متناسب کالا را در حین حرکت به نمایش درآورد. طراحی سایت املاک       

article_image_one_642.jpg

چرا روش های تازه ای را باید جست وجو کرد

وقتی از کاتلر در کتاب «و چنین گفت کاتلر» می پرسند شرکت ها چگونه می توانند به صورت موثر به انبوه مخاطبان دست پیدا کنند؟ او پاسخ می دهد،افراد فعال در تبلیغات دیگر روزهای طلایی رسیدن به انبوه مخاطبان از راه نشریات و تلویزیون را نخواهند دید و بازاریابی ترکیبی از هنر، علم و مهارت است. حال سه راه حل وجود دارد؛ ادامه راه قبلی یا تبلیغ در مراسم جهانی نظیر المپیک برای رسیدن به انبوه مخاطبان یا شناخت درست مشتریان و تامین نظر آنها (البته به شکل مطلق نمی توان هیچ یک از راه ها را رد کرد، اما در هر حال عقلانیت و خردمندی توصیه می شود).       طراحی سایت هتل

او در ادامه می گوید: دوران ریخت و پاش های تبلیغات تلویزیونی به سرعت در حال سپری شدن است، من به شرکت ها پیشنهاد می کنم تا بودجه تبلیغات انبوه تلویزیونی را کم کنند، تعداد بینندگان تلویزیون در حال کاهش است. بسیاری از بینندگان تبلیغات را نگاه نمی کنند طول مدت هر تبلیغ هم آنقدر کوتاه شده که پیام به خوبی منتقل نمی شود. فروش انبوه در کشوری که تعداد کانال های رادیو تلویزیونی و نشریات محدود باشد موثر خواهد بود، اما در کشوری که صدها کانال رادیو تلویزیونی و هزاران نشریه وجود دارد رسیدن به انبوه مخاطبان بسیار پرهزینه و دشوار است و به قولی دست یافتن به 10 ثانیه از توجه افراد روز به روز سخت تر می شود و بزرگ ترین اشتباه در بازاردانی (مارکتینگ) این است که بخواهید برای همه کس همه چیز باشید. امروزه به جای انجام دادوستدهای یک باره باید به دنبال ایجاد و گسترش روابط درازمدت و رضایت بخش با مشتریان بود. زیرا محصولات می آیند و می روند اما آنچه می ماند روابط با مشتریان است و شما می توانید در بیشتر جاها متمایز باشید اما نمی توانید در همه جا با یک ایده واحد متمایز باشید. طراحی سایت پزشکی    

چه کسانی باید از تبلیغات ترانزیتی استفاده کنند؟

دل دنیسون معتقد است که شرکت های خدماتی یا خرده فروش ها که مخاطبان مورد نظرشان در یک ناحیه شهری تمرکز یافته اند برای این کار مناسبند.

مزایای تبلیغات ترانزیتی

  1. تبلیغات ترانزیتی دارای قدرت ارتباط سازی خوبی هستند.
  2. مدت زمان نمایش آن 16 تا 18 ساعت در روز است.
  3. در مسیرهای خاص مخاطبان خوبی را پوشش می دهد.

نواقص تبلیغات ترانزیتی

  1. مخاطب تنها چند ثانیه فرصت درک مفهوم را دارد.
  2. به سرعت در برابر باد و باران و تصادفات از بین می روند.
  3. به درد هر بازاری نمی خورند.

نکات مورد توجه در مدیریت تبلیغاتی ترانزیتی

  1. شناخت مشتری یا بازار هدف.
  2. انتخاب پیام مناسب شامل نام شرکت یا محصول و شماره تلفن مناسب.
  3. سادگی و یکپارچگی در اجرا.
  4. اندازه گیری نتیجه و اصلاح به موقع .
  5. راستگویی- راستگویی و راستگویی.
    طراحی سایت آموزشگاهی

 



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

اصول زیرمجموعه ای از باورها و روش هایی است که برای افزایش شانس موفقیت در تبلیغات، اثبات شده اند. آگهی دهنده های با تجربه دائم تلاش می کنند تا از ماهیت خود خارج شوند و دنیا را با چشم و قلب مشتریانشان ببینند.

اصل یکم : بازاریابی در مورد احتمالات است نه پیش بینی ها

رفتار انسان نسبی است نه مطلق. انسان ها آزاد هستند و در موقعیت های متفاوت رفتارهای مختلفی دارند که موقعیت ها هم به طور غیرمنتظره ای تغییر می کنند و هیچ گاه نمی توانید از انسان انتظار داشته باشید کاری که می خواهید را انجام دهد. اگر نتایج گذشته را بررسی کنید می توانید بفهمید که در گذشته چه رخ داده و چه چیزی کارایی داشته است ولی تضمینی برای اینکه برای امروز یا فردا هم موثر باشد وجود ندارد. آگهی دهندگان دوراندیش می دانند که بازاریابی همواره یک سرمایه گذاری برای آینده است آن هم به وسیله متغیرهایی که بیشتر آن ها قابل کنترل نیستند. پس می توان گفت بازاریابی یک سرمایه گذاری بدون تضمین بازگشت سرمایه است. می توان این عدم قطعیت را کاهش داد اما حذف کلی ریسک آن غیرممکن است. آگهی دهندگان دوراندیش در هر تصمیمی که می گیرند این ریسک را در نظر دارند.  طراحی سایت پزشکی

article_image_one_653.jpg

اصل دوم : بگذارید مشتری جلوتر از شما حرکت کند

یکی از راه های مقدم کردن مردم، استفاده از تحقیقات بازار است. اگر فکر می کنید ارتباطات بازاریابی راهی برای گفت وگو با مشتریان است، پس تحقیق کنید مردم در کجا دوست دارند چه چیزی را بشنوند یا نشنوند و آیا محصول و ارتباطات شما همان چیزی است که می خواهند بشنوند. اگر باهوش باشید، محصول و ارتباطات شما متاثر از خواسته بازار هدف خواهد بود. طراحی سایت با وردپرس   

اصل سوم : همه چیز را یکی و هم راستا کنید

مشتریان یک دستی را دوست دارند. دوست دارند به قولی که دیروز دادید امروز و فردا هم وفادار باشید. به دنبال برندهایی هستند که به چیزی که ارائه می کنند اعتماد داشته باشند. بنابراین باید همه چیز را یکی کنید. محصول، قیمت، تبلیغ، وعده های بازاریابی، پیامی که از طرف رسانه ها و اشخاص مختلف ارسال می کنید و… را یکی کنید.

اصل چهارم : تئوری الاکلنگ باری کالن در مورد رفتارهای انسانی

امروزه بازاریابی بسیار پیچیده شده است. بازار به هزاران گروه کوچک تقسیم می شود. ممکن است رقبا از کشورهایی دیگر یا صنایعی کاملا بی ربط باشند. رسانه ها همه جا هستند از موبایل گرفته تا دیوارهای شهر. یک ابزار ساده برای پرداختن به همه این پیچیدگی ها وجود دارد به نام تئوری «الاکلنگ باری کالن در مورد رفتارهای انسانی» که از این تئوری برای ساده تر کردن تصمیمات پیچیده بازاریابی استفاده می شود این تئوری بیان می کند رفتار انسانی همچون الاکلنگی از ترس و نیاز است. وقتی نیاز سنگین تر از ترس باشد عمل می کنیم. وقتی ترس سنگین تر باشد، عمل نمی کنیم.

تیپر کورولاری می گوید: وظیفه ما به عنوان آگهی دهنده این است که ترس را کنار بگذاریم و به نیاز بپیوندیم. سپس الاکلنگ کار می کند و مشتری میلیون ها دلار خرید می کند یا به دنبال خرید بیشتر می رود. پس وظیفه شما به عنوان آگهی دهنده، افزایش نیاز مشتری به کمک ابزارهای بازاریابی است که در اختیار دارید: طراحی محصول، آگهی و پیام. همچنین وظیفه شما کاهش ترس آن ها با درخواست انجام عملی کم ریسک است. تعرفه طراحی سایت       

اصل پنجم : برای پولدار شدن، باید ممتاز باشید

اگر تمام پول ها و وقت های دنیا را دارید دیگر نیاز نیست استراتژی داشته باشید؛ اما اگر بودجه محدودی دارید لازم است استراتژی داشته باشید. مراقب باشید، سعی نکنید برای همه ی مردم، همه چیز را ارائه کنید. با گسترش شبکه کاری خود بدون استثنا کردن کسی، در واقع در حال کاهش دادن شانس موفقیت خود هستید.

اصل ششم : یک آگهی، یک ایده

برای یک شخص عادی کمتر از نیم ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیرد به آگهی شما توجه کند یا نکند؛ یعنی اینکه، جذاب ترین موضوع را به گونه ای به کار ببرید تا اولین چیزی باشد که دیده یا شنیده می شود. مطالعات نشان می دهد حتی وقتی تصمیم گرفتید به یک آگهی توجه کنید، هنوز هم آن را سطحی می خوانید تا به نقطه موردعلاقه برسید، ابتدا تیتر یا تصویر اصلی، سپس عکس های جانبی و توضیحات عکس، سپس لوگو با شعار تبلیغاتی؛ آن هم درصورتی که این ها جذابیت داشته باشند؛ آن وقت متن اصلی آگهی را می خوانید. مردم سطحی می خوانند تا در زمان و انرژی صرفه جویی کنند. ارائه فهرست بلندی از نقطه نظرات، برای خوانندگان یا بینندگان کار نادرستی است؛ هر آگهی فقط باید یک ایده اصلی داشته باشد.

اصل هفتم : هم مرتبط و هم خاص باشید

هدف شما به عنوان یک آگهی دهنده یا شرکت این است که چنان تفاوت مهمی ایجاد کنید که موجب شود مشتری شما را به رقبای دیگر ترجیح دهد؛ یعنی چیزی که انتظارش را دارید. آگهی ها باید برای مخاطبین مرتبط و غیرمنتظره باشند. مرتبط بودن موجب مفید بودن و غیرمنتظره بودن موجب موردتوجه قرار گرفتن می شود. تنها تعداد کمی از آگهی ها مرتبط و غیرمنتظره هستند. شما باید هر دو باشید.

اصل هشتم : اول میوه های دم دست را بچینید

سودآورترین بازار هدفی که می توانید داشته باشید، مشتریان کنونی شما هستند. اسم شما را می شناسند، اعتبارتان را باور دارند، از شما تجربه خوبی دارند، به شما وفادار هستند و خرید از شما را کم ریسک می دانند. در بسیاری از کسب وکارها، ایجاد بانک اطلاعات مشتریان به شرکت ها این امکان را می دهد تا با ارزش ترین آن ها را شناسایی کنند. حتی می توانید بانک اطلاعاتی درست کنید که پیش بینی کند کدام یک از مشتریان، کالاهای دیگر شما را هم خریداری خواهند کرد.

اصل نهم : از ادعاهای بی اساس پرهیز کنید

آزمایش های مکرر تبلیغات نشان می دهد، مشتریان در معرض کلمات مهم، ادعاهای غلو شده و عکس های غیرواقعی هستند. امروزه برطرف کردن شک مردم تقریبا غیرممکن شده است. آن ها برای باورکردن پیام شما به دلایل قدرتمند نیاز دارند نه مزخرفاتی که موجب باور نکردن آن ها شود. اولین و بهترین راه برای اجتناب از چرندگویی، غلو نکردن است. کمتر تعهد بدهید بیشتر ارائه کنید. تبلیغات با وعده دادن موجب انتظار می شود. وقتی بیش ازحد وعده می دهید درواقع در حال ناامید کردن مشتریان و آسیب زدن به اعتبار ارتباطات آینده هستید. همیشه ادعاهای تبلیغی خود را بررسی کنید تا فراتر از توانایی شما نباشد. طراحی سایت در تهران

 

 



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

امروزه صنعت بازاریابی و تبلیغات برای ابداع و معرفی یک سرواژه یا اصطلاح جدید در هر شبی که صبح می شود بسیار بدنام است. برخی از این واژه ها و اصطلاح ها مانند "بازاریابی محتوایی” بسیار مطرح و شناخته شده می شوند و برخی دیگر دوره عمر بسیار کوتاهی دارند، تا جایی که اگر نامی از آن ها ببریم ممکن است شما آن را به عنوان واژه تخصصی حوزه بازاریابی نشناسید.

در ادامه این مطلب قصد معرفی یکی از این واژه هایی راداریم که شاید اخیراً به این صنعت اضافه شده است و آن هم تبلیغات محتوایی – content advertising- است، می خواهیم از کجا آمده، از چه چیزی ساخته شده و آیا حق باقی ماندن در مجموعه واژگان ما در سال جاری را دارد یا خیر؟ شاید لزومی نداشته باشد که آن به عنوان واژه ای مرکب از دو واژه ساده تر قبول کنیم، اما چیزی که از ظاهر آن پیداست، این است که از ترکیب دو واژه با مفهوم بازاریابی محتوایی + تبلیغات ساخته شده است:

تبلیغات

تبلیغات به عنوان نوعی ترفیع و ترویج غیرشخصی محصولات و خدمات توصیف می شود و موضوع آن در رابطه با تفهیم ارزش پیشنهاد فروش یک محصول یا خدمت در مقیاسی مشخص است. از قدیم، این نوع ارتباط را یک نوع ارتباط یک طرفه می شناختند.  شرکت طراحی وب سایت      

بازاریابی محتوایی

مطمئنم که به خوبی با تعریف بازاریابی محتوایی آشنایی دارید، یکی از تعاریفی که برای این نوع از بازاریابی ارائه شده است به این قرار است که: بازاریابی محتوایی یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که متمرکز بر تولید و توزیع محتوای مرتبط، مستمر و باارزش به منظور جذب و نگهداری مجموعه ای از مخاطبین با دقت و به روشنی تعریف و مشخص شده است – و درنهایت در پی هدایت رفتار سودمند مشتری است. بازاریابی محتوایی در رابطه با ارتباط برقرار کردن با مصرف کننده ها بدون فروش چیزی به آن هاست. این حوزه از بازاریابی در ارتباط با ارائه محتوا آموزشی، سرگرم کننده و همواره همراه باارزش افزوده به مصرف کننده ها به منظور غنی سازی تجربه وب گردی آن ها می باشد. طراحی سایت فروشگاهی    

تبلیغات محتوایی

از آنجائی که بازاریابی محتوایی اساساً مرتبط با ارائه ارزش از طریق محتوا (آموزش، سرگرمی الهام بخشیدن) است، در دوره کنونی به طور ویژه ای به دلیل پذیرش بسیار زیاد و قابل قبول شبکه های اجتماعی موفقیت آمیز می باشد. بدون وجود شبکه های اجتماعی، تصور ویروسی شدن یک محتوا به صورت فعلی بسیار سخت و مشکل است. توانایی مصرف کننده ها به منظور داشتن یک گفتگو دوسویه از طریق به اشتراک گذاری محتوا به بازاریابان فرصتی فوق العاده برای بهره برداری از ترافیک اجتماعی و ارگانیک برای دیده شدن محتوای خودشان توسط دیگران را می دهد. بااین وجود، به دلیل اشباع فضای اینترنت با محتوای تولیدشده توسط کاربران و برندهای مختلف، دست پیدا کردن به مصرف کننده ها از طریق کانال ها و شیوه های ارگانیک سخت تر و سخت تر شده است. اگر شما دارای یک صفحه فیس بوک هستید و در آن فعالیت دارید، مطمئناً اخیراً متوجه گزینه ای تحت عنوان exposure به معنای نمایش و در معرض چیزی قرار گرفتن به منظور نمایش بیشتر و سریع تر محتوای خود برای تعداد مخاطبین بیشتر شده اید.

در متون مختلف بازاریابی خیلی کم در مورد موضوع تبلیغات محتوایی مطلبی نوشته، ترجمه و ارائه می شود و چیزی هم که اغلب در این رابطه نوشته و منتشر می شود، خیلی قدیمی و از تاریخ گذشته است. تبلیغات محتوایی نوشتن متن تبلیغات نیست. ما در آی بازاریابی آن را به صورت زیر تعریف می کنیم: طراحی وب سایت شرکتی

تبلیغات محتوایی چیست؟

تبلیغات محتوایی یک استراتژی بازاریابی به منظور تولید محتوایی است که هدف اصلی توزیع آن از طریق کانال های پولی و به منظور افزودن ارزش به مخاطب است. به طور طبیعی، تبلیغات محتوایی (استراتژی جامع و فراگیر) و تبلیغاتی که هماهنگ و مناسب با زیرساخت توزیع و ارائه آن است، دست به دست هم و با یکدیگر پیش می روند. درحالی که تمامی انواع محتوا اغلب بر روی وبلاگ برند مرتبط با خودش منتشرشده و از طریق شبکه ها و کانال های اجتماعی مختلف منتشر می شوند، تولید محتوایی که برای توزیع از طریق کانال های پولی و شیوه های مشابه با آن تولید می شوند، به طورکلی متفاوت است.

محتوایی که با توجه به اصول کلی بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو (سئو) تولید می شوند، می توانند به طور قابل توجهی از فرصت های ایجادشده برای جستجو کلمات کلیدی بهره ببرند. محتوایی که با در نظر داشتن شبکه های اجتماعی تولیدشده اند می توانند به شکلی طراحی شوند که قابل اشتراک گذاری باشند و بنابراین عمدتاً به صورت بصری و قابل مصرف توسط عموم می باشند. محتوایی که لزوماً باهدف توزیع از طریق کانال های پولی تهیه شده است، می توانند به موضوعاتی بپردازند که به صورت عادی و فعال توسط مردم مورد جستجو قرار نمی گیرند یا خیلی قابلیت اشتراک گذاری ندارند، اما درنهایت می توانند بسیار اثرگذار باشند. این نوع از محتوا به برندها فرصتی برای ارائه محتوای شخصی به مخاطبین بدون در نظر داشتن قوانین عمومی جستجو یا شبکه های اجتماعی به منظور دیده شدن آن ها توسط مردم را می دهد. به عبارتی این نوع از محتوا لزوماً بر هدف نهایی، یعنی همان تأثیرگذار بودن، متمرکز می باشند.  طراحی پورتال

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

ارتباطات دارای قدرت متوقف کنندگی(قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه کنند.) ؛ واکنش هایی از این قبیل به وجود می آورد: «چه گفتی؟» یا «آن را دیدی؟» این نوع ارتباطات میزان توجه را بالا می برند. برخلاف اغلب ارتباطات بازاریابی که حتی برای یک لحظه هم نمی توانند جلب توجه کنند.

مشتریان هرروز با هزاران پیام بازاریابی، علاوه بر پیام شما، بمباران می شوند. این تراکم بالای پیام های ارسالی در حیطه ی بازاریابی باعث می شود که اغلب تلاش ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.

از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده اند، به یادآورند (اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتماً تبلیغات زیادی دیده اند). به واکنش هایشان دقت کنید. وقتی با درماندگی سعی می کنند به یادآورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره شان نقش می بندد. کمی بعد احتمالاً می گویند: «بله… آن آگهی بامزه که مرده…» و به همین شکل چندین آگهی را به خاطر می آورند. البته اگر مجموعه آگهی های دیشب جالب بوده باشد؛ و از میان این ها شاید نام یک یا دو محصول تبلیغ شده را نیز به یاد داشته باشند؛ اما به ندرت تمام نام ها را به یاد دارند. قیمت طراحی سایت

اگر همین طور ادامه بدهید و این بار درباره ی تبلیغات چاپی سؤال کنید، مثلاً در مورد مجله، روزنامه، بروشور، یا نامه های الکترونیکی، بسیار احتمال دارد که فهرستتان کاملاً خالی بماند. خیلی ها حتی یک آگهی تبلیغاتی در مجله ای که دیروز خوانده اند را به یاد نمی آورند. مگر آنکه فعالانه آن ها را به پاسخ گویی ترغیب کنید. اگر در مورد تبلیغات رادیو هم بپرسید، با همین مشکل مواجه می شوید. این فعالیت ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می کند. تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، زیرا حتماً می خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه دارند! طراحی سایت اختصاصی     

اصول متوقف کردن

بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان «یونگ و روبیکام» برای تهیه ی تبلیغات بهتر، گذرانده است، با هفت اصل می توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف ساز واقعی تبدیل کند. من این هفت اصل را بر اساس تجربه ی خودم تعدیل کرده ام و به فهرست زیر رسیده ام:

1. تبلیغ باید درون مایه ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را به سوی خود بکشد. همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه ی مخاطبان موردنظرش را جلب کند. اگر بچه ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان است دوست دارند و بالعکس، معلوم می شود که در ساخت این تبلیغ از اصل قوی پیروی شده است.

2. تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد. همچنین باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا صرفاً به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، باقدرت متوقف سازی، هرگز اجازه نمی دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

3. تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد. این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

4. تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند. مخاطبان باید طالب شوند که بیشتر بدانند. این میل آن ها را متوقف می کند و به بررسی تبلیغ وا می دارد و باعث می شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند. هزینه طراحی سایت 

5. تبلیغ باید مخاطبان را شگفت زده کند. عنوانی تکان دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه ی عرضه ی محصولات یا داشتن ویترینی عجیب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخ کوب کنند و به شگفت آورند.

6. تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند- به شکلی هرظتنم ریغ. (نکته: سعی کنید این کلمه ی عجیب را برعکس بخوانید). پیچشی خلاقانه یا راهی جدید برای بیان یا دیدن یک چیز باعث می شود که مسئله ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه مارک محصول شما چیست؟ چگونه و برای چه کسانی مفید است؟ اما اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید ارتباطی برقرار نمی شود و توجه کسی را جلب نمی کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می گیرند.

7. گاهی لازم است تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله ای که در آن می گنجد فراتر رود. محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می شود که خارج از الگوهای رایج باشد (و در بازاریابی هم بی شک الگوهایی وجود دارد). پس یک راه این است که تبلیغی درست کنید که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره ی مقوله ی محصول شما انتظار دارند. برای مثال اگر شما برای خدمات نظافت ادارات بازاریابی می کنید، حتماً تبلیغات صفحات زرد را بخرید و آگهی هایی تهیه کنید و فهرست قیمت خود و نظر مثبت و رضایت آمیز مراجعه تان را در آن بگنجانید. برای تکمیل این تلاش های معمول بازاریابی، با پست برای مشتریان احتمالی تان اسفنجی بفرستید که یک طرف آن نام و شماره تلفن شما و طرف دیگر آن این پیام نوشته شده باشد: البته اگر هنوز معتقدید که بدون کمک ما باید نظافت کنید، این اسفنج به دردتان می خورد.

برای تبلیغی که داستان داشته باشد و این داستان باعث شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم تجاوز کند و مسایل بدیهی را به شکلی غیرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقیت نیاز دارید. این راز موفقیت شماست و فقط به اتکای خلاقیت است که قدرت متوقف کردن پیدا می کنید.    طراحی سایت وردپرس



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

این روزها چه در حال گشت و گذار در فضای مجازی باشید،چه در حال قدم زدن در بازار و خیابان و یا دیدن فیلم و یا گوش دادن رادیو با سیل انبوهی از تبلیغات در زمینه های متفاوت روبرو میشوید .اما تبلیغات موثر چیست و چگونه تبلیغ کنیم تا به هدف مورد نظر خود برسیم ؟

در تبلیغات بازرگانی به زبان ساده تر می توان گفت ؛ هر عملی که باعث جلب توجه مردم به محصولی خاص و یا فعالیت های تجاری درجامعه گردد ،تبلیغات نامیده می شود، البته طوری که مردم از آن به خوبی استقبال کنند و درنهایت منجر به خرید محصول مورد نظر گردد . در واقع تبلیغات، اطلاعات کنترل شده، قابل تشخیص و قانع کننده است که توسط رسانه های ارتباط جمعی ارائه می شوند.

امروزه هدف اصلی بازاریابی طی برنامه ریزی تبلیغاتی بر اساس آگهی اطلاع رسانی، آگهی متقاعد کننده و آگهی یاد آوری کننده صورت می گیرد :

1. آگهی اطلاع رسانی و یا آگاه کننده : درباره محصولی جدید، به امر مطلع نمودن مشتریان درباره تغییر قیمت ها، شرح چگونگی کاربرد محصول، رفع شایعات و کاهش نگرانی مصرف کننده می پردازد و هنگامی که محصول جدیدی وارد بازار می شود برای معرفی آن به کار گرفته خواهد شد.ساخت سایت        

2. آگهی متقاعد کننده : به آن دسته از آگهی های تبلیغاتی گقته می شود که مشتری را نسبت به خرید محصول ترغیب کند و همینطور این نوع آگهی زمانی که بازار رقابتی افزایش یابد کاربرد بیشتری پیدا می کند.

3. آگهی یاد آوری کننده : مانند انواع قبلی کاربرد خاص خودش را دارد ، همیشه به مشتریان خود نوعی محصول را یادآوری می کند که ممکن است در آینده نزدیک کالای مورد نظر نیاز باشد. البته این امر زمانی کاربرد دارد که محصول مورد نظر شناخته شده باشد.طراحی سایت شرکتی

 شرکت طراحی سایت      

البته نکات مهم دیگری که توانسته اند بهتر و بیشتر در امر تبلیغات به بازاریاب و یا مبلغ کمک کنند وجود دارند که از آن به نام پنج طرح اقناعی یاد می شود. این طرح ها که بیشتر در این دو رسانه جمعی یعنی تلویزیون و رادیو کاربرد دارد ،

1- طرح محرک و پاسخ : این طرح در ابتدا طرح انگیزشی را رد می کند و معتقد است که با وارد کردن محرکی ،افراد و یا هر جاندار دیگری پاسخ خواهند داد. مثلا با گذاشتن غذا جلوی یک فرد گرسنه ناخودآگاه بزاق آن ترشح می کند و به همین دلیل است که کارشناسان اعتقاد دارند که این طرح در فرایند تبلیغات موثر خواهد بود . البته این طرح تکنیک هایی نیز به همراه دارد که از آن جمله می توان به امر " تکرار ، اسارت مخاطب و مجاورت زمانی و مکانی " اشاره کرد .

2- طرح شناختی : این طرح بر عکس طرح محرک و پاسخ عمل می کند و معتقد است که انسان موجود متفکر و منطقی می باشد و به همین دلیل می توان با دادن اطلاعات و آگاهی از وضعیت مطلوب، کیفیت بهتر کالا و خدمات پس از فروش محصولی، توجه آنان را جلب نموده و سبب مصرف محصول مورد نظر گردد . مثلا:" استفاده از فلان کالا مزیت های فراوانی دارد و خدمات آن بیشتر و بهتر از دیگر شرکت های تولید کننده می باشد". البته تئوری هایی مثل ساز و کار شناختی ، نا هماهنگی شناختی و نظریه مفهومی یاری رسان این طرح می باشند .

3- طرح انگیزشی : بر خلاف طرح محرک و پاسخ در این طرح افراد موجوداتی منفعل تصور نمی شوند که به صورت انفعالی به خرید کالا اقدام کنند. انسان موجودی با انگیزه است که با هدف خاصی به سمت خرید کالایی گام بر می دارد. مبلغ در این طرح عقیده دارد که مهمترین عنصر انگیزه مخاطب است و برای فروش کالا باید انگیزه او را بر انگیخت. فرد دارای انگیزه است و این باعث ایجاد تنش در او می شود, فرد سعی در کاهش این تنش دارد. این طرح معمولا دارای دو مرحله است:
- کشف انگیزه های مصرف کننده و باز تولید این انگیزه ها.
- تغییر دادن شکل محصول به صورتی که توانایی آنها برای ارضای نیازهای کشف شده مشخص باشد.

4- طرح اجتماعی : این طرح با تاکید به ارزش ها و هنجار های اجتماعی بیشتر در بین گروه های اجتماعی جای دارد و معتقد است که افراد نیاز به تائید دارد و به همین دلیل است که حساسیت زیادی نسبت به عقیده کسانی دارد که در مجاورت او هستند . در کل این طرح با ایجاد حس تعلق گروهی در فرد سعی در مصرف کالای خاصی می کند.

5- طرح شخصیتی : این مدل نشان دهنده این امر است که افراد شبیه به هم نبوده و نیستند و اعتقاد دارد که عده ای خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرند و عده ای دیگر دیرتر . از همین روست که دو نوع عملکرد مختلف را تبیین می کند که عبارت اند از:
- عملکرد دفاع از خود: که فرد در آن تلاش می کند از تنش ها و تضاد های درونی خود بگریزد.
- عملکرد بیان ارزشی: منظور سعی افراد درجهت مثبت نشان دادن عقاید و نظریاتشان می باشد. نظیر تبلیغاتی که شامپوی خاصی را برای جلو گیری از ریزش مو به افراد معرفی می کند.

بدین صورت متوجه می شویم که تبلیغات خود یک روند بسیار مهمی را داراست که طی این فرایند می توانند جامعه را بسوی اهدافی خود متمایل سازد.  طراحی سایت تهران     



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 | نظرات ()