نوشته شده توسط : احمد

 

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو عبارتی نام آشنا برای فعالان در زمینه بازاریابی دیجیتال است و می توان به صورت تقریبی دانست که افرادی که وب سایت طراحی کرده اند و یا مدیر یک وب سایت هستند با این مسائل آشنایی دارند؛ اگر شما هم می‌خواهید ترافیک مفید روی وب سایت خود داشته باشید و مخاطبان هدف شما همان کارهایی که توقع دارید را در وب سایت مورد نظر انجام بدهند، این مقاله کوتاه برای شما تهیه شده است.

چطور مخاطب جذب کنیم؟

جای نگرانی نیست اما جذب مخاطب برای وب سایت می تواند مشکل باشد و تغییر مداوم الگوریتم های گوگل هم این کار را دشوارتر می‌کنند. یک استراتژی به نام بیگ بلاگز "big blogs" وجود دارد که می تواند شما را برای رسیدن به ترافیک مورد نظر کمک کند.
فرقی ندارد که در صدد جذب مخاطب برای یک شبکه اجتماعی کوچک هستید یا یک موتور جستجوی قدرتمند و لازم هم نیست که هیچ هزینه ای به کسی پرداخت کنید. به زبان ساده و خودمانی شما باید بتوانید در دنیای پر از محتواهای پر صد و صدا خودی نشان بدهید! این به معنای نوشتن متن های طویل و بلندبالا نیست. توجه داشته باشید که بهینه سازی محتوا در شبکه های اجتماعی آسان تر است زیرا به دلیل مشارکت انسانی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد، بهینه سازی را آسان تر می کند.

نکته مهم پیش از ورود به بحث جذب مخاطب

یک سوال مهم وجود دارد که شما باید قبل از هر کاری در راستای جذب مخاطب به ان جواب بدهید: می خواهید محتوای شما چه کاری انجام بدهد؟ اگر نمی دانید که هدف شما از محتوا گذاری در وب سایت یا شبکه های اجتماعی چیست از حالا بدانید که ممکن است ساعت‌ها زمان را صرف کارهای اشتباهی کنید. پس در ابتدا برای جذب مخاطب لازم است که هدف شما از تولید محتوا مشخص باشد.

تاثیر اینفلوئنسرها

یکی از کارهایی که برای جذب مخاطب به ویژه در شبکه های اجتماعی مد شده، کمک گرفتن از تبلیغات اینفلوئنسرهاست، اما واقعیت این است که همیشه کارشناسان محتوای باهوش برنده خواهند شد زیرا می دانند که مردم در نهایت محتوای باکیفیت و بهینه شده را به اشتراک می گذارند. بی تردید اینفلوئنسرها تاثیر می گذارند اما آن که مخاطب جذب شده در صفحه شما باقی بماند یا فقط یکبار شما را ببیند فقط بستگی به محتوای شما دارد.
اگر بتوانید یک تجربه عالی برای مخاطب ها بسازید که وقتی توسط اینفلوئنسرها به صفحه شما هدایت می شوند، شگفت زده شوند، آن زمان است که موفق خواهید شد. مطمئن باشید تولید محتوای درست باعث می شود که به مرور مردم شما را دوست بدارند و خودبه خود شما را به دیگران معرفی کنند.
طراحی سایت

چرا مردم محتوا را به اشتراک می گذارند؟

راز موفقیت بلاگرهای بزرگ برای جذب ترافیک چیست؟

دلایل متعددی می توان برای این که چرا مردم یک سایت یا یک محتوای خاص را به اشتراک می گذارند، نام برد اما همه آنها در یک موضوع خلاصه می شوند: مردم محتوا را به اشتراک می گذارند چون باعث می شود فردی هوشمند با ویژگی های خاص به نظر برسند.
از نظر من برای تولید محتوای خوب باید وسایل شما خوب باشد که این موضوع را حتما یک بار برای شما باز خواهم کرد اما لازم هم نیست که وسایلی معجزه آسا در اختیار داشته باشید. حالا منظورم از خوب چیست؟ منظور از محتوای خوب، محتوای مفید است.

تجربه بسازید

وب سایت های بزرگ درباره محتوای خود وسواسی هستند برای مثال خوب فکر می کنند که طراحی این صفحه مناسب است؟ آیا کاربر با آن صفحه راحت کار می کند؟ بازدیدکننده های جدید در وب سایت چه محتواهایی پیدا می کنند و...
اگر تیم تحریریه ندارید و طراحی وب سایت شما با شرکت طراحی وب سایت  رایان است می توانید از ما بخواهید تا در رابطه با چگونگی طراحی صفحات به نسبت کسب و کار شما و محتوای آتی مشاوره بدهیم. پس باید مطمئن باشیم که یک تجربه خوب به مخاطبان ارائه می دهیم و آنها هم آن تجربه را با سایر خواننده ها به اشتراک می گذارند.

آخرین ترفند جذب ترافیک سایت

فراموش نکنید که اگر از مخاطب ها بخواهید که آن چیزی که می بینند را به اشتراک بگذارند، به احتمال زیاد این کار را انجام می دهند اما اگر این موضوع را مطرح نکنید، ممکن است به ذهن آنها نرسد. اگر محتوای شما به صورت اختصاصی برای جذب گروه خاصی از مرم تهیه شده است، باید مطمئن شوید که به دست آنها می رسد پس خیلی مودبانه از مخاطبان بخواهید تا محتوای شما را شیر کنند.

راهکارهای افزایش بازدید سایت

با توجه به این که الگوریتم های گوگل همواره در حال پیچیده شدن هستند، برای بهبود بازدید وب سایت ها نیاز است که فاکتورهای بیشتری را در نظر بگیریم. امروز برخی از مهمترین مواردی که وب سایت معتبر MOZ برای بهبود وضعیت سئو بیان کرده را در اختیارتان قرار می دهیم. اگر هنوز از ارزش محتوا در وب سایت خبر ندارید و یا نمی دانید باید چه مواردی را در وب سایت خود اصلاح کنید، تا پایان همراه پارسیان مهر بمانید.

1-توضیحات متا تگ ها

در صفحات متنی وب سایت شما بخشی به عنوان توضیحات متا یا سئو وجود دارد و این توضیحات توسط ربات های گوگل چک می شود، مطمئن شوید که از این بخش بهترین استفاده را می کنید و خالی رها نمی شود. توجه داشته باشید بهینه سازی متا تگ های وب سایت یکی از فاکتور های مهم سئو بوده و هست.

2- آدرس صفحات در وب سایت

مطمئن شوید که URL ها در سایت مپ که شامل تمامی آدرس صفحات سایت می باشد، وجود دارند و اگر این موضوع را تا به حال در نظر نداشتید، هرچه سریع تر برای اصلاح آنها قدم بردارید زیرا آدرس ها نقش مهمی در بهینه سازی وب سایت ها دارند.
طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

3- انکور تکست

برای بهبود کارایی بازدیدکنندگانتان و در نهایت بهتر شدن وضعیت وب سایت در موتورهای جستجو، باید از انکور تکست ها استفاده کنید و این انکور تکست ها باید کاملا نرمال بوده و با وب سایت شما همخوانی داشته باشند. انکور تکست ها دکمه هایی هستند که مخاطب را به هدفش می رسانند؛ برای مثال تنها کافیست که روی دکمه بنویسید "برای خرید محصول اینجا کلیک کن". به طور کلی وجود دکمه call to action اهمیت زیادی دارد. یکی از مهمترین کارهای کپی رایترها تعیین دقیق دکمه های انکور است؛ آنها باید بدانند که در چه جایی از وب سایت باید دکمه تدبیر شود و آن دکمه مخاطب را به کدام صفحه ببرد.
انکور تکست

4- اهمیت محتوا در سئو

همچنان وجود محتوای خوب در وب سایت تاثیر زیادی دارد که ما برخی نکته های مفید را برای بهتر شدن محتوا، قبلا در مطلب آخرین ترفندهای سئو 2018بیان کردیم. شاید شما هم زیاد شنیده باشید که محتوا پادشاه است و مهمترین نقش را در هر وب سایت ایفا می کند اما بد نیست بدانید که از نظر ما برقراری روابط خوب توسط محتوای حرفه ای و بهینه سازی شده پادشاه است زیرا در تمامی مراحل هر کسب و کاری مشتری مداری و کسب رضایت مهمترین نکته خواهد بود و محتوای درست بهترین راه برای نزدیک شده به رضایت مشتری است.

5-ریسپانسیو بودن وب سایت در موبایل

همواره ریسپانسیو وب سایت خود را در موبایل و تبلت در هنگام طراحی سایت در نظر داشته باشید زیرا این موضوع بسیار بسیار مهم است و در صورت مشکل، شما مخاطبانی که از موبایل به وب سایت‌تان می‌آیند را از دست می دهید. برای دوستانی که با این مفهوم آشنایی ندارند باید بگویم که منظور از ریسپانسیو بودن این است که وب سایت شما در تمامی دستگاه ها از جمله کامپیوتر، موبایل و... به درستی و به بهترین شکل ممکن نمایش داده شود.

 

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال


6-استفاده از محتوای مختلف

شما از انواع محتوا برای بهبود وبسایت خود استفاده می کنید؟ برای مثال در سایت شما ویدئو وجود دارد؟ اگر تا حالا به این موضوع توجه نکردید فرصت را غنیمت شمارید و از همین حالا به فکر باشید. امروزه دیگر محتوا فقط به شکل نوشتاری و متنی گفته نمی شود بلکه ویدئو و میکرو تکست ها نیز از جمله برخی محتواها هستند و شما باید بتوانید بر اساس نوع بیزینس و اهداف کسب و کار خود از تمامی یا بخشی از این انواع محتوا استفاده نمایید؛ توصیه می کنیم که تولید محتوای وب سایت خود را از ابتدا به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا بعد از مدتی با مشکلاتی چون محتوای دارای غلط نگارشی، محتوای بهینه نشده یا محتوای نامربوط و... رو به رو نباشید.
استفاده از محتوای مختلف

7-سرعت صفحات وب سایت

سرعت لود شدن صفحات در وب سایت باید به صورت مکرر چک شود و اگر متوجه شدید که سرعت صفحات کم است باید این موضوع را در محتوا (حجم تصاویر) و بخش هاستینگ جستجو کنید. متخصصان سئو یا بهینه سازی وب سایت می توانند شما را در این زمینه و یافتن مشکل کند شدن لود صفحات راهنمایی کنند.

8-دکمه اشتراک گذاری

مطمئن شوید که مخاطبان شما می توانند تمامی صفحات وب سایت‌تان را با دوستان خود به اشتراک بگذارند پس حتما دکمه share یا اشتراک گذاری را در وبسایت فعال کنید و آنها را در شبکه های اجتماعی نیز قرار بدهید.

 

طراحی سایت فروشگاهی       شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی

9-اهمیت عنوان در مطلب

عناوین مطالب h1 و h2 و h3، هستند و اهمیت بسیار بالایی دارند. اطمینان حاصل بفرمایید که از این عناوین به صورت کامل و صحیح استفاده کرده اید. چگونگی نوشتن عنوان درست و مناسب برای مطالب نیاز به آموزش دارد و باید در آن نکات متعددی را در نظر داشته باشید که در مطلبی جداگانه به آن خواهم پرداخت زیرا این نکته مخصوص نویسندگان و کپی رایت هاست.
اهمیت عنوان در مطلب

10-پاسخ به سوال مخاطبان

وب سایت شما در هر زمینه‌ای که باشد باید سعی کنید خود را به جای مخاطبتان قرار داده و به سوالاتش پاسخ بدهید، به صورتی که دیگر لازم نباید مخاطب از شما سوال بپرسد. برای مثال می توانید از بخش پرسش و پاسخ طراحی وب سایت پارسیان مهر بازدید کنید تا با چگونگی این بخش از وب سایت ها آشنا شوید.
در آخر توصیه می کنیم که به صحبت هایی چون افزایش بازدید سایت با ربات یا اپلیکیشن افزایش بازدید وب سایت گوش نکنید زیرا سئو و بهینه سازی وب سایت و موفقیت امری است که به زمان و تخصص نیاز دارد و با این روش ها فقط فرصت و پول خود را از دست خواهید داد.
منتظر راهکارهای سریع و آسان بعدی ما باشید، برای مشاوره و یا هرگونه سوالی تماس بگیرید تا متخصصان بخش مربوطه به سوالات شما پاسخ بدهند.


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

سوالات زیادی در خصوص جاوا اسکریپت و پیوند ها پرسیده و خیلی از این سوالات در کنفرانس های تخصصی و انجمن ها پاسخ داده می شود. کارشناسان شما در شرکت رایان مهم ترین سوالاتی که مطرح شده را با هم بررسی کرده و به آن ها پاسخ می دهیم.
باتوجه به سوالاتی که توسط مردم پرسیده شده است، تصمیم گرفتیم آن سؤالات و جواب های خود را به همراه سایر سؤالات متداول در مورد موضوع پیوندها و JavaScript منتشر کنیم.

 

سوالات متداول در خصوص JavaScript

 شرکت طراحی سایت       ساخت سایت        طراحی سایت شرکتی

سوالات متداول در خصوص JavaScript

 

چه نوع پیوندهایی را می توان Googlebot کشف کرد؟

Googlebot HTML یک صفحه را تجزیه می کند، به دنبال پیوندهایی برای یافتن URL های صفحات مرتبط برای خزیدن است. برای کشف این صفحات، باید پیوندهای خود را به لینک های واقعی HTML تبدیل کنید.

چه نوع URL هایی برای Googlebot مناسب نیست؟

Googlebot URL ها را از ویژگی href پیوندهای شما استخراج می کند و سپس آن ها را برای خزیدن ضبط می کند. این بدان معنی است که URL باید قابل حل باشد یا به سادگی قرار گیرد: URL هنگام قرار دادن در نوار آدرس یک مرورگر باید کار کند.

آیا استفاده از JavaScript برای ایجاد و inject links اشکال ندارد؟

تا زمانی که این پیوندها مطابق دستورالعمل های مدیر وب ما و موارد فوق، معیارها را رعایت کنند، بله.
هنگامی که Googlebot صفحه ای را ارائه می دهد، JavaScript را اجرا می کند و سپس پیوندهای تولید شده از JavaScript را نیز کشف می کند. شایان ذکر است که کشف پیوند می تواند دو بار اتفاق بیفتد: قبل و بعد از اجرای JavaScript ، بنابراین داشتن پیوندهای شما در پاسخ اولیه سرور به Googlebot اجازه می دهد تا لینک های شما را کمی سریعتر کشف کند. طراحی سایت

آیا Googlebot URL های شکسته را درک می کند؟

URL های شکسته، همچنین به عنوان "URL های هش" شناخته می شوند، از نظر فنی خوب هستند، اما ممکن است به روشی که شما با Googlebot انتظار دارید کارایی نداشته باشند. گاهی اوقات توسعه دهندگان تصمیم می گیرند از قطعات با جاوا اسکریپت JavaScript استفاده کنند تا محتوای مختلف از آنچه در صفحه است را بدون قطعه بارگذاری کنند. این چیزی نیست که قطعات برای Googlebot ساخته شده اند و کار نمی کنند.

  طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

آیا Googlebot هنوز از برنامه AJAX crawling استفاده می کند؟

طرح خزیدن AJAX مدت ها است که کاهش یافته است. برای صفحات خود به آن اعتماد نکنید. توصیه این امر استفاده از API History و انتقال برنامه های وب خود به URL هایی است که برای بارگذاری مطالب مختلف به قطعات متکی نیستند.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

بسیاری از مشاغلی که با آن ها روبرو شده ام با یک مشکل درخشان مشترک درگیر هستند. آن مشکل داشتن یک صفحه بسیار ضعیف و غیرقابل اطمینان "درباره ما"، می باشد. این کار به نظر من منطقی نخواهد بود، زیرا صفحه About یکی از مهمترین دارایی های یک برند است و برخلاف ایجاد لینک و بازاریابی رسانه های اجتماعی، نیازی به تلاش و سرمایه گذاری مداوم ندارد. صفحه درباره ما اغلب بخشی از یک سفر خرید است. این می تواند افراد را به سمت سایت شما سوق دهد و به متقاعد کردن آن ها برای برخورد با شما کمک کند. در این مواقع نامشخص، می توانید از آن استفاده کنید تا اعتماد به نفس و تجارت خود را ارتقا دهید. این صفحه یک بار ایجاد می شود ولی همان یک بار می تواند یک گام بزرگ برای پیشرفت در آینده باشد.

نحوه داشتن بهترین صفحه درباره ما

نحوه داشتن بهترین صفحه درباره ما

چرا صفحه " درباره ما " شما اینقدر مهم است؟

این صفحه، اغلب یک صفحه ورودی است. چه صاحب مشاغل و چه وبلاگ نویسی باشید، صفحه درباره شما تمایل دارد به سؤالات جستجوی محور از نام تجاری (مواردی که حاوی نام شما یا نام تجاری شما هستند) رتبه فوق العاده خوبی دهد. این بدان معنی است که مشتریان شما اغلب از طریق صفحه درباره ما شما وارد سایت شما می شوند. آیا این امر باعث می شود تا بتوانید آن ها را ترغیب كنید تا سایت شما را مرور كنند (یا درگیر شوند)؟

فراموش نکنید افرادی که نام تجاری شما را در جعبه جستجو تایپ می کنند شما را از قبل می شناسند یا در مورد محصولات شما شنیده اند. عدم پاسخگویی به نیازهای آن ها، یک فرصت از دست رفته است. ولی برای افراد جدید که وارد سایت شما می شوند این صفحه مهم می باشد و شما باید خود را به بهترین شکل به آن ها معرفی کنید. شما چند بار قبل از خرید هر چیزی، صفحه About Business را بررسی کرده اید؟ من همیشه این کار را می کنم به خصوص اگر این یک برند جدید باشد که قبلاً درباره ی آن چیزی نشنیده باشم.

یا شاید حتی در مورد خرید هم نباشد. هر وقت کسی با یک نقل قول یا درخواست مصاحبه به من نزدیک شود، من همیشه صفحه درباره آن ها را بررسی می کنم. من از برخورد با وبلاگ نویسان که خود را جدی نمی گیرند، امتناع می ورزم. به همین ترتیب، من اغلب هنگام جستجو برای یافتن یک مخاطب مطبوعاتی، برای یافتن ابزاری در مقاله خود، به صفحه درباره ما نگاه می کنم.

این یک دارایی مهم بهینه سازی موجودیت است؛ ما دقیقا نمی دانیم که گوگل چگونه تصمیم می گیرد که سایتی بتواند یک برند باشد، اما ما تئوری های خوبی آموزش داده ایم تا بتوانیم به گوگل در تصمیم گیری کمک کنیم. صفحه درباره ی ما یک دارایی بهینه سازی موجودیت عالی است.
اول، آنچه ما می دانیم: یک صفحه درباره در دستورالعمل های رتبه بندی انسانی گوگل به عنوان یکی از راه های تعیین "تخصص، اقتدار و اعتماد به نفس" یا E-A-T هر صفحه ذکر شده است.

رجیسترهای انسانی تأثیر مستقیمی بر نتایج جستجو ندارند، اما ارزیابی آن ها برای آموزش الگوریتم Google برای رتبه بندی بهتر صفحات استفاده می شود. بنابراین اگر صفحه About در دستورالعمل های خود قرار دارد، احتمالاً از آن به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند. دوم، گوگل از اطلاعاتی استفاده می کند که شما می خواهید در صفحه درباره ی ما خود قرار دهید تا تجارت شما را در پایگاه دانش خود قرار دهد، بنابراین مهم است که تا آنجا که می توانید جزئیات را درج کنید.
با توجه به همه ی این نکات چگونه باید یک صفحه درباره About عالی جمع کنیم؟

1. قوی شروع کنید

این مرحله برای این صفحه خاص منحصر به فرد نیست، اما اهمیت آن را کم نمی کند.
با صفحه About خود به عنوان کارت ویزیت رفتار کنید: مردم باید به محض دیدن آن مایل به یادگیری بیشتر باشند. صفحه شما باید چشم نواز و به یاد ماندنی باشد و بدون نیاز به پیمایش به پایین، در نگاه اول توجه را جلب کند.

گفتن داستان نام تجاری شما یک روش عالی برای به یاد ماندنی تر و قابل اعتماد تر کردن صفحه درباره شما است. شروع صفحه شما با یک فیلم سریع و جلب توجه احتمالاً بهترین ایده است زیرا ویدئو ثابت کرده است که بازدید کنندگان را ترغیب می کند تا کمی طولانی تر در یک صفحه بمانند. می توانید با استفاده از ویرایشگرهای ویدیویی مبتنی بر وب، یک فیلم کوتاه و حرفه ای را در عرض چند دقیقه ایجاد کنید.

طراحی سایت فروشگاهی       شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی

2. برند خود را به اشخاص دیگر پیوند دهید

بازاریابان و وبلاگ نویسان با وجود این همه مطالب ناشی از گوگل در مورد عدم پیروی از لینک های خارجی یا حتی پیوند دادن به طور کلی، تمایل دارند یک چیز مهم را فراموش کنند: یک لینک تنها راه برای خزیدن وب است. پیوند دادن به سایر «نهادها» (به عنوان مثال برند ها، سازمان ها، مکان ها و غیره) بسیار مهم است: به گوگل کمک می کند تا جای شما را در پایگاه دانش خود بشناسد.
برای مثال شما می توانید به صفحات زیر ایجاد لینک و بک لینک نمایید: 
⦁ جوایز حرفه ای شرکت شما
⦁ موارد کلیدی درباره ی شما
⦁ همایش هایی که شما در آن ها حضور داشتید
⦁ در  وبلاگ های شخصی، احساس راحتی کنید که به تحصیلات خود، شرکت های گذشته ای که برای آن ها کار کرده اید و موارد دیگر مراجعه کنید

3. CTA خود را بگنجانید

بیشتر صفحه هایی که من تاکنون با آن ها روبرو شده ام با یک مسئله مشترک: معلوم نیست کاربران پس از فرود در آنجا قرار است چه کاری انجام دهند. با توجه به نقش صفحه در سفر خرید (ممکن است مشتریان از طریق آن وارد سایت شما شوند یا از آن به عنوان یک نقطه لمسی تحقیق نهایی استفاده کنند)، کمک به آن ها برای پیشبرد کانال تبدیل شما بسیار مهم است. بسته به ماهیت تجارت خود، یک CTA را در این زمینه قرار دهید:
⦁ درخواست نسخه ی نمایشی شخصی را انجام دهید
⦁ تماس با شما
⦁ کاتالوگ خود را بررسی کنید
⦁ برای دریافت بروشور یا خبرنامه خود، ایمیل آن ها را دریافت کنید

اهمیت داشتن صفحه درباره ما در وب سایت

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال

 

نکات و روش های مفید دیگر برای داشتن یک صفحه درباه ی ما

جدا از CTA های شما، روش های مفیدی برای آسانتر کردن صفحه درباره شما وجود دارد. این موارد عبارتند از:

Breadcrumb

هر کاری را انجام دهید، از صفحه About خود به عنوان یک صفحه فرود تجاری استفاده کنید، نه فقط یک منبع برای اطلاعات در مورد شغل خود. آن را به یک قیف تبدیل، تبدیل کنید و این شامل نظارت بر آن قیف است.

در وردپرس، می توانید هر پیوند یا دکمه را در صفحه درباره خود به عنوان رویدادی برای پیگیری با استفاده از افزونه Finteza تنظیم کنید. به این ترتیب، شما می توانید بگویید که کدام یک از این CTA ها مشتری بیشتری را وارد می کند و چه کسانی در حال تبدیل هستند. Finteza به شما امکان می دهد حواس خود را به قیف تبدیل خود بکشید و عملکرد آن را بر اساس منبع ترافیک، موقعیت مکانی کاربر و موارد دیگر آنالیز کنید.

شما کاملاً می توانید از Google Analytics برای تجزیه و تحلیل قیف تبدیل و سفرهای کاربر استفاده کنید، هنگامی که در صفحه About خود فرود آمد، اما به برخی تنظیمات نیاز دارد. برای کمک در مورد ویژگی های Google Analytics Attribution و Google Analytics Dimensions سفارشی بخوانید - هر دو منبع برای کشف بینش های بیشتر با Google Analytics، فراتر از آنچه معمولاً نظارت می کنید، مفید هستند.

Takeaways

ایجاد و بهینه سازی صفحه درباره شما یک ابتکار عمل نسبتاً کم است، به خصوص اگر آن را با سایر کارهای بازاریابی مقایسه کنید. با این وجود می تواند چندین تغییر مثبت ایجاد کند، مانند اعتماد بیشتر به برند شما و نرخ تبدیل بهتر.

شما باید با این صفحه به عنوان کارت ویزیت رفتار کنید: باید در یک لحظه احساس بسیار خوبی ایجاد کند. چیز جلب توجه و جذاب را در قسمت فوقانی - مثلاً یک معرفی سریع ویدیویی، یک برچسب یا یک عکس قرار دهید. استفاده از پیوندها، تجزیه و تحلیل معنایی و نشانه گذاری های ساختاری را در نظر بگیرید تا گوگل به شما کمک کند برند شما را با سایر موارد مرتبط کند و آن را در پایگاه دانش خود قرار دهد.

CTA ها را اضافه کنید تا بازدیدکنندگان صفحه شما را به دنبال قیف تبدیل شما سوق دهند. صفحه درباه ی ما اغلب یک مورد کم اهمیت و در عین حال بخش مهمی از سفرهای خرید مشتریان به حساب می آید، بنابراین مطمئن شوید که چگونه می خواهید آن ها را انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

آیا تنها ریسپانسیو بودن در طراحی یک سایت کافی می باشد؟ سوالی که این روز ها بسیار زیاد شده و خیلی از افراد فکر می کنند اگر سایت خود را ریسپانسیو کنند کافی است ولی باید در کنار آن به نکات دیگری نیز توجه کنیم. در این مقاله توضیح می دهیم که چرا داشتن یک طراحی وب سایت واکنش گرا برای اولین گام عالی است اما ترکیب AMP با یک طراحی PWA بهتر است.

در طی سال های گذشته این اولین بار است که نیاز به بهینه سازی صفحات سایت برای موبایل انقدر ضروری می باشد.
حتی در تکرار فعلی، جستجوی تلفن همراه برای تبلیغ کنندگان و مشاغل بسیار مهم است. این آمار را در نظر بگیرید:

  • بیشتر جستجوهای Google در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی انجام می شود.
  • 50 درصد جستجوهای محلی برای اطلاعات تماس با مشاغل از طریق تلفن همراه انجام می شود.
  • طبق گفته BrightEdge، 69 درصد از جستجوكنندگان تلفن همراه اظهار داشتند كه بیشتر از یك برند با یك سایت همراه استفاده می كنند كه نگرانی های آن ها را برطرف كرده است.
  • در حال حاضر، با طراحی وب تلفن همراه، سرعت بیش از هر عامل رتبه بندی دیگر تقدم دارد. متأسفانه نیمی از وب سایت ها برای جستجوی موبایل به طور جدی بهینه نشده اند.
  • 70 درصد صفحات وب موبایل 7 ثانیه طول می کشد تا محتوای آن ها کاملا بارگیری شود.

ریسپانسیو بودن سایت

اهمیت ریسپانسیو بودن سایت چیست

خطاهای رایج در بهینه سازی سایت برای موبایل

خطاهای رایج سایت ها در بهینه سازی برای تلفن همراه شامل موارد زیر است:

  • پرونده های JavaScript و شیوه های آبشار (CSS) مسدود شده است.
  • تغییر مسیرها انجام نشد
  • رابط های گرافیکی ضعیف (به عنوان مثال، متن ریز یا عکس ها بی کیفیت می باشد)
  • توابع جستجوی Clunky
  • Obtrusive interstitials

رفع بسیاری از این موارد نیاز به سرمایه گذاری در یک سیستم مدیریت محتوای پاسخگو (CMS) و پیکربندی مناسب برای سایت تلفن همراه شما دارد. با این وجود بسیاری از سؤالات در مورد این که پیکربندی واقعاً برای وب سایت شما چه کار می کند، باقی مانده است. طراحی وب سایت واکنش گرا به عنوان پیکربندی ارجح بر صنعت حاکم شده است، اما با افزایش رقابت بیشتر وب سایت، آیا صنعت هم باید حرکت کند؟

طراحی سایت

آیا در طراحی وب سایت ریسپانسیو بودن کافی است؟

اکنون ایجاد یک وب سایت موبایل مستقل از دید کاربر نهایی خوب است، اما از دیدگاه بهینه سازی موتور جستجو (سئو) به میزان قابل توجهی حق وب سایت شما را کاهش می دهد. فراتر از این، دامنه های تلفن همراه می تواند یک سرمایه گذاری پرهزینه برای حفظ آن باشد.

شرکت های طراحی وب سایت ها در طراحی خود از ریسپانسیو (RWD) استفاده می کنند اما باید به خاطر داشته باشیم که طراحی سایت و بهینه سازی صفحات برای موبایل، سرعت را در نظر نمی گیرند و ریسپانسیو یک قابلیت طراحی برای طراحان می باشد و شما باید خود بارعایت نکات سرعت آن را هم بهینه کنید. احتمالاً CMS شما دارای افزونه طراحی ریسپانسیو است.

صفحات وب RWD از شبکه های سیال برای ارائه تصاویر و عناصر روی صفحه متناسب با دستگاه های کاربران استفاده می کند. تیم های فنی، مزایای خوبی را برای طراحی موبایل ارائه می دهد، از جمله:

  • ریسپانسیو بودن صفحات سایت برای دستگاه های مختلف
  • حفظ تمام مطالب در یک منبع یاب (URL) برخلاف دامنه
  • مقرون به صرفه تر از ایجاد یک سایت موبایل مستقل است
  • با استفاده از زبان نشانه گذاری هایپرتکست 5 (HTML5) به سایت ها می توان آفلاین دسترسی پیدا کرد.

در حالی که RWD مزایای زیادی دارد ولی بیشتر به عنوان روشی کم هزینه برای بهینه سازی وب سایت ها برای دستگاه های جستجوی تلفن همراه ایجاد شده است. همچنین راهی برای تکمیل این کار با کمی تلاش تا حد ممکن می باشد.

مشکلات وب سایت های RWD یا سایت های ریسپانسیو

مشکلات استفاده از ریسپانسیو در سایت هنوز مشاهده می شود:

  • سرعت بارگذاری کند، بالای 10 ثانیه بدون بهینه سازی مناسب در محل
  • بر خلاف رابط های پیمایش و کلیک، طراحان هنوز هم برای لمس بهینه هستند
  • تجسم داده ها برای صفحه های کوچک (به عنوان مثال، نمودارها و نمودارها) باید بهینه سازی شوند

پس چرا انجام این کار مهم است؟ در حالی که RWD یک راه حل مؤثر برای مشاغل کوچک و صرفه جویی در هزینه ها می باشد ولی بسیاری از مشاغل تأسیس شده در حال حاضر سوئیچ را به تنظیمات با سرعت بالاتر مانند صفحات موبایل شتاب و برنامه های کاربردی وب مترقی (PWA) ترچیح می دهند.

یعنی اگر سایت ریسپانسیو باشد ولی سرعت خوبی نداشته باشد، مورد پسند کاربر نمی باشد و کاربران ترجیح می دهند بتوانند در کوتاه ترین زمان به صفحات یک سایت دسترسی داشته باشند.

  ساخت سایت        طراحی سایت شرکتی

AMP یا Accelerated Moblie Pages چیست؟

AMP نمایانگر فشار بزرگ گوگل برای سرعت بخشیدن به اینترنت است. AMP یکی از پروژه های مهم تحت نظر گوگل می باشد که هدف آن افزایش سرعت ارائه محتوا به کاربر با استفاده از کد های ساده می باشد. AMP با آنالیز کاربر یک راهی برای ایجاد صفحات وب برای محتوای استاتیک می باشد که بسته به رفتار کاربر تغییر نمی کند و همین باعث افزایش سرعت می شود.

به عنوان یک آغازگر سریع، AMP در واقع یک چارچوب HTML است که همانند یک شبکه تحویل محتوا کار می کند و نسخه های از صفحات وب را برای افزایش سرعت صفحه ارائه می دهد. AMP برای ناشرانی که مطالب خبری و پست های وبلاگ را ارائه می دهند، ایده آل است. بسیار شبیه به قالب مقالات فوری فیس بوک است.

AMP در حال حاضر توسط موتورهای جستجوگر متعدد و حتی تبلیغات AdWords به کار گرفته شده است. با استفاده از برچسب "" Fast Fetch ، AMP همچنان سریعتر و آسانتر اجرا می شود. طبق گفته های گوگل، بیش از 900،000 دامنه قبلاً AMP را پذیرفته اند و این تعداد همچنان در حال رشد است.
در حقیقت، ناشران متعددی پس از استفاده از AMP، موفقیت حیرت انگیزی را گزارش داده اند:

گوگل همچنین پنهان نکرده است که سایتی هایی که از AMP در طراحی صفحات خود استفاده می کنند را در اولیت قرار داده است.
سرعت وب موبایل بدیهی است که تأثیر زیادی در تجربه کاربر و نرخ تبدیل شما دارد.
با استفاده از حافظه پنهان Google، صفحات وب با AMP 2 برابر سریعتر می باشند نسبت به صفحات وب سایت های سنتی و تاخیر کمتری هم دارند. در حال حاضر گوگل سرعت بارگذاری سریع را به عنوان تجربه کاربر، نکته ای با ارزش در نظر می گیرید.

از آنجا که AMP با استفاده از حافظه نهان Google بارگیری شده است و به عنوان نسخه متفاوتی از سند اصلی ارائه می شود، کلیک ها دشوار است زیرا از نظر فنی در وب سایت ناشر کلیکی رخ نمی دهند. این تأثیر معنی داری در تعامل دارد. با ارائه یک نسخه از یک صفحه وب، AMP برای ارائه پست های آموزنده وبلاگ بسیار عالی است، اما کلیک اولیه و تعامل بیشتر با سایت، ارتباط وجود ندارد.

این بدان معنی است که ناشران و فروشگاه های تجارت الکترونیک باید از لحاظ تئوریک دو نسخه مختلف از پیشنهادات خود را ارائه دهند. AMP در اصل کپی آگهی نتیجه جستجو است.
به عنوان یک یادداشت جانبی، چیز دیگری که در پذیرش AMP تأثیر می گذارد، عدم توانایی گوگل در برقراری ارتباط با مشتریان است.

AMP چیست

آشنایی با AMP یا Accelerated Moblie Pages

برنامه های وب progressive چیست؟

ممکن است شما با PWA ها آشنا باشید گرچه سایت های بسیار کمی در واقع از این فناوری بهره می برند. PWA وب سایت هایی هستند که از هر طریق مانند یک برنامه عمل می کنند اما نیازی به بارگیری ندارند. PWA ها از طریق مرورگر وب قابل دسترسی هستند و از Javascript یا CSS به همراه HTML برای ایجاد سرعت بار تقریباً لحظه ای استفاده می کنند. با استفاده از شناسه های منابع جهانی (URI) ، PWA ها هنگام نشانه گذاری یا به اشتراک گذاری توسط یک کاربر وب، قابل اتصال هستند.

مزایای استفاده از PWA

مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

  • امکان کار آفلاین
  • دسترسی جهانی به همه دستگاه ها و مرورگرهای وب
  • سرعت بار قابل مقایسه با AMP
  • انتقال سریعتر بین صفحات وب و ناوبری نسبت به دامنه های سنتی موبایل
  • رابط های بومی مانند برنامه ها
  • غیرقابل توصیف و پیوند
  • امکان ارسال اعلان ها از طریق notifications

در درجه اول PWA ها توسط فروشگاه های تجارت الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند تا زمان پرداخت سریعتر و تجربه کاربر نهایی را ایجاد کنند. PWA ها می توانند درگیر شدن کاربر را در سایت شما را افزایش داده و از طریق توانایی آن ها برای بهره گیری از منابع آفلاین و تبدیل اعلان ها به ارتباط مداوم با کاربران را افزایش دهند.
اما اشکالاتی در رابطه با PWA نیز وجود دارد. این یک سرمایه گذاری بسیار پر هزینه و اجرای آن بسیار دشوار است. به این معنی که برای انجام این کار احتمالاً باید یک طراح وب حرفه ای را استخدام کنید.
نگرانی بزرگتر این خواهد بود؛ چرا فقط در یک برنامه سرمایه گذاری نکنید؟ کاربران هفتگی از صدها وب سایت بازدید می کنند و برنامه های بی شماری را در تلفن خود ذخیره می کنند. مهم ترین و تقاضای اصلی آن ها سرعت بارگذاری است که AMP آن را می تواند فراهم می کند.

شرکت طراحی سایت     

کدام پیکربندی سایت برای بهینه سازی صفحات موبایل بهترین است؟

با توجه به این نکته به نظرتان کدام پیکربندی موبایل برای وب سایت شما بهترین گزینه است؟

AMP برای ناشرانی که فقط به دنبال هدایت ترافیک بیشتر به وبلاگ یا انتشار مطالب خود هستند، ایده آل می باشد. بسیاری از دارندگان وب سایت برای پیاده سازی AMP تلاش کرده اند زیرا بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا هنوز افزونه در دسترس ندارند. از طرف دیگر PWA در تمام مرورگرها کار می کند و پیشرفت های مترقی باعث شده تا از ویروس ها و محتوای ناخواسته ایمن شوند. از نظر سرعت، PWA و AMP هر دو تقریباً بار آنی دارند. بزرگترین تفاوت در اینجا سرعت ناوبری است که از PWA حاصل می شود، زیرا بر خلاف AMP، تمام صفحات وب در این قالب میزبانی می شوند.

از دیدگاه رتبه بندی، AMP ممکن است یک سیگنال رتبه بندی باشد (هنوز کسی نمی داند)، اما اگر PWA میزبان سرعت بارگذاری تقریباً یکسان باشد، AMP مزیت قابل توجه ای نسبت به PWA ندارد.

از دیدگاه طراحی وب، AMP کابوس است، زیرا بسیاری از عناصر گرافیکی و رابط کاربری طراحی بومی را از بین می برد. از طرف دیگر، PWA ها قادرند در یک صفحه نمایش مانند اپلیکیشن، تمام عناصر طراحی شما را ارائه دهند و این باعث می شود آن ها کاربرپسند تر باشند.

پس از جابجایی پروتکل انتقال hypertext (HTTPS) PWA ، AliExpress نرخ تبدیل خود را 104 درصد در کلیه مرورگرها بهبود بخشید.
سرانجام، PWA ها به مرورگرهای مختلفی پاسخگو هستند و می توانند به مجوزهای کاربر واکنش نشان دهند تا یک تجربه پرداخت ساده ایجاد کنند.

در پایان، بهترین راه حل ترکیب هر دو برای یک تجربه واقعاً سریع و همگن است. برند های معروف مانند واشنگتن پست قبلاً این کار را انجام داده اند. با دید بیشتر و سرعت جستجو در مقالات AMP و رابط کاربری مشابه PWA ها، ترکیب هر دو می تواند سیگنال های کاربر شما را به میزان قابل توجهی افزایش داده و تجربه بهتری را برای کاربران ارائه دهد.

پیکربندی مناسب سایت برای بهینه سازی صفحات موبایل

مناسب ترین پیکربندی سایت برای بهینه سازی صفحات موبایل

نتیجه گیری

طراحی سایت ریسپانسیو اولین قدم برای موفقیت می باشد. برای سیستم عامل های تجارت الکترونیکی، ترکیب AMP با طراحی PWA بهترین پیکربندی موبایل موجود امروز را ارائه می دهد. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که قبل از اینکه خیلی دیر شود، وب سایت خود را برای تلفن های همراه بهینه کنید.

  طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

 

قبل از اینکه یک وب سایت را طراحی کنیم و امکانات آن را برنامه ریزی کنیم ، باید وجود آن از این نظر بررسی شود که آیا این وب سایت میتواند به عنوان یک وسیله بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد؟

 

چه کاری باید انجام دهیم

برای هر یک از عنوان های مهم بازاریابی ، به راه کار پیشنهادی توجه کنید و تصمیم بگیرید که آیا به این feature احتیاج دارید و اینکه چگونه میتوانید از آن برای پیشبرد مقاصد خود استفاده کنید. بهترین و موفق ترین روش، پرسش مستقیم از مخاطبین است، مشتریان، فروشندگان و...

 

article_image_one_32.jpg

خدمات مشتریان

 شما وب سایت را برای مخاطبینتان به وجود آورده اید، نه برای خودتان، پس توجه کنید که همه چیز برای آنها باشد.

 اطلاعاتی را که از شما خواسته میشود، در اختیار کاربران قرار دهید و در کار خود وقفه ایجاد نکنید.

 خدماتی که مورد نیاز کاربران است، در اختیارشان بگذارید.

 به طور واضح بایدها و نبایدها را برای خود و کاربران سایت مشخص کنید و نکته ای را مبهم باقی نگذارید.

 یک بخش help در سایت داشته باشید و در صورت امکان با e-mail فوری یا تلفن مشکلات کاربران را در رابطه با استفاده از سایت حل کنید.

 همواره از یک یا چند تن از کارکنان بخواهید که به طور دائم و به نوبت online باشند تا در صورت لزوم کاربران را راهنمایی کنند.

 یک بخش خدمات مشتریان در سایت قرار دهید تا کاربران را برای پرسش و تحقیق تشویق کند.

 بخشی را به "پاسخ به سوالات مکرر" یا frequently asked questions اختصاص دهید- ده تای اول را در سایت بگذارید و آنها را هر از گاهی تغییر دهید. در صورت لزوم از نمودار و تصویر استفاده نمایید.

 

کاری کنید که مردم برای کار و تجارت با شما تشویق شوند:

 اولویتهای مشتریان خود را بشناسید و آنها را اولویت خود بدانید.

 محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید.

 مهمترین عناصر کار خود را در بالای صفحه قرار دهید تا کاربران بتوانند قبل از باز شدن تمام صفحه، آنرا ببیند.

 جزئیات شیوه های تماس با وب سایت را یا در صفحه اول قرار دهید یا در جایی که با یک "کلیک" بتوان به آن رسید، آنرا در ته سایت دفن نکنید.

 برقرار کردن امکان جستجو را در وب سایت فراموش نکنید.

 با طراحی شیوه واضح و روشنی برای گشت و گذار در سایت، کاربران را به بخشهای مختلف سایت راهنمایی کنید.

 امکان استفاده از سایت خود را برای افرادی که امکان اتصال سریع ندارند یا دارای نارساییهای جسمی هستند فراهم کنید.

 با طراحیuser-friendly سایت خود را برای کاربران خارج از کشور هم قابل استفاده کنید.

   طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

نظم بخشیدن به محتوا

هنر نظم بخشیدن و چیدمان محتوای یک سایت، طراحی اطلاعات information design نام دارد. این کار شامل دسته بندی، جدا کردن و مشخص کردن مطالب بوده و به کاربر کمک میکند تا بلافاصله محتویات وب سایت را ببیند و جای هر کدام را تشخیص دهد. طراحی سایت و استفاده از علائم و عوامل تصویری باید طوری باشد که کاربر به گشت و گذار در آن علاقمند شود.

 

چه کاری باید انجام دهیم:

زمانی که مشغول طراحی اطلاعات وب سایت خود هستید: • همواره نظر کاربران را درباره سایت به خاطر داشته باشید، اینکه آنها از تشکیلات شما، محصولات و خدمات آن چه انتظاری دارند بسیار مهم است.

 مطالب و عناصری که بیشتر کاربران به آن علاقمندند و دسترسی به آنها برایشان اهمیت دارد را بشناسید و یا آنها را در صفحه اصلی قرار دهید یا در جایی که با یک "کلیک" بتوان به آن رسید.

 تعداد "کلیک"هایی که برای رسیدن به یک مطلب لازم است را به سه تا و کمتر کاهش دهید. برای مثال سایت خود را با ساختار flat طراحی کنید.

 عنوان بخشهای مختلف سایت را واضح و کوتاه انتخاب کنید.

 برای نام گذاری بخشهای سایت مراقب ملاحظات فرهنگی باشید.

 توجه کنید که بخشهای اطلاعات، محصولات، خدمات، جنبه های فنی وب سایت، روابط عمومی و بازاریابی کاملا مشخص و مجزا باشند.

 

طراحی گشت و گذار یا Navigation design

طراحی برای گشت و گذار در سایت، هنر در اختیار قرار دادن ابزار مناسب برای یافتن مطالب به کاربر است. هنر این کار در به وجود آوردن عوامل بصری است که به کاربر اطلاع میدهد در کجا قرار دارد، از کدام قسمت به اینجا رسیده و از اینجا به کدام بخش میتواند حرکت کند. او باید بتواند ببیند و درک کند. ساده ترین مثالها، فلشها و دگمه هایی هستند که امکان دسترسی به تمام بخشها را امکان پذیر میکنند.

 

 ساخت سایت        طراحی سایت شرکتی

 

چه کاری باید انجام دهیم:

به پیشنهادات زیر برای navigation design توجه کنید:

• طراحی را ساده و بسیار مشخص انجام دهید.

 مسیرها و ابزارهای متعددی را برای کاربر در نظر بگیرید تا بتواند ابزارهای جستجو، نقشه سایت و منوها menuرا پیدا کند.

 به خاطر داشته باشید که کاربران لزوما از صفحه اصلی وارد سایت شما نمیشوند، پس در تمام صفحات ابزارهایی برای جستجو در سایت و بازگشت به صفحه اصلی قرار دهید.

 کاربران غیبگو نیستند، پس از آنها انتظار نداشته باشید محتویات یک منو را حدس بزنند یا به خاطر بسپارند.

 اگر از علائم تصویری برای راهنمایی کاربران استفاده میکنید، از گویا بودن تصویر مطمئن شوید و اندازه آنرا به قدر کافی بزرگ و قابل رویت انتخاب کنید.

 علائم یا توضیحاتی برای مشخص کردن محل قرار گرفتن کاربر در سایت در نظر بگیرید.

 از علائم و ابزارهای همسان و یک نواخت استفاده کنید.

 اگر کاربر برای خواندن یا دیدن محتوای یک صفحه باید به سمت پایین حرکت کند scroll down ، در پایین صفحه ابزاری برای به بالا برگشتن با یک "کلیک" قرار دهید

شرکت طراحی سایت      



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

تگ های هدینگ که با نام هایی دیگری مثل تگ های عنوان و یا تگ های تیتر نیز شناخته میشوند جز مهمترین تگ های html هستند که علاوه بر زیبا کردن مقالات و محتویات سایت، تاثیر چشمگیری در سئو نیز دارند و باعث میشوند که موتورهای جستجو به درک بهتری از مطالب سایت شما دست پیدا کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تگ های هدینگ که از تگ h1 تا h6 را شامل میشود آشنا شوید.

 

تگ های هدینگ ، تگ های بین المللی در HTML است که برای بیان ویژگی های متن و تعیین میزان اهمیت متن به موتورهای جستجو کاربرد دارد. بدون استفاده از تگ های هدینگ فقط صفحاتی با متن های طولانی تولید کرده اید که کاربردی نخواهند داشت. تگ های هدینگ مشخص می کنند که ارتباط بین قسمت های مختلف متن چگونه است. heading tags از تگ H1 شروع و به تگ H6 ختم می شود. که در این بین بیشترین اهمیت را تگ H1 دارد. وظیفه تگ هدینگ مشخص کردن عناوین هر پاراگراف و ارتباط دادن پاراگراف ها با زیر عنوان ها می باشد که نتیجه این ارتباط مشخص کردن عناوین مهم برای درک بهتر مطلب توسط گوگل و کاربران می باشد.

 ساخت وب سایت        طراحی سایت اختصاصی

مزایای تگ های هدینگ
این تگ ها در صفحه نمایش قابل رویت هستند به طوری که با تغییر سایز متن های قرار گرفته در این تگ متن ها بیشتر دیده می شوند و سبب جلب توجه بیشتر کاربر می شوند. به تصویر زیر توجه کنید.

تگ های هدینگ


علاوه بر مهم تر جلوه دادن متن عنوان ها برای کاربران ، خزنده های گوگل هم با ورود به سایت در هر صفحه دقیقاً به دنبال همین ارتباطات ساده و مهم می گردند.مزیت دیگر تگ های هدینگ به جز مزیت هایی که برای کاربران و موتورهای جستجو گفته شد، خاصیت زیبا شدن متن می باشد. متن های سایت در صورتی که تماماً با سایز ۱۸ نوشته شوند مخصوصاً اگر متن طولانی ای هم باشند بسیار خسته کننده خواهند بود و ممکن است کمتر کسی تا آخر متن را دنبال کند. ولی در صورت استفاده از تگ هدینگ متن های عناوین در پاراگراف ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند و همین تغییر سایز باعث می شود که متن از یکنواختی خارج شود.

موتورهای جستجو از دو نظر سایت ها را بررسی می کنند :
موضوع سایت و صفحات داخلی در چه رابطه ای است؟ چقدر خوب است؟
با استفاده از لینک های داخلی و خارجی می توان به میزان خوب بودن سایت پی برد که گوگل نیز در این کار بسیار مهارت دارد. گوگل می تواند با بررسی ویژگی های دیگر مثل متا تگ ها و هدینگ تگ ها ، موضوع سایت و میزان اهمیت جزئیات متنی را تشخیص دهد.



استفاده از تگ های هدینگ برای انواع ساختار متنی صفحات وب از نظر محتوا به سه دسته تقسیم می شوند.

1. متن کلی صفحه که به صورت یک پارچه در رابطه با موضوع خاصی صحبت می کند:
در این دسته از متن ها ، به راحتی می توان تمام هدینگ تگ ها را در متن جای داد و بیشترین تاثیر را گرفت زیرا مهم ترین جا برای اضافه کردن تگ های هدینگ ، متن کلی صفحه است.

2. متن داخل منو ، فوتر ، هدر ، لینک های کناری صفحه (Site wide) :
این متن ها عملاً خاصیت متنی ندارند و فقط برای دسترسی بهتر کاربر به دیگر قسمت های سایت است. برای ارتباط متن های یک صفحه از تگ های هدینگ استفاده می شود و برای ارتباط بین صفحات یک سایت از منو ، فوتر ، هدر و … استفاده می شود.

طراحی سایت پزشکی

سئو کردن سایت     

3. صفحاتی که موضوعات مختلف را لیست می کنند. مانند صفحه محصولات و یا مقالات:
در این قسمت هم با قرار دادن عنوانی مناسب در صفحه و مشخص کردن تگ h1 برای متن عنوان می توان تأثیر خوبی از سئو گرفت.

تگ های سلسله مراتبی h :

H1
تگ h1 را در متن های خود برای عنوان داخلی صفحه قرار دهید. در هر صفحه تنها از یک تگ h1 می توان استفاده کرد. گوگل با استفاده از این تگ به موضوع هر صفحه از سایت پی می برد و به همین دلیل تگ h1 در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

H2
بعد از تگ h1 تگ h2 مطرح می شود که بیشترین استفاده را در متن سایت مخصوصاً متن های طولانی دارد. تمام تیترهای پاراگراف ها با تگ h2 برچسب می خورند و باعث ارتباط بین پاراگراف ها با عنوان سایت می شود. با استفاده از کلمات کلیدی در تگ ها گوگل متوجه می شود که کلمه ی کلیدی شما چه چیزی است و شما را برای این کلمات به کاربران پیشنهاد می دهد. می توانید کلمات هم خانواده برای کلمه ی کلیدی خود را پیدا کنید و عنوان های پاراگراف خود را با این کلمات بنویسید سپس با قرار دادن این عناوین در تگ h2 با این کلمات هم سئو خواهید شد.

تگ های H3 , H4 , H5 , H6
به همین ترتیب می توان از بقیه تگ ها هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها (h2) استفاده کرد. کاربری بقیه تگ ها به اندازه ی تگ h1 و h2 نیست.
تگ h3 را هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها استفاده کنید. در متن های طولانی حتماً زیر عنوان هایی دیده می شود که باید از تگ h3 برای ارتباط آن با عنوان پاراگراف مربوطه استفاده کرد.
این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از همه ی تگ های هدینگ ضروری نیست. استفاده از تگ h1 را جدی بگیرید ولی صرفاً لازم نیست در متن های خود از تگ های h4 , h5 , h6 استفاده کنید.

حتماً بخوانيد: تاثیرات bold نمودن واژه ها در سئو سایت
 

 

ترتیب استفاده از تگ های h به چه صورتی است؟
نکته ی مهم دیگر در زمینه استفاده از تگ ها این است که نمی توان بعد از استفاده از تگ h1 برای عنوان پاراگراف بعدی از تگ h3 به بعد استفاده کرد. یعنی استفاده از تگ ها باید به صورت نزولی صورت گیرد.
اگر در صفحات خود از تگ ها استفاده کردید ترتیب را رعایت کنید.
بعد از تگ h1 حتماً باید h2 استفاده شود.
بعد از تگ h2 حتماً باید از تگ h3 استفاده شود.
اشتباه وارد کردن ترتیب تگ ها تأثیر منفی ای در سئو خواهند گذاشت.
به عنوان مثال مطلبی نوشته اید که 4 نکته اصلی را مطرح می کند پس 4 عنوان اصلی دارد که با تگ h2 آن ها را مشخص کرده اید، نکته دوم خود شامل 3 گزینه زیر مجموعه می باشد، شما می توانید آنها را با تگ های h3 مشخص کنید. حال اگر گزینه های زیر مجموعه نکته 3 نیز خود دارای زیر مجموعه باشند به آنها باید تگ h4 را اختصاص بدهید.
و در آخر باز هم سفارش می کنیم استفاده از این تگ ها را فراموش نکنید و بدانید با استفاده از ویژگی های مثبت کد های HTML ، هم به سئو سایت و هم به راحت تر خوانده شدن متن توسط کاربران کمک خواهید کرد.

منبع : مدیر وب

تعرفه طراحی سایت        طراحی سایت با وردپرس     



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

برای اینکه بتوانید در دنیای رقابت کسب و کار مجازی از سایز رقبا پیشی بگیرید و کسب درآمد بالاتری از وب سایت خود داشته باشید علاوه بر بروز بودن اطلاعات سایتتان باید همواره وضیعت رقبای خود را بررسی کنید و سعی کنید که یک گام از آنها جلوتر باشید. در این مقاله با تکنیک های بررسی سایت های رقیب آشنا میشوید با ما همراه باشید.

 

1. تعداد صفحات سایت
برخی برندها در شبانه روز مرتباً مطلب، پست، خبر و گزارش منتشر می کنند؛ در مقابل شرکت هایی هستند که مقالات بسیار کمتری نشر می دهند. نکته مهم این است که بدانیم «بیشتر» همیشه بهتر نیست بلکه باید در این خصوص از یک استراتژی منسجم و برنامه ریزی شده استفاده کرد. اما با این حال یکی از عواملی که نشان می دهد که یک سایت، از سابقه و اعتبار خوبی برخوردار است و در زمینهٔ کاری خودش حرفی برای گفتن دارد، تعداد صفحات بالای سایت است. برای این که ببینید تعداد صفحات سایت شما - یا رقبایتان – چندتاست، پس از عبارت site: آدرس سایت را بنویسید و در گوگل جستجو کنید؛ به این صورت: site:http://webaddress.com رقمی که در صفحه جواب ها و پس از عبارت About آورده می شود، تعداد صفحات سایت را نشان می دهد، مانند تصویر زیر:

2. بازه انتشار
من ابزاری که چنین چیزی را اندازه گیری کند سراغ ندارم ولی یک راه این است که به سراغ سایت رقبا بروید و پست هایشان را یکی یکی بشمارید! وحشت نکنید، این کار آسان است زیرا معمولاً در کنار پست ها، تاریخ انتشار آن ها درج می شود. شما با دانستن بازه های انتشار رقبای خود می توانید برای خودتان یک بازه انتشار رقابتی ایجاد کنید. مثلا اگر رقیب شما در ماه فقط 2 مطلب منتشر می کند و آنها را روز دوشنبه انتشار می دهد شما می توانید 4 مطلب در روزهای یکشنبه با نگاهی عمیق تر و کیفیت بالاتر تولید کنید تا هم زودتر از رقیب خوانده شوید و هم پر رنگ تر در نگاه مخاطبین ظاهر شوید.

3. ترافیک سایت
هرکس که با الفبای کار در اینترنت آشنایی داشته باشد می داند که ترافیک سایت یکی از مهم ترین معیارهای سنجش محبوبیت و اعتبار سایت ها به شمار می رود . ابزارهای زیادی برای تعیین ترافیک وب سایت ها وجود دارد که البته در میان همه آن ها مقداری بی دقتی دیده می شود. هر چه رتبه و رنک سایت بالاتر باشد (یعنی رقم اختصاص یافته به آن کمتر باشد) ترافیک سایت بیشتر خواهد بود؛ و برعکس.

الکسا (Alexa) یکی از این سایت هاست که احتمالاً با آن آشنا هستید: محبوب ترین مرجع بین سایت های نشان دهنده ترافیک.

 شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی
 


SimilarWeb یکی دیگر از ابزار سنجش رتبه بندی سایت هاست که عملکرد آن مورد قبول بسیاری از کارشناسان می باشد. اگر سایتی که در SimilarWeb به دنبال تجزیه و تحلیل آن هستید به اندازه کافی محبوب باشد، SimilarWeb منبع ترافیک سایت و حتی سایت های ارجاعی (Referring) را نیز به شما نشان می دهد.

4. سئوشناسی رقبا
سئو یا Search engine optimization موضوعی است عمومی و به همین دلیل به راحتی می توانید از اقدامات رقبای خود در این حوزه باخبر شوید. ما برای رسیدن به این هدف دو سرویس را پیشنهاد می کنیم: Moz و SEMrush. Moz اطلاعات کلی مانند آنچه در رتبه بندی دیدیم را عرضه می کند ولی SEMrush تعداد عبارات مورد توجه رتبه بندی را بیان می دارد. این دو ابزار برای این هستند که ببینیم آیا سایت موردنظر از لحاظ سئو در وضعیت خوبی قرار دارد یا خیر.

5. اعتبار دامنه
دامین آتوریتی (Domain Authority) که به اعتبار یا قدرت دامنه ترجمه می شود، یکی از ابزارهای بررسی قدرت وب سایت هاست. Domain Authority عددی است بین صفر تا صد. هر چه این عدد به صد نزدیک تر باشد، سایت از اعتبار بیشتری برخوردار است و بیشتر می تواند چشم موتورهای جستجو را به خود جلب کند، هر چه این رقم به سمت و سوی صفر میل کند، از اعتبار سایت کاسته می شود. به عبارت دیگر Domain Authority یک نمره کلی است که به سایت اختصاص می یابد، این رقم برای جستجوگرهای اینترنتی مهم است. برای این که خیلی راحت و بی دردسر Domain Authority سایت خود و رقبا را بدانید، کافی است به ابزار Open Site Explorer از سایت MOZ مراجعه کنید.

6. تعاملات اجتماعی
تعاملات اجتماعی (Social Engagement) فاکتور مهم دیگری در حوزه تعیین اهمیت وب سایت ها محسوب می شود. هر چه دادوستدها و تعاملات در شبکه های اجتماعی (و به عبارت دیگر تعداد دنبال کنندگان برند در این اکوسیستم) بیشتر باشد، اهمیت، قدرت و اعتبار آن سایت و برند بیشتر خواهد بود. اگر شما هم می خواهید فعالیت های فعلی تان را انسجام بخشید، در وهله اول باید بدانید در کدام شبکه اجتماعی فعالیت نمایید: آیا فیس بوک مناسب است یا پینترست؟ توییتر ترجیح دارد یا اینستاگرام؟ شما باید با توجه به زمان و مکانی که در آن هستید و کاربران شما نیز در آن حضور دارند این موارد را بسنجید(به عنوان مثال اکنون در ایران بهترین گزینه اینستاگرام است)


کارشناسان معمولاً فیس بوک را برای برندهای B2C و لینکدین را برای برندهای B2B پیشنهاد می کنند. توییتر هم می تواند برای همگان مفید و مناسب باشد.

7. دو فاکتور توییتری
فاکتور دیگری که می تواند در اینجا نقش آفرینی کند، عبارت است از Average new Twitter followers per day که می شود (میانگین فالوورهای جدید توییتر در روز) ابزار مختلفی برای سنجش و شمارش دنبال کنندگان جدید شما در توییتر وجود دارد. این ابزار می تواند بفهمد چه کسانی اخیراً به جمع دنبال کنندگان شما اضافه شده اند و چه کسانی شما را unfollow کرده اند. از Average shares per post (میانگین پست های به اشتراک گذاشته) هم نباید غافل شد . برخی از مهم ترین فاکتورهایی که بر میزان share شدن پست ها در شبکه های اجتماعی تأثیر دارند عبارت اند از: عناوین، جذابیت های بصری و ابزار اتوماسیون اجتماعی (social automation).

همه موارد فوق اکنون در صفحات تجاری اینستاگرام نیز قابل بررسی می باشد و شما می توانید همین موارد را در صفحات اینستاگرام خود مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از روند فعالیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مطلع باشید.

نسخه رایگان BuzzSumo یک ابزار عالی برای یافتن مطالب داغ و موردبحث روز در فضای وب است و به شما کمک می کند که خیلی سریع و فوری، اخباری را که بیشترین بازدید و اشتراک گذاری را داشته پیدا کنید. نسخه پولی این نرم افزار یعنی BuzzSumo Pro امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

8. ایمیل مارکتینگ
تقریباً تمام بازاریاب های حرفه ای که من با آن ها برخورد داشته ام، بر روی قدرت ایمیل مارکتینگ و تأثیرگذاری مثبت آن انگشت گذاشته اند. برخلاف منابع ترافیک ساز (مانند گوگل، فیس بوک، توییتر و لینکدین)، ایمیل یک شرکت طرف ثالث نیست بلکه بخشی از دارایی و اطلاعاتِ خودِ شماست. به عبارت دیگر شما با اتکا به دانش خودتان و بدون یاری از شرکت های فوق می توانید ترافیک سایت تان را بالا ببرید. با ایمیل، واسطه ها نیز حذف می شوند و شما مستقیماً با کاربر سخن می گویید. مهم این است که بتوانید بازدیدکنندگان سایت تان را متقاعد کنید که ایمیلشان را در اختیارتان بگذارند تا خبرنامه های روزانه، هفتگی، ماهانه یا دوره ای شما را دریافت نمایند.

در اینجا اشاره به یک نکته ظریف خالی از لطف نیست: یکی از سرنخ های مهم در بحث ایمیل مارکتینگ، تعداد اعضای لیست گیرندگان ایمیل (Email list size) است. این که چند نفر ایمیل های خبرنامه شرکت رقیب را دریافت می کنند، می تواند حقایق بسیاری را برای شما آشکار سازد. البته این رقم ممکن است همیشه در معرض دید دیگران قرار نگیرد ولی کافی است به فرم Signup سایت دقیق شوید؛ شاید آنجا چیزی دستگیرتان شود.

حتماً بخوانيد :15 نکته مهم درباره خبرنامه و ایمیل مارکتینگ
 


9. هدف گیری مجدد
هدف گیری مجدد یا همان Retargeting نوعی راهکار برای بهبود برندینگ و ترافیک است؛ تقریباً چیزی شبیه پاپ آپ. در یک کمپین Retargeting از یک پیکسل ردگیری و یک کوکی استفاده می شود و شامل مراحل زیر است:

1. بازدیدکننده ای به سراغ سایت شما می آید و در آنجا گشت وگذار نموده، انواع محصولات و سرویس ها را مشاهده و احتمالاً بررسی می کند.
2. این خانم یا آقای بدسلیقه (!) بدون این که از سایت شما خریدی بکند، کامنتی بگذارد و اثری از خودش بر جای گذارد، به سراغ سایت های دیگر که دست بر قضا رقبای شما هستند ، می رود .
3. شما یک سری آگهی به آن بازدیدکننده گریزپا نشان می دهید. این آگهی ها بر اساس محصولات، سرویس ها و صفحاتی که وی قبلاً در سایت شما دیده طراحی و تنظیم شده است.
4. اکنون این کاربر به تبلیغات شما جواب می دهد و به سراغ سایت تان آمده تا عمل موردنظر شما را که مثلاً خرید کالا است انجام دهد.

منبع : مدیر وب

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

خیلی اوقات با توجه به تجربه کاری با افرادی مواجه میشوم که از عدم بازدید مطالب وب سایتاشان متعجب و ناراحت هستند. آنها میگویند روزانه مطالب مرتبط و مفیدی را در سایتشان وارد کرده ولی بازخورد مورد نظر را ندارند. اما چرا؟

 

مسئله مهم در بحث تولید محتوا وب سایت درک سلیقه و خواسته های مخاطبان است. تحقیقات نشان داده است که اکثر افراد در ابتدا نگاهی کلی به مطالب صفحه باز شده می اندازند و اگر در این نگاه اجمالی نظرشان جلب نشود،صفحه را میبندند.با توجه به این موضوع در این مقاله به شما نکات کوچک اما تاثیرگذاری را میگوییم که با توجه به آنها میتوانید مطالب پر بازدیدی را تولید کنید.

1. به فاصله میان پاراگراف ها توجه کنید
چند راه آسان برای خوش خوان تر شدن مطلب تان وجود دارد. حتی مطالب پیچیده هم در صورت وجود فضاهای خالی زیاد بهتر خوانده می شوند. در هر پاراگراف بخشی از یک ایده را، کوتاه – حداکثر در سه، چهار خط – شرح دهید. سعی کنید بعضی از پاراگراف ها را در قالب یک جمله بگنجانید.

2. از تکنیک لیست سازی و تکه تکه کردن محتوا بهره بگیرید
تکنیک لیست سازی کار انتقال پیام به مخاطب را راحت کرده و به آنها این امکان را می دهد که با یک نگاه ساده و مرور کلی تمامی اطلاعات را دریابید. لیست هایی که با استفاده از این تکنیک ساخته می شود به جهت ظاهر متفاوتی که دارد، می تواند توجه مخاطب را به سادگی جلب خود کرده و در یکنواختی متن تنوع ایجاد می کند. لیست سازی را می توانید با استفاده از علائمی چون نقطه تو پر مشخص کنید.

حتماً بخوانيد :7 راه برای ساخت محتوای فوق العاده
 


3. برای هر بخش عناوین گیرایی در نظر بگیرید
می توانید پیش از شروع هر مطلبی، عنوان اصلی و عناوین فرعی(میان تیترها) آن را بنویسید. در وهله اول استفاده از عنوانی تأثیر گذار برای جذب مخاطب ضروری است. عناوین فرعی قدرتمند خوانندگان را همراه می کند، و مانند یک عنوان اصلی کوچک آن ها را به پیشروی در ادامه مطلب سوق می دهد. عناوین فرعی باید علاوه بر آن که خیره کننده باشند، آگاهی دهنده هم باشند. خوانندگان وب به خوبی درست و غلط را از هم تشخیص می دهند، بنابراین نباید اغراق کنید، چون در غیر این صورت اعتبار خود را از دست می دهید. گیرایی با سهل گیری مترادف نیست. بعد از آن که عناوین فرعی را نوشتید آن را مرور کنید تا بدانید خوانندگان و مرورگرانی که تنها آن بخش را می خوانند چه برداشتی از آن می کنند. آیا با داستان گیرایی مواجه می شوند؟ آیا لب مطلب را می فهمند؟

  طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

4. بخش های اساسی را برجسته کنید
به وسیله برجسته ساختن بعضی از بخش ها (بلد کردن)، بر روی مطلب تان تاکید کنید. با استفاده از این روش خوانندگان قادرند تا مطلب را به صورت اجمالی مرور کرده و در یک نگاه متوجه نکات مهم آن شوند.

همه مطالب را برجسته نکنید، چون برجسته کردن همه ی مطالب فرقی با برجسته نکردن آن ندارد. به جای آن بر روی مطالب کلیدی تاکید کنید تا خوانندگان بتوانند به سرعت آن ها را فهم کنند.

5. به متن تان لینک های مفید و مرتبط اضافه کنید
لینک های داخلی افراد را در سایت شما نگه می دارد تا بهترین مطالب تان را بخوانند. لینک های خارجی نیز نشان می دهد که شما راجع به موضوع تحقیق کرده اید و می خواهید متخصصان دیگر این حوزه را هم برجسته کنید. محتوای خوب از هر دو لینک استفاده می کند تا دایره ی مطالعات خوانندگان را افزایش دهد و به آن ارزش ببخشد.

طراحی سایت شرکتی

  طراحی سایت تهران     

6. قدرت شماره گذاری را فراموش نکنید
شماره ها راه حلی تأثیر گذارند، چه برای جلب توجه و چه برای جلب همراهی خواننده. اگر این مسئله را باور نمی کنید سری به محبوب ترین مقالات سایت های مختلف بزنید. گاهی اوقات می توانید تنها با اضافه کردن شماره به نکات اصلی بحث تان، آن را گیراتر کنید. برای یک بار هم که شده، این روش را امتحان کنید.

8. از عکس ها و زیرنوس های مناسب استفاده کنید
مطالعات نشان می دهد، محتوایی که با عکس همراه است، بیشترین بازدید را نسبت به دیگر بخش ها در صفحه داراست. اما باید سعی کنید عکسی را انتخاب کنید که با نوشته تان بیشترین قرابت معنایی را داشته باشد. در کنار آن نیز از کپشن های مفهومی و کامل استفاده کنید. همین کار کافی است که خوانندگان تان را به خواندن کل مقاله جذب نمایید.

7. ساختار کلی محتوا را بررسی کنید
اگر از عناوین فرعی، شماره ها، لیست های مؤثر و هر روش دیگری برای برجسته کردن نکات کلیدی در پست تان استفاده کردید، دوباره آن را بخوانید و از خود بپرسید که آیا با این تکنیک ها توانسته اید توجه مخاطب را جذب خود کنید، و یا آیا کلمات مهم و مرتبط را برجسته کرده اید تا خوانندگان خود را برای خواندن مطلب تان کنجکاو نگه دارید؟

 

شرکت طراحی سایت       ساخت سایت        

منبع : مدیر وب



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

در این مقاله بانی سایت سعی کرده است تا شما را با ابزارها آشنا کند که در چیدمان رنگها در کنار یکدیگر کمک می کند . رنگ هایی متناسب که در کنار رنگ اصلی سایت را جذاب نشان دهد .برای انتخاب رنگ اصلی وب سایت باید کمی خلاقیت داشت و این به معنی سختی کار شما نیست. به همین خاطر ابزارهای زیادی طراحی شده اند که با رعایت اصول انتخاب رنگ، کار را ساده کرده اند.

 

13 سایت مفید برای انتخاب رنگ وب سایت!

1 . Colr.org:
Colr.org ابزاری ساده و مفید است که می توانیم با آپلود تصویر خود، رنگ های مورد نظر را با امکان ویرایش انتخاب کنیم. علاوه بر این امکان، می توانیم با وارد کردن آدرس وب سایت مورد نظر، رنگ هایی که در آن استفاده شده است را به تفکیک فایل های CSS مشاهده نماییم.

2. Colour Lovers:
Colour Lovers را می توانیم یک شبکه اجتماعی در زمینه رنگ نام گذاری کنیم. اشتراک گذاری، ثبت تعداد بازدید، تعداد افرادی که آن را پسندیدند و امکان قرار دادن دیدگاه مواردی است که در این ابزار وجود دارد. علاوه بر رنگ و ترکیب رنگ، انواع بافت با گروه بندی های مناسب قرار گرفته است.

  طراحی سایت املاک       طراحی سایت صنعتی

article_image_one_317.jpg

3. culer:
در سال های اخیر، شرکت ادوبی تلاش های زیادی برای ورود به تکنولوژی های مرتبط با وب کرده است. کولر را می توان یکی از بهترین ابزارهای انتخاب و مدیریت رنگ دانست. در کولر، می توانیم به سادگی و فقط با انتخاب یک رنگ، سایر رنگ های وب سایت را با رعایت استانداردها دریافت کنیم.
ترکیب رنگ های از پیش تعریف شده و امکان ذخیره سازی تنظیمات از دیگر مشخصات این ابزار مفید است. امکانات کولر به همین ها محدود نشده اند. اخیرا امکان انتخاب رنگ سایت هوشمند از داخل تصویر نیز فراهم شده است.
علاوه بر امکانات فوق، ادوبی کولر مخصوص سیستم عامل iOS و API کولر هم منتشر شده اند که در کنار انجمن تخصصی آن، تمامی نیازهای طراح وب سایت در زمینه رنگ را پوشش می دهد.

4. 4096 Color Wheels4096:
Color Wheels از جمله ابزارهای ساده برای انتخاب رنگ است که می توانیم با استفاده از موس و کیبورد، رنگ مورد نظر خود را مشاهده کنیم. این ابزار همزمان web smart، web safe و unsafe color را تولید می کند.

 

طراحی سایت اختصاصی

 

طراحی سایت پزشکی    

 

5. color schemer:
بیش از 6000 ترکیب رنگ متفاوت در موضوعات مختلف از ویژگی های این ابزار است. همچنین نرم افزار مخصوص ویندوز و مک نیز از طریق وب سایت قابل دریافت است. از امکانات این نرم افزار می توان از امکان انتخاب ترکیب رنگ برای نمایشگرها یا چاپ، انتخاب رنگ از تصویر، ترکیب رنگ ها و گرادینت نام برد.

6. Color Palette Generator:
در این وب سایت می توانیم با وارد کردن آدرس اینترنتی یک تصویر، رنگ های اصلی آن را مشاهده کنیم.

7.Color Scheme Designer:
با این ابزار در نوشته های چگونگی انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای وب سایت و آشنایی با سیستم های رنگی کلاسیک در طراحی آشنا شده بودیم. محیط کاربری ساده و قدرتمند از ویژگی های این ابزار است. امکانات گسترده و سیستم های متنوع ترکیب رنگ مواردی است که مورد استقبال بسیاری از طراحان قرار گرفته است.

8. sphere:
با استفاده از Sphere می توانیم با انتخاب یک رنگ، سایر رنگ ها را در سیستم های مختلف دریافت کنیم. امکان خروجی گرفتن از ترکیب رنگ برای نرم افزارهای مختلف (مانند فوتوشاپ، آیلاستریتور و ...) از ویژگی های این ابزار است.

9.Color Blender:
با استفاده از این ابزار و پس از انتخاب رنگ اصلی، به صورت خودکار 6 رنگ متناسب تولید خواهد شد.

10. Color Schemer Online v2:
علاوه بر امکان انتخاب رنگ به صورت آنلاین، می توانیم از نرم افزار مخصوص ویندوز یا مک آن برای تولید ترکیب رنگ استفاده کنیم.

11. color DB:
ColorDB از ابزارهای قدیمی انتخاب رنگ است. اما امکانات آن باعث شده هنوز مورد توجه طراحان باشد.

12. color hunter:
با استفاده از Color Hunter و با وارد کردن کد رنگ یا آدرس تصویر، ترکیب رنگ های متناسب را مشاهده خواهیم کرد.

13. colourco.de:
با استفاده از این سایت می توانید با کمک موس رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید و یا با وارد کردن کد رنگ مورد نظر شما را نمایش می دهد.

ساخت وب سایت        



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

انتخاب رنگ، یک موضوع کاملا سلیقه ای است و اثر روانشناسی و مفهوم آن در فرهنگ های گوناگون در درجات بعدی اهمیت قرار دارند اما رعایت این مسائل باعث انتقال بهتر موضوع به کاربر می شود. در طراحی وب، رنگ مهم ترین عامل چشمی و اولین عنصر تاثیرگذار بر کاربر است.

 

چون وجود نور باعث تشدید رنگ ها می شود، بنابراین انتخاب مناسب و به جای آن می تواند به جذابیت سایت بیافزاید و گاهی انتخاب نامناسب باعث می شود کاربر تا بارگذاری کامل صفحه منتظر نماند.

   طراحی سایت با وردپرس     طراحی سایت پزشکی

رنگ

به طور کلی رنگ ها دارای سه مشخصه اصلی هستند که با تغییر در آنها طیف های گوناگون رنگ پدید می آیند. این سه مشخصه عبارتند از:

فام (Hue)

درخشندگی (Value)

اشباع (Saturation)

article_image_one_42.jpg

فام یا ته رنگ :

فام در واقع همان اسم عام رنگ است که به صورت کامل و در نهایت درخشش دیده شود، مثلا فام آبی. رنگ ها به دو دسته کلی فام دار (قرمز، آبی، زرد و ...) و بی فام (سیاه، سفید و خاکستری) تقسیم می شوند.

 

طراحی سایت در تهران           تعرفه طراحی سایت     

 

اولین گروه فام

این فام ها در مثلث مرکز دایره رنگ قرار دارند که شامل سه رنگ اصلی آبی، زرد و قرمز می شوند و سایر رنگ ها از ترکیب این سه رنگ بوجود می آیند. نمونه های زیر، طرح هایی را نمایش می دهد که در آن ها، از رنگ های اصلی برای ساختار سایت استفاده شده است.

دومین گروه فام

این رنگ ها از ترکیب دو به دو رنگ های اولیه با هم به دست می آیند که شامل سبز، نارنجی و بنفش می باشد.

سومین گروه فام

از ترکیب اولین گروه فام ها ودومین گروه فام ها با هم، سومین گروه بدست می آیند که شامل رنگ های حلقه بیرونی دایره رنگ می شود.

درخشندگی :

درخشندگی درجه تیرگی یا روشنی هر رنگ است و طیف های گوناگون یک فام (رنگ) از روشن ترین حالت تا تیره ترین را تشکیل می دهد.

طرح هایی که در ادامه می بینید، نمونه های مناسبی از به کار گیری طیف های مختلف رنگی است. در این نمونه ها با تغییر در تیرگی و روشنی، سعی شده تا کنتراست درخشندگی لازم در آن ها ایجاد شود.

اشباع یا خلوص رنگی :

از ترکیب رنگ های فام دار با رنگ های بی فام (سفید، سیاه و خاکستری) درجه خلوص رنگی تغییر می کند. در واقع اشباع، همان خالص بودن یک رنگ است در حالتی که هیچ رنگ دیگری با آن ترکیب نشده است. مانند آبی خالص.

ترکیب رنگ های خالص با خاکستری از انرژی رنگ ها کم می کند و از نظر بصری دورتر می شوند و هر چه خالص تر باشند نزدیک تر به نظر می آیند. از این خاصیت می توان برای پلان بندی کار کمک گرفت و از رنگ های پر انرژی تر برای عنوان های مهم تر و در سطوح کم استفاده کرد.

در قسمت بعدی به بررسی رنگ های سرد و گرم و تاثیر آن در طراحی سایت و همچنین رنگ های مکمل می پردازیم. برای نوشتن این مطلب از کتاب "هنر رنگ" و ویکی پدیا نیز استفاده شده است.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی      طراحی سایت       

 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 فروردين 1400 | نظرات ()